Akt notariany
Agusia-1
Użytkownik
Dzień dobry. Proszę o pomoc. Ponad 2 lata temu zakupilismy z mężem poddasze od wspólnoty mieszkaniowej. w zw z tym że trzeba było poddasze ocieplić i wyremontowac (plany i wyrysy wspólnota już miała) dogadalismy się ze podpiszemy umowę normalnie a w ciagu paru miesięcy będzie ona podpisana u notariusza. Mijają kolejne miesiace, na nasze upominanie się słyszymy że problemy z notariuszem, że pandemia itp. Co mamy zrobić w takiej sytuacji? Jaki mamy środki ruchu? Dodam że normalnie już tu od listopada mieszkamy, płacimy czynsz. Bardzo dziekuję za odpowiedź
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Zaczęliście o du(d)y strony i nie wiem co Wam doradzić bo procedura w Waszym wypadku winna być następująca: - https://www.morizon.pl/blog/zapytaj/wyglada-sprzedaz-wspolnote-czesci-wspolnej-nieruchomosci/
Takie czasy ze notariusze nie chętnie przyjmują w kancelariach , Oni wolą teraz protokołować walne zgromadzenia na odległość ... i jakoś się da przeżyć okres pandemii . Trzeba czekać .
A co z uchwałą ws zmiany udziałów w nieruchomości operat jest zrobiony ? nowe udziały wyliczone ? , pojęta uchwała z udziałem notariusza ?
A czy to w ogóle jest lokal?
Wg mnie to prawnik powinien napisać w Waszym imieniu pismo do wspólnoty.
Takie na papierze firmowym...
To im trochę rura zmięknie...
Napisałem Ci wcześniej o procedurze adaptacji poddasza.
Czy już sprawdziłaś jak ona u Was przebiegała?
Boję się, że zapewne nieprawidłowo, stąd ten "marazm" wspólnoty i nagła Twoja cisza.
Uporządkujmy - bo nikt nie będzie Ci w stanie rzetelnie pomóc.
Początkiem myślenia o przebudowie poddasza winien być art. 22 ust. 2, który wymaga aby właściciele podjęli uchwałę zaprotokołowaną przez notariusza (pełnomocnictwo do zawarcia umowy sprzedaży w formie prawem przewidzianej, powstałego po przebudowie lokalu) w związku z ust. 3 ppkt 5.
Czy macie w ręku swoją kopię tej uchwały (aktu notarialnego) - powinniście ją mieć przed rozpoczęciem jakichkolwiek robót?
Po tej uchwale powinna być zawarta umowa z zarządem.
Czy macie w ręku kopię umowy przedwstępnej z zarządem wspólnoty?
Powinniście mieć bo inaczej nie dostalibyście pozwolenia na budowę.
Zaświadczenie ze Starostwa o samodzielności powstałego lokalu oczywiście macie?
Teraz winna być sporządzona w formie aktu notarialnego umowa sprzedaży tego powstałego lokalu z zarządem wspólnoty.
Tutaj jak się okazuje - jest zator.
Póki co - nie jesteście pełnoprawnym właścicielem tego lokalu.