Konfiguracja centrali telefonicznej dla wideofonu
Człowiek
Użytkownik
Witam wszystkich Forumowiczów,
Korzystając z posiadanej przez Was wiedzy i doświadczenia chciałbym dowiedzieć się jak poradzić sobie z pewnym być może drobnym problemem dotyczącym montażu wideofon.
Mieszkam w WM składającej się z 120 mieszkań. Gdy kupowalem mieszkanie deweloper oferował za dopłatą montaż wideofonu, wówczas nie byłem tym zainteresowany(tym bardziej że szałowe to one niebyly), teraz chciałbym zmienić na wybrany przez siebie model. Napisałem do administratora o udzielenie informacji, jakie parametry ma spełnić wideofon aby był kompatybilny. Taką odpowiedź też otrzymałem. Chcę na swój koszt zakupić wideofon bo to mój wybór, ale pytanie moje dotyczy ustawień konfiguracyjnych.
Kto ma pokryć koszty informatyka (centrala oparta na protokołach SIP), który będzie grzebał w centrali? (zmiana ustawień w centrali)
Czy mogę oczekiwać od Wspólnoty, aby na mój wniosek przygotowali mi parametry dla mojego urządzenia?
Dodam że WM niema uregulowanych zasad dotyczących do którego momentu są części wspólne, a od kiedy już należą do właściciela mieszkania (eśli chodzi o część teleinformatyczną).
Korzystając z posiadanej przez Was wiedzy i doświadczenia chciałbym dowiedzieć się jak poradzić sobie z pewnym być może drobnym problemem dotyczącym montażu wideofon.
Mieszkam w WM składającej się z 120 mieszkań. Gdy kupowalem mieszkanie deweloper oferował za dopłatą montaż wideofonu, wówczas nie byłem tym zainteresowany(tym bardziej że szałowe to one niebyly), teraz chciałbym zmienić na wybrany przez siebie model. Napisałem do administratora o udzielenie informacji, jakie parametry ma spełnić wideofon aby był kompatybilny. Taką odpowiedź też otrzymałem. Chcę na swój koszt zakupić wideofon bo to mój wybór, ale pytanie moje dotyczy ustawień konfiguracyjnych.
Kto ma pokryć koszty informatyka (centrala oparta na protokołach SIP), który będzie grzebał w centrali? (zmiana ustawień w centrali)
Czy mogę oczekiwać od Wspólnoty, aby na mój wniosek przygotowali mi parametry dla mojego urządzenia?
Dodam że WM niema uregulowanych zasad dotyczących do którego momentu są części wspólne, a od kiedy już należą do właściciela mieszkania (eśli chodzi o część teleinformatyczną).
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Korzystając z posiadanej przez Was wiedzy i doświadczenia chciałbym dowiedzieć się jak poradzić sobie z pewnym być może drobnym problemem dotyczącym montażu wideofon.
Mieszkam w WM składającej się z 120 mieszkań. Gdy kupowalem mieszkanie deweloper oferował za dopłatą montaż wideofonu, wówczas nie byłem tym zainteresowany(tym bardziej że szałowe to one niebyly), teraz chciałbym zmienić na wybrany przez siebie model. Napisałem do administratora o udzielenie informacji, jakie parametry ma spełnić wideofon aby był kompatybilny. Taką odpowiedź też otrzymałem. Chcę na swój koszt zakupić wideofon bo to mój wybór, ale pytanie moje dotyczy ustawień konfiguracyjnych.
Kto ma pokryć koszty informatyka (centrala oparta na protokołach SIP), który będzie grzebał w centrali? (zmiana ustawień w centrali)
Czy mogę oczekiwać od Wspólnoty, aby na mój wniosek przygotowali mi parametry dla mojego urządzenia?
Dodam że WM niema uregulowanych zasad dotyczących do którego momentu są części wspólne, a od kiedy już należą do właściciela mieszkania (eśli chodzi o część teleinformatyczną).
i nie musi, wystarczy zapis z UoWL
Otrzymałeś już informację o parametrach według których kupiłeś urządzenie końcowe.
Części wspólne nie odgrywają roli bo wiadomo, że sieć domofonowa w budynku należy do NW. Powinieneś zgłosić do zarządu (zarządcy pełniącego zarząd powierzony) gotowość do podłączenia swojego aparatu końcowego w lokalu do sieci. Firma zakładająca sieć videofonową powinna wiedzieć jak podłączyć Ciebie i skonfigurować działanie, tym bardziej, że przecież nie Ty masz uprawnienia i nie jest Twoją rolą grzebanie w centrali. Jeżeli chodzi o koszt to zapewne jakąś kwotę trzeba zapłacić skoro przedtem inni za doplatą mieli montowane videofony. Wszystko do ustalenia z zarząem (zarządcą).
Napisałem że deweloper oferował nie że mieszkańcy zakładali. Jestem pierwszy który dokonuje zmiany bo deweloper pozakładał zwykłe z którymi ciągle są problemy.
Ale dzięki za podpowiedź co zrobić
#Człowiek: zmienia unifon z cyfrowego na videounifon , więc to jego koszt .
Wymianę zleciłbym serwisowi instalacji domofonowej, która na bieżąco obsługuje instalację domofonową (dane u administratora)
Nowy doklejony: 20.04.21 15:00
Witam Państwa,
aby nie zakładać nowego wątku gdyż dalej sprawa dotyczy wideofonu pozwolę sobie przedstawić ciąg dalszy historii.
Mianowicie tak jak z wcześniejszych wątków wynika dostałem informację jakie parametry ma spełniać mój panel wideofonu (informacje otrzymane to: komunikacja IP, Zasilanie PoE, konto klienta SIP) i taki też panel zakupiłem. Grzecznie poprosiłem zarząd i Administratora
o wyznaczenie terminu, w którym mógłby mi go zamontować fachowiec, podkreślając że jeżeli w ciągu 10 dni fachowiec podjąłby działanie i stwierdzi że panel nie jest kompatybilny pomimo podanych parametrów, to zwrócę go bez ponoszenia kosztów. Niestety moja prośba okazała się mało skuteczna i Pan pojawił się po terminie, a próby uruchomienia zakończyły się fiaskiem. Teraz nie wiem, czy zostałem z przyciskiem papieru za 1,5k, czy w związku z takim przebiegiem sytuacji mogę wystąpić do Wspólnoty o zwrot kosztów?
Czy Mieliście może podobne doświadczenia, jeśli tak to jak sobie radzić z zaistniałą sytuacją?
a ja Ci radziłem :
A co to może WM obchodzić ?, że Twój zakup nie jest kompatybilny z instalacją domofonową WM ?.
Ja w takich przypadkach wierzę wykonawcy takich instalacji . Drożej to trochę wychodzi, ale mam go w ręku , przynajmniej przez okres gwarancji ... system działa.
Po pierwsze: powinieneś już na początku zlecić firmie konserwującej domofony wymianę unifonu. Jeśli jesteś wymagający, można było poprosić ich o listę kompatybilnych modeli i zlecić zakup konkretnego, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom. To wcale niekoniecznie jest droższe (firma, skoro go montuje, może zakupić z 8% VAT), a ryzyko że coś nie działa by było po ich stronie. Nie działa = nie płacisz za usługę.
Administrator lub Zarząd Wspólnoty w żadnym wypadku nie powinien być podmiotem udzielającym informacji dotyczących parametrów kompatybilnego sprzętu. Ja, będąc w zarządzie wspólnoty, w życiu bym nie wziął na siebie takiego ryzyka i odpowiedzialności!
Zarząd lub Administrator powinni uzgodnić z konserwatorem zakres prac i sposób finansowania (tzn., że koszty są po Twojej stronie). I na tym ich rola powinna się skończyć. Resztę powinieneś załatwiać sam z konserwatorem systemu domofonowego.