Swobodny dostęp operatora kablowego do pom. techn.

caca Użytkownik
edytowano grudnia 2017 w Zarządzanie Nieruchomościami
Czy operator kablowy oferujący swoje usługi na terenie nieruchomości może żądać wydania klucza do pomieszczenia technicznego, gdzie znajdują się jego urządzenia, do których musi się dostać żeby podłączyć nowego klienta? W pomieszczeniu tym znajdują się także inne elementy, jak chociażby centrala pożarowa i Administrator nie zgadza się na dorobienie klucza do tego pomieszczenia przez operatorów, chce udostępniać dostęp tym firmom osobiście je otwierając, jednak wyłącznie w godzinach swojego urzędowania, operatorzy natomiast chcą posiadać swobodny dostęp do tego pomieszczenia w dowolnym momencie. Czy istnieje podstawa takich żądań?

Komentarze

  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Pomieszczenie należy do wspólnoty (część wspólna) i to wspólnota decyduje kto i na jakich zasadach ma do niego dostęp.
    Macie dobrego administratora.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano grudnia 2017
    [cite] ca:[/cite] Czy operator kablowy oferujący swoje usługi na terenie nieruchomości może żądać wydania klucza do pomieszczenia technicznego, gdzie znajdują się jego urządzenia, do których musi się dostać żeby podłączyć nowego klienta?
    Oczywiście że tak. Należałoby spisać jednak umowę ws zasad na dostęp do tego pomieszczenia.

    Ustawa o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 106, poz. 675, z późn. zm.). http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20101060675
    [cite] ca:[/cite]W pomieszczeniu tym znajdują się także inne elementy, jak chociażby centrala pożarowa i Administrator nie zgadza się na dorobienie klucza do tego pomieszczenia przez operatorów, chce udostępniać dostęp tym firmom osobiście je otwierając, jednak wyłącznie w godzinach swojego urzędowania, operatorzy natomiast chcą posiadać swobodny dostęp do tego pomieszczenia w dowolnym momencie.
    Czy istnieje podstawa takich żądań?
    Operator pwinien mieć nieograniczony dostęp do tego pomieszczenia przez 24 H .

    Jak tobie wysiadzie internet to chcesz aby operator naprawił go szybko, a nie czekał aż Administrator rozpocznie pracę .

    Można taki klucz zdeponować w Zarządzie WM ( na popołudnie)
    Można w pomieszczeniu zamontować monitoring.
  • Opcje
    wp44wp44 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    W mojej opinii dobrze radzi Koziorozka. Nie ma absolutnie potrzeby, żeby podłączać nowego klienta o trzeciej w nocy. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy pomieszczenie jest obciążone pewną wadą, tzn. nie jest przeznaczone wyłącznie na potrzeby obsługi telekomunikacyjnej i są w nim zainstalowane inne elementy infrastruktury budynku. Ja też uważam, że administrator postępuje słusznie.

    Należy tylko pamiętać o dwóch sprawach: po pierwsze - trzeba zajrzeć do umowy i sprawdzić, jak się umówiły strony w tym przedmiocie na etapie podpisywania porozumienia, żeby nie było, że umowa była inna, a teraz administrator zmienia jednostronnie warunki jej realizacji, a po drugie - trzeba mieć świadomość, że w przypadku ewentualnej awarii nie będzie można jej usunąć poza godzinami urzędowania administratora. Jeśli użytkownicy to akceptują, to wszystko jest ok. Zresztą, byłoby dziwne, gdyby z jednej strony operator gwarantował usuwanie awarii w terminie 24 albo 48 h, a z drugiej strony, żądał natychmiastowego i nieograniczonego dostępu do pomieszczenia. Jedno kłóciłoby się z drugim.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano grudnia 2017
    Porada WP44 w stylu : jestem ZA, a nawet PRZECIW ... tak trzymać :wink:
  • Opcje
    MichałMichał Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Koziorozka napisała:
    Macie dobrego administratora.

    Moim zdaniem nie bardzo, nie chce rozwiązać problemu. Nie zależy mu na tym, że mieszkańcy w przypadku awarii przez kilka dni nie będą mieli dostępu do świadczonych usług.
    Kuba napisał:
    Można taki klucz zdeponować w Zarządzie WM

    Proste rozwiązanie problemu (pod warunkiem, Zarządowi na czymkolwiek zależy).

    pozdrawiam
  • Opcje
    wp44wp44 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Michał: Moim zdaniem nie bardzo, nie chce rozwiązać problemu. Nie zależy mu na tym, że mieszkańcy w przypadku awarii przez kilka dni nie będą mieli dostępu do świadczonych usług.
    A skąd Ty to wiesz, że nie chce rozwiązać problemu? A skąd wiesz, że w ogóle jest jakiś problem? Może administrator realizuje po prostu wolę mieszkańców.
    Michał: Proste rozwiązanie problemu (pod warunkiem, Zarządowi na czymkolwiek zależy).
    Przede wszystkim, na jakiej podstawie wnioskujesz, że jest jakiś problem? Czy takie proste, to nie wiem. Pokaż mi zarząd, który przyjmie w depozyt klucze do pomieszczenia technicznego, żeby jednemu, czy drugiemu w środku nocy przychodzili do mieszkania po klucz? W imię czego? Żeby Iksiński, czy Igrekowska nie musieli czekać do rana na ew. naprawę?

    W takich sytuacjach najprostszą opcją jest umieszczenie urządzeń w skrzynce/szafce naściennej zamykanej na klucz, która powinna być zamontowana na ścianie, gdzieś w nw, na przykład na klatce schodowej, albo w garażu wielostanowiskowym. Infrastruktura it, to nie jest kotłownia, ani trafo, żeby należało poświęcać na nią odrębne pomieszczenie, zwłaszcza, gdy nie ma do dyspozycji takiego, które można poświęcić tylko na ten cel.
  • Opcje
    MichałMichał Użytkownik
    edytowano listopada -1
    WP44: A skąd wiesz, że w ogóle jest jakiś problem?
    Przede wszystkim, na jakiej podstawie wnioskujesz, że jest jakiś problem?
    Dla mnie odpowiedź jest prosta. Gdyby nie był problemu użytkownik CA nie rozpoczął by tego wątku.
    Pokaż mi zarząd, który przyjmie w depozyt klucze do pomieszczenia technicznego, żeby jednemu, czy drugiemu w środku nocy przychodzili do mieszkania po klucz? W imię czego? Żeby Iksiński, czy Igrekowska nie musieli czekać do rana na ew. naprawę?

    Nie muszę daleko szukać, sam jestem w Zarządzie (pracuje społecznie) i mam dostęp do kluczy żeby w razie czego je udostępnić. Nikt nigdy w środku nocy się do mnie po klucze nie zgłosił, a inne przypadki są naprawdę incydentalne.
    Tak na marginesie to nikt nikogo nie zmusza żeby był w Zarządzie, a jak już jest to właśnie po to aby pomagać Iksińskiemu czy Igrekowskiej.

    ps. na 100% nie jestem pewien ale konserwatorzy od internetu chyba w nocy nie pracują.

    pozdrawiam
  • Opcje
    wp44wp44 Użytkownik
    edytowano grudnia 2017
    Michał: Gdyby nie był problemu użytkownik CA nie rozpoczął by tego wątku.
    Nawet nie wiadomo, czy użytkownik ca reprezentuje operatora, czy wspólnotę mieszkaniową, więc o czym mówimy? Poza tym, z treści wpisu można wywnioskować, że użytkownik ca nie pochwala pomysłu udostępnienia operatorowi nieograniczonego dostępu do przedmiotowego pomieszczenia, skoro pyta, czy operator może żądać i skoro zaznacza, że w pomieszczeniu znajdują się również inne urządzenia, nie należące do operatora, czy wreszcie - skoro pyta o istnienie podstawy prawnej takiego żądania. Chyba, że jest inaczej i użytkownik ca sprecyzuje, o co mu/jej chodzi. Generalnie ja tu nie widzę problemu. Widzę tylko pytanie, czy może żądać, czy nie.

    Moja odpowiedź brzmi: oczywiście może żądać, bo żądanie tego, czy tamtego nie jest zabronione, natomiast czy wspólnota ma obowiązek udostępnić pomieszczenie bez ograniczeń na żądanie operatora, to już jest sprawa umowy pomiędzy stronami, o czym napisałem wcześniej. Wg mnie, o ile nie zapisano w umowie inaczej, wspólnota mieszkaniowa nie musi udostępniać żadnego pomieszczenia komukolwiek, zwłaszcza pomieszczenia, które nie jest przeznaczone wyłącznie na cele obsługi telekomunikacyjnej budynku.
    Michał: na 100% nie jestem pewien ale konserwatorzy od internetu chyba w nocy nie pracują.
    na 100 % nie jestem pewien, ale jak ktoś w nocy nie pracuje, to raczej nie miewa podstaw do żądania dostępu do pomieszczenia przez 24 h na dobę. Również na 100 % nie jestem pewien, ale nowych użytkowników też nie podłącza się w nocy, ani w dni wolne od pracy i świąteczne. Zatem, skoro użytkownik ca pisze, że "operatorzy natomiast chcą posiadać swobodny dostęp do tego pomieszczenia w dowolnym momencie", to rodzi się naturalne pytanie: po co, skoro "konserwatorzy od internetu chyba w nocy nie pracują".
    Michał: Tak na marginesie to nikt nikogo nie zmusza żeby był w Zarządzie
    Tak na marginesie, co to stwierdzenie ma do rzeczy i do przedmiotu wątku?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano grudnia 2017
    [cite]wp44[/cite] A skąd Ty to wiesz, że nie chce rozwiązać problemu? A skąd wiesz, że w ogóle jest jakiś problem? Może administrator realizuje po prostu wolę mieszkańców.
    Bo ...
    [cite]ca:[/cite]Administrator nie zgadza się na dorobienie klucza do tego pomieszczenia przez operatorów, chce udostępniać dostęp tym firmom osobiście je otwierając, jednak wyłącznie w godzinach swojego urzędowania,
    [cite]wp44[/cite] Pokaż mi zarząd, który przyjmie w depozyt klucze do pomieszczenia technicznego, żeby jednemu, czy drugiemu w środku nocy przychodzili do mieszkania po klucz?
    w mojej WM zarząd posiada klucze do pomieszczeń technicznych . Pokaż mi operataor który likwiduje awarię miedzy 22 - 8 rano , On zawiesza komunikat, że jest awaria i przeprasza . :wink:
    [cite]wp44[/cite] na 100% nie jestem pewien ale konserwatorzy od internetu chyba w nocy nie pracują.
    tu raczej chodzi o okres między 15- a 22 i w dni wolne od pracy ... bo wtedy i klient i operat są wstanie się spotkać i zrealizować usługę.

    Jednak moja propozycje jest na razie nie do pobicia.
    [b]Można taki klucz zdeponować w Zarządzie WM ( na popołudnie) 
    Można w pomieszczeniu zamontować monitoring.[/b]
    
  • Opcje
    wp44wp44 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    moja propozycje jest na razie nie do pobicia
    Nie do pobicia jest tylko moja propozycja: przede wszystkim sprawdzić, pod czym się podpisały strony w umowie o przyłączenie/świadczenie usług telekomunikacyjnych/teleinformatycznych (jak zwał, tak zwał).
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano grudnia 2017
    [cite] wp44:[/cite]
    moja propozycje jest na razie nie do pobicia
    Nie do pobicia jest tylko moja propozycja:
    przede wszystkim sprawdzić, pod czym się podpisały strony w umowie o przyłączenie/świadczenie usług telekomunikacyjnych/teleinformatycznych (jak zwał, tak zwał).
    a skąd wiesz, że taka umowa istnieje ? zakładasz ? i na tym budujesz swoje teorie ?

    Ja uważam, że "umowa" nie istnieje, bo deweloper wpuścił operatów zanim zaczął zasiedlać lokale.(takie kukułcze jako odziedziczyła Wspólnota)
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Kwestie te reguluje ustawa z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych, a zgodnie z brzmieniem art. 33 ust. 3: "Warunki korzystania z nieruchomości ustala się w umowie, która jest zawierana na piśmie w terminie 30 dni od dnia wystąpienia przez operatora z wnioskiem o jej zawarcie."


    W pierwszej kolejności należałoby zatem dotrzeć do treści umowy. Proszę zwrócić uwagę na to, czy ustalono czynsz najmu za korzystanie z nieruchomości.



    "



    Nieodpłatność dostępu a czynsz najmu

    Nieodpłatność dostępu nie oznacza, że przedsiębiorca telekomunikacyjny może korzystać z nieruchomości wspólnej za darmo.

    "Regulacja zawarta w ust. 3b cytowanego powyżej art. 30 stanowi, że w przypadku uzyskania dostępu przedsiębiorca ten ponosi m.in. koszty związane z udostępnieniem nieruchomości w celu wykorzystywania istniejącego przyłącza telekomunikacyjnego lub istniejącej instalacji telekomunikacyjnej budynku albo doprowadzenia do budynku przyłącza telekomunikacyjnego lub wykonania instalacji telekomunikacyjnej budynku, w tym przywrócenia stanu pierwotnego a także utrzymania udostępnionego przyłącza, instalacji, całości lub części kabla – w szczególności koszty energii elektrycznej oraz najmu powierzchni."

    Więcej na ten temat w artykule:

    "Umowa o dostępie do nieruchomości to czynność zwykłego zarządu"

    na stronie czasopisma Zarządca Portal Informacyjny:


    http://www.zarzadca.pl/nieruchomosci/rynek-nieruchomosci/2090-umowa-o-dostepie-do-nieruchomosci-to-czynnosc-zwyklego-zarzadu
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.