Zebranie
Fanta236
Użytkownik
Witam :bigsmile:
Mam pytanie, ponieważ mam wątpliwości co do podjęcia uchwał przez członków wspólnoty na najbliższym zebraniu. Mianowicie ..Dostałam powiadomienie o zebraniu ( chciałam bardzo jechać, ponieważ mam mnóstwo pytań do zarządu i reszty :devil:) dwa dni przed zebraniem tzn. wczoraj. A że mieszkam na drugim końcu polski, nie mam oczywiście możliwości szybkiego dojazdu na zebranie. W planie wspólnota ma zamiar zmienić księgową oraz udostępnić jej konto, zastanawiam się czy mogą i w jaki sposób ? Jest też pkt. o uzupełnieniu funduszu eksploatacyjnego. i tego również nie rozumiem w jaki sposób ? Wspomnę, że w zeszłym roku przeksięgowano pieniądze z tego funduszu eksploatacyjnego na fundusz remontowy ( z tego co czytałam to chyba nie mogą - według sądu jest to niezgodne z prawem) Wspomnę również, że moje zeszłoroczne otrzymane sprawozdanie finansowe było bez jakiegokolwiek podpisu. Wydrukowana lista zakupów i stan konta. i myślę że w tym roku będzie to samo. Wiem, ze wszystko powinno być zgodnie z ustawą o rachunkowości, ale cóż ja mogę. Gdzieś już opisywałam sytuację mojej wspólnoty( ewenement w skali krajowej). Co tym sądzicie ? I jeszcze jedno pytanko..Jeśli jest zarząd właścicielski, który składa się właścicieli lokali. Działa on w tej formie dwa lata. Następnie na zabraniu rocznym jedna pani rezygnuje i na jej miejsce wybierają uchwałą pana z zewnątrz podpisują z nim jakąś umowę ( tak myślę bo bierze niby 100 zł miesięcznie, umowy nie widziałam) przekazano mu dokumenty, bez protokołu przekazania dokumentów ( nie wiem jakie mu dali, przypuszczam że wszystkie, i jest on osobą do kontaktów między zarządem a poszczególnymi właścicielami. I teraz jaki to zarząd, bo chyba nie właścicielski. Dodam że nie było żadnego notariusza i w księgach w ogóle nie ma zarządu wpisanego.Po prostu są nieaktualizowane księgi od początku.
Mam pytanie, ponieważ mam wątpliwości co do podjęcia uchwał przez członków wspólnoty na najbliższym zebraniu. Mianowicie ..Dostałam powiadomienie o zebraniu ( chciałam bardzo jechać, ponieważ mam mnóstwo pytań do zarządu i reszty :devil:) dwa dni przed zebraniem tzn. wczoraj. A że mieszkam na drugim końcu polski, nie mam oczywiście możliwości szybkiego dojazdu na zebranie. W planie wspólnota ma zamiar zmienić księgową oraz udostępnić jej konto, zastanawiam się czy mogą i w jaki sposób ? Jest też pkt. o uzupełnieniu funduszu eksploatacyjnego. i tego również nie rozumiem w jaki sposób ? Wspomnę, że w zeszłym roku przeksięgowano pieniądze z tego funduszu eksploatacyjnego na fundusz remontowy ( z tego co czytałam to chyba nie mogą - według sądu jest to niezgodne z prawem) Wspomnę również, że moje zeszłoroczne otrzymane sprawozdanie finansowe było bez jakiegokolwiek podpisu. Wydrukowana lista zakupów i stan konta. i myślę że w tym roku będzie to samo. Wiem, ze wszystko powinno być zgodnie z ustawą o rachunkowości, ale cóż ja mogę. Gdzieś już opisywałam sytuację mojej wspólnoty( ewenement w skali krajowej). Co tym sądzicie ? I jeszcze jedno pytanko..Jeśli jest zarząd właścicielski, który składa się właścicieli lokali. Działa on w tej formie dwa lata. Następnie na zabraniu rocznym jedna pani rezygnuje i na jej miejsce wybierają uchwałą pana z zewnątrz podpisują z nim jakąś umowę ( tak myślę bo bierze niby 100 zł miesięcznie, umowy nie widziałam) przekazano mu dokumenty, bez protokołu przekazania dokumentów ( nie wiem jakie mu dali, przypuszczam że wszystkie, i jest on osobą do kontaktów między zarządem a poszczególnymi właścicielami. I teraz jaki to zarząd, bo chyba nie właścicielski. Dodam że nie było żadnego notariusza i w księgach w ogóle nie ma zarządu wpisanego.Po prostu są nieaktualizowane księgi od początku.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
a sprawdziłaś jakie jest SF podpięte pod uchwałą o jego zatwierdzeniu sa tam podpisy Zarzadu WM ?
a po co te domysły i stawianie zarzutów . Przeczytałabyś ustawę o własności lokali i dylematy znikną
Czytałam ustawę. Nie mogę tylko zrozumieć jaki teraz jest zarząd- skoro był właścicielski, a teraz dołączył pan x z poza grona właścicieli. To nie domysły tylko tak jest..nie wiem jaka forma zawarcia z panem x umowy..Czy to jest właśnie umowa ( jakakolwiek)..po prostu na jakiej podstawie pobiera pan pieniądze.
Czy powinien być przy tym notariusz, rozumiem, że przy takiej zmianie sposobu zarządzania powinien być notariusz- tak? Pytanie moje brzmi jaki teraz mamy zarząd - powierzony? Pan x nie jest jako administrator ani jako zarządca. Nie kwestionuję jego pozycji tylko czy było to zgodne z prawem- zmiana zarządu( sposobu).
Ja nawet nie wiem jak oni to wszystko księgują, nie udzielą mi takiej informacji, a nigdzie o tym nie pisze w dokumentach które posiadam. Czy księgowa możne mieć dostęp bezpośredni do konta WM. Co można rozumieć przez uzupełnienie funduszu eksploatacyjnego.?
Dalej masz Zarząd właścicielski czyli zgodnie z art.20 UoWL.
polecam https://forum.zarzadca.pl/wiki/wzor_-_sprawozdanie_finansowe Przykład 2
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby takie było u ciebie . Zgłoś swój projekt
to się dowiedz , na jakie podstwie pobiera kasę . Może na podstawie uchwały właścicieli lokali?
NIE , bo to nie jest zmiana sposobu zarządu . Prawo przewiduje dwa zarządzania nieruchomością wspólną art. 18.1 i art.20 UoWL
Poza tym niezbyt dobrze orientujesz się w prawie wspólnotowym, więc tylko namieszasz.
Po co zarząd informuje właścicieli, że chce zmienić księgową? To ich prawo i szkoda na takie drobiazgi czasu.
Jednak co to znaczy, że chce "udostępnić jej konto"? Jeżeli dać pełnomocnictwo do dysponowania kontem, to protestuj.
Tylko członkowie zarządu mają prawo aprobować wydatki, wysyłać (podpisywać) przelewy. Od kasy wspólnoty obcym wara!
Dzięki akurat tych kwestii nie mogłam zrozumieć. Z interpretacją ustawy mają nawet Sądy
Jeszcze jedno, a mianowicie jeżeli na funduszu eksploatacyjnym ( u nas zaliczce na pokrycie kosztów zarządzania częścią wspólną nieruchomości) na koniec okresu sprawozdawczego wychodzi nadpłata czyli przychody przewyższyły koszty to drogą podjęcia uchwały Wspólnota może ten przychód przeznaczyć na fundusz remontowy. Pozdrawiam:bigsmile:
O wynagrodzeniu członków zarządu przeczytaj w uowl
Członek zarządu działa na zlecenie, przynajmniej do tego rodzaju stosunku stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu cywilnego regulujące stosunek zlecenia. Może też działać za wynagrodzeniem, którego wysokość powinna odpowiadać uzasadnionemu nakładowi pracy - innymi słowy pracuje więcej niż pozostali - ma większe honorarium.
Można zawrzeć dodatkową umowę - choć lepiej (dla wspólnoty mieszkaniowej), aby podejmując się zarządzania zrezygnował z członkostwa w zarządzie.
Co do samej umowy - na pewno nie o dzieło, najpewniej o zarządzanie (elementy zlecenia, umowa nazwana uregulowana przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami).