Odroczenie płatności zaległości - czy Zarząd ma prawo?

Dzień dobry,
do Zarządu wpłynęła prośba od zadłużonego członka wspólnoty o odroczenie płatności zadłużenia o pół roku i niekierowanie sprawy do sądu. Czy jest to decyzja, którą Zarząd może podjąć samodzielnie w ramach zwykłego zarządu, czy decyzja powinna zostać podjęta uchwałą Wspólnoty?

Komentarze

  • Opcje
    blazej_hblazej_h Użytkownik
    Przyjmuje się ogólnie, że czynności dotyczące windykacji to czynności zwykłego zarządu. Tryb dochodzenie, terminarz, rozkładanie na raty , a także odraczanie.
    Co innego umorzenie długu.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    focus napisał użytkownik: »
    Dzień dobry,
    do Zarządu wpłynęła prośba od zadłużonego członka wspólnoty o odroczenie płatności zadłużenia o pół roku i niekierowanie sprawy do sądu.
    Czy jest to decyzja, którą Zarząd może podjąć samodzielnie w ramach zwykłego zarządu, czy decyzja powinna zostać podjęta uchwałą Wspólnoty?
    Tak to czynność z zakresu zwykłego zarządu . To Zarząd WM podejmuje takie decyzje. Uważam, że powinna być spisana ugoda ws spłaty zadłużenia na wypadek gdyby dłużnik zmienił zdanie /czytaj wykiwał WM i dalej żył na koszt innych właścicieli lokali/ . Dobra w tym wiadomość, że dłużnik nie kwestionuje długu.

    https://www.indos.pl/blog/ugoda-z-dluznikiem-jak-prawidlowo-ja-wynegocjowac-i-zawrzec/

  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    W moje ocenie ta sprawa przekracza zarząd zwykły. Wyobraźmy sobei sytuację, w której dłużnik zwraca sie o rozłożenie płatności na dwa lata, albo na pięć lat. O takich kwestiach decydują właściciele w drodze uchwały.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II nbs51vajvcx9.png
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano 13 sierpnia
    Zarządca napisał użytkownik: »
    W moje ocenie ta sprawa przekracza zarząd zwykły. Wyobraźmy sobei sytuację, w której dłużnik zwraca sie o rozłożenie płatności na dwa lata, albo na pięć lat. O takich kwestiach decydują właściciele w drodze uchwały.
    Totalna bzdura ... długi powyżej TRZECH lat się przedawniają . Spłata powinna się odbyć w roku obrachunkowym , inaczej jest to żerowanie na innych właścicielach lokali lub wspólnocie ( WM ogranicza swoje wydatki , nie wykonuje planów remontowych, bo brak środków )
    Po to jest Zarząd WM, aby podejmował decyzje w imieniu właścicieli lokali .


  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    Uznanie dłuzu przez dłużnika, przerwa bieg przedawnienia, o czym stanowi art. 123 Kodeksu cywilnego (uznanie roszczenia przez osobę, przeciwko której roszczenie przysługuje).

    Jeżeli zatem dłużnik dług uzna dług, termin biegnie na nowo.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II nbs51vajvcx9.png
  • Opcje
    blazej_hblazej_h Użytkownik
    No i co z tego wynika że bieg przedawnienia rozpoczyna się na nowo?
    I co to ma wspólnego z rzekomą uchwałą, którą postulujesz powyżej?

    Zaraz Prezes nam tu przyjdzie i napisze, że dyskusja jest fascynująca. I będzie miał rację.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.