Problem z rozliczeniem byłego zarządcy
Sihaja
Użytkownik
Witam,
U nas w kamienicy zmiany. Od 1 marca mamy nowego zarządcę - firmę. No i nowy problem ze starym zarządcą, którym był jeden z mieszkańców kamienicy. Stary zarządca był zobowiązany rozliczyć się na dzień 28 lutego i przekazać dokumenty nowemu zarządcy. Tymczasem zrobił rozliczenie na dzień 31.12.2017 i stwierdził, że za dwa miesiące nowego roku rozliczenia nie będzie robił. Nowy zarządca też tego nie zrobi, zresztą ja go rozumiem, no bo z jakiej racji. Tylko co można zrobić w takiej sytuacji, jak zmusić byłego zarządcę do rozliczenia tych 2 miesięcy?
Pomyślałam sobie, że porozmawiam z nowym zarządcą, czy by nie zrobił tego rozliczenia za dodatkową opłatę, a kosztami obciążymy starego zarządcę? Oczywiście trzeba by napisać pismo do starego zarządcy i go o tym uprzedzić. Że albo rozliczy w danym terminie, albo go obciążymy kosztami.
Tylko co zrobić, gdy nowy zarządca się nie zgodzi na takie rozwiązanie?
U nas w kamienicy zmiany. Od 1 marca mamy nowego zarządcę - firmę. No i nowy problem ze starym zarządcą, którym był jeden z mieszkańców kamienicy. Stary zarządca był zobowiązany rozliczyć się na dzień 28 lutego i przekazać dokumenty nowemu zarządcy. Tymczasem zrobił rozliczenie na dzień 31.12.2017 i stwierdził, że za dwa miesiące nowego roku rozliczenia nie będzie robił. Nowy zarządca też tego nie zrobi, zresztą ja go rozumiem, no bo z jakiej racji. Tylko co można zrobić w takiej sytuacji, jak zmusić byłego zarządcę do rozliczenia tych 2 miesięcy?
Pomyślałam sobie, że porozmawiam z nowym zarządcą, czy by nie zrobił tego rozliczenia za dodatkową opłatę, a kosztami obciążymy starego zarządcę? Oczywiście trzeba by napisać pismo do starego zarządcy i go o tym uprzedzić. Że albo rozliczy w danym terminie, albo go obciążymy kosztami.
Tylko co zrobić, gdy nowy zarządca się nie zgodzi na takie rozwiązanie?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
jak dostanie wszystkie dokumenty finansowe to i tak musi zrobić SF za cały rok obrachunkowy; łaski nie robi .
Ten nowy wam tego nie powiedział? Coś słabo się stara, zwłaszcza, że to początek jego pracy...
Może to jest tylko wymysł na potrzeby wywołania afery we wspólnocie . Coś mi się nie chce uwierzyć, że nowy administrator tak stawia sprawę . Jak ma dokumenty finansowe nie rozumiem jego "oporów ".
Czy te 10-15 faktur tak mu ciąży ? to niech zrezygnuje z obsługi wspólnoty .
Bilans stary zarządca zrobił, za cały rok 2017. I to jest ok. Po czym w marcu przekazał dokumenty nowemu zarządcy, ponieważ nowy jest od 01.03.2018 r.
Tylko jak się przekazuje kasę (czy to gotówkę czy bank) na jakiś dzień, to trzeba zrobić jakieś rozliczenie, no nie wiem, z kasą to przekazanie kasy, czy jakoś tak, z bankiem też pewnie jest jakaś forma przekazania no i jakiś protokół zdawczo-odbiorczy, no właśnie nie wiem, co powinno być prawidłowo. Stary zarządca po prostu to wszystko zaniósł, zostawił i tyle. Beż żadnych formalności. No chyba, że tak może być?
Nowy Administrator powinien zaksięgować ( na podstawie otrzymanych dok.) i dopiąć się do SF na dziań 31-12-2017 , nie wiem w czym ma problem?.Chce kasy za to ? czy leń i nie chce mu się robić .
Co do "kasy" to wyciągi z konta bankowego , wspólnota nie prowadzi tzw. "kasy" gdzie właściciele wpłacają gotówkę, wszelkie operacje ( wpłaty i wypłaty, zapłaty rachunków WM) winny przechodzić przez konto bankowe WM.
Nowy Admin powinien wysłać do właścicieli "BO" na dzień 1 marca, aby każdy mógł dochodzić ewentualnych reklamacji, od zdającego Admina.
Widzę, że zmieniliście "siekierkę na kijek" , ten nowy Admin jest, jakiś niegramotny i pazerny, obym się mylił.
Ile lokali jest w tej twojej wspólnocie?
Pozdrawiam serdecznie :)
Zmiana zarządcy nie wymaga jednak dodatkowych rozliczeń, w ewidencji jest ciągłość. Odnośnie reklamacji w stosunku do poprzedniego zarządcy - to właściciele nie mają bezpośrednich roszczeń - stroną umowy była bowiem wspólnota mieszkaniowa
z tego co twierdzisz właściciel lokalu nie jest stroną, więc nic nie może .... stwarzasz funkcję pośrednika - Wspólnotę -
Ona ma roszczenia wobec ustępującego zarządcy, a właściciel wobec Wspólnoty ...
Czy właściciel lokalu nie może pozwać Wspólnoty o nienależne zaliczki wynikające z okresowego rozliczenia .?
Jak wspólnota ma sprawdzić wpłaty właścicieli przy fakcie działania tzw. "kasy" u zarządcy? o czym napisała Sihaja
Z tej przyczyny właściciel może pozwać wspólnotę o zwrot zaliczek nienależnie pobranych a wspólnota zarządcę.
pierwszy lepszy właściciel zrobi zaraz rozpierduchę i ze Wspólnotą i z Zarządcą ....
jak nie bedzie widział na "kartotece lokalowej" (saldzie rozliczeń należności i wpłat) swoich "pieniędzy"; tylko dlatego, że zmienił się Zarządca