Złamanie otwarte nogi

piterpiter Użytkownik
edytowano grudnia 2009 w Zarządzanie Nieruchomościami
I mamy zima zaskoczyła kogo ? Jest u nas jedna Wspólnota na dzielnicy w której stał się wypadek Kobieta lat 83 pośliznęła się na nie ośnieżonym chodniku. Blok w którym zarządza zarząd 2 os. Nie podejmował uchwały o samodzielnym sprzątaniu i od odśnieżaniu chodnika. Blok ma wykupiony grunt po obrysie budynku. Chodnik jest oddzielony pasem zieleni (1m ) Prawo pisze że odpowiedzialnym za odśnieżanie odpowiada Gmina. A Gmina na to że WM jest za to odpowiedzialna ponieważ Gmina wydała regulamin sprzątania i odśnieżania. W którym jest zapis ze należy to do obowiązków WM .Moje pytanie Czy jest to zgodne z prawem uchwalenie takiego regulaminu ?

Komentarze

  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano grudnia 2009
    Nie jest zgodne.
    Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
    "Art. 5.1 Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez: (...)

    4) uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną _bezpośrednio przy granicy nieruchomości_; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych"


    PS.
    Do Admina: nie działa cytowanie. Brak funkcji formatowania tekstu.

    [align=right]Admin: Cytowanie i formatowanie tekstu działają po wybraniu formatu BBCode pod odpowiedzią.
    Wybór "Podgląd" umożliwia sprawdzenie formatowania przed wysłaniem odpowiedzi.[/align]
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano grudnia 2009
    Regulamin gminny nie może pozostawać w sprzeczności z ustawą a taka sprzeczność ma miejsce w sprawie. Skoro cytowane powyżej przez Ownera przepisy stanowią, że za odśnieżanie tego terenu odpowiada gmina, to nie jest możliwa zmiana tego stanu rzeczy w drodze regulaminu. Regulamin to akt prawa miejscowego, winien być zgodny z aktem ustawowym. Władza wykonawcza nie może modyfikować aktów władzy ustawodawczej! Takie zapisy nie wywołują skutku prawnego w postaci nałożenia na właścicieli dodatkowego, nieznanego ustawie obwiązku.
    Wcześniej na tym forum omawialiśmy już sprawę nałożenia na zarządy wspólnot obowiązku informowania burmistrza o tym, ile psów mieszka w zarządzanej nieruchomości.

    Więcej na ten temat wątku:
    https://forum.zarzadca.pl/discussion/249/udzielenie-informacji-o-wlascicielach-psow/
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.