Powiadomienie o podjętej uchwale - terminy
lolekanabolek
Użytkownik
Witam
Zarządca po naszych ponagleniach poinformował mieszkańców nas o podjętych uchwałach z sprzed paru miesięcy. Podpisy zebrane pod uchwałą w lipcu a informacja o podjętych uchwałach dopiero w październiku. Dość długo moim zdaniem. Jestem ciekaw jak to wygląda w innych wspólnotach??
Druga sprawa, że jedna z uchwał dotyczyła Regulaminu Porządku Domowego. Oczywiście samej treści regulaminu już nie załączyli. Na nasze pytanie w tej kwestii uznali, że nie mają obowiązku doręczenia odpisu uchwały, tylko zgodnie z brzemieniem przepisu art. 23 ust. 3 oraz obowiązującą jego wykładnią mają tylko obowiązek zawiadomienia o treści jego uchwały. Przy okazji powołali się na wyrok sądu okręgowego w Ostrołęce z dn. 08.09.2014r. I C 371/14. Niestety nie mogę znaleźć tego wyroku nigdzie w necie, bo jestem ciekaw co tam napisali. Może komuś się uda.
Zasugerowaliśmy również, aby przynajmniej wywiesili Regulamin w tablicy ogłoszeń, to stwierdzili, że nie było uchwały w tej sprawie, aby Regulamin Porządku wywiesić w tablicach. Ręce opadają
edit: już znalazłem ten wyrok http://www.atlanti.pl/aktualnosci/756
Zarządca po naszych ponagleniach poinformował mieszkańców nas o podjętych uchwałach z sprzed paru miesięcy. Podpisy zebrane pod uchwałą w lipcu a informacja o podjętych uchwałach dopiero w październiku. Dość długo moim zdaniem. Jestem ciekaw jak to wygląda w innych wspólnotach??
Druga sprawa, że jedna z uchwał dotyczyła Regulaminu Porządku Domowego. Oczywiście samej treści regulaminu już nie załączyli. Na nasze pytanie w tej kwestii uznali, że nie mają obowiązku doręczenia odpisu uchwały, tylko zgodnie z brzemieniem przepisu art. 23 ust. 3 oraz obowiązującą jego wykładnią mają tylko obowiązek zawiadomienia o treści jego uchwały. Przy okazji powołali się na wyrok sądu okręgowego w Ostrołęce z dn. 08.09.2014r. I C 371/14. Niestety nie mogę znaleźć tego wyroku nigdzie w necie, bo jestem ciekaw co tam napisali. Może komuś się uda.
Zasugerowaliśmy również, aby przynajmniej wywiesili Regulamin w tablicy ogłoszeń, to stwierdzili, że nie było uchwały w tej sprawie, aby Regulamin Porządku wywiesić w tablicach. Ręce opadają
edit: już znalazłem ten wyrok http://www.atlanti.pl/aktualnosci/756
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Odpowiedź zarządcy jest obecnie wyłącznie wymijająca.
Ten wyrok dotyczy procedury związanej z ogłoszeniem treści uchwały podjętej w trybie obiegowym.
Tyle że wy podjęcie uchwały szczęśliwie macie za sobą. Procedura podejmowania jest zakończona, a treść uchwały, owszem, właściciele znają. Nie znają tylko treści regulaminu.
Poinformuj szanownego przeciwnika, którego nazywasz zarządcą, że swoje żądanie składasz na podstawie art 29 ust 3 (prawo właściciela do kontroli zarządu).
Czyli zażądaj udostępnienia kopii dokumentu zawierającego treść obowiązującego regulaminu porządku domowego.
Wywieszenie treści nie wymaga odrębnej uchwały bo to czynność zwykłego zarządu. Napisz im ze jak nie mają na papier ksero, albo im drukarka wysiadła, albo może nie wiedzą gdzie jest budynek, to Ty chętnie powiesisz regulamin na klatce.
Ktoś urządza sobie z Ciebie zwykłe kpiny. Ośmiesz go w zamian.
To, że tak długo trwa, to jest to wina właścicieli lokali tworzących daną wspólnotę ,że olewają swoje obowiązki i odwlekają głosowanie nad uchwałami, nie chodzą na zebrania właścicielei lokali, itd...
Jak jest w innych WM ... odpowiem podobnie , ale wszyscy szukają sposobu, jak to przyspieszyć . U mnie na ten przykład głosujemy w turach 2 tygodniowych; od drugiej tury naliczana jest opłata za ponowne dostarczenie indywidualnej karty do głosowania . Obciążeni są ci, którzy nie oddali głosu w terminie pierwszej tury. Takie obciążenie kosztami ponownie dostarczonych kart do głosowania , było tylko w dwóch pierwszych latach . Taki system trwa od 12 lat. Uchwały zapadają w dwa tygodnie po zebraniu.
ten Zarządca pomylił role ... ruch należy do Was...
a gdzie ty tutaj widzisz winę właścicieli lokali?? Uchwała miała już większość podpisów w lipcu a administrator informuje o tym dopiero w październiku. I to też po naszej interwencji, bo na dniach mieli zacząć realizować uchwałę. Jak się zapytaliśmy, kto poniesie koszty w przypadku, gdyby doszło to zaskarżenia uchwały (bo jeszcze właściciele lokali nie zostali poinformowani o uchwale) to łaskawie na drugi dzień była informacja w skrzynkach. I przy okazji wstrzymano realizację uchwały o 6 tygodni
możesz coś więcej napisać jak to dokładnie wygląda??
- karty do głosowania zostawiacie w skrzynkach na listy??
- ktoś je potem zbiera?? trzeba je samemu zanieść do administratora czy może jest jakaś skrzynka (urna) na osiedlu, gdzie można te karty wrzucić?? Czy można taką kartę podpisaną zeskanować i wysłać do administratora mailem??
- opłata zasila czyj fundusz?? Domyślam się, że jest to wpłata na poczet kosztów zarządzania??
- jak wygląda taka karta do głosowania?? Domyślam się, że kart jest tyle co właścicieli. Więc u nas byłoby to ok 180 kart. W chwili obecnej jedna uchwała z kartami do głosowania to makx 10 stron. Już sobie wyobrażam minę zarządcy jak mu to zaproponuje na zebraniu ;-)))
U nas Pani zbierająca podpisy pojawi się może ze 2 razy na osiedlu w godzinach swego urzędowania (tzn. w takich, gdzie większość właścicieli jest wtedy w pracy) a potem wydzwania do ludzi i prosi ich o przyjście do siedziby administratora celem złożenia podpisu. I dlatego to tyle trwa. Na zebraniu mieliśmy pełnomocnictwa (ok 40% głosów). Zebranie brakujących 10% zajęło im parę miesięcy. Natomiast 2 uchwały są zbierany tylko w trybie obiegowym. Nie wiem czy do końca roku uda im się zebrać podpisy.
Rok temu pod uchwałą w sprawie podwyżki o dziwo uwinęli się bodajże w ciągu 2 miesięcy
https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/3806/zbieranie-glosow-w-drodze-indywidualnego-glosowania/#Item_41
U mnie 10 uchwał "mieści się" na jednej karcie do głosowania , wszystko zależy od pomysłowości i logistyki metody głosowania
Aha ...
Wypełnione karty do głosowania "wrzuca się" do przegródki pocztowej z napisem " Korespondencja z Zarządem WM" ( U mnie jest na każdej klatce schodowej) lub przesyła na adres Administratora / mailem. Maile z "za głosowaną kartą" archiwizuje się , może sie przydać, jako dowód w sprawie ...
Od przyszłego roku ma być uruchomione głosowanie elektroniczne, administrator zmienia oprogramowanie służące do zarządzania .
dostarczamy na adresy korespondencyjne . Jak właściciel mieszkan we wspólnocie to skrzynki oddawczej (pocztowej) a jak poza nią to wysyłamy mu.
jest to "zwrot kosztów" powtórnego wytworzenia i dystrybucji kart do głosowania dla ... administratora , bo to on to robi . My jako Zarząd tę czynność nadzorujemy.
Nowy doklejony: 30.11.18 13:46 Mi nie jest potrzebny, taka była wola właścicieli na zebraniu więc powstała uchwała. A co do zasadności to się z tobą zgadzam. Nie widzę szans aby jakoś wyciągać konsekwencję wobec osób, które nie będą przestrzegać zapisów regulaminu
Ta opłata, ma mobilizować właścicieli lokali, że oprócz "praw" mają też "obowiązki" wobec wspólnoty
o nie zgodzę się .... jest bardzo przydatny, gdy idzie się do sądu ws sprzedaży lokalu ...