kanalizacja

adaSWIadaSWI Użytkownik
edytowano listopada 2009 w Zarządzanie Nieruchomościami
Proszę o szybką radę. Sprawa pilna!
W naszej miejscowości ciągnięta jest linia kanalizacyjna. Część tej lini, która prowadzi do naszych bloków pokrywa Agencja Nieruch. Rolnej, natomiast samo pdłączenie do bloków leży w gestii Wspólnot Mieszkaniowych czyli Zarządcy tymi Wspólnotami. Otóż nasza Wspólnota od 01 stycznia 2010r. zmienia Zarządcę na innego, lecz do końca 2009r. pozostajemy pod zarządem dotychczasowego Zarządcy. No i ten aktualny Zarządca polecił firmie , wykonującej podłączenia do budynków, aby nasz blok, który od 2010r. ma zmienić Zarządcę nie podłączała do kanalizacji, gdyż my jej już nie interesujemy. Nadmieniam, że do końca roku uiszczamy wszystkie należności ( w tym również fundusz remontowy )do dotychczasowego Zarządcy. Czy ma prawo nie podłączać nas do kanalizacji ściekowej, skoro cały czas pobiera nasze pieniądze, a inwestycja ta była planowana od dawna.Proszę o szybką odpowiedź i jeśli można podstawę prawną. Z góry dziękuję!

Komentarze

  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Prawdopodobnie źle stawiasz pytanie.
    Ale najpierw odpowiedz, czy jest to naprawdę Zarządca czy tylko administrator. Czy posiadacie zarząd?
    Bo administrator nie miał prawa w ogóle w Waszym imieniu się wypowiadać i pisać że chcecie czy nie chcecie.
    To jest powód do zerwania umowy w trybie natychmiastowym.
  • Opcje
    adaSWIadaSWI Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Posiadamy Zarząd ale od niedawna, bo o tym, że mamy mieć Zarząd utworzony ze współwłaścicieli nieruchomości dowiedzieliśmy się dopiero niedawno. Rządziła nami (i rządzi do końca 2009r.) Spółdzielnia mieszkaniowa. Wspólnotą byliśmy (jak się dowiedzieliśmy niedawno) od chwili wykupu pierwszego mieszkania, jednakże dopiero teraz powołano Zarząd ze współwłaścicieli, a administrowanie naszą współnotą nadal przypadło Spółdzielni, gdyż tak jest zapisane w akcie notarialnym. My teraz chcemy zmienić administratora (również notarialnie) i Spółdzielnia o tym wie, że od 01 stycznia 2010r. naszym administratorem będzie ktoś inny, jednakże do końca 2009r. pieniądze ( w tym fundusz remontowy od 2001r.)wpływają nadal na konto Spółdzielni. Spółdzielnia nie utworzyła przez całe lata osobnych kont dla każdej współnoty- wszystko szło do jednego "worka". Teraz twierdzi, że nie mamy pieniędzy na funduszu remontowym i nie możemy być podłączeni do kanalizacji. Nie wiem w jaki sposób można to policzyć skoro od lat fundusz remontowy był wspólny dla wszystkich budynków w całej miejscowości, którymi rządziła Spółdzielnia.Drugi blok, który pozostał w administrowaniu Spółdzielni ma mieć podłączenie, chociaż wiemy, że jest zadłużony "niemiłosiernie". Pytam więc, jakim prawem Spółdzielnia każe wykonawcy pominąć nas w podłączeniu kanalizy, skoro wg naszych obliczeń (na podst.naszych dowodów wpłat) na koncie f.remontowego powinno być sporo pieniążków.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] adaSWI:[/cite]Posiadamy Zarząd....Pytam więc, jakim prawem Spółdzielnia każe wykonawcy pominąć nas w podłączeniu kanalizy, skoro wg naszych obliczeń (na podst.naszych dowodów wpłat) na koncie f.remontowego powinno być sporo pieniążków.
    Spółdzielnia nie może składać oświadczeń w imieniu wspólnoty mieszkaniowej. Skoro macie Państwo Zarząd, to należy zwrócić się do wykonawcy o przedstawienie kosztorysu i zawrzeć z nim umowę w imieniu wspólnoty mieszkaniowej. Jeżeli brak środków, trzeba będzie poczekać. Zarząd powinien także zawrzeć umowę rachunku bankowego, zamiast tolerować taką sytuację.
    Czy wspólnota zwracała się o rozliczenie wpłat na fundusz remontowy?
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    adaSWIadaSWI Użytkownik
    edytowano listopada -1
    W związku z tym, że Spółdzielnia jest naszym administratorem do końca 2009r.przekaz dokumentów Zarządowi i nowemu administratorowi jest wytyczony na 28 grdzień 2009r. tak , aby zakończyć przy okazji rok kalendarzowy, w tym również rozliczenie funduszu remontowego. Właśnie dlatego, że Spółdzielnia jest jeszcze naszym administratorem nie rozumiemy jak można nas pomijać w podłączeniu do kanalizacji, skoro inne budynki, które nie zmieniają administratora nie są pominięte. Tym bardziej, że wiemy napewno iż Spółdzielnia osobnych kont na każdą współnotę nie prowadziła od lat. My jesteśmy w trakcie załatwiania regonu, NIP, kont- wszystko się dzieje dopiero od kilku dni. Spółdzielnia dopiero kilka dni temu poinformowała nas, że od chwili wykupu pierwszego mieszkania staliśmy się wspólnotą. Dotychczas rządziła nami wg prawa spółdzielczego ( teraz myślę, że nieprawnie). Teraz, kiedy wiedząc o tym, że możemy mieć kontrolę nad wszystkimi sprawami finansowymi chcemy odejść od Spółdzielni, gdyż nasze pieniądze były wrzucane do studni bez dna. Spółdzielnia utrudnia nam jak tylko się da, żeby inni nie poszli w nasze ślady. Z tą kanalizacją zrobimy jak nam radzisz Zarządco - dziękujemy.
  • Opcje
    KubaKuba Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zarząd wspólnoty a nie administrator jest organem reprezentującym wspólnotę.
    Funkcjonowanie jednocześnie Zarządu wspólnoty i Zarządcy powołanego na podstawie art 18 uowl ( to też Zarząd!!!) jest nieprawidłowe, jest albo tak albo tak.
    Spółdzielnia jak rozumiem jest tylko deweloperem, który wybudował budynek i pełni funkcje administratora a nie Zarządcy wpisanego do aktów notarialnych.

    Budowa przyłącza - krok po kroku na przykładzie ZWiK w Łodzi:
    1. Wniosek o podanie wymagań technicznych, dotyczących przyłączenia do miejskiej sieci wodociągowo - kanalizacyjnej może złożyć w ZWiK Sp. z o.o. właściciel posesji lub upoważniona przez niego firma projektowa. Do wniosku należy dołączyć oświadczenie lub dokument świadczący o własności / współwłasności nieruchomości (może to być: kserokopia aktu notarialnego albo aktualny wypis z księgi wieczystej lub z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencji gruntów, a w przypadku działki, nabytej po podziale nieruchomości - mapa sytuacyjno - wysokościowa z naniesionymi granicami własności). Jeżeli właściciel posesji ma już zawartą ze ZWiK Sp. z o.o. umowę na dostarczanie wody lub odprowadzanie ścieków, dokument świadczący o własności / współwłasności nie jest wymagany.

    2. Projekt budowy przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego. Projekt należy zlecić uprawnionemu projektantowi. Dokumentacja powinna być wykonana na podstawie wymagań technicznych oraz w oparciu o mapę sytuacyjno - wysokościową w skali 1:500 do celów projektowych.

    3. Uzgodnienia.
    Projekt, o którym mowa w pkt 2 należy uzgodnić:
    3.1 - w ZWiK Sp. z o.o., jeśli taki wymóg zawarto w wydanych przez spółkę wymaganiach technicznych,
    3.2 - w Zarządzie Dróg i Transportu (ustalenie technologii robót oraz zawarcie umowy użyczenia terenu pod budowę przyłącza) w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 175,
    3.3 - w Zespole Uzgodnienia Dokumentacji Projektowej przy Miejskim Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Łodzi przy ul. Traugutta 21/23.

    4. Zgłoszenie zamiaru budowy.
    Inwestor przez przystąpieniem do budowy przyłącza zobowiązany jest zgłosić zamiar budowy do Referatu Urbanistyki w Delegaturze Urzędu Miasta Łodzi właściwej dla lokalizacji nieruchomości. Jeśli Referat Urbanistyki w drodze decyzji nie wniesie w ciągu 30 dni sprzeciwu do zgłoszenia zamiaru budowy przyłącza (brak odpowiedzi jest tożsamy z wyrażeniem zgody), należy w Zarządzie Dróg i Transportu w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 175 złożyć wniosek o wydanie decyzji na umieszczenie urządzeń infrastruktuktury technicznej w pasie drogowym.
    Do wniosku należy dołączyć:
    • plan sytuacyjny pasa drogowego z naniesioną lokalizacją umieszczanego uzbrojenia,
    • wypisy z rejestru gruntów oraz mapy ewidencji gruntów,
    • uzgodnienie lokalizacji urządzeń z zarządcą drogi,
    • dokument upoważniający do rozpoczęcia robót zgodnie z wymogami art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 7.07.1994r. Prawo Budowlane /tekst jedn. Dz. U. Nr 207, poz. 2016 z 2003r. z późn. zmianami/. (Kopia decyzji o pozwoleniu na budowę, brak sprzeciwu),

    5. Powiadomienie o rozpoczęciu robót.
    Inwestor bądź Wykonawca powiadamia ZWiK Sp. z o.o. o terminie rozpoczęcia robót nie później niż na 7 dni przed datą rozpoczęcia – poprzez złożenie do Biurze Obsługi Klienta w siedzibie ZWiK (w Łodzi przy ul. Wierzbowej) „Zlecenia kontroli inwestycji”. Zlecenie kontroli inwestycji jest jednocześnie zleceniem na wykonanie włączenia do sieci miejskiej. Równocześnie przyszły odbiorca usług składa do Biura Obsługi Klienta w siedzibie ZWiK „Wniosek o zawarcie umowy na zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzenie ścieków”.

    6. Budowa przyłącza.
    Budowę przyłącza należy zlecić firmie posiadającej odpowiednie uprawnienia. Jeśli wykonanie przyłącza planowane jest równocześnie z budową wodociągu lub kanału w danej ulicy, należy wystąpić do ZWiK Sp. z o.o. o zgodę na równoległe prowadzenie prac.

    7. Dokumentacja powykonawcza.
    Wykonawca po zakończeniu robót, sporządzeniu geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego w Łodzi, gotowe do odbioru przyłącze wodociągowe lub kanalizacyjne (w stanie odkrytym, bez połączenia z siecią miejską) należy zgłosić do ZWiK Sp. z o.o. Odbioru i wpisu do dziennika budowy dokonuje inspektor ZWiK Sp. z o.o., po czym wykonawca, inwestor i ZWiK Sp. z o.o. spisują protokół odbioru technicznego (wykonawca lub inwestor powinien dostarczyć do ZWiK Sp. z o.o. kompletną, powykonawczą dokumentację techniczną).

    8. Podpisanie umowy na dostawę wody lub/i odbiór ścieków. Formalności związane z podpisaniem umowy na dostawę wody i/lub odprowadzanie ścieków należy załatwić w Dziale Sprzedaży ZWiK Sp. z o.o. Umowa ta zawierana jest pomiędzy właścicielem posesji a ZWiK Sp. z o.o. Uruchomienie przyłącza nastąpi po podpisaniu umowy.

    SZACUNKOWY CZAS NA PRZYGOTOWANIE DOKUMENTACJI NA WYKONANIE PRZYŁĄCZA DO SIECI WODOCIĄGOWEJ LUB KANALIZACYJNEJ:
    1.Wniosek o podanie wymagań technicznych do ZWiK 14 dni
    2.Projekt budowy przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego ok. 7 - 14 dni
    3.
    3.1 Uzgodnienie w ZWiK (o ile wymagane) do 21 dni
    3.2 Uzgodnienie w ZDiT lokalizacji przyłącza 14 - 21 dni
    3.2 Wydanie przez ZDiT zgody na umieszczenie przyłącza 14 dni
    3.3 Uzgodnienie w ZUDP 14 - 30 dni
    4.Zgłoszenie robót związanych z budową przyłącza do Referatu Urbanistyki w Delegaturze Urzędu Miasta Łodzi właściwej dla lokalizacji nieruchomości nie później niż 30dni przed planowanym terminem rozpoczęcia robót.


    !!! UWAGA !!!
    Jednocześnie informujemy, iż w związku z realizacją programu "Wodociągi i oczyszczalnia ścieków w Łodzi II" współfinansowanym z Funduszu Spójności UE oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Rolnictwa w Łodzi oraz zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku w mieście Łodzi, właściciel nieruchomości ma obowiązek przyłączenia jej do istniejącej kanalizacji sanitarnej ciągu 2 lat od wybudowania kanalizacji. Właściciel nieruchomości ma również możliwość przyłączenia posesji do sieci wodociągowej.
    Aby podłączyć nieruchomość do miejskiej sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej jej właściciele muszą pokryć z własnych środków koszty wykonania:
    - projektu i budowy przyłącza kanalizacyjnego na odcinku: od kanału miejskiego lub wykonanego sięgacza poprzez studnię rewizyjną, zlokalizowaną na terenie posesji, do połączenia z istniejącą instalacja kanalizacyjną na terenie posesji.
    - projektu i budowy przyłącza wodociągowego na odcinku: od miejsca włączenia do przewodu głównego do wodomierza głównego na terenie posesji.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.