Koszt dla wspólnoty mieszkaniowej wprowadzenia RODO.
poldek
Użytkownik
"Aby skutecznie wdrożyć RODO, wspólnota mieszkaniowa powinna wykonać następujące czynności:
1. Przeprowadzić wewnętrzny audyt przetwarzanych zbiorów danych osobowych z uwzględnieniem analizy ryzyka.
2. Wdrożyć dokumenty i procedury opisujące politykę ochrony danych osobowych.
3. Sporządzić i prowadzić rejestr czynności przetwarzania danych z określeniem podstaw prawnych dla każdej z kategorii danych.
4. Sprawdzić i zaktualizować umowy powierzenia przetwarzania danych.
5. Stosować minimalizację przetwarzanych danych – nie zbieramy danych, których nie potrzebujemy do funkcjonowania wspólnoty.
6. Informować podmioty współpracujące o fakcie przetwarzania danych osobowych – spełnienie obowiązku informacyjnego, np. w postaci opracowanych stosownych klauzul."
Tekst pochodzi ze strony firmy Admify.
"Admify realizuje strategię rozwoju w oparciu o unikatowe w swoim podejściu rozwiązanie do zarządzania nieruchomościami, stanowiące fundament ekosystemu komplementarnych usług mających usprawniać działanie wspólnot mieszkaniowych. Oprogramowanie projektowane jest w modelu usługowym (Software as a Service), co pozwala wspólnotom mieszkaniowym osiągać znaczące oszczędności czasu i pieniędzy.
Moje pytanie do tego tekstu: ile to może kosztować i kto kompetentny we wspólnotach ma sie tym zająć ?
1. Przeprowadzić wewnętrzny audyt przetwarzanych zbiorów danych osobowych z uwzględnieniem analizy ryzyka.
2. Wdrożyć dokumenty i procedury opisujące politykę ochrony danych osobowych.
3. Sporządzić i prowadzić rejestr czynności przetwarzania danych z określeniem podstaw prawnych dla każdej z kategorii danych.
4. Sprawdzić i zaktualizować umowy powierzenia przetwarzania danych.
5. Stosować minimalizację przetwarzanych danych – nie zbieramy danych, których nie potrzebujemy do funkcjonowania wspólnoty.
6. Informować podmioty współpracujące o fakcie przetwarzania danych osobowych – spełnienie obowiązku informacyjnego, np. w postaci opracowanych stosownych klauzul."
Tekst pochodzi ze strony firmy Admify.
"Admify realizuje strategię rozwoju w oparciu o unikatowe w swoim podejściu rozwiązanie do zarządzania nieruchomościami, stanowiące fundament ekosystemu komplementarnych usług mających usprawniać działanie wspólnot mieszkaniowych. Oprogramowanie projektowane jest w modelu usługowym (Software as a Service), co pozwala wspólnotom mieszkaniowym osiągać znaczące oszczędności czasu i pieniędzy.
Moje pytanie do tego tekstu: ile to może kosztować i kto kompetentny we wspólnotach ma sie tym zająć ?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Proponuję temat RODO we wspólnotach pominąć milczeniem. Na prawdę szkoda czasu.
Przynajmniej nie gadać o jakimś wdrażaniu.
Szanujmy się trochę.
Możesz ewentualnie na kartce papieru rozpisać podmioty, którym przekazujesz dane właścicieli.
Głównie chodzi o kominiarza. Ot, i całe wdrożenie RODO.
Ile kosztuje kartka papieru?:devil:
ps. Możesz nawet w przypływie dobrze pojętego obowiązku spisać odpowiednią umowę pomiędzy administratorem wspólnoty a wspólnotą. O przetwarzaniu danych.
To będzie druga kartka papieru.
I masz zgodność z RODO jak się patrzy. Szafy pancernej nie kupuj. Jeśli kupiłeś, na prawdę radziłbym się tym nie chwalić.
"Ponoć wymagane" - podobno, nie na pewno
Ja też nie znam.
Więc ewentualnie można wdrożyć sobie coś tam dla świętego najwyżej spokoju, trochę poczarować, że ma się RODO jak malowane, jakby na przykład ktoś niemądry miał się czepiać że nie ma RODO we wspólnocie.
Natomiast naciągaczy z dziedziny RODO omijać z daleka. Nie reklamować typów na publicznym forum dla wspólnot z tymi ich modelami usługowymi, serwisami wdrożeniowymi, szafami pancernymi itp.
Zarówno zarządcy jak i wspólnoty zobowiązani są do wdrożenia RODO. (https://uodo.gov.pl/decyzje/ZSPU.440.131.2019)
W decyzji z dnia 16 kwietnia 2019 roku (ZSPU.440.131.2019) Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych stwierdził, że jeżeli Wspólnota zawarła a innym podmiotem – osobą prawną lub fizyczną – umowę o zarządzanie Wspólnotą, to zarządzający jest jedynie podmiotem, któremu powierzono przetwarzanie danych osobowych w rozumieniu art. 28 RODO, a nie odrębnym administratorem danych – ponieważ zarządca działa w imieniu Wspólnoty.
W praktyce oznacza to, że obowiązek informacyjny względem właścicieli lokali powinien być realizowany w ten sposób, by jako administratora wskazać Wspólnotę, a nie zarządzającego.
Unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych — RODO — nakłada na podmioty przetwarzające dane osobowe szereg nowych obowiązków. Prowadzimy wdrożenia RODO zarówno dla zarządców jak i wspólnot, które nie polega tylko na stworzeniu dokumentacji. Proponujemy pełnienie funkcji Inspektora Ochrony Danych gdzie zaczynamy od audytu RODO: zabezpieczeń, sprzętu oraz oprogramowania następnie przerowadzamy szkolenie pracowników oraz opracowujemy pełną dokumentację RODO.