Kto podpisuje Plan gospodarczy
suseł
Użytkownik
Witam
Ostatnio w naszej wspólnocie liczącej 11 właścicieli DW powstał spór odnośnie rozliczeń.
Administrator (firma zewnętrzna) przesłał do lokatorów mailowo dwa dokumenty.
„Plan gospodarczy na 2020r. (propozycja)”
W tym dok. mamy rubryki 1„Wyszczególnienie”, 2„Wykonanie w 2019r,”, 3„ Plan na 2020r.”
4„Stawka proponowana m2” oraz 5„Stawka przyjęta do planu”.
(utrzymanie wspólnoty) W poz. 4 zapisano kwotę i w poz. 5 zapisano kwotę
(wynagrodzenie administratora) W poz. 4 zapisano kwotę a w poz. 5 brak zapisu
(fundusz remontowy) W poz. 4 zapisano kwotę i w poz. 5 zapisano kwotę .
Dokument jest podpisany tylko przez Administratora. Pieczątka + parafka. Brak podpisów
członków Zarządu właścicielskiego ( 3 osoby wybrane z właścicieli lokali nie pobierające wynagrodzenia ).
Dostaliśmy również Uchwałę w sprawie przyjęcia planu gospodarczego i ustalenia zaliczki na
pokrycie kosztów zarządu nieruchomością. A w niej :
Paragraf 1 Przyjąć plan gospodarczy będący załącznikiem do niniejszej uchwały.
Paragraf 2 Ustalić zaliczkę na pokrycie utrzymanie wspólnoty. Wymieniona kwota zgodna
z poz. 5 „Stawka przyjęta do planu”. Pozostałe paragrafy dot. dat, terminu oraz głosowania.
Głosami 51% uchwała została przyjęta. UFFFF......
Teraz moje pytania. Czy „Plan gospodarczy na 2020r. (propozycja)” bez podpisów Zarządu
przynajmniej 2 członków ma moc prawną i wtedy do niego można dopisać uchwałę?
Jeżeli w Planie w rubryce 5 „Stawka przyjęta do planu” brak zapisu o wysokości wynagrodzenia
administratora bo jest to zapisane w uchwale „Paragraf 1 Przyjąć plan gospodarczy będący załącznikiem do niniejszej uchwały.” Takie jest tłumaczenie administratora że wszystko jest ok.
bo uchwała została przyjęta.
Przepraszam że to trochę przydługie jednak czekam na pomoc w wyjaśnieniu wątpliwości.
Ostatnio w naszej wspólnocie liczącej 11 właścicieli DW powstał spór odnośnie rozliczeń.
Administrator (firma zewnętrzna) przesłał do lokatorów mailowo dwa dokumenty.
„Plan gospodarczy na 2020r. (propozycja)”
W tym dok. mamy rubryki 1„Wyszczególnienie”, 2„Wykonanie w 2019r,”, 3„ Plan na 2020r.”
4„Stawka proponowana m2” oraz 5„Stawka przyjęta do planu”.
(utrzymanie wspólnoty) W poz. 4 zapisano kwotę i w poz. 5 zapisano kwotę
(wynagrodzenie administratora) W poz. 4 zapisano kwotę a w poz. 5 brak zapisu
(fundusz remontowy) W poz. 4 zapisano kwotę i w poz. 5 zapisano kwotę .
Dokument jest podpisany tylko przez Administratora. Pieczątka + parafka. Brak podpisów
członków Zarządu właścicielskiego ( 3 osoby wybrane z właścicieli lokali nie pobierające wynagrodzenia ).
Dostaliśmy również Uchwałę w sprawie przyjęcia planu gospodarczego i ustalenia zaliczki na
pokrycie kosztów zarządu nieruchomością. A w niej :
Paragraf 1 Przyjąć plan gospodarczy będący załącznikiem do niniejszej uchwały.
Paragraf 2 Ustalić zaliczkę na pokrycie utrzymanie wspólnoty. Wymieniona kwota zgodna
z poz. 5 „Stawka przyjęta do planu”. Pozostałe paragrafy dot. dat, terminu oraz głosowania.
Głosami 51% uchwała została przyjęta. UFFFF......
Teraz moje pytania. Czy „Plan gospodarczy na 2020r. (propozycja)” bez podpisów Zarządu
przynajmniej 2 członków ma moc prawną i wtedy do niego można dopisać uchwałę?
Jeżeli w Planie w rubryce 5 „Stawka przyjęta do planu” brak zapisu o wysokości wynagrodzenia
administratora bo jest to zapisane w uchwale „Paragraf 1 Przyjąć plan gospodarczy będący załącznikiem do niniejszej uchwały.” Takie jest tłumaczenie administratora że wszystko jest ok.
bo uchwała została przyjęta.
Przepraszam że to trochę przydługie jednak czekam na pomoc w wyjaśnieniu wątpliwości.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Co oznacza wyrażenie "DW"? (Duża Wspólnota?)
...przesłał do lokatorów mailowo dwa dokumenty...
Należy rozumieć, że do tych 11 właścicieli przesłał a nie lokatorów - tak?
...Czy „Plan gospodarczy na 2020r. (propozycja)” bez podpisów Zarządu
przynajmniej 2 członków ma moc prawną i wtedy do niego można dopisać uchwałę?
Tak, ma "moc prawną" bo to tylko propozycja. To właściciele będą go zatwierdzać uchwałą i wtedy nabierze mocy prawnej.
...Dokument jest podpisany tylko przez Administratora. Pieczątka + parafka. Brak podpisów
członków Zarządu właścicielskiego
Dokument podpisuje w zasadzie wykonawca, chociaż zarząd winien chociażby przez sam szacunek dla właścicieli podpisać się pod tymi projektami - ale z tego wynika, że w Waszej wspólnocie rządzi administrator a nie zarząd (dupowaty).
...Takie jest tłumaczenie administratora że wszystko jest ok.
bo uchwała została przyjęta.
To w końcu co jest prawdą? Zostały rozesłane propozycje (planu, uchwał) czy już podjęte uchwały?
Tak Duża Wspólnota
Należy rozumieć, że do tych 11 właścicieli przesłał a nie lokatorów - tak?
Tak. Przesłał do 11 właścicieli.
....To w końcu co jest prawdą? Zostały rozesłane propozycje (planu, uchwał) czy już podjęte uchwały?
Jeden dokument „Plan gospodarczy na 2020r. (propozycja)” taki nosi tytuł.
Drugi dok. Uchwałę .......w sprawie przyjęcia planu gospodarczego i ustalenia zaliczki na
pokrycie kosztów zarządu nieruchomością. taki nosi tytuł.
Jeszcze pytanie.
Dlaczego stawki w Planie za utrzymanie wspólnoty i fundusz remontowy są wpisane w rubryki 4„Stawka proponowana m2” oraz 5„Stawka przyjęta do planu”
natomiast stawka wynagrodzenie administratora jest wpisana tylko 4„Stawka proponowana m2” a brak jej w 5„Stawka przyjęta do planu”??
Ta Twoja wspólnota to jest jakaś dziwna , nie trzyma się litery prawa, ustalając stawki zaliczki od m2 ( tylko czego ?) a nie udziału w NW
https://forum.zarzadca.pl/wiki/wzor_-_plan_gospodarczy
Czy macie uchwałę jak powinien wyglądać Plan gospodarczy czy sprawozdanie finansowe WM ? wynikający z ewidencji pozaksięgowej wspólnoty, jaką powinna prowadzić WM?
To jakieś niepotrzebne wprowadzanie zamieszania dla niezorientowanych.
Wg słownika PWN:
"...asygnata
1. «dokument będący dowodem przeprowadzenia operacji gotówkowej przez kasę»
2. «dokument uprawniający do kupna jakiegoś artykułu na specjalnych warunkach»
3. «pieniądz papierowy»..."
Zapewne chodzi o "sygnowanie" czyli podpisanie.
Powyżej , kolejna złota myśl #azygnerski .... wytłumacz nam , jaki jest sens naliczenia zaliczek w "dolarach", a rozliczać się w "złotówkach" ? Kto tu robi przekręt ?.
#azygnerski Wbj sobie te tej łysej pały, że...
Naliczanie i rozliczenie winno być w tych samych jednostkach, o jakich jest mowa w ustawie czyli wg udziału w NW.
Cytat: pacjent przyszedł do przychodni ... resztę już znasz :bigsmile:
skąd ty to wytrzasnąłeś .... jaka asygnata ? zwane popularnie :bigsmile: pewnie winno być sygnowanie , ale kto to wie ?
nic podobnego, to są stare programy i tak się dzieje u zarządców, którzy obsługują czynsze dla Gmin i wspólnoty , zamiast te sprawy rozdzielić . Oni inaczej nie potrafią tylko wszystko od m2 i wciskają taką ciemnotę takim, jak TY , a ty to klonujesz na różnych forach, jako podstawa działania.
Ja się pytam: jakiego m2? lokalu czy lokalu + pomieszczenia przynależne? bo z tym różnie jest ...:bigsmile:
Nowoczesne programy, o choćby taki WELES3 czy Mieszczanin, takie uwarunkowania uwzględniają
i znowu bre^dzisz ,
boli ciebie to, że są mądrzejsi na tym forum i mają większą wiedzę od ciebie #azygnerski
to nie jest żaden "produkt plejsment", ponieważ te oprogramowanie znam, o innych się nie wypowiadam
Kiedyś prosilem ,żeby znalazł jakiś 1 slownie jeden wyrok sądu , w którym była by informacja, że jakaś WM w Polsce określila wysokość zaliczki na poczet utrzymania części wspólnej od udzialu, np. wysokość zaliczki we WM w Wąchocku wynosi 0,93 zł za 1: 10000 udzialu w cz.w.n., albo jeszcze lepiej 1,34 gr za 1: 7654 udzialu. Nawet na tym quasi specjalistycznym forum we wzorach dokumentów są takie naliczenia wg metrażu. Ale mam nadzieje, że on niczym nie zarządza.:bigsmile:
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Był wątek jak sporządzona jest umowa z administratorem.
Dotarłem do umowy zawartej pomiędzy administratorem a wspólnotą.
Wklejam fragment dot. planu gospodarczego:
3)Planowanie i prowadzenie sprawozdawczości:
a) przygotowanie dla Zarządu – na zebranie roczne - projektu planu gospodarczego w formie planu
rzeczowo-finansowego, w tym projektu planu funduszu remontowego,
b) sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnoty Mieszkaniowej: dla Zarządu najpóźniej na 10 dni przed terminem zebrania rocznego i dostarczenie ich, po zaakceptowaniu
przez Zarząd właścicielom lokali łącznie z zawiadomieniem o terminie zebrania na co najmniej
tydzień przed planowanym terminem zebrania rocznego.
Czy aby na pewno Plan gospodarczy nie wymaga akceptacji poprzez złożenie podpisów pod planem?
Pozdrawiam
Nowy doklejony: 05.10.20 14:51
[quote]zy aby na pewno Plan gospodarczy nie wymaga akceptacji poprzez złożenie podpisów pod planem? [/quote]
Nie, nie jest potrzebny żaden podpis na PROJEKCIE planu gospodarczego.
Dostałeś odpowiedź w pierwszym poście Amadeusza.
Chciałbym zwrócić uwagę, że zgodnie z art. 30 uwl jest przedmiotem zebrania ogółu właścicieli, które zwołuje zarząd.
Jeśli administrator zastępuje zarząd (?) i robi jakiś erzac walnego, to po pierwsze powinien być jakieś pismo przewodnie od zarządu, a po drugie co z innymi ustawowymi elementami tego zebrania takimi jak ocena pracy zarządu czy sprawozdanie zarządu i podjęcie uchwały w przedmiocie udzielenia mu absolutorium?
Rozumiem, że jak nie ma zebrania osób fizycznych i nie popyskują sobie , nie po oczerniają , nie poplotkują to znaczy wspólnota nie dopełniła zapisów z art. 30 Ustawy o własności lokali i nie może funkcjonować np.: zmieniać wysokości opłat zaliczek .
Echa .... już śmiać się nie chce jak si,e czyta takie wypowiedzi #a-z
Poza tym wspólnota ma 11 właścicieli. Spotkanie 20 osób można było z palcem zrobić do końca września. Więc pandemia nie przeszkadzała...
Tak właśnie widzisz ludzi. Patrzysz na nich z nienawiścią...
ONR-owiec się obudził w tobie , gdzie ty żyjesz....
nie , opisuję rzeczywistość WM , może u ciebie tego nie ma (? ):bigsmile: