rozliczenie roczne - zawyżone zużycie

konto_delete47konto_delete47 Użytkownik
Witam,
mam pytanie. Zarządca Wspólnoty Mieszkaniowej wysłał rozliczenie roczne, zauważyłem w nim, że bez odczytu wodomierzy, naliczył mi o ok. 25 m3 wody ciepłej więcej oraz o ok 40m3 wody zimnej, od faktycznego zużycia z wodomierzy w lokalu. Ubytki budynku naliczone ok 1m3. Czy Zarządca ma prawo bez odczytów liczników wpisywać i zawyżać jakie chce stany liczników? Czy mogę żądać korekty rozliczenia? Informuję, że na koniec roku nie było odczytów liczników w lokalach.

Komentarze

  • Opcje
    tajfuntajfun Użytkownik
    edytowano lutego 2019
    1. Czy masz legalizowane liczniki?
    2 Jaka jest procedura rozliczeń w przypadku gdy liczniki nie sa legalizowane?


    Jesli 1 i 2 nie ma miejsca to absolutnie nie ma takiego prawa. To sa duże kwoty. Czyżby twój zarządca szukał kasy dla dłużników?
  • Opcje
    konto_delete47konto_delete47 Użytkownik
    edytowano lutego 2019
    [cite] tajfun:[/cite]1. Czy masz legalizowane liczniki?
    2 Jaka jest procedura rozliczeń w przypadku gdy liczniki nie sa legalizowane?

    Jesli 1 i 2 nie ma miejsca to absolutnie nie ma takiego prawa.

    1. Licznik był z 2013 r. czyli legalizacja była do 31.12.2018 r. jak dobrze liczę.
    2. Akurat tego nie wiem, muszę się dowiedzieć.

    Ewentualnie Zarządca chce ukryć różnice wodomierzowe. Jeszcze informacyjnie deklarowałem, że w mieszkaniu mieszka 0 osób, ponieważ lokal w remoncie.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lutego 2019
    [cite] bartek1545 [/cite]1. Licznik był z 2013 r. czyli legalizacja była do 31.12.2018 r. jak dobrze liczę.
    a sprzedajesz tę wodę .... że o legalizację pytasz . Ten wodomierz jest podzielnikiem kosztów we wspólnocie
    [cite] bartek1545 [/cite] Ewentualnie Zarządca chce ukryć różnice wodomierzowe.
    to żadne przestępstwo , UCHYBY zawsze wstępują i jakoś je muszą pokryć właściciele lokali

    [cite] bartek1545:[/cite]mam pytanie. Zarządca Wspólnoty Mieszkaniowej wysłał rozliczenie roczne, zauważyłem w nim, że bez odczytu wodomierzy, naliczył mi o ok. 25 m3 wody ciepłej więcej oraz o ok 40m3 wody zimnej, od faktycznego zużycia z wodomierzy w lokalu. Ubytki budynku naliczone ok 1m3.
    Czy Zarządca ma prawo bez odczytów liczników wpisywać i zawyżać jakie chce stany liczników?
    Czy mogę żądać korekty rozliczenia?
    pewnie tych odczytów nie podałeś w terminie , bo ... tak wyszło .
    Rozliczenia nie mogą czekać , po to są terminy podawania odczytów . Rozliczyli Ciebie ryczałtem .

    Ja bym zaglądnął do regulaminu rozliczania mediów .

    [cite] bartek1545:[/cite]Informuję, że na koniec roku nie było odczytów liczników w lokalach.
    nie może być.... ten termin to podstawowy odczyt do rozliczeń kosztów zakupu wody i odprowadzenia ścieków przez wspólnotę.
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    PhantosPhantos Użytkownik
    edytowano lutego 2019
    to żadne przestępstwo , UCHYBY zawsze wstępują i jakoś je muszą pokryć właściciele lokali
    KubuśP znowu majaczy...u niego we wspólnocie uchyby zawsze występują i próbuje wmówić ludziom że to normalka. TAK nomalka jeśli masz przyłącza zle zrobione - co u KubusiaP we wspólnocie zapewne występuje.

    Nowy doklejony: 20.02.19 16:13
    Czy Zarządca ma prawo bez odczytów liczników wpisywać i zawyżać jakie chce stany liczników?
    Nie ma takiego prawa.
  • Opcje
    konto_delete47konto_delete47 Użytkownik
    edytowano lutego 2019
    Witam ponownie, sytuacja się troszkę zmieniła. Dowiedziałem się kilka informacji od Zarządcy. Spróbuję opisać sytuację od początku.

    W 2018 r. kupiłem i remontowałem mieszkanie. Zadeklarowałem, że przez cały 2018 r. mieszka 0 osób. Podczas remontu zobaczyłem, że wodomierze są radiowe, więc pomyślałem, że pewnie są wymieniane globalnie w całym budynku, więc się nie przejmowałem wymianą.

    Zarządca w grudniu 2018 r. wykonał odczyt wodomierzy radiowych, ale odczytu z mojego mieszkania brakuje. Okazuje się ze wymiana wodomierzy była w 2011 r. i kiedy robili zdalne odczyty mnie pominęli, bo był nie zalegalizowany licznik. Osobiście nikt nie był aby odczytać licznik, tak samo nie było informacji na tablicy ogłoszeń o planowanym odczycie wodomierzy. Nikt też nie poinformował, że wodomierz stracił legalizacje. Również na koniec 2017 r. odczyt wodomierza nie został wykonany, jak jeszcze był poprzedni właściciel. Zarządca nie miał mojego odczytu, więc naliczyli średnią. Dlatego naliczyli mi o ok 25 m3 CW więcej, niż powinno być oraz ok 40m^3 ZW. Zamiast mieć nadpłatę ok 500zł mam niedopłatę.


    W międzyczasie w styczniu 2019 r. przyszedł hydraulik (zgłaszałem usterkę grzejnika) i przy okazji poinformował, że wymieni mi wodomierze bo rok temu wymieniał w całym budynku.

    Dzisiaj byłem u Zarządcy przekazałem odczyty wodomierzy (z dnia wymiany - styczeń 2019 r.), powiedzieli że wykonają korektę ale dopiero będzie to w czerwcu. Spytałem się czy korektę rozliczenia dostanę na piśmie, dostałem odpowiedź że jedynie telefonicznie będą mogli mi przekazać informację, że wykonano korektę.


    Dostałem regulamin rozliczania wody i jest napisane m. in. takie coś:
    1. "Jeżeli lokal nie jest wyposażony w wodomierze indywidualne - norma m3 wody i odprowadzania ścieków na jedną osobę ustalona przez zarządcę w porozumieniu z Zarządem Wspólnoty pomnożona przez ilość osób zamieszkałych w lokalu i cenę 1m3 wody i odprowadzania ścieków." <- deklarowałem, że mieszka 0 osób
    2. "W przypadku gdy nie wszystkie lokale w budynku są wyposażone w sprawne i legalizowane wodomierze - właściciele posiadający wodomierze ponoszą opłaty stanowiące iloczyn zużycia m3 wody wykazanych przez te wodomierze i ceny za 1m3 wody i odprowadzania ścieków, natomiast właściciele lokali nieopomiarowanych ponoszą pozostałą część kosztów ogólnych proporcjonalnie do średniej ilości osób zamieszkałych w lokalu w okresie rozliczeniowym." <- deklarowałem, że mieszka 0 osób
    3. "Jeżeli w lokalu chociaż jeden wodomierz straci ważność legalizacji (gdy obowiązek legalizacji wodomierza ciąży na właścicielu lokalu) odczyty wodomierzy przyjmuje się do rozliczenie danego okresu rozliczeniowego, a od następnego okresu rozliczeniowego lokal uznawany jest, jako lokal nie opomiarowany - chyba, że właściciel dokona legalizacji wodomierza w terminie 7 dni od dnia stwierdzenia braku legalizacji i w tym terminie wystąpi do zarządcy o dokonanie odczytu i założenia plomb."

    Mam kilka pytań, czy Zarządca słusznie naliczył mi zawyżone zużycie wody? Czy po kupnie mieszkania Zarządca nie powinien poinformować mnie, że była globalna wymiana wodomierzy w budynku, a u mnie nie wykonano takiej usługi? Czy mogę żądać aby korekta nastąpiła szybciej niż w czerwcu?
  • Opcje
    konto_delete47konto_delete47 Użytkownik
    edytowano lutego 2019
    [cite] azygnerski:[/cite]
    [cite] bartek1545:[/cite]Mam kilka pytań, czy Zarządca słusznie naliczył mi zawyżone zużycie wody? Czy po kupnie mieszkania Zarządca nie powinien poinformować mnie, że była globalna wymiana wodomierzy w budynku, a u mnie nie wykonano takiej usługi? Czy mogę żądać aby korekta nastąpiła szybciej niż w czerwcu?
    Jeżeli w zeszłym roku kupowałeś mieszkanie, to zarządca wydając zaświadczenie o niezaleganiu z opłatami względem wspólnoty, dla notariusza, musiał rozliczyć poprzedniego właściciela, tym samym wiedział jaki jest stan licznika i że licznik wymaga legalizacji.
    Mógł (pewnie nie musiał) uwzględnić ten fakt w oświadczeniu.
    Z tego co napisałeś, rozumiem, że zarządca rozliczy cię po półroczu uwzględniając faktyczne zużycie. Więc te naliczone m3 zostaną zniwelowane przez faktyczny odczyt. no to chyba jest git...?
    Czyli aktualnie masz zalegalizowane liczniki tylko do szczęścia brakuje nakładki radiowej, czy tak?
    Dzisiaj byłem u Zarządcy przekazałem odczyty wodomierzy (z dnia wymiany - styczeń 2019 r.), powiedzieli że wykonają korektę ale dopiero będzie to w czerwcu. Spytałem się czy korektę rozliczenia dostanę na piśmie, dostałem odpowiedź że jedynie telefonicznie będą mogli mi przekazać informację, że wykonano korektę.

    Nakładka radiowa jest, hydraulik założył nowe wodomierze z nakładką, a wcześniej też był radiowy z nakładką ale nie odczytywali go. Zarządca wydał zaświadczenie ale nic nie pisał ani nie mówił, że licznik wymaga legalizacji. A co do korekty będzie ona dokonana na podstawie mojego odczytu podczas wymiany wodomierzy w styczniu 2019. Tylko jak miałem nadpłatę, teraz muszę dopłacać, mam tak jakby zamrożone pieniądze ;/
  • Opcje
    konto_delete47konto_delete47 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] azygnerski:[/cite]Ja bym odpuścił, co się odwlecze, to nie uciecze...
    Ważne, że nie policzyli ci ryczałtem, tylko zasymulowali zużycie i w przyszłości rozliczą
    Tylko jak miałem nadpłatę, teraz muszę dopłacać, mam tak jakby zamrożone pieniądze ;/
    Ale jak się upierasz, to kolega tajfun ci wszystko wyłoży apropos rozliczania wody :wink:

    Szczerze wkurza mnie takie olewatorstwo Zarządcy, zero zainteresowania, że zmienił się właścicieł, że nikt nie mieszka. Brak informacji ze byly wymieniane wodomierze. Naliczaja sobie koszty jak chcą. Jest jakieś rozporządzenie lub ustawa które mówią ile czasu ma Zarządca na poprawę rozliczenia? A co myślicie o punktach w regulaminie rozliczenia a naliczeniu mi opłat? Jest to zgodne ?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Tylko jak miałem nadpłatę, teraz muszę dopłacać, mam tak jakby zamrożone pieniądze :confused:
    co bądź na własne życzenie ...
  • Opcje
    konto_delete47konto_delete47 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] KubaP:[/cite]
    Tylko jak miałem nadpłatę, teraz muszę dopłacać, mam tak jakby zamrożone pieniądze :confused:
    co bądź na własne życzenie ...

    Spoko może i na własne życzenie, ale zachowanie WM czyli korekta dopiero w czerwcu też nie jest na miejscu.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lutego 2019
    [cite] bartek1545:[/cite]Spoko może i na własne życzenie, ale zachowanie WM czyli korekta dopiero w czerwcu też nie jest na miejscu.
    mają takie oprogramowanie i nie chce im się ręcznie liczyć, tworzyć dokument i ect.
    czerwiec już za 4 m-c ...
  • Opcje
    konto_delete47konto_delete47 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    CZy zgodnie z regulaminem rozliczenia wody. Zarzadca prawidlowo zawyzyl mi zuzycie, mimo ze bylo deklarowane 0 osob ze mieszka?

    Dostałem regulamin rozliczania wody i jest napisane m. in. takie coś:
    1. "Jeżeli lokal nie jest wyposażony w wodomierze indywidualne - norma m3 wody i odprowadzania ścieków na jedną osobę ustalona przez zarządcę w porozumieniu z Zarządem Wspólnoty pomnożona przez ilość osób zamieszkałych w lokalu i cenę 1m3 wody i odprowadzania ścieków." <- deklarowałem, że mieszka 0 osób
    2. "W przypadku gdy nie wszystkie lokale w budynku są wyposażone w sprawne i legalizowane wodomierze - właściciele posiadający wodomierze ponoszą opłaty stanowiące iloczyn zużycia m3 wody wykazanych przez te wodomierze i ceny za 1m3 wody i odprowadzania ścieków, natomiast właściciele lokali nieopomiarowanych ponoszą pozostałą część kosztów ogólnych proporcjonalnie do średniej ilości osób zamieszkałych w lokalu w okresie rozliczeniowym." <- deklarowałem, że mieszka 0 osób
    3. "Jeżeli w lokalu chociaż jeden wodomierz straci ważność legalizacji (gdy obowiązek legalizacji wodomierza ciąży na właścicielu lokalu) odczyty wodomierzy przyjmuje się do rozliczenie danego okresu rozliczeniowego, a od następnego okresu rozliczeniowego lokal uznawany jest, jako lokal nie opomiarowany - chyba, że właściciel dokona legalizacji wodomierza w terminie 7 dni od dnia stwierdzenia braku legalizacji i w tym terminie wystąpi do zarządcy o dokonanie odczytu i założenia plomb."
  • Opcje
    tajfuntajfun Użytkownik
    edytowano lutego 2019
    Azygnerski:
    Ale jak się upierasz, to kolega tajfun ci wszystko wyłoży apropos rozliczania wody
    Kolega tajfun w ogóle nie zna się na rozliczeniach z bardzo prostego powodu. Nie musi. Każdy regulamin rozliczeń mediów reguluje te kwestie. I w każdej umowie zawartej pomiędzy wspolnotą jako pośrednikiem a włascicielem lokalu na dostawę i rozliczenie mediow do lokalu te kwestje są uregulowane także lub powinno być wskazanie na regulamin np: http://www.zarzadca.pl/wzory-uchwal-i-umow/umowy/2014-umowa-dostarczanie-wody-do-lokalu:wink:
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano lutego 2019
    Szczerze wkurza mnie takie olewatorstwo Zarządcy, zero zainteresowania, że zmienił się właściciel, że nikt nie mieszka.
    

    Ja bym się wkurzał, że każą ci pilnować terminów legalizacji. To jest dopiero chore!


    Natomiast Ciebie widzę wciąż nurtuje Ciebie jak wyliczono ryczałt:

    Przypadek kwalifikuje jako lokal nieopomiarowany (mówimy o roku 2018). To wiemy z punktu nr 3. Poprzedni właściciel zawalił legalizację, nowy właściciel ma, w świetle tego regulaminu, lokal już niepomiarowany.

    Czyli z lektury pkt 3 rozliczający wie, że zastosuje jakiś ryczałt dla tego jednego lokalu, i teraz musi powrócić do punktów wcześniejszych.

    pkt 1. "Jeżeli lokal nie jest wyposażony w wodomierze indywidualne" itd...
    Lokal jest wprawdzie wyposażony w wodomierze, ale ustaliliśmy, że nie jest opomiarowany, więc można naciągnąć przypadek pod ten zapis.

    Szkopuł jednak w tym, że norma ustalona jest za pomocą mnożnika zerowego.
    Nie zadeklarowano ani jednej osoby, więc zapis pkt.1 nie nadaje się do zastosowania. Cokolwiek pomnożone przez zero daje zero.

    Ponadto w pkt1 jest informacja, że norma (czyli ryczałt) ustalana jest przez zarządcę (rozliczającego) w porozumieniu z Zarządem Wspólnoty.
    Czyli normę ustala się po uważaniu, bez kryteriów obiektywnych. Ważne żeby zarząd przyklepał.
    Wątpliwe czy taką procedurę w praktyce stosują, ale może?

    Przechodzimy do pkt. 2.


    pkt. 2. "W przypadku gdy nie wszystkie lokale w budynku są wyposażone w sprawne i legalizowane wodomierze itd."

    Ten zapis nie pasuje do twojego przypadku. Moim zdaniem to dla przypadku, gdyby w budynku była stała sytuacja, że jest znana ilość lokali opomiarowanych i nieopomiarowanych.
    Nie jeden lokal, który nie jest należycie opomiarowany z powodów szczególnych, takich, jakie opisano powyżej. Czyli nie podpada, nie podciągamy.

    Przepis po mojemu nie podpada, ale tu już mamy wskazaną normę wg odpowiedniej średniej. Której Zarząd nie musi już przyklepać.
    Tam jest mowa o średniej od osób, ale to akurat nie przeszkadza.

    Wnioski:
    1. Regulamin nie przewiduje w pełni Twojego przypadku. Jest luka. Mnożnik zerowy.
    2. Trudno jest odgadnąć jak tę lukę wypełniono przy naliczeniu ryczałtu. Naliczono wiele metrów, ale wg jakich zasad tak konkretnie?

    Przy tej luce łatwo o taką kompilację z tych zapisów, które przytoczyłeś: rozliczający dowalił ten ryczałt wg średniej jak z pkt. 2, chociaż powinien był trzymać się tego co w pkt.1, tj. dowalić po uważaniu konsultując z zarządem.

    Prawdę mówiąc mnie by było to wszystko jedno, bo pieniądz od dawna zamrożony, a rozliczony będzie według zasad w ogóle chyba(!) nie ujętych w regulaminie, na które się zgadzasz. W każdym razie nikt Ci się nie przyzna, że miał kłopot z wypełnieniem tej luki i coś tam wykombinował.

    Chore jest to na pewno, że kazali ci śledzić legalizację. Mnie się nóż otwiera, gdy słyszę takie bzdury z ust administratora lub faceta z działu technicznego.
  • Opcje
    konto_delete47konto_delete47 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    pkt. 2. "W przypadku gdy nie wszystkie lokale w budynku są wyposażone w sprawne i legalizowane wodomierze itd."

    Ten zapis nie pasuje do twojego przypadku. Moim zdaniem to dla przypadku, gdyby w budynku była stała sytuacja, że jest znana ilość lokali opomiarowanych i nieopomiarowanych.
    Nie jeden lokal, który nie jest należycie opomiarowany z powodów szczególnych, takich, jakie opisano powyżej. Czyli nie podpada, nie podciągamy.

    Przepis po mojemu nie podpada, ale tu już mamy wskazaną normę wg odpowiedniej średniej. Której Zarząd nie musi już przyklepać.
    Tam jest mowa o średniej od osób, ale to akurat nie przeszkadza.


    W regulaminie jest napisane, że przyjmuje się normę 6m3 na osobę. Niewymienione wodomierze były nie tylko u mnie ale jeszcze w 2 mieszkaniach.
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano lutego 2019
    W regulaminie jest napisane, że przyjmuje się normę 6m3 na osobę.
    

    Wody jakiej, bo masz dwa gatunki wody.
    Jak widzisz jest to zawodne rozwiązanie, bo co jeśli w lokalu nikt nie mieszka dwa-trzy lata i zadeklarował zero osób?

    Niewymienione wodomierze były nie tylko u mnie ale jeszcze w 2 mieszkaniach.
    

    Pkt. 2 to jest rozwiązanie dla innego budynku. Jest systemowe, na stałe. Nie da się go zastosować w pełni w Twoim, bo Twój budynek jest w pełni opomiarowany. Był pierwotnie opomiarowany w pełni i jako taki, jest traktowany takim do dzisiaj.

    To, co stało się po drodze z tymi trzema lokalami, to zwykła patologia poza założonym systemem. Te prosty efekt tego, że ktoś tam wymyślił w chorej swojej wyobraźni, że wszyscy właściciele będą dozorowali eksploatację wodomierzy, w szczególności beda pilnowali czy ubiega termin ich legalizacji. Jakbyście nie mieli administracji od takich rzeczy. I trzech właścicieli nie dozorowało i nie pilnowało i oni wypadli z systemu.

    Z systemu indywidualnego dozoru wodomierzy służących do wspólnego rozliczenia kosztów ponoszonych wspólnie, następnie rozliczanych indywidualnie.
    Jaki system, taka nazwa. Chore.

    A regulamin macie akurat tak ogólnie skonstruowany, że jest luka (pewnie z resztą niejedna), której padłeś ofiarą w momencie naliczenia na początku ub. roku. Bo dowalili ci taki domiar, że teraz nie dowiesz się za Chiny Ludowe, czemu taki, a nie inny. I mówią Ci, że to właściwie wina poprzednika, bo nie dopilnował daty na wodomierzach. Albo że Twoja, bo nie było Ciebie w pustym mieszkaniu, gdy należało w nim być, a przecież karteczkę wywiesili na szybie żebyś był.
  • Opcje
    konto_delete47konto_delete47 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    A regulamin macie akurat tak ogólnie skonstruowany, że jest luka (pewnie z resztą niejedna), której padłeś ofiarą w momencie naliczenia na początku ub. roku. Bo dowalili ci taki domiar, że teraz nie dowiesz się za Chiny Ludowe, czemu taki, a nie inny. I mówią Ci, że to właściwie wina poprzednika, bo nie dopilnował daty na wodomierzach. Albo że Twoja, bo nie było Ciebie w pustym mieszkaniu, gdy należało w nim być, a przecież karteczkę wywiesili na szybie żebyś był.

    Karteczki żadnej nie było. Po prostu osoba która odczytywała zdalnie liczniki z radiowych. Pominęła 3 mieszkania, bo niezalegalizowane liczniki i tyle. Inna sprawa pilnowanie legalizacji wodomierza powinno być po stronie właściciela mieszkania, ale z drugiej strony tutaj były wodomierze radiowe czyli indywidualnie sam sobie nie mogę do wymienić.

    Zamierzam napisać pismo do Zarządcy aby wykonał korektę i wytłumaczył dlaczego naliczył takie a nie inne zuzycie. Tylko nie wiem na jaki punkt w regulaminie sie powołać.
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Inna sprawa pilnowanie legalizacji wodomierza powinno być po stronie właściciela mieszkania
    

    Na prawdę jeszcze w to wierzysz?

    zwłaszcza, że ...
    z drugiej strony tutaj były wodomierze radiowe czyli indywidualnie sam sobie nie mogę go wymienić
    

    .. no raczej nie możesz...

    :cry:
    Tylko nie wiem na jaki punkt w regulaminie się powołać
    

    Starałem się powyżej tłumaczyć, że na żaden konkretny! Że jest luka i naginanie rzeczywistości do rozliczenia.

    Machnij raczej ręką na to, na co nie ma rozsądnej odpowiedzi.

    Ale możesz za to spytać na czym rozliczający zamierza się oprzeć przy korekcie. Chodzi przecież o sposób, w jaki ktoś rozmrozi Twoje pieniądze. I ile ich własciwie odzyskasz. Bo dopłaty przecież nie zakładamy?
    Ja bym się oparł przede wszystkim tutaj na zdrowym rozsądku, ale sądząc z tego co ci tam opowiadają o naliczeniu i o historii Twoich wodomierzy, i po zapoznaniu się z tym fragmentem regulaminu napisanego dla innego budynku, może być o ten rozsądek niezmiernie trudno.

    Jest spora możliwość że ciebie lekko wycyckają z pieniędzy i nawet nie będziesz mógł udowodnić, że zrobili to celowo.
  • Opcje
    konto_delete47konto_delete47 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ale możesz za to spytać na czym rozliczający zamierza się oprzeć przy korekcie. Chodzi przecież o sposób, w jaki ktoś rozmrozi Twoje pieniądze. I ile ich własciwie odzyskasz. Bo dopłaty przecież nie zakładamy?

    Zarządca spisał ode mnie stany liczników ze stycznia 2019 roku, kiedy hydraulik wymieniał wodomierz radiowy bez legalizacji, na nowy radiowy i do tego stanu mają zrobić korektę.
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano lutego 2019
    Czyli oprze się na Twoich odczytach sprzed roku lub nawet starszych z okolic przejęcia lokalu od poprzednika(?) i na odczytach końcowych aktualnych ze stycznia, również Twoich.

    Rozliczenie-korekta będzie więc wg wskazań urządzeń, które winne były być zalegalizowane jeszcze dawniej niż odczyty początkowe. Bodaj trzy lata temu powinny były, ale nie były i nadal są, jakie są. Czy tam były jeszcze do stycznia. Te same stare, ale wciąż, pomimo braku legalizacji wskazujące zużycia wody w lokalu. Rozliczający przyjmie je jako prawdziwe. Pomimo zapisów regulaminu, które absolutnie nie dopuszczają takiej możliwości. Żadnych tam średnich i żadnych domiarów po uważaniu przyklepanych przez osoby trzecie.

    Moje propozycje na przyszłość są więc takie:

    1. Nie opowiadać już sobie bajek o samodzielnym legalizowaniu, czy o indywidualnym zgłaszaniu wodomierzy do legalizacji, czy też o tym, że poprzednik czegoś tam nie dopatrzył i przez to lokal traktowano jako nieopomiarowany. Czy też wreszcie o tym, że Ty czegoś tam nie dopatrzyłeś, bo coś tam, coś tam, a kartka to nawet na szybie nie wisiała. Ludziom inteligentnym takie rzeczy jednak nie uchodzą. Szanujcie się trochę chociaż.

    2. Wyrzucić ten dziurawy regulamin do kosza. I tak go już nie stosujecie. Napisać nowy, pasujący do istniejącego opomiarowania w budynku i dostosowany do ludzkich potrzeb.
    Komentarz edytowany blazejh
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.