Powrót do papierowych deklaracji CIT-8

suziizasuziiza Użytkownik
edytowano stycznia 2020 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam serdecznie, trafiłam na taką oto informację:
https://strefabiznesu.pl/zmiany-w-cit-2020-co-musisz-wiedziec-o-uldze-za-zle-dlugi-powrocie-papierowych-deklaracji-i-innych-wyjasnia-ekspert-15012020-r/ar/c3-14580227
Według mnie oznacza to również dla Wspólnot Mieszkaniowych możliwość złożenia deklaracji w formie papierowej.
Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
Pozdrawiam Iza

Komentarze

  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano stycznia 2020
    Wygląda na to że nie mylisz się.

    I wygląda na to że znowu jest trochę śmiesznie, gdyż powrót do papierowych CIT od strony legislacyjnej zawdzięczamy ustawie o uchyleniu ustawy o specjalnym podatku węglowodorowym oraz innych ustaw. Oni to przepchnęli chyba przy okazji tego uchylenia której pięknej nocy latem zeszłego roku i voila: znów mamy CIT-y n papierze.

    Ta ustawa weszła w życie w październiku zeszłego roku i zmienia ona m.in ustawę o CIT. stąd przeczytacie, że zgodnie z ustawą z 11 września 2019 r. od 25 października 2019 podatnicy, którzy osiągają dochody zwolnione od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 ustawy o CIT oraz nie zatrudniają pracowników, mogą składać deklaracje CIT-8 w postaci papierowej.

    Spotkacie często przy tej okazji, że mowa jest jedynie o zwolnieniu obowiązku składania deklaracji w formie elektronicznej tylko fundacji, albo tylko niektórych spółek, ale o wspólnoty też chodzi. Chodzi o wszystkie podmioty, które korzystają ze zwolnienia o którym mowa w

    Art. 17 ust 1 pkt 44) ustawy o CIT, który zwalnia dochody m.in.:

    dochody spółdzielni mieszkaniowych, wspólnot mieszkaniowych, towarzystw budownictwa społecznego oraz samorządowych jednostek organizacyjnych prowadzących działalność w zakresie gospodarki mieszkaniowej uzyskane z gospodarki zasobami mieszkaniowymi - w części przeznaczonej na cele związane z utrzymaniem tych zasobów, z wyłączeniem dochodów uzyskanych z innej działalności gospodarczej niż gospodarka zasobami mieszkaniowymi.

    Czyli kto ma zwolnione dochody może złożyć na papierze. Kto by pomyślał?

    Tym, którzy zainwestowali w certyfikaty należą się kondolencje.
  • Opcje
    suziizasuziiza Użytkownik
    edytowano stycznia 2020
    Dziękuję za szybką i wyczerpującą odpowiedź.

    Po pierwszym wybuchu radości zdałam sobie jednak sprawę, że to "udogodnienie" jest tylko pozorne, bo przecież PIT-11 nadal musi być wysłany tylko i wyłącznie w formie elektronicznej.
    I chociaż większość wspólnot de facto nie zatrudnia pracowników, to jeżeli Zarząd pobiera wynagrodzenie w ramach działalności wykonywanej osobiście i tak, taki PIT trzeba złożyć.
    Więc niby jesteśmy podatnikami, którzy spełniają warunki, bo osiągają dochody zwolnione od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 ustawy o CIT oraz nie zatrudniają pracowników, a certyfikat i tak nam potrzebny.
    I żeby było śmieszniej, trzeba wydać kasę, na certyfikat, aby wysłać jedną deklarację w roku.
    Komentarz edytowany suziiza
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [b]Powrót do papierowych deklaracji CIT-8[/b]
    
    Zgodnie z ustawą z 11 września 2019 r. od 25 października 2019 podatnicy, którzy osiągają dochody zwolnione od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 ustawy o CIT oraz nie zatrudniają pracowników, mogą składać deklaracje CIT-8 w postaci papierowej. Warto zaznaczyć, że taka możliwość obowiązuje także dla dochodów uzyskanych w 2018 roku.
    
    – Dla wybranych spółek, takich jak fundacje, jest to niewątpliwe ułatwienie, gdyż do wersji elektronicznej musiałyby kupić podpis kwalifikowany i oddelegować księgowego do wysyłania deklaracji CIT-8 – mówi Piotr Ciszewski, ekspert podatkowy w firmie inFakt. 
    – Ustawodawca zdawał sobie sprawę, że dla organizacji non-profit zakup podpisu kwalifikowanego jest utrudnieniem, dlatego początkowo wydłużył termin składania deklaracji CIT-8, a następnie zaproponował powrót do deklaracji papierowych.
    
  • Opcje
    norbertnorbert Użytkownik
    edytowano stycznia 2020
    [cite] suziiza:[/cite]Dziękuję za szybką i wyczerpującą odpowiedź.

    Po pierwszym wybuchu radości zdałam sobie jednak sprawę, że to "udogodnienie" jest tylko pozorne, bo przecież PIT-11 nadal musi być wysłany tylko i wyłącznie w formie elektronicznej.
    I chociaż większość wspólnot de facto nie zatrudnia pracowników, to jeżeli Zarząd pobiera wynagrodzenie w ramach działalności wykonywanej osobiście i tak, taki PIT trzeba złożyć.
    Więc niby jesteśmy podatnikami, którzy spełniają warunki, bo osiągają dochody zwolnione od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 ustawy o CIT oraz nie zatrudniają pracowników, a certyfikat i tak nam potrzebny.
    I żeby było śmieszniej, trzeba wydać kasę, na certyfikat, aby wysłać jedną deklarację w roku.

    Dokładnie tak jak napisałaś :-) Jeżeli jest to 100% non-profit to można powrócić do papieru, jeżeli pojawiają się wypłaty z racji sprawowania funkcji członków zarządu - i tak będzie trzeba wysłać elektronicznie PITy-11.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.