Korekta rozliczenia wody

SzymersonSzymerson Użytkownik
edytowano grudnia 2020 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam, potrzebuję porady w kwestii korekty rozliczenia wody. Prowadzimy ją sami korzystamy z usług księgowej, ale problem jest nietypowy.
Jeden z właścicieli po przeanalizowaniu otrzymanego rozliczenia mediów za 2019 dopatrzył się błędu w rozliczeniu wody na swoją niekorzyść, po analizie okazało się, że błąd w rozliczeniu wody w jego lokalu był również w 2018
Chcemy jak najszybciej to wyprostować, ale nie do końca wiemy, to dla nas nie nowa sytuacja. Sprawozdania za rok 2018 i 2019 są już zatwierdzone.
Może ktoś z Państwa miał już taki problem i udało mu się bez zmian rozliczenia z poprzednich lat wyprostować sprawę.

Komentarze

  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Po prostu mu zwróćcie należne mu kwoty i przypiszcie te kwoty do kosztów eksploatacji.
  • Opcje
    SzymersonSzymerson Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Raczej wolimy, aby potrącił z opłat za lokal. Pierwotnie do dopłaty były spore sumy. Nie rozumiem tylko z jakiego konta na jakie mielibyśmy to przeksięgować. W które koszty eksploatacyjne dokładnie to należałoby wrzucić?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano grudnia 2020
    [cite] Szymerson:[/cite]Chcemy jak najszybciej to wyprostować, ale nie do końca wiemy, to dla nas nie nowa sytuacja. Sprawozdania za rok 2018 i 2019 są już zatwierdzone.
    Mieszasz dwa pojęcia: czym innym jest rozliczenie kosztów dostaw wody i odbioru ścieków
    a czym innym jest korekta sprawozdania finansowego .

    To pierwsze należy rozliczyć .... i zwrócić właścicielowi . Tak powstały koszt, należy doliczyć do kosztów zakupu wody i odbioru ścieków za rok 2020 do rozliczenia.
    Tego drugiego bym nie ruszał, za duży galimatias może wyjść zwłaszcza z US, podejrzenie machlojek, ect .
    [cite] Szymerson:[/cite] Jeden z właścicieli po przeanalizowaniu otrzymanego rozliczenia mediów za 2019 dopatrzył się błędu w rozliczeniu wody na swoją niekorzyść, po analizie okazało się,
    że błąd w rozliczeniu wody w jego lokalu był również w 2018
    A tak swoja drogą, to jaki jest u Was okres na składnie reklamacji, bo u mnie 14 dni licząc od dnia wysłania /dostarczenia do skrzynek oddawczych rozliczeń za dany okres rozliczeniowy? .
    [cite] Szymerson:[/cite]Raczej wolimy, aby potrącił z opłat za lokal. Pierwotnie do dopłaty były spore sumy.
    najpierw musi powstać "papier ", czyli rozliczenie, z którego będzie wynikać, jaki to koszt.
    a to czy on potrąci sobie z bieżących opłat zaliczek czy mu wypłacicie gotówkę ( zwrócicie na konto bankowe) to nie ma znaczenia. Jego saldo rozrachunków ze Wspólnotą, będzie to uwzględniało.
    [cite] Szymerson:[/cite]Nie rozumiem tylko z jakiego konta na jakie mielibyśmy to przeksięgować.
    W które koszty eksploatacyjne dokładnie to należałoby wrzucić?
    woda i ścieki , bo tego dotyczyły koszty, gdzie nastąpiła pomyłka ( konta 200 (wyksięgowanie strych rozliczeń i zaksięgowanie nowych rozliczeń) i 400 koszt do rozliczenia w roku 2020 ). Na tym samym koncie są też księgowane tzw. UCHYBY ...
  • Opcje
    SzymersonSzymerson Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, bardzo pomogła w wyprostowaniu sytuacji.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.