Sposób informowania o wysokości opłat na WM
abadaba7
Użytkownik
Dzień dobry,
Mam pytanie odnośnie kwestii związanej z informowaniem właścicieli mieszkań o wysokości miesięcznej składki na poczet wspólnoty mieszkaniowej. Otóż, kiedy powoływano do życia moją wspólnotę, zarządca budynku poprosił właścicieli o wypełnienie stosownych oświadczeń odnośnie drogi, jaką będą im dostarczane miesięczne naliczenia na poczet wm. Oczywiście, większość osób zdecydował się na drogę e-mailową. Ostatnio zarządca odgórnie stwierdził jednak, że naliczenie miesięczne będzie wysyłał tylko wtedy, kiedy zmianie ulegnie obowiązująca stawka. W półrocznym cyklu rozliczeń za media oznacza to de facto otrzymywanie stosownego dokumentu raz na pół roku. Stąd pytanie, czy zarządca może ustalać takie zasady, czy jednak jest zobowiązany do każdorazowego przedstawienia naliczenia za każdy miesiąc.
Pozdrawiam.
R.
Mam pytanie odnośnie kwestii związanej z informowaniem właścicieli mieszkań o wysokości miesięcznej składki na poczet wspólnoty mieszkaniowej. Otóż, kiedy powoływano do życia moją wspólnotę, zarządca budynku poprosił właścicieli o wypełnienie stosownych oświadczeń odnośnie drogi, jaką będą im dostarczane miesięczne naliczenia na poczet wm. Oczywiście, większość osób zdecydował się na drogę e-mailową. Ostatnio zarządca odgórnie stwierdził jednak, że naliczenie miesięczne będzie wysyłał tylko wtedy, kiedy zmianie ulegnie obowiązująca stawka. W półrocznym cyklu rozliczeń za media oznacza to de facto otrzymywanie stosownego dokumentu raz na pół roku. Stąd pytanie, czy zarządca może ustalać takie zasady, czy jednak jest zobowiązany do każdorazowego przedstawienia naliczenia za każdy miesiąc.
Pozdrawiam.
R.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Zaliczkę wystawia sie raz; do następnej zmiany . Jest ona powtarzalna co miesiąc.
Nie ma obowiązku wystawiania jej co miesiąc.
Nie rozumiem skąd te roszczenia, że co miesiąc ma być wystawiana zaliczka ?
Nie było JPK . świat się zmienia , prawo się zmienia ... koszty swoje trzeba ciąć , ect.
Twoje oczekiwania są mało istotne, jak nie są poparte zapisami prawnymi .
zdaje się masz mgliste pojecie o działaniu wspólnot mieszkaniowych ... poczytaj ustawę o własności lokali (UoWL). Zaliczki opłacasz na konto wspólnoty , może i na indywidualne konto (kartotekę lokalową) w ramach masowych płatności , i gdzie tu jest ten kosmos?
i co się od tego czasu zmieniło? Nic, to po co tobie kolejny papier?
Czy ty rozumiesz co oznacza słowo ZALICZKA? czyli twoje zobowiązanie na rzecz Wspólnoty.
:bigsmile: No, to szukaj dalej, Jezus ci w tym pomoże; razem ze setką właścicieli lokali podobnych tobie,
żyjących na kredyt innych współwłaścicieli . Jakiś ty ... :bigsmile: Długi trzeba płacić .
One zwykle rozliczane są raz w roku - masz nadpłatę lub niedopłatę.
W pierwszym kwartale wspólnota ustala zaliczki na cały rok, więc nie ma potrzeby marnowania papieru czy czasu administratora, by przypominał o konieczności wpłaty.
Media - czyli np. woda, centralne ogrzewanie. Zwykle rozlicza się je raz lub dwa razy do roku.
Nie spotkałam się z tym, żeby wysyłać właścicielom zawiadomienia co miesiąc. Jak u was tak było i administrator chciał to zmienić, to wypadałoby, żeby o tym uprzedził i uzasadnił. Wypadałoby, ale obowiązku nie ma.