Art 60 Prawo Budowlane a budynki wielolokalowe
krich8710
Użytkownik
Witam,
Mam pytanie odnośnie interpretacji art 60 prawa budowlanego dotyczącego przekazania dokumentów.
Dokładnie rozchodzi się o to że jest to budynek 4 - lokalowy. Nie posiadamy zarządcy, właścicieli jest 4. Każdy chciałby
Otrzymać dokumentację z budowy. Czy w takim przypadku developer musi każdemu z osobna przekazać czy nie ma takiego obowiązku jeżeli nie posiadamy zarządcy? Pozdrawiam
Mam pytanie odnośnie interpretacji art 60 prawa budowlanego dotyczącego przekazania dokumentów.
Dokładnie rozchodzi się o to że jest to budynek 4 - lokalowy. Nie posiadamy zarządcy, właścicieli jest 4. Każdy chciałby
Otrzymać dokumentację z budowy. Czy w takim przypadku developer musi każdemu z osobna przekazać czy nie ma takiego obowiązku jeżeli nie posiadamy zarządcy? Pozdrawiam
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Najczęściej na pełną dokumentację projektową składają się trzy części: architektoniczna, konstrukcyjna oraz instalacji. Każda z nich musi zawierać opis techniczny oraz niezbędne rysunki techniczne. Twój budynek powinien mieć te dokumenty w jednej sztuce od dewelopera.
Do tego dokumentacja powykonawczą, protokół odbioru budynku, pozwolenie na użytkowanie,
Dziennika budowy nie dadzą.
Załóżcie sobie Książkę Obiektu Budowlanego.
Dokumenty związane z gwarancją na lokale - każdy na lokal.
Gdyby uzależniali przekazanie od rejestracji wspólnoty mieszkaniowej - to nie mają takiego prawa.
chcieć to nie znaczy dostać , wybierzcie sobie osobę, która będzie sprawował zarząd częścią wspólną. On odbierze dokumentację dla wspólnoty, a następnie zrobicie sobie kopie interesującej was dokumentacji
Pozdrawiam
Proszę się zapoznać z tekstem kodeksu cywilnego art. od 195 oraz treścią ustawy o własności lokali .
Roszczenie o wydanie dziennika budowy również wam przysługuje.
Definicja dokumentacji budowy została zdefiniowana w art. 3 pkt 13 pr. bud., przez którą należy rozumieć pozwolenie na budowę wraz z załączonym projektem budowlanym, dziennik budowy, protokoły odbiorów częściowych i końcowych, w miarę potrzeby, rysunki i opisy służące realizacji obiektu, operaty geodezyjne i książkę obmiarów, a w przypadku realizacji obiektów metodą montażu - także dziennik montażu.
Zatem na podstawie art. 60 w zw. z art. 3 pkt 13 pr. bud. inwestor powinien przekazać właścicielowi lub zarządcy również dziennik budowy.
Tyle że zazwyczaj inwestor tego nie robi, a właściciele nie żądają. To miałem na myśli
Żeby był papier, wystarczyłoby pełnomocnictwo właścicieli dla jednego z nich do odbioru.
Zakładać wspólnotę będziecie miesiąc albo dwa, i np. czas zgłaszania usterek będzie uciekał.
Macie w ogóle jakieś pomieszczenia, urządzenia i instalacje wspólne w tym budynku?
jak już to 3 właścicieli lokali musi udzielić pełnomocnictwo dla jednego sprawującego zarząd
Jakieś wskazówki krok po kroku jak utworzyć Małą Wspólnotę i gdzie trzeba rejestrować itp... sąsiedzi się zgadzają tylko muszę wszystko ogarnąć bo oni nie mają czasu
Jeśli częściami wspólnymi są jedynie dach, grunt i konstrukcja murowana budynku to takich cudów jak statuty i księgowość możecie na co dzień wcale nie potrzebować. Nie będzie po prostu wspólnych bieżących wydatków. Jakieś remonty nieprędko, przy założeniu, że ewentualne usterki zrealizuje deweloper.
Gdy będziesz składał NIP-2 spytaj, jakie wymogi musicie spełnić odnośnie składania CIT-8/|Cit-O. Niestety wg obowiązujących przepisów mogą wam wymogów z tym związanych nie odpuścić. Wtedy musisz pamiętać, że do końca marca przyszłego roku musisz wykombinować jakiegoś sensownego CITa rocznego tej wspólnoty.
Budynek jest parterowy ? szeregówka ?