Problem z rozliczeniem byłego zarządcy

SihajaSihaja Użytkownik
Witam,
U nas w kamienicy zmiany. Od 1 marca mamy nowego zarządcę - firmę. No i nowy problem ze starym zarządcą, którym był jeden z mieszkańców kamienicy. Stary zarządca był zobowiązany rozliczyć się na dzień 28 lutego i przekazać dokumenty nowemu zarządcy. Tymczasem zrobił rozliczenie na dzień 31.12.2017 i stwierdził, że za dwa miesiące nowego roku rozliczenia nie będzie robił. Nowy zarządca też tego nie zrobi, zresztą ja go rozumiem, no bo z jakiej racji. Tylko co można zrobić w takiej sytuacji, jak zmusić byłego zarządcę do rozliczenia tych 2 miesięcy?
Pomyślałam sobie, że porozmawiam z nowym zarządcą, czy by nie zrobił tego rozliczenia za dodatkową opłatę, a kosztami obciążymy starego zarządcę? Oczywiście trzeba by napisać pismo do starego zarządcy i go o tym uprzedzić. Że albo rozliczy w danym terminie, albo go obciążymy kosztami.
Tylko co zrobić, gdy nowy zarządca się nie zgodzi na takie rozwiązanie?

Komentarze

  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2018
    [cite]Sihaja[/cite] No i nowy problem ze starym zarządcą, którym był jeden z mieszkańców kamienicy. Stary zarządca był zobowiązany rozliczyć się na dzień 28 lutego i przekazać dokumenty nowemu zarządcy.
    O jakie rozliczenie chodzi ? mediów ? czy SF za dwa m-ce?
    [cite]Sihaja[/cite] Pomyślałam sobie, że porozmawiam z nowym zarządcą, czy by nie zrobił tego rozliczenia za dodatkową opłatę, a kosztami obciążymy starego zarządcę? Oczywiście trzeba by napisać pismo do starego zarządcy i go o tym uprzedzić. Że albo rozliczy w danym terminie, albo go obciążymy kosztami.
    Tylko co zrobić, gdy nowy zarządca się nie zgodzi na takie rozwiązanie?
    jak dostanie wszystkie dokumenty finansowe to i tak musi zrobić SF za cały rok obrachunkowy; łaski nie robi .
  • Opcje
    SihajaSihaja Użytkownik
    edytowano listopada -1
    No wlasnie. Za caly rok czyli od 01.01.2017 do 31.12.2017. A za 01.2018 do 28.02.2018 tez muzi sie jamos rozliczyc. Nie wiem jak tk sie odbywa. Ale logicznym jest ze trzeba te 2 miesiace nakos rozliczyc i przekazac finanse owemu zarzad cy? Przepraszam za bledy ale pisanie w teleconie nesg koszmarne ☺
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nowy zarządca (administrator?) w styczniu 2019 będzie musiał zrobić bilans za cały obecny rok, a nie tylko za te miesiące, w których pracował.
    Ten nowy wam tego nie powiedział? Coś słabo się stara, zwłaszcza, że to początek jego pracy...
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2018
    [cite] Sihaja:[/cite]No wlasnie.
    Za caly rok czyli od 01.01.2017 do 31.12.2017. A za 01.2018 do 28.02.2018 tez musi sie jakoś rozliczyć.
    Nie wiem jak to sie odbywa. Ale logicznym jest ze trzeba te 2 miesiace jakos rozliczyc i przekazac finanse owemu zarzadcy? Przepraszam za bledy ale pisanie w telefonie jest koszmarne ☺
    dużo słów, mało treści .... dalej nie wiem o jakie rozliczenie chodzi ?

    Może to jest tylko wymysł na potrzeby wywołania afery we wspólnocie . Coś mi się nie chce uwierzyć, że nowy administrator tak stawia sprawę . Jak ma dokumenty finansowe nie rozumiem jego "oporów ".
    Czy te 10-15 faktur tak mu ciąży ? to niech zrezygnuje z obsługi wspólnoty .
  • Opcje
    SihajaSihaja Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Przepraszam, może nie potrafię wytłumaczyć dobrze, o co mi chodzi.
    Bilans stary zarządca zrobił, za cały rok 2017. I to jest ok. Po czym w marcu przekazał dokumenty nowemu zarządcy, ponieważ nowy jest od 01.03.2018 r.
    Tylko jak się przekazuje kasę (czy to gotówkę czy bank) na jakiś dzień, to trzeba zrobić jakieś rozliczenie, no nie wiem, z kasą to przekazanie kasy, czy jakoś tak, z bankiem też pewnie jest jakaś forma przekazania no i jakiś protokół zdawczo-odbiorczy, no właśnie nie wiem, co powinno być prawidłowo. Stary zarządca po prostu to wszystko zaniósł, zostawił i tyle. Beż żadnych formalności. No chyba, że tak może być?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2018
    [cite] Sihaja:[/cite]Przepraszam, może nie potrafię wytłumaczyć dobrze, o co mi chodzi.
    Bilans stary zarządca zrobił, za cały rok 2017. I to jest ok. Po czym w marcu przekazał dokumenty nowemu zarządcy, ponieważ nowy jest od 01.03.2018 r.

    Tylko jak się przekazuje kasę (czy to gotówkę czy bank) na jakiś dzień, to trzeba zrobić jakieś rozliczenie, no nie wiem, z kasą to przekazanie kasy, czy jakoś tak, z bankiem też pewnie jest jakaś forma przekazania no i jakiś protokół zdawczo-odbiorczy, no właśnie nie wiem, co powinno być prawidłowo.

    Stary zarządca po prostu to wszystko zaniósł, zostawił i tyle. Beż żadnych formalności. No chyba, że tak może być?
    To należy zrobić jednostronny protokół , jakie dokumenty zostały przekazane ( spisać je). Zawezwać starego Admina do jego podpisania.

    Nowy Administrator powinien zaksięgować ( na podstawie otrzymanych dok.) i dopiąć się do SF na dziań 31-12-2017 , nie wiem w czym ma problem?.Chce kasy za to ? czy leń i nie chce mu się robić .

    Co do "kasy" to wyciągi z konta bankowego , wspólnota nie prowadzi tzw. "kasy" gdzie właściciele wpłacają gotówkę, wszelkie operacje ( wpłaty i wypłaty, zapłaty rachunków WM) winny przechodzić przez konto bankowe WM.
    [b]Art. 30.[/b] 1. Zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, jest obowiązany:
    1) dokonywać rozliczeń przez rachunek bankowy,
    

    Nowy Admin powinien wysłać do właścicieli "BO" na dzień 1 marca, aby każdy mógł dochodzić ewentualnych reklamacji, od zdającego Admina.
    Widzę, że zmieniliście "siekierkę na kijek" , ten nowy Admin jest, jakiś niegramotny i pazerny, obym się mylił.

    :confused:

    Ile lokali jest w tej twojej wspólnocie?
  • Opcje
    SihajaSihaja Użytkownik
    edytowano listopada -1
    ooooo właśnie :) KubaP bardzo, bardzo dziękuję. Pana odpowiedź bardzo mi pomogła :)
    Pozdrawiam serdecznie :)
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    W umowie zawartej z poprzednim zarządcą powinny znaleźć się zapisy dotyczące zakresu obowiązków, jeżeli nie przewidziano w niej obowiązku rozliczenia na żądanie wspólnoty, albo na dzień zakonczenia umowy, to brak podstawy do wysuwania takich roszczeń.


    Zmiana zarządcy nie wymaga jednak dodatkowych rozliczeń, w ewidencji jest ciągłość. Odnośnie reklamacji w stosunku do poprzedniego zarządcy - to właściciele nie mają bezpośrednich roszczeń - stroną umowy była bowiem wspólnota mieszkaniowa
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano kwietnia 2018
    [cite] Zarządca:[/cite] Odnośnie reklamacji w stosunku do poprzedniego zarządcy - to właściciele nie mają bezpośrednich roszczeń - stroną umowy była bowiem wspólnota mieszkaniowa
    Uważam, że Jaja sobie robisz ... co do "rozliczenia należności i wpłat" oczywiście; tak, jak za kartoteki właścicieli lokali, jak najbardziej . Jak tego się nie wyczyści w ciągu 2-3 miesięcy , to smród będzie się ciągnął latami a w sądzie nie wygracie jako wspólnota.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Stroną umowy jest wspólnota mieszkaniowa a nie poszczególni właściciele, to do wspólnoty kierują swoje roszczenia.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano kwietnia 2018
    [cite] Zarządca:[/cite]Stroną umowy jest wspólnota mieszkaniowa a nie poszczególni właściciele, to do wspólnoty kierują swoje roszczenia.
    to powiedz tak w sądzie w sprawie o windykację ... masz wygraną? :bigsmile::bigsmile::bigsmile:
    z tego co twierdzisz właściciel lokalu nie jest stroną, więc nic nie może .... stwarzasz funkcję pośrednika - Wspólnotę -
    Ona ma roszczenia wobec ustępującego zarządcy, a właściciel wobec Wspólnoty ...
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    O windykację czego? Przecież zarządca, z wyjątkiem sądowego, nie windykuje we własnym imieniu, tylko w imieniu wspólnoty mieszkaniowej, która jest stroną procesu. ?Naprawdę nie rozumiem.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano kwietnia 2018
    [cite] Zarządca:[/cite]Naprawdę nie rozumiem.
    ....i w tym problem ...

    Czy właściciel lokalu nie może pozwać Wspólnoty o nienależne zaliczki wynikające z okresowego rozliczenia .?
    Jak wspólnota ma sprawdzić wpłaty właścicieli przy fakcie działania tzw. "kasy" u zarządcy? o czym napisała Sihaja
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano kwietnia 2018
    Wspólnota mieszkaniowa ma obowiązek rozliczyć właściciela, zarządca to kontrahent wspólnoty.

    Z tej przyczyny właściciel może pozwać wspólnotę o zwrot zaliczek nienależnie pobranych a wspólnota zarządcę.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano kwietnia 2018
    [cite] Zarządca:[/cite]Wspólnota mieszkaniowa ma obowiązek rozliczyć właściciela, zarządca to kontrahent wspólnoty.
    Z tej przyczyny właściciel może pozwać wspólnotę o zwrot zaliczek nienależnie pobranych a wspólnota zarządcę.
    życzę skuteczności w takim "łańcuszku" ....
    pierwszy lepszy właściciel zrobi zaraz rozpierduchę i ze Wspólnotą i z Zarządcą ....
    jak nie bedzie widział na "kartotece lokalowej" (saldzie rozliczeń należności i wpłat) swoich "pieniędzy"; tylko dlatego, że zmienił się Zarządca
    [i][font=Georgia]Od 1 marca mamy nowego zarządcę - firmę. No i nowy problem ze starym zarządcą, którym był jeden z mieszkańców kamienicy.Tymczasem zrobił rozliczenie na dzień 31.12.2017 i stwierdził, że za dwa miesiące nowego roku rozliczenia nie będzie robił.[/font][/i]
    
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.