wymiana wodomierzy a ponadnormatywne odczyty zuzycia wody
Anna-Maria
Użytkownik
Prosze o pomoc: jestem wlascielka mieszkania na adaptowanego z poddasza. Mieszkanie zakupilam od pierwszego wlasciciela , ktory dokonywl tejze adapatcji i przez lata wszystko funkcjonowalo w porzadku.
Po wymianie wodomierzy, odczyty licznika zuzycia cieplej wody podskoczyly o klkaset !!! %. Firma zarzadzajaca wspolnota , na ktorej zlecenie dokonano wymiany wodomierzy nie podejmowala zadnyych krokow w celu wyjasnienia zaistnialego problemu. Ostatecznie jednak stwierdzono, ze liczniki NIE sa wadliwe natomiast lokal nie zostal wyposazony w insalacje cyrkulacji cieplej wody uzytkowej na etapie adaptacji. Dodatkowo stwierdzono , ze instalacji CWU nie jest odpowiednio izolowana, co powoduje dodatkowewychlodzenia cieplej wody , a wszystko razem wplywa na wielkosc wskazan wodomierza.
NIe potrafie zrozumiec, jak przez ponad 10 lat licznik wskazywal normalne zusycie wody , a po wymieniae wodomierzy powstal tak kolosalny problem. Firma zarzadzajaca wspolnota nie podejmuje zadnych krokow w celu wyjasnienia tejze sytuacji jedyne straszy komornikiem jeslu rachunek za wode nie zostanie uregulowany a przekracza on ponad kilka tysiecy zlotych. Dodatkow ich roziwazanie to doprowadzenie na moj koszt instalacji cyrkulacji oraz wymiany wodomierzy!!!
Zdaniem jednego ze specjalistow ktory przyjrzal sie pracy wodomierzy , sa onewadliwe. Nie chce on jednak napisac oficjalnej opinii , gdyz twierdzi , ze predzej czy pozniej bedzie wykonywal jakies pracy dla firmy , ktora jest zarzadca naszej wpsolnoty.
Nie wiem gdzie mam zaczac , Najwiekszym problemm wydaje mi sie w brak dobrej woli a wrecz niechec i wrogosc, w wcelu podjecia krokow wyjasnienia problemu ze strony Zarzadcy.
Po wymianie wodomierzy, odczyty licznika zuzycia cieplej wody podskoczyly o klkaset !!! %. Firma zarzadzajaca wspolnota , na ktorej zlecenie dokonano wymiany wodomierzy nie podejmowala zadnyych krokow w celu wyjasnienia zaistnialego problemu. Ostatecznie jednak stwierdzono, ze liczniki NIE sa wadliwe natomiast lokal nie zostal wyposazony w insalacje cyrkulacji cieplej wody uzytkowej na etapie adaptacji. Dodatkowo stwierdzono , ze instalacji CWU nie jest odpowiednio izolowana, co powoduje dodatkowewychlodzenia cieplej wody , a wszystko razem wplywa na wielkosc wskazan wodomierza.
NIe potrafie zrozumiec, jak przez ponad 10 lat licznik wskazywal normalne zusycie wody , a po wymieniae wodomierzy powstal tak kolosalny problem. Firma zarzadzajaca wspolnota nie podejmuje zadnych krokow w celu wyjasnienia tejze sytuacji jedyne straszy komornikiem jeslu rachunek za wode nie zostanie uregulowany a przekracza on ponad kilka tysiecy zlotych. Dodatkow ich roziwazanie to doprowadzenie na moj koszt instalacji cyrkulacji oraz wymiany wodomierzy!!!
Zdaniem jednego ze specjalistow ktory przyjrzal sie pracy wodomierzy , sa onewadliwe. Nie chce on jednak napisac oficjalnej opinii , gdyz twierdzi , ze predzej czy pozniej bedzie wykonywal jakies pracy dla firmy , ktora jest zarzadca naszej wpsolnoty.
Nie wiem gdzie mam zaczac , Najwiekszym problemm wydaje mi sie w brak dobrej woli a wrecz niechec i wrogosc, w wcelu podjecia krokow wyjasnienia problemu ze strony Zarzadcy.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
za izolacje odpowiada właściciel lokalu, jako najwyżej położony lokal nie musi być cyrkulacji CW w lokalu . Urzadzenia pomioarowe montuje się przy wejściu do lokalu na części wspólnej a nie przy wylewkach w lokalu.
uważam, że to nie jest problem licznika. ale jak jest to użytkowane zwłaszcza przez mieszkańców .
bo to nie jest jej rolą . To należy do obecnego właściciela lokalu , ten lokal nie jest wynajmowany od wspólnoty czy zarządcy, a może Administratora . Oni wyjaśnili : brak izolacji na orurowaniu i zwiększone zużycie wody przez użytkownika - właściciela lokalu.
i to mogą zrobić szybko taka jest rola Wspólnoty. Koszty muszą się bilansować z wpłatami właścicieli lokali
to nie jest problem zarzadcy tylko właściciela lokalu . Nie pozostaje nic innego tylko zaprosić niezależnego fachowca i doprowadzi do Twojej "normalności". Oczywiście koszty ponosi właściciel lokalu. Wspólnocie nic do tego. Tak to jest z tymi adaptacjami .
poza tym jak - zakladajac, ze bralabym pod uwage , czego aktualnie nie biore - mialabym zrobic cyrkulacje , kiedy w pioniepode mna sa trzy mieszkania . Nikt nie zgodzi sie sie kucie scian
ale ta cyrkulacja nic nie zmieni. Wspólnota musiałaby się zgodzić na zmianę położenia wodomierzy. Takie rzeczy należało robić, jak była wykonywana adaptacja .
A tak na marginesie to gdzie obecnie jest wpięta twoja instancja CW jak nie piętro niżej?
A jakie zużycie ciepłej wody w metrach sześciennych miałaś miesięcznie przed i po wymianie.Ile osób mieszka w mieszkaniu ?
pozdrawiam
Jeżeli wodomierz nie był legalizowany przez tyle lat, to jego wcześniejsze wskazania bez cech legalizacji nie mają żadnego znaczenia. Może być też tak, że sposób montażu spowodował wyższe zużycie, albo w lokalu jest jakiś przeciek, np. w toalecie. Kolejna kwestia to sposób montażu licznika, co też może wpłynąć na zużycie.
Skoro licznik montowała wspólnota mieszkaniowa, to jest jej własnością, odpowiada także za jego instalację. W opisanej sprawie należałoby jednak skorzystać z usług profesjonalisty, który sprawdzi działanie instalacji, należałoby wtedy jednak uprzedzić zarząd wspólnoty - jeżeli rzeczywiście licznik jest wadliwy lub wadliwie zainstalowany, to wspólnota powinna zwrócić koszty.
nieprawda .
Licznik jest własnością właściciela lokalu, a to, że Wspólnota go wymieniała, to tylko ma związek z kosztami, aby obniżyć koszty wymiany wodomierzy i zachować jednolitą klasę wodomierzy.
Wynajmij innego specjalistę, takiego, który nie planuje wykonywać prac dla firmy, która jest zarządcą Waszej wspólnoty i który napisze opinię. A tak a propos - na jakiej podstawie pan specjalista stwierdził, że te wodomierze są wadliwe i na czym polega wada? Powiedział coś więcej? Wykonał może jakieś sprawdzenia, badania, pomiary itp., czy tylko spojrzał i zrobił mądrą minę?
Oczywiście jest to bzdura, że brak izolacji, albo cyrkulacji wpływa na wielkość wskazań wodomierza. Prawdą jest natomiast, że to wpływa na wychłodzenie, ale to akurat nie jest problem wspólnoty, tylko Twój, bo zanim dostaniesz ciepłą wodę, to musisz najpierw przelać do kanalizacji dużo zimnej wody. Chyba, że właśnie o to chodzi wspólnocie, ale to nie ma z kolei nic wspólnego z wodomierzem, tylko z marnowaniem wody.
Zaczne od znalezienia specjalisty, ktory bedzie w stanie to ocenic i napisac niezalezna opinie. A to nie bedzie latwe .... No , ale coz
Jak dawniej jedna osoba zużywała średnio miesięcznie mniej niż np. 1 metr, to można założyć, że wodomierz zaniżał pobór.
Jak teraz zużycie jest np. 6 m na osobę, to można założyć, że zawyża.