korzystanie ze śmietnika innej wspólnoty
monika21102010
Użytkownik
Witam,
Mam problem do rozwiązania. Jedna wspólnota na podstawie uchwały umożliwiła drugiej wspólnocie miejsce do składowania śmieci. W uchwale określili kwotę 600 zł rocznie za usługę.
Wspólnota korzystająca ze śmietnika wyraziła na zebraniu na to zgodę. Zarządzamy obiema tymi wspólnotami. Czy mam wystawić fakturę wspólnota dla wspólnoty? Czy to spowoduje obowiązek podatkowy?
W jaki sposób i na jakiej podstawie mam to zaksięgować?
Proszę o pomoc
Mam problem do rozwiązania. Jedna wspólnota na podstawie uchwały umożliwiła drugiej wspólnocie miejsce do składowania śmieci. W uchwale określili kwotę 600 zł rocznie za usługę.
Wspólnota korzystająca ze śmietnika wyraziła na zebraniu na to zgodę. Zarządzamy obiema tymi wspólnotami. Czy mam wystawić fakturę wspólnota dla wspólnoty? Czy to spowoduje obowiązek podatkowy?
W jaki sposób i na jakiej podstawie mam to zaksięgować?
Proszę o pomoc
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Wystaw FV fakturę sprzedaży/notę księgową na podstawie tego, co postanowiła wspólnota wynajmująca w tej uchwale.
Wyznaczyli jakiś termin dla zapłaty za tę usługę? Jakieś ramy czasowe tego najmu?
Jeśli nie, to przyjąbym zasadę wywiedzioną z VAT-u, ale do przyjęcia w CIT chyba też, że usługę świadczoną w sposób ciągły przez okres dłuższy niż rok, dla której w związku z jej świadczeniem w danym roku nie upływają terminy płatności lub rozliczeń, uznaje się za wykonaną z upływem każdego roku podatkowego, do momentu zakończenia świadczenia tej usługi.
Czyli wystawiłabyś jedną FV z końcem grudnia i odprowadziła podatek CIT w styczniu. I zapłata, powiedzmy, dopiero w styczniu.
Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-swiadczenie-uslug-ciaglych-a-wlasciwe-wystawianie-faktur-od-2014-roku
Obejdzie się bez tej całej procedury z CIT.
Jedna wspólnota będzie miała koszt na NW , a druga pomniejszy sobie koszty utrzymania czystości na NW
A umowa może dotyczyć partycypowania w kosztach utrzymania czystości w obrębie osłony śmietnikowej oraz możliwości składowania odpadów.
Wystaw rachunki z treścią "partycypowanie w kosztach utrzymania czystości na terenie osłony śmietnikowej w okresie ...... " i księguj... Rozliczenia mogą być dochodzone do 3 lat wstecz.