Wynagrodzenie członka zarządu wspólnoty mieszkaniowej
aic71
Użytkownik
Witam,
Planujemy w naszej wspólnocie (jeden budynek 6cio piętrowy z prawie 200 lokalami + piętro 0 z przeznaczeniem na lokale użytkowe) zmienić zarząd (obecnie jest nim developer, który wciąż jest częściowym właścicielem)
Myślimy o 2 osobach w nowym zarządzie (finanse + sprawy techniczne) - ile zwyczajowo płaci się takiemu zarządowi?
Jakie są Wasze doświadczenia w tej materii?
Pozdrawiam
Wojtek
Planujemy w naszej wspólnocie (jeden budynek 6cio piętrowy z prawie 200 lokalami + piętro 0 z przeznaczeniem na lokale użytkowe) zmienić zarząd (obecnie jest nim developer, który wciąż jest częściowym właścicielem)
Myślimy o 2 osobach w nowym zarządzie (finanse + sprawy techniczne) - ile zwyczajowo płaci się takiemu zarządowi?
Jakie są Wasze doświadczenia w tej materii?
Pozdrawiam
Wojtek
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Zakres prac jest jak na stosunkowa niewielka wspólnotę bardzo duży - bo jest duży bałagan spowodowany obecnymi rządami Zarządu i faktem, że część budynku jest wciąż nie oddana do użytku i w posiadaniu developera czyli Zarządu powierzonego
Interesuje mnie nie konkretnie jakie są stawki ale generalnie jaki poziom - czysta symbolika w postaci 500 pln czy kwoty zupełnie innego rzędu?.
Jak możecie to podajcie jakiś przykład, który mógłby być pkt odniesienia
Zarząd to będzie organ czysto monitorujący działania administratora (patrząc realnie to będzie jakiś 1 dzień w tygodniu może 1 na 2 tygodnie jak się sytuacja unormuje)
Dlatego tez się pytam o wymiar ekonomiczny - pytanie zasadnicze czy takie 2 osoby będą realnym obciążeniem finansowym dla Wspólnoty.
Jak będziecie mieli już z górki - czyli po notariuszu - to wybierzecie członków zarządu - najlepiej 3 jak radzi drops.
Potem znalezienie banku o administratora/księgowego.
Dopiero na końcu będziecie wiedzieli, ile pracy mają członkowie zarządu.
Może wystarczy zwrot kosztów, może zechcą zajmować się wspólnotą w wolnym czasie, bez wynagrodzenia, może sami określą, ile im to zajmuje.
Najlepszy skład to 3 osobowy mając na uwadze, że to dwaj członkowie podejmują zobowiązania wobec wszystkich właścicieli lokali tworzących daną WM (art.21 UoWL) .
"Zwyczajowo" jest tak Należy przyjąć Regulamin pracy Zarządu WM uchwałą właścicieli lokali , z którego będzie wynikał jasno podział obowiązków i odpowiedzialności poszczególnych członków Zarządu WM.
Przy 200 lokalowej WM na wynagrodzenie Zarządu (niezależnie, ile jest osób w Zarządzie WM) przeznacza się ok 2000 zł/m-c oraz dla Administratora ok 5000-6000 zł/m-c (dane z 2019 roku).
Jeżeli WM ma tzw. pożytki, to tę kasę można przeznaczyć na wynagrodzenie Zarządu WM. ( u mnie tak jest) i nie obciążać kosztami utrzymania Zarządu WM właścicieli lokali.
Założenia pięknie , ale ...
Zarząd ma wykonywać obowiązki, które są zawarte w UoWL np. realizować podjęte uchwały, a nie to czego oczekują właściciele lokali, by się pozbyć spoczywających na nich OBOWIĄZKÓW.
Od nadzoru i monitorowania są właściciele lokali (art.27 UoWL)
Zalecałabym naukę na błędach innych.