Podstawa prawna bycia firmą zarządzającą nieruchomościami

KrusiaAKrusiaA Użytkownik
Hej
czy ktoś może mi powiedzieć jak to jest teraz z tą licencją lub jej brakiem na zarządzenie nieruchomością?
Zawód ten został parę lat temu uwolniony i nie potrzeba licencji. Czy dotyczy to tylko osób fizycznych wykonujących ten zawód w ramach działalności gospodarczej czy takie duże firmy Sp. z o.o. też zostały zwolnione z takiej licencji?
Jak i gdzie mogę sprawdzić, że dana firma, która chce tego typu usługi świadczyć ma ku temu odpowiednie kwalifikacje?
Czy istnieje jakiś ogólnopolski rejestr takich firm, gdzieś można sprawdzić takie firmy? No i co w przypadki kiedy konkretnej firmy nie ma w takiej bazie? Czy to znak, że nie ma uprawnień do takiej działalności?
Czy jest jakaś podstawa prawna, którą firma musi spełnić by być zarządcą nieruchomości? Czy wystarczy, że ktoś wpadnie sobie na taki pomysł, założy firmę i to już wystarczy?


Pytanie stąd, że rozmawiamy z firmą o pełnieniu przez nią funkcji administratora, ale ani nie chce podać numeru licencji, a działa ponoć na rynku od 1996 r. jak i nie chce podać żadnych certyfikatów, uprawnień. Zasłania się właśnie tym, że teraz już tego nie trzeba, że zawód jest "uwolniony".

Ofertę mając całkiem ciekawą i atrakcyjną cenowo, ale dziwi nas fakt, że nie chcą pochwalić się uprawnieniami odnośnie swojej działalności.

Komentarze

  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Licencje nie były przypisane do firm. To były uprawnienia uzyskiwane przez konkretne osoby.

    Widocznie nie zatrudniają nikogo ze starą licencją. Względnie ktoś tam starą licencję wprawdzie posiada, przykładowo prezes, ale waszą nieruchomością zajmowałby się ktoś bez licencji. Więc nie podają.
  • Opcje
    gabgab Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Do zarządzania prywatnymi nieruchomościami nigdy nie była potrzebna licencja zarządcy nieruchomości . Jest nawet orzeczenie SN w tej sprawie.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    KrusiaA - najlepszym sprawdzianem takiej firmy jest rozmowa z członkami zarządu wspólnot, którymi administrują.
    Znasz adresy? Idź i obejrzyj, czy budynki są zadbane, pogadaj z mieszkańcami.
    Poza tym d o k ł a d n e opisanie zakresu obowiązków (np. terminy przeglądów, wygląd sprawozdań itp.) w umowie zleceniu.
  • Opcje
    KrusiaAKrusiaA Użytkownik
    edytowano listopada -1
    a ktoś może powiedzieć jak to jest z tymi dokumentami?
    kosztami ich odtworzenia, uzupełnienia? Wspólnota ma jakieś szanse na dochodzenie poniesionych kosztów od byłego zarządcy, który przez 3 lata nic w tym temacie nie zrobił?
    Ktoś coś wie, ktoś może podpowiedzieć?
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano maja 2019
    Wspólnota ma jakieś szanse na dochodzenie poniesionych kosztów od byłego zarządcy
    Nie sądzę. Szkoda czasu i kasy.
    Pewności nikt ci nie da, dopóki nie sprawdzisz sama w sądzie.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.