Zakup koszy na śmieci przed klatkami

pldiegopldiego Użytkownik
edytowano października 2018 w Wolne tematy
Dzień dobry
Jako członek zarządu chciałbym zapytać o jedną sprawę.
Nasza wspólnota posiada 50 lokali mieszkaniowych w dwóch klatkach.
Przed klatkami stoją już bardzo zniszczone od rdzy i czasu kosze na śmieci.
My jako zarząd chcielibyśmy zakupić dwa nowe kosze (do kwoty 100 zł za sztukę)
Czy w takim wypadku lub w przyszłości podobnym, musimy czekać na zebranie i uchwałę aby zakupić taką rzecz?
Administrator robi bardzo rzadko zebrania (1 - 2 razy w roku) i teraz czekać ponad pół roku na zebranie aby zakupić rzecz która wymaga wymiany?
Nie posiadamy funduszu inwestycyjnego lecz tylko remontowy.

Komentarze

  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano października 2018
    [cite] pldiego:[/cite]
    Przed klatkami stoją już bardzo zniszczone od rdzy i czasu kosze na śmieci.
    My jako zarząd chcielibyśmy zakupić dwa nowe kosze (do kwoty 100 zł za sztukę)
    Czy w takim wypadku lub w przyszłości podobnym, musimy czekać na zebranie i uchwałę aby zakupić taką rzecz?
    NIE. Uważam, że wystarczy protokół konieczności , podpisany przez służby techniczne administratora i co najmniej dwóch członków zarządu.
    [cite] pldiego:[/cite]Administrator robi bardzo rzadko zebrania (1 - 2 razy w roku) i teraz czekać ponad pół roku na zebranie aby zakupić rzecz która wymaga wymiany?
    od organizowania zebrań właścicieli lokali ( nie mylić z jego techniczną obsługą) jest Zarząd WM
    Art. 31. Zebrania ogółu właścicieli lokali:
    a) mogą być także, [b]w razie potrzeby, zwoływane przez zarząd[/b] lub zarządcę, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1,
    b) [b]zwoływane są na wniosek właścicieli lokali dysponujących co najmniej 1/10 udziałów w nieruchomości wspólnej przez zarząd[/b] lub zarządcę, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1.
    

    [cite] pldiego:[/cite]Nie posiadamy funduszu inwestycyjnego lecz tylko remontowy.
    wymiana koszty to nie inwestycja , bo nieruchomość wspólna już w takie elementy jest wyposażona. To można zrobić z funduszu bieżącego konserwacji NW ( bo kwota niewielka 200 zł)
    Na przyszłość dobrze by było, podjąć uchwałę od jakiej kwoty we WM zaczynają się koszty Remontu NW .

    U mnie taka graniczna kwota została wyznaczona na 5000 zł . Do tej kwoty Zarząd sam ( co najmniej dwóch członków Zarządu), decyduje co naprawi , wymieni, dokupi , doposaży .
  • Opcje
    pldiegopldiego Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Naprawdę bardzo dziękuje za wspaniałą i szybką odpowiedź
    Pierwszy raz odwiedziłem to forum i chyba tu zagoszczę na dłużej.
    Rzadko się spotyka tak konkretne odpowiedzi i w takim czasie ;)
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.