Jakie instytucje i organy samorządowe powinien poinformować Zarząd WM
Miodownik
Użytkownik
Cześć,
Chciałbym Was poprosić o podpowiedź i dobrą radę.
W najbliższych dniach zmieniamy notarialnie sposób zarządu NW i ustanawiamy swój zarząd.
Nowo wybrany Zarząd WM jakie instytucje, firmy czy inne organy powinien powiadomić o zmianie sposobu zarządu?
Czy są jakieś konkretne wymogi? Czy po prostu wysyłamy pismo z informacją i ksero uchwały podając że od dnia tego i tego... adres korespondencyjny się zmienia i podać nowe dane teleadresowe.
Czy trzeba powiadomić urząd skarbowy i ewidencję REGON?
Czy poprzedni zarządcą w przypadku gdy do niego przyjdą jakieś faktury i/lub pisma ma obowiązek poinformować i przekazać je nowemu Zarządowi?
Chciałbym Was poprosić o podpowiedź i dobrą radę.
W najbliższych dniach zmieniamy notarialnie sposób zarządu NW i ustanawiamy swój zarząd.
Nowo wybrany Zarząd WM jakie instytucje, firmy czy inne organy powinien powiadomić o zmianie sposobu zarządu?
Czy są jakieś konkretne wymogi? Czy po prostu wysyłamy pismo z informacją i ksero uchwały podając że od dnia tego i tego... adres korespondencyjny się zmienia i podać nowe dane teleadresowe.
Czy trzeba powiadomić urząd skarbowy i ewidencję REGON?
Czy poprzedni zarządcą w przypadku gdy do niego przyjdą jakieś faktury i/lub pisma ma obowiązek poinformować i przekazać je nowemu Zarządowi?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Urząd skarbowy - NIP-2
Statystykę - Regon
dostawców usług (szczególnie bank)
Tak
a nie będziecie się posiłkować Administratorem?
W myśl podpisanej umowy firma zobowiązała się do wykonania zadań. Za brak ich realizacji wspólnota, właściciele mieli.prawo zaliczać kary umowne.
Po tym jak napisaliśmy maila z wnioskiem o karę umowną firma odpisała że sobie ich nie naliczy bo wywiązanie się z obowiązku nie było celowo. Zapomniało się im bo mamy niestandardową umowę.
Od tego czasu było już tylko gorzej. Nie reagowali na maile, pytania. Nie zareagowali na wniosek o zwołanie zebrania. Milczeli. Gdy za na nową prawnika napisaliśmy przedsadowe wezwanie do zapłaty za kary umowne. To wypowiedzieli nam z dnia na dzień umowę. Teraz już nas prawnik tym się zajmuje bo uważa że w myśl umowy wypowiedzenie jest bezskuteczne.
Na podstawie tych doświadczeń biorąc pod uwagę że jest nas tylko 8 lokali chcemy na razie spróbować to ogarnąć sami. Chcemy sprawdzić dokumenty budowlane i powykonawcze bo wiemy że brakuje podstawowych dokumentów którymi miała się zająć ta 2 firma i wiemy że tego nie zrobiła więc już mamy zamówioną ekspertyzę i w tedy dalej bedziemy działać.
Nie zgadzają się nr liczników z.w. i ich odczyty w poszczególnych lokalach.
Więc postanowiliśmy że nikt tego lepiej niż my sami nie ogarnie, a skoro administratorzy biorą kasę tylko za yo że zamówią firmy zewnętrzne i z kasy wspólnoty zapłacą to my sami też potrafimy zamówić firmę.
Więc co końca roku chcemy działać sami z zarządem właścicielskim. Potem zdecydujemy
Niemniej jednak decyzja 82% właścicieli jest taka że do końca roku nie chcą firmy. Chcą sami jako właściciele się tym zająć.
Znają zagrożenia - że nie mam licencji na taką działalność. Coś tam wiem, w porównaniu z nimi i w pewnych kwestiach się orientuję. Chcą podjąć takie ryzyko. Skorzystamy tylko z zaprzyjaźnionej księgowej, A resztę przynajmniej spróbujemy ogarnąć sami. Jak się nie uda bądź będzie za trudno to w tedy weźmiemy firmę
Zresztą sama przygotowala nam uchwałę na zasady ewidencji pozaksiegowej i te kilka kont przychodów i kosztów. Przygotowala instrukcję jak zaliczki będą rozliczane na poszczegolne wydatki.
Więc myślę że pod tym względem wyjdziemy szybko na prosto.
To ja korzystam z takich forów i różnych publikacji by pytać mądrzejszy od siebie i popełnić jak najmniej błędów
No , to powodzenia ...