Remont mieszkania - brudna klatka co zrobić z takim właścicielem

mariano156mariano156 Użytkownik
edytowano stycznia 2010 w Zarządzanie Nieruchomościami
Właściciel mieszkania przeprowadza remont gruntowny swojego M,po zakończeniu prac ucieka nie sprzątając klatki.Taka sytuacja ciągnie się od ponad miesiąca.Pisma o sprzątnięcie klatki dostał od Zarządcy,Zarząd też rozmawiał w tej sprawie z nim ale nie odnosi to żadnego skutku.Co począć w takiej sytuacji ?

Komentarze

  • Opcje
    TomTomTomTom Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Powinniście powiadomić właściciela na piśmie, że jeżeli nie będzie sprzątał za sobą to wspólnota wynajmie firmę sprzątająca na jego koszt, która zajmie się sprzątaniem zanieczyszczonej przez niego klatki - po czym obciążycie jego fakturą/ rachunkiem. Właściciele powinni sporządzić protokoły oraz dokumentacje fotograficzną dla ewentualnych celów dowodowych.
  • Opcje
    mariano156mariano156 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Czy nie lepszym rozwiązaniem było by podjęcie uchwały przez WM o takich konsekwencjach,było by to zabezpieczeniem na przyszłość.
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Wg mnie dochodzenie szkody jest w zakresie zwykłego zarządu.
    Ale jeśli zarząd chce mieć podkładkę, to oczywiście, może przygotować stosowną uchwałę.

    Nie zapomnijcie sfotografować zanieczyszczonych miejsc, żeby mieć materiał dowodowy.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano stycznia 2010
    [cite] wwwinyl:[/cite]Wg mnie dochodzenie szkody jest w zakresie zwykłego zarządu.
    Ale jeśli zarząd chce mieć podkładkę, to oczywiście, może przygotować stosowną uchwałę.
    Uchwała dobra na wszystko? :smile:
    Sąd Apelacyjny stwierdził, że apelacja jest uzasadniona. Wynikający z przepisów ustawy o własności lokali podział kompetencji pomiędzy wspólnotą a zarządem, podobnie jak w ustawach: prawo spółdzielcze czy kodeks spółek handlowych, wyklucza możliwość traktowania poszczególnych organów wspólnoty jako lepsze czy gorsze, mając na uwadze przedmiot ich działania. Wspólnota nie może wchodzić w kompetencje zarządu, do których należy prawo podejmowania wszelkich decyzji dotyczących zwykłego zarządu nieruchomością wspólną (art. 21 ust. 1 ustawy o własności lokali).
    Cytuję za Januszem Gdańskim, "Problem z alkoholem", Administrator 12/2009. Niestety, autor nie podał sygnatury ani nazwy miasta.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] TomTom:[/cite]Powinniście powiadomić właściciela na piśmie, że jeżeli nie będzie sprzątał za sobą to wspólnota wynajmie firmę sprzątająca na jego koszt, która zajmie się sprzątaniem zanieczyszczonej przez niego klatki - po czym obciążycie jego fakturą/ rachunkiem. Właściciele powinni sporządzić protokoły oraz dokumentacje fotograficzną dla ewentualnych celów dowodowych.

    Wydaje mi się, że dobrym rozwiązaniem byłoby zamieszczenie stosownych regulacji w uchwale o przyjęciu regulaminu porządku domowego.

    Jeżeli wspólnota zdecyduje się na rozwiązanie proponowane przez Tom Toma konieczne jest skrupulatne przygotowanie materiału dowodowego (pisma wzywające do sprzątania, protokoły podpisane przez sąsiadów, dokumentacja fotograficzna).
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.