Zwrot kosztów zastępstwa procesowego.
ure1972
Użytkownik
Cześć,
Aktualnie w sądzie trwa procedura ustanowienia zarządcy przymusowego we wspólnocie. Od pewnego etapu wnioskodawców reprezentuje radca prawny. Istnieje rozporządzenie na podstawie którego wnioskodawcom przysługuje zwrot 540,00 złotych kosztów zastępstwa procesowego. Poszukuję podstawy czyli rozporządzenia w tej sprawie. Z góry dziękuje za pomoc.
Aktualnie w sądzie trwa procedura ustanowienia zarządcy przymusowego we wspólnocie. Od pewnego etapu wnioskodawców reprezentuje radca prawny. Istnieje rozporządzenie na podstawie którego wnioskodawcom przysługuje zwrot 540,00 złotych kosztów zastępstwa procesowego. Poszukuję podstawy czyli rozporządzenia w tej sprawie. Z góry dziękuje za pomoc.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
A tu jest aktualne rozporządzenie o wysokości stawek radców:
http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180000265/O/D20180265.pdf
Dzięki !
Od tego momentu to sąd a nie właściciele lokali tworzący wspólnotę podejmuje decyzje przekraczające zakres zwykłego zarządu dotyczące nieruchomości wspólnej, m.in. zatwierdza sprawozdania finansowe, itd. Do sądu trzeba będzie się więc przyzwyczaić.
Wniosek złożyliśmy w VII.2020 r. Sąd jest na etapie dostarczania wniosków do uczestników. Pierwsze próby doręczenia wniosków do właścicieli zakończyły się doręczeniem ich tylko części z właścicieli, potem próbował zrobić to komornik. W I.2021 sąd otrzymał nowe adresy części uczestników więc czekamy. Dlaczego Twoja wspólnota nie powoła zarządcy ?
Zgodnie z brzmieniem art. 26 zarządca przymusowy wyznaczony przez sąd nie zastępuje przecież właścicieli lokali lecz zarząd. Silą rzeczy zawieszone zostają art. 29, 30 i 32 jako, że nie dotyczą zarządcy przymusowego i tylko w tym względzie podlega on pod sąd.
Natomiast art. 22 i pozostałe w dalszym ciągu obowiązują i czynności przekraczające zarząd zwykły pozostają dalej w kompetencji właścicieli.
2.A jaka jest wasza przyczyna powołania zarządcy przymusowego?
3.Czyli ok czekacie jak wszyscy właściciele otrzymają wnioski pod prawidłowe adresy.Aco się dzieje w tym okresie czekania ze wspólnotą,kto zleca przeglądy,naprawy,rozliczenia,płatności za media?
4.Czy w tym okresie możecie podejmować uchwały?
5.Kto pokrywa koszty sądu,komornika,kosztów sądowych wysłanie wniosków. Wnioskodawca czy sąd wysyła wezwanie do zapłaty na rzecz wspólnoty?
6.Co się dalej dzieje jak wszyscy zostają powiadomieni przez sad?
Co do naszej wspólnoty to mamy powołanego administratora budynku umową między nim a wspólnotą podpisaną jeszcze przez stary zarząd wspólnoty 2 lata temu,zarządcy nie ma tylko był zarząd właścicielski dwóch osób i za rok 2020 nie otrzymał absolutorium i związku z czym zrezygnował samowolnie z tej funkcji i na jego miejsce nikt nie chce dobrowolnie wstąpić,dlatego po takim czasie 9miesięcy i wysyłaniu kilkukrotnym emaili do właścicieli od administratora o zgłaszaniu kandydatur nikt się nie zgłosił,a decyzje remontowe trzeba wykonywać bo cięknie dach,opierzenie dachu,tynk się sypie z elewacji,wiec właśnie stoimy przed decyzją o zarząd przymusowy.
Sądy niechętnie ustanawiają zarząd przymusowy , bo mają dużo roboty ...