Osoba prywatna jako zarządca
klalip
Użytkownik
Witam, jesteśmy 9-cio lokalową WM, zarządzaną przez pewną firmę. W celu redukcji kosztów chcielibyśmy zrezygnować z tej firmy, z której de facto nie jesteśmy zadowoleni, wziąć księgową i administratorem ustalić jednego z mieszkańców. Jak to wygląda od strony prawnej? Czy jest to możliwe? Jak się do tego zabrać?
Pozdrawiam i życzę miłego dnia
Pozdrawiam i życzę miłego dnia
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Pamiętaj, że za wszelkie kary płaci Wspólnota, a każdy właściciel do wysokości posiadanego udziału w NW.
już się boję ma być tanio a wyjdzie drożej ... zacznij od tego https://forum.zarzadca.pl/wiki/ i ustawy o własności lokali
Osoba po maturze spokojnie ogarnie takie rachunki - zajmie jej to góra 3 godziny na miesiąc.
- kto bogatemu zabroni ... i dalej pozostaje pytanie co z odpowiedzialnością ?
:bigsmile: Już widzę oczami wyobraźni, jak 60 letnia (tu wpisać dowolny zawód np.: kucharka sprzątacza czy murarka) - członek zarządu klepie w Excelu ewidencję pozaksięgową WM i drży, jak osika, gdy przyjdzie kontrola z US czy ZUS .... a ma prawo przyjść :bigsmile:
Doprawdy ? , Takiego ignoranta jeszcze nie spotkałem w życiu , ale wszytko jeszcze przede mną ....
We wspólnotach płaci sie podatek dochodowy, choćby od odsetek bankowych ...
Musisz się jeszcze wiele douczyć, żeby się wymądrzać.:bigsmile:
Dziękuję za odpowiedzi. Faktycznie może zrezygnujemy z księgowej. O jakiej dokładnie odpowiedzialności mówimy? Tzn w jakim zakresie?
Załóżmy czarny scenariusz, gdy osoba prowadząca wasze rachunki np.
- pogubiła się w nich, ktoś wpłacił a ona tego nie odnotowała. I co? Sprawdzamy stan konta bankowego i kasa się znajduje.
- nie zapłaciła za prąd. Przyjdzie ponaglenie i ew. zapłacicie karę. To mniejszy koszt niż zatrudnienie księgowej.
- nie umie zrobić rocznego rozliczenia 9 lokali. Mało prawdopodobne, ale załóżmy. To siadacie razem w 2-3 osoby i robicie tabelkę mniej więcej taką
https://forum.zarzadca.pl/wiki/sprawozdanie_finansowe
Jak już wiecie, ile naprawdę wydaliście na 9 lokali, to potem z górki - ile kto ma dopłacić lub należy mu się zwrot.
O karach za niepoprawne rozliczenia nie słyszałam.
Pilnujcie przeglądów, prowadzenie "księgowości" dla 9 lokali to łatwizna.
to co napisała koziorozka to kwiatek do kożucha pospolitej działalności WM np u Prezesa13+.
Nie polecam tego wzoru sprawozdania finansowego https://forum.zarzadca.pl/wiki/sprawozdanie_finansowe jest mało czytelne dla właścicieli lokalu;
lepszym złem jest ten wzór https://forum.zarzadca.pl/wiki/wzor_-_sprawozdanie_finansowe
PRZYKŁAD 2 Nasza kamienica ...
PS: to nie jest czarny scenariusz ....
KOB prowadzę osobiście od 13 lat.To co przejąłem od licencjonowanego zarządcy woła o pomstę do nieba. Napisałem skargę ale to układ zamknięty, TWA nie pozwoli skrzywdzić swojego.Prowadzenie KOB można śmiało zlecić absolwentowi PODSTAWÓWKI. Zadaniem prowadzącego tę książkę jest wpisać w odpowiednią rubrykę datę i rodzaj przeprowadzonej kontroli i dołączyć protokół.