Administrator a Zarządca
drag123
Użytkownik
Mam pytanie jestem administratorem w małej wspólnocie - (5-lokali), czy nowelizacja przepisów z 07.07. 2017r, dotyczy również mnie?Bo mam wątpliwości - nie jestem prawnikiem ani zawodowym zarządcą - czy mam rezygnować i przekaząć administrowanie wykwalifikowanej osobie?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
I jeszcze: https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/1218/zarzad-zarzadca-administrator/
W małej wspólnocie zarząd sprawują wszyscy właściciele. A w przypadku zatrudnienia tzw. Administratora, to prowadzi on takie sprawy jak:
1) prowadzenie ewidencji pozaksięgowej
2) konserwacja urządzeń nieruchomości wspólnej (NW)
3) utrzymanie czystości i porządku w NW
4) prowadzenie rozliczeń mediów
5) prowadzenie rozliczeń zaliczek właścicieli na koszty zarządu NW
6) prowadzenie książki obiektu budowlanego
7) przygotowanie sprawozdania zarządu oraz projektów uchwał
8/ przygotowanie zebrań właścicieli od strony organizacyjnej
9) usuwanie awarii, itp.
Słyszałem kiedyś, że gdzieś przy podobnym problemie, właściciele - zamiast Administratora - zatrudnili konsultanta d/s administracyjnych.
Tu nie o kwalifikacje chodzi - bo te zweryfikuje rynek, ale formalności, jak obowiązkowe ubezpieczenie, czy konieczność zarejestrowania działalności gospodarczej.
Dlatego decydujące znaczenie ma właściwa kwalifikacja dokonywanych czynności , rozmiar tej działalności.