Wkład własny w formie wyremontowania swojej cześci
lucyna-78
Użytkownik
Witam, mam taki problem, od zmiany przepisów staliśmy się dużą wspólnotą /4 lokale/ niestety 1 lokal pod Zarząd administracyjny mienia. dodam że kazdy własciciel ma swoją część dachu nad mieszkaniem i taki problem ,że lokatorzy prywatni wyremontowali swoje dachy a zarząd nie robił nic, i teraz nalegają na zalegalizowanie wspólnoty, bo dach im sie sypie i my jako wspólnota mamy to zrobić, stad moje pytanie czy remonty nasze prywatne dachu możemy wnieść tak jakby zaliczkowo na nadpłaty do funduszu remontowego??? albo jak to zrobić bo nie mamy zamiaru finansowac remontu dachu zarządowi /oczywiście mają najmniejszy udział/ dziekuję za wszelka pomoc , jestem zielona w tym temacie.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Co to wg Ciebie "lokatorzy prywatni"? Dla mnie to oksymoron.
Ilu ich wyremontowało?
Są pretensje do zarządu, że nie robił nic. To od kiedy ten zarząd istnieje?
Ja bym najpierw poddał dach ocenie fachowca. Może się okazać, że te wyremontowane są sfuszerowane. Dopiero potem podejmował decyzje.
Nowy doklejony: 05.03.21 15:54
Odnośnie drugiej odpowiedzi dachy nie są sfuszerowane moim zdaniem, wiadomo Gmina nic nie robiła dla lokatorki zajmującej ich lokal, a teraz chce żebyśmy my się zrzucili na jej remont zacytuję pana prezesa Zarządu możecie przecież wziąśc kredyt
Koszty są dzielone na udziały i tak to można rozliczyć, ale są pewne kwestie wymagające wyjaśnienia:
- po pierwsze sprawa terminu - przed nowelizacją Kodekcu cywilnego - 10 lat od daty dokonania prac, a po nowelizacji 6 lat, nowelizacja miała miejsce w dniulipcu 2018 roku, ale w przypadku roszczeń co do których termin przedawnienia w wyniku nowelizacji uległ skróceniu (z 10 do 6 lat), bieg przedawnienia rozpoczyna się z dniem 9 lipca 2018 r. (art. 5 ust. 2 zd. 1. ustawy nowelizującej Kodeks cywilny),
- po drukie koszty należy udokumentować i wykazać ich zasadność.