Koszt zmiany administratora
Gimma
Użytkownik
Jako wspólnota przymierzamy się do zmiany administratora. Wspólnota liczy około 40 lokali.
Niektórzy mieszkańcy twierdzą, że rozwiązanie umowy przez jej wypowiedzenie pociąga dodatkowe koszty dla wspólnoty. Pojawiają się np. takie przykłady:
- administrator może wspólnocie nie wydać dokumentacji technicznej budynku i zmusić ją w ten sposób do stworzenia nowej. To zweryfikowałem u prawnika, jako twierdzenie fałszywe.
- występuje koszt przeniesienia "archiwum", który musiałaby ponieść wspólnota.
Od tych i być może innych podobnych kosztów miałoby rzekomo uwalniać wspólnotę rozwiązanie umowy "z winy administratora" (cokolwiek to znaczy, tylko cytuję).
Czy tego rodzaju twierdzenia mają jakieś podstawy? Czy w standardowym przypadku istnieją jakieś koszty rozwiązania umowy z administratorem? Czy w jakichś szczególnych okolicznościach może mieć to miejsce? Jeśli tak, to czego takie koszty mogą dotyczyć i jakiego być rzędu?
Niektórzy mieszkańcy twierdzą, że rozwiązanie umowy przez jej wypowiedzenie pociąga dodatkowe koszty dla wspólnoty. Pojawiają się np. takie przykłady:
- administrator może wspólnocie nie wydać dokumentacji technicznej budynku i zmusić ją w ten sposób do stworzenia nowej. To zweryfikowałem u prawnika, jako twierdzenie fałszywe.
- występuje koszt przeniesienia "archiwum", który musiałaby ponieść wspólnota.
Od tych i być może innych podobnych kosztów miałoby rzekomo uwalniać wspólnotę rozwiązanie umowy "z winy administratora" (cokolwiek to znaczy, tylko cytuję).
Czy tego rodzaju twierdzenia mają jakieś podstawy? Czy w standardowym przypadku istnieją jakieś koszty rozwiązania umowy z administratorem? Czy w jakichś szczególnych okolicznościach może mieć to miejsce? Jeśli tak, to czego takie koszty mogą dotyczyć i jakiego być rzędu?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Koszty mogą powstać tylko wtedy, jeżeli nie dotrzymacie warunków rozwiązania umowy, którą kiedyś zawarliście.
Najczęściej jest to określenie liczby miesięcy do wypowiedzenia.Tę umowę musicie znać.
Poza tym jeżeli administratora zatrudnialiście uchwałą, to i uchwałą go zwalniajcie - tak jest lepiej, ale nie obowiązkowo.
W większości wspólnot wyboru, zwolnienia administratora dokonuje zarząd, bo to on z tą osobą głownie współpracuje.
Nie radzę zwalniać starego bez "upatrzenia" sobie nowego. Ten nowy podpowie co i jak, poda ewentualne koszty, choć ja takich nie znam.
Rozpisałabym konkurs ofert na nowego administratora , i w czasie negocjacji zadał te pytania ...
A co do meritum? Popieram koziorozke.
Budynek ok 3000m2
Im większy dom tym niższa stawka za m2.
Budynek ok 5000m2 znajomi płacą 0.5 zł za m2.
Nasz budynek jest całkowicie wyremontowany i nie mamy do spłacenia żadnego kredytu. (FR 0.25zł/m2)
U mojego znajomego zarząd zarabia ok 1500 miesięcznie.
Jego budynek wymaga jeszcze duuużo pracy a już mają 1.5Mln kredytu do spłacenia. (FR 5zł/m2)
>>>U mojego znajomego zarząd zarabia ok 1500 miesięcznie>>>> A ten Zarząd to 1,2,3,4,5 ...osób?
I tak przy okazji, a ile płacicie za utrzymanie części wspólnych?Sorry za moją ciekawość , ale budynek budynkowi nierówny. Są budynki 100-letnie i 10-letnie wymagające natychmiastowego remontu. Domniemywam ,że 40-50 lokalowy?:bigsmile:
W zeszłym roku zatrudnili administratora za 25000 rocznie a reszta z 50000 przypadła 3 osobowemu zarządowi, ale tylko 18000 na wynagrodzenie a reszta na jakieś inne nieprzewidziane wydatki zarządu.
Właściciele tam płacą 3.5/m2 z CO, 2.5/m2 na KZ i 5/m2 na FR.
W mojej WM płacimy 2.6 za CO, 1.8 na KZ i 0.25 na FR.
Oba budynki są z tego samego roku (1952) w tej samej ceglanej konstrukcji. Mój jest 4 piętrowy a znajomego 7 piętrowy.
Co ciekawe w moim budynku jest 70 lokali a w budynku znajomego jest ich 80.
co w tym dziwnego ... mają większe lokale, dlatego "w sztukach" jest niewiele więcej