Zarząd i zarządca
accessdenied
Użytkownik
- Czy we wspólnocie mogą współistnieć zarząd właścicielski i zarząd powierzony?
- Czy jest możliwe podzielenie kompetencji zarządu tak, by czynności zwykłego zarządu wykonywał zarządca, a czynności przekraczające zakres zwykłego zarządu - zarząd właścicielski?
- Czy jest możliwe zawarcie w umowie z zarządcą klauzuli zabraniającej ujawnienia jej treści bez pisemnej zgody drugiej strony?
- Jaki jest "standardowy" okres wypowiedzenia umowy o zarządzanie nieruchomością?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Pytania zadałem po zapoznaniu się z umową, jaką moi przeciwnicy przekazali sądowi na jego żądanie i po PONAGLENIU.
Tu znajdziesz fragmenty umowy, z których wynikły moje pytania: www.accessdenied.pl/zarzadca/zarzadca.pdf.
Jeszcze raz dziękuję za merytoryczne i sympatyczne wypowiedzi. Na dalszą dyskusję nie mam ochoty.
Art. 29 ust. 3. uwl stanowie, że: " Prawo kontroli działalności zarządu służy każdemu właścicielowi lokalu", ponadto art. 27 uwl: " Każdy właściciel lokalu ma prawo i obowiązek współdziałania w zarządzie nieruchomością wspólną. Nie uchybia to jednak przepisom art. 21 ust. 1 i art. 22 ust. 1."
W ustawie o własności lokali brak przepisu, który zapewniałby możliwość ukrywania infromacji przed właścicielami, tak jak ma to miejsce w ustawach spółdzielczych - ma na uwadze art. 18 § 3 pr. spółdzielczego, który w istotnym stopniu ogranicza prawo kontroli członkom spółdzielni. W pismie procesowym należałoby to wskazać.
Odnośnie podziału kompetencji - obowiązuje ustawa o własnosci lokali, a jeżeli ten podział ma wyglądać inaczej należałoby zawrzeć umowę - umowę o sposobie zarządu w formie aktu notarialnego, jej stroną winni być wszyscy właściciele. Moim zdaniem nei ma chyba potrzeby, lepiej podjąć uchwałę o zmianie sposobu zarządu i powołać zarząd. Można to zrobić w każdym czasie. Odnośnie natomiast odwołania zarządcy - to proszę nie utożsamiać ustanowienia sposobu zarządu - czyli przyjęcia takiego sposobu, że sprawowany jest zarząd powierzony z osoba zarządcy - osobę można wymienić w drodze uchwały (może warto, aby był protokół notarialny z powodu wpisu do księgi wieczystej).
Odnośnei odwołania osoby zarządcy - proszę zajrzeć do umowy.
Tam będą terminy wypowiedzenia, gdy została zawarta na czas określony, może być problem z wypowiedzeniem, chociaż niekoniecznie, ponieważ umowa o zarządzanie opiera się na zaufaniu stron, mają do neij zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego o umowie zlecenia - można ją wypowiedzieć z ważnych przyczyn - w trybei natychmiastowym. Ale przyczyna musi być ważna, ponieważ w przeciwnym razie możecie Państwo narazić się na proces z roszczeniem odszkodowawczym.