Sposób informowania o wysokości opłat na WM

abadaba7abadaba7 Użytkownik
edytowano maja 2018 w Wolne tematy
Dzień dobry,

Mam pytanie odnośnie kwestii związanej z informowaniem właścicieli mieszkań o wysokości miesięcznej składki na poczet wspólnoty mieszkaniowej. Otóż, kiedy powoływano do życia moją wspólnotę, zarządca budynku poprosił właścicieli o wypełnienie stosownych oświadczeń odnośnie drogi, jaką będą im dostarczane miesięczne naliczenia na poczet wm. Oczywiście, większość osób zdecydował się na drogę e-mailową. Ostatnio zarządca odgórnie stwierdził jednak, że naliczenie miesięczne będzie wysyłał tylko wtedy, kiedy zmianie ulegnie obowiązująca stawka. W półrocznym cyklu rozliczeń za media oznacza to de facto otrzymywanie stosownego dokumentu raz na pół roku. Stąd pytanie, czy zarządca może ustalać takie zasady, czy jednak jest zobowiązany do każdorazowego przedstawienia naliczenia za każdy miesiąc.

Pozdrawiam.
R.

Komentarze

  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano maja 2018
    [cite] abadaba7:[/cite] Stąd pytanie,
    czy zarządca może ustalać takie zasady, czy jednak jest zobowiązany do każdorazowego przedstawienia naliczenia za każdy miesiąc.
    Jesteś właścicielem lokalu użytkowego? Wspólnota jest Vat-owcem ?
    Zaliczkę wystawia sie raz; do następnej zmiany . Jest ona powtarzalna co miesiąc.

    Nie ma obowiązku wystawiania jej co miesiąc.
  • Opcje
    abadaba7abadaba7 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dziękuję za odpowiedź. Jestem właścicielem lokalu mieszkalnego, ale w bloku są też lokale użytkowe, które są informowane dokładnie w ten sam sposób.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano maja 2018
    [cite] abadaba7:[/cite]Dziękuję za odpowiedź. Jestem właścicielem lokalu mieszkalnego, ale w bloku są też lokale użytkowe, które są informowane dokładnie w ten sam sposób.
    czyli wszystko jest OK .
    Nie rozumiem skąd te roszczenia, że co miesiąc ma być wystawiana zaliczka ?
    Z UoWL:
    Art. 15. 1. Na pokrycie kosztów zarządu właściciele lokali uiszczają zaliczki w formie bieżących opłat, płatne z góry do dnia 10 każdego miesiąca.
    
  • Opcje
    abadaba7abadaba7 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    No jeżeli przez bite dwa lata zarządca pomimo tej samej stawki wysyłał co miesiąc naliczenie, a potem nagle przestał, to takie pytanie nasuwa się samo przez się. Wydaje mi się, że dla płatnika, tak czy inaczej, powinno być ważne, co może on uznać za wiążącą formę poinformowania go przez zarządcę o obowiązującej wysokości zaliczki za dany miesiąc. Wysyłanie pieniędzy w kosmos, bo np. cztery miesiące wcześniej dostałem takie naliczenie, powiedzmy za luty, wydaje mi się dosyć dziwną praktyką. No ale nie istotne, chodziło mi raczej, czy jest to praktyka, która się po prostu przyjęła, bo nie ma na nią żadnych przepisów, ani orzecznictwa, czy może skądś konkretnie to wynika.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano maja 2018
    [cite]abadaba7[/cite] No jeżeli przez bite dwa lata zarządca pomimo tej samej stawki wysyłał co miesiąc naliczenie, a potem nagle przestał,
    "Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu ".
    Nie było JPK . świat się zmienia , prawo się zmienia ... koszty swoje trzeba ciąć , ect.
    Twoje oczekiwania są mało istotne, jak nie są poparte zapisami prawnymi .
    Art. 15. 1. Na pokrycie kosztów zarządu właściciele lokali uiszczają zaliczki w formie bieżących opłat, płatne z góry do dnia 10 każdego miesiąca.
    
    2. Należności z tytułu kosztów zarządu mogą być dochodzone w postępowaniu upominawczym, bez względu na ich wysokość.
    
    [cite]abadaba7[/cite]Wysyłanie pieniędzy w kosmos, bo np. cztery miesiące wcześniej dostałem takie naliczenie, powiedzmy za luty, wydaje mi się dosyć dziwną praktyką.
    zdaje się masz mgliste pojecie o działaniu wspólnot mieszkaniowych ... poczytaj ustawę o własności lokali (UoWL). Zaliczki opłacasz na konto wspólnoty , może i na indywidualne konto (kartotekę lokalową) w ramach masowych płatności , i gdzie tu jest ten kosmos?
    [cite]abadaba7[/cite]cztery miesiące wcześniej dostałem takie naliczenie
    i co się od tego czasu zmieniło? Nic, to po co tobie kolejny papier?
    Czy ty rozumiesz co oznacza słowo ZALICZKA? czyli twoje zobowiązanie na rzecz Wspólnoty.
  • Opcje
    abadaba7abadaba7 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jezu, człowieku, wyluzuj trochę. Rozumiem, że zarządzasz może setką wspólnot i masz to obcykane od lat, ale ktoś, kto stoi po drugiej stronie chyba może mieć jakieś wątpliwości. Tym bardziej, że chyba jasno opisałem skąd te wątpliwości wzięły swoje źródło i bynajmniej nie byłem w nich osamotniony. Spinasz cztery litery, że aż trzeszczy po drugiej stronie ekranu! A mnie interesuje np. sytuacja, w której sąd mógłby zrezygnować z zasądzenia na rzecz Wspólnoty odsetek z tytułu nieterminowo opłaconych zaliczek z powodu, że zarządca wystawił "papier" tylko za luty, ale dług obejmuje akurat zaliczki za okres, powiedzmy, kwiecień-czerwiec. Łaskawy Pan raczy wybaczyć, że mnie to zwyczajnie interesuje!
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano maja 2018
    [cite] abadaba7:[/cite] Rozumiem, że zarządzasz może setką wspólnot
    :bigsmile: ... źle rozumiesz, tak jak ustawę o własności lokali
    [cite] abadaba7:[/cite]Jezu, człowieku, wyluzuj trochę.
    A mnie interesuje np. sytuacja, w której sąd mógłby zrezygnować z zasądzenia na rzecz Wspólnoty odsetek z tytułu nieterminowo opłaconych zaliczek z powodu, że zarządca wystawił "papier" tylko za luty, ale dług obejmuje akurat zaliczki za okres, powiedzmy, kwiecień-czerwiec.
    Łaskawy Pan raczy wybaczyć, że mnie to zwyczajnie interesuje!
    :bigsmile: No, to szukaj dalej, Jezus ci w tym pomoże; razem ze setką właścicieli lokali podobnych tobie,
    żyjących na kredyt innych współwłaścicieli . Jakiś ty ... :bigsmile: Długi trzeba płacić .
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    abadaba7 - zaliczki wpłacasz na konto wspólnoty.
    One zwykle rozliczane są raz w roku - masz nadpłatę lub niedopłatę.
    W pierwszym kwartale wspólnota ustala zaliczki na cały rok, więc nie ma potrzeby marnowania papieru czy czasu administratora, by przypominał o konieczności wpłaty.
    Media - czyli np. woda, centralne ogrzewanie. Zwykle rozlicza się je raz lub dwa razy do roku.
    Nie spotkałam się z tym, żeby wysyłać właścicielom zawiadomienia co miesiąc. Jak u was tak było i administrator chciał to zmienić, to wypadałoby, żeby o tym uprzedził i uzasadnił. Wypadałoby, ale obowiązku nie ma.
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dlaczego nie zapytasz u zarządcy? Może zmienił program, albo przejął się RODO?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.