Brak odpowiedzi na dostarczone pisma

pkorwinpkorwin Użytkownik
Witam mam problem z wspólnotą mieszkaniową , która nie odpowiada na pisma dotyczące spraw technicznych w mieszkaniu.
Dokladniej mówiąc złożyłem pisma w sprawie likwidacji grzejnika w kuchni podając argumety o nie używaniu go przez okres 4 lat oraz problemem ustawienia nowych mebli, co ciekawe mieszkanie poniższe dostalo zgodę po tygodniu. Drugie pismo było dotyczące wymiany kabla zasilającego do mieszkania ponieważ będzie płyta indukcyjna , oraz na wymianę ostatniego odcinka rury wodnej który jest stalowy reszta pionu jest plastikowa odcinek znajduję się od połowy mieszkania poniżej do połowy mojego mieszkania a od mojego do mieszkania powyżej idzie plastik, że chciałem ukryć obrzydliwy pion w łazience zabudową zgłosiłem by to wymienili przed zrobieniem zabudowy z regipsu . W sumie tych pism złożyłem już po 3 razy każdy w czasie 3 miesięcy każde pismo zostało podbite pieczątka z data a jeśli pytam o postęp w decyzji , dostaję odpowiedź jest w trakcie . Co robić na takie zagrywki, mam podejrzenie że jest to zemsta za krytykę decyzji w przetargu o wymianę domofonu gdzie wybrano firmę która nie oferowała tego co moja w której okazało sie brak wymiany okablowania i przy zaniku napięcia jest duży problem . Ale czy prywatne niechęci mogą pozwalać na takie podejście co do moich pism ?

Komentarze

  • Opcje
    walecznywaleczny Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jeśli nie jesteś właścicielem to zwróć się do właściciela.

    Jeśli jesteś właścicielem mieszkania. Domniemam iż każde pismo było wysyłane w trybie poleconym, inaczej do kosza i nie muszą odpowiadać.

    Jeśli są to przesyłki polecone i posiadasz ich numery to:

    Powołaj się na Art 455 KC i wyznacz termin na odpowiedź 7 dni. Poczekaj 14 i podejmij swoje działania bo ich są bezczynne a obligując ich do działania muszą wydać decyzję.

    Grzejnik: To zależy jaka jest instalacja oraz gdzie jest pion. Samemu nie ruszaj bo to może być niezgodne z prawem, grzejniki w większości przypadków są częścią wspólną.
    Elektryka: Nie mogą Ci odmówić inwestycji ale mogą obarczyć kosztami za wyrządzone szkody w części wspólnej.
    Rura: To jest część wspólna. Jeśli rura jest sprawna i nie sparciała to możesz mieć odmowę. Bez sensu mieć część instalacji z jednego materiału a część z drugiego. Dziwię się skoro wszyscy będą mieć korzyści. Pamiętaj iż zabudować możesz ale w sposób umożliwiający dostęp i ewentualną wymianę, jeśli w ramach konsweracji zostanie uszkodzona zabudowa to niestety, nikt nie pokryje tych kosztów.
  • Opcje
    pkorwinpkorwin Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jestem właścicielem i owe pisma zostały złożone w sekretariacie z podpisem i pieczątka . Grzejnik znajduje się 30 cm od pionu , szkód nie mam jak wykonać bo za ścianą mam licznik a rura o której mową ma 40 lat i wygląda tragicznie zdjęcie też otrzymali nie rozumiem nie zdają sobie sprawy że tam jest duże ciśnienie i jak pęknie to będzie powódź nie zalanie . Ale bardzo dziękuję za kilka informacji pozdrawiam serdecznie
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [b]Art 455 KC[/b]
    Jeżeli termin spełnienia świadczenia nie jest oznaczony ani nie wynika z właściwości zobowiązania, świadczenie powinno być spełnione niezwłocznie po [b]wezwaniu [color=#f00]dłużnika[/color][/b] do wykonania.
    
    co to ma wspólnego z odpowiedzią na pisma wysyłane do Wspólnoty ?
  • Opcje
    walecznywaleczny Użytkownik
    edytowano maja 2018
    Ten artykuł można stosować w przypadku bierności podmiotu i można wyznaczyć termin na złożenie odpowiedzi z zachowaniem staranności
    [cite]Art 354[/cite]
    § 1. Dłużnik powinien wykonać zobowiązanie zgodnie z jego treścią i w sposób odpowiadający jego celowi społeczno-gospodarczemu oraz zasadom współżycia społecznego, a jeżeli istnieją w tym zakresie ustalone zwyczaje - także w sposób odpowiadający tym zwyczajom.

    § 2. W taki sam sposób powinien współdziałać przy wykonaniu zobowiązania wierzyciel.
    [cite]Art 355[/cite]
    § 1. Dłużnik obowiązany jest do staranności ogólnie wymaganej w stosunkach danego rodzaju (należyta staranność).

    § 2. Należytą staranność dłużnika w zakresie prowadzonej przez niego działalności gospodarczej określa się przy uwzględnieniu zawodowego charakteru tej działalności.

    [cite]korwin[/cite] może zobligować na mocy art 455 do spełnienia świadczenia przez zarząd wspólnoty ponieważ wykazuje interes prywatny i prawny w modernizacjach które chce przeprowadzić. Zarząd wspólnoty, zarządca, administrator nie mogą odwlekać udzielenia odpowiedzi w nieskończoność a muszą udzielić takiej odpowiedzi w sposób niezwłoczny i nie budzący wątpliwości. Aby nie doszło do powyższej sytuacji wyznacza się termin na udzielenie odpowiedzi w formach grzecznościowych a zarządcy/administratorzy często bezprawnie powołują się na Kodeks Postępowania Administracyjnego. Można w mniej przyjemniej formie i powołać się na konkretne przepisy kodeksu cywilnego wykazując bierność zarządu czy też innego podmiotu.

    Powyższa patologia zadziałała w przypadku mojego administratora, która w rozmowie telefonicznej na brak odpowiedzi po 14 dniach odpowiedziała następująco: "Mnie obowiązują terminy w Kodeksie Postępowania Administracyjnego a nie Pańskie widzimisię". Wezwałem ją poraz drugi pod rygorem i skróciłem termin do 7 dni, otrzymałem odpowiedź niezwłocznie.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    "Obowiązek udzielenia odpowiedzi na pisma członków wspólnoty nie został określony wprost w ustawie o własności lokali, jednak wynika pośrednio z jej przepisów, a to z treści art. 27 uwl, zgodnie z którym każdy właściciel ma prawo i obowiązek współdziałania w zarządzie nieruchomością wspólną, czy art. 29 uwl w zakresie dotyczącym prawa kontroli działalności zarządu lub zarządcy (któremu zarząd powierzono w trybie 18 uwl).
    Powyższym uprawnieniom odpowiadają obowiązki zarządu (zarządcy), w tym obowiązek udzielenia wyjaśnień w odpowiedzi na pismo właściciela lokalu dotyczące zarządu nieruchomością wspólną.
    Udzielenie odpowiedzi na pismo właściciela lokalu jest zatem obowiązkiem zarządu (zarządcy, któremu powierzono zarząd nieruchomością wspólną w rozumieniu art. 18 uwl), przede wszystkim ze względu na treść cytowanych powyżej przepisów (art. 27 uwl i art. 29 uwl).
    Właściciel lokalu może bowiem realizować swoje uprawnienia do współdziałania w zarządzie nieruchomością wspólną, czy prawo kontroli działalności zarządu (zarządcy, któremu zarząd powierzono w trybie art. 18 uwl) m.in. poprzez formułowanie pytań, czy sugestii w formie pisemnej.

    Odpowiednich regulacji dotyczących terminu udzielenia odpowiedzi na pisma należy poszukiwać w kodeksie cywilnym, w przepisach regulujących termin wykonania zobowiązania.

    Art. 455 kodeksu cywilnego stanowi, że "jeżeli termin spełnienia świadczenia nie jest oznaczony ani nie wynika z właściwości zobowiązania, świadczenie powinno być spełnione niezwłocznie po wezwaniu dłużnika do wykonania."

    Więcej na ten temat w artykule: "Obowiązki zarządu wspólnoty mieszkaniowej – udzielanie odpowiedzi na pisma właścicieli lokali"

    Artykuł na stronie czasopisma Zarządca Portal Informacyjny:

    http://www.zarzadca.pl/pytania-i-odpowiedzi/69-prawo/729-obowiazki-zarzadu-wspolnoty-mieszkaniowej--udzielanie-odpowiedzi-na-pisma-wlascicieli-lokali
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.