Koszty na przełomie roku

ParaffkaParaffka Użytkownik
W jaki sposób przedstawić w sprawozdaniu finansowym zarachowane koszty za energię elektryczną części wspólnych naliczone za 2018 rok a zafakturowane w styczniu? Jako koszty energii elektrycznej a drugostronnie? Jako zobowiązanie czy raczej jako różnica między przychodami a kosztami roku następnego?

Komentarze

  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2019
    [cite] Paraffka:[/cite]W jaki sposób przedstawić w sprawozdaniu finansowym zarachowane koszty za energię elektryczną części wspólnych naliczone za 2018 rok a zafakturowane w styczniu? Jako koszty energii elektrycznej a drugostronnie? Jako zobowiązanie czy raczej jako różnica między przychodami a kosztami roku następnego?
    takie rachunki należy rozpisać
    cześć zaksięgować na 2018, a cześć na 2019 ( nośnikiem kosztów są dni )

    Przykład:
    Rachunek, który opiewa okres od 14 XII. do 20 I. razem to 17+20=37 dni, Kwota rachunku /37X17 na 2018 , Kwota minus to co na 2018 = koszt na 2019
    Proste, nie ? :wink:
  • Opcje
    ParaffkaParaffka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Właśnie uprzejmie proszę o podpowiedź jak taką rezerwę przedstawić w sprawozdaniu. W kosztach 2018 roku energię uwzględniłam, natomiast nie wiem w której pozycji bilansu, rozliczenia kosztów i przychodów przedstawić tę rezerwę.
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano marca 2019
    Możesz z grubej rury: "rozliczenia międzyokresowe"

    lepiej jednak i częściej

    "zobowiązania wobec kontrahentów"

    o zakładaniu rezerw przy tej okazji pierwsze słyszę, chyba że to potocznie, ponieważ w pełnej księgowości zakłada się rezerwy na przyszłe koszty i służy to księgowości pełnej bilansowej, a te nie są przyszłe, lecz poniesione, tyle że po zamknięciu okresu obrachunkowego, ale jego dotyczące

    proszę uprzejmie
  • Opcje
    ParaffkaParaffka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Prosząc nadal uprzejmie zapytam: w sprawozdaniu wykażę część kosztów bieżącego okresu oraz równolegle zobowiązanie wobec PGE.
    A w jaki sposób ujmuje się i rozlicza koszty planowanych przeglądów 5-letnich. Jeśli w ww. sposób to jak przedstawić drugostronnie zapis zobowiązania?
  • Opcje
    ParaffkaParaffka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dziękuję bardzo. Znaną część kosztów 2018 rachuję w koszty i równolegle wykazuję jako zobowiązania. Koniec
    Jeśli WM w planie gospodarczym zaplanuje przegląd to będzie miało to przełożenie w wysokości zaliczek na dany rok. Pozdrawiam i dziękuję
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2019
    [cite] Paraffka:[/cite] Znaną część kosztów 2018 rachuję w koszty i równolegle wykazuję jako zobowiązania. Koniec
    zapoznaj się z tym wzorem sprawozdania finansowego: Przykład 2
    https://forum.zarzadca.pl/wiki/wzor_-_sprawozdanie_finansowe
    [cite] Paraffka:[/cite]A w jaki sposób ujmuje się i rozlicza koszty planowanych przeglądów 5-letnich. Jeśli w ww. sposób to jak przedstawić drugostronnie zapis zobowiązania?
    Jeśli WM w planie gospodarczym zaplanuje przegląd to będzie miało to przełożenie w wysokości zaliczek na dany rok.
    a jak uważasz ? oczywiście, że będzie miało to przełożenie na wysokość zaliczek.

    [cite] Paraffka:[/cite] natomiast nie wiem w której pozycji bilansu, rozliczenia kosztów i przychodów przedstawić tę rezerwę.
    co Ty z jakąś rezerwą wyskakujesz .
    W ewidencji pozaksięgowej takich kruczków nie ma ....zalatuje mi to kreatywną księgowością, rodem rasowej księgowej z budżetówki .
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.