Jak poprowadzić zebranie z notariuszem
wojtekna102
Użytkownik
Proszę o poradę.
Niebawem mamy zebranie członków, na którym do podjęcia będą dwie uchwały: [1] o zmianie sposobu zarządu z powierzonego na właścicielski i druga [2] o wyborze składu zarządu spośród właścicieli lokali. Mamy notariusza i pełnomocnictwa rodzajowe, aby było nas nie mniej niż 50%. Prawdopodobnie podejmę się przewodniczenia zebraniu (nie ma innych chętnych). Głosowanie nad pierwszą uchwałą oczywiście będzie protokołował notariusz, ale do drugiej już nie chcemy obecności notariusza. Jak to zrobić, podpowiedzcie. Czy ma to być tak, że:
1/ otwarcie zebrania
2/ wybór przewodniczącego, protokolanta, komisji skrutacyjnej
3/ ustalenie porządku obrad
4/ dyskusja i głosowanie nad uchwałą o zmianie sposobu zarządu, później przeliczenie głosów, podanie wyników i co - powiedzieć notariuszowi: Panu już dziękujemy?
5/ dyskusja i głosowanie na uchwałą o wyborze składu zarządu, przeliczenie głosów, podanie wyników
6/ zakończenie zebrania
Czy tak to powinno wyglądać? Dziękuję za podpowiedzi.
Niebawem mamy zebranie członków, na którym do podjęcia będą dwie uchwały: [1] o zmianie sposobu zarządu z powierzonego na właścicielski i druga [2] o wyborze składu zarządu spośród właścicieli lokali. Mamy notariusza i pełnomocnictwa rodzajowe, aby było nas nie mniej niż 50%. Prawdopodobnie podejmę się przewodniczenia zebraniu (nie ma innych chętnych). Głosowanie nad pierwszą uchwałą oczywiście będzie protokołował notariusz, ale do drugiej już nie chcemy obecności notariusza. Jak to zrobić, podpowiedzcie. Czy ma to być tak, że:
1/ otwarcie zebrania
2/ wybór przewodniczącego, protokolanta, komisji skrutacyjnej
3/ ustalenie porządku obrad
4/ dyskusja i głosowanie nad uchwałą o zmianie sposobu zarządu, później przeliczenie głosów, podanie wyników i co - powiedzieć notariuszowi: Panu już dziękujemy?
5/ dyskusja i głosowanie na uchwałą o wyborze składu zarządu, przeliczenie głosów, podanie wyników
6/ zakończenie zebrania
Czy tak to powinno wyglądać? Dziękuję za podpowiedzi.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Dostarczcie mu listę udziałów przed zebraniem. Nie w trakcie. Tak samo jak listę do głosowani. A pełnomocnictwa ułóżcie kolejnością wg listy i pójdzie sprawnie.
Niech wam notariusz wyjaśni różnicę pomiędzy zarządem wspólnoty mieszkaniowej w znaczeniu podmiotowym oraz funkcjonalnym.
W znaczeniu funkcjonalnym to jest własnie ta uchwała z udziałem notariusza, którą zmieniacie sposób zarządu.
Uchwała o wyborze zarządu ma związek z pojęciem zarządu w znaczeniu podmiotowym.
Łyk teorii wam nie zaszkodzi, skoro tak daleko już zaszliście.
W przypadku takiej prostej uchwały, jak uchwała o zmianie sposobu zarządu są często popełniane błędy, np. pojawiają sie zapisy, że zarząd będzie sprawowany przez właścicieli lokali - taki zapis jest nieskuteczny, ponieważ ograniczenie zarządu do samych właścicieli to zmiana sposobu ustawowego i dla swej ważności wymagałaby zgody wszystkich - umowy w formie aktu notarialnego.
Ustawa stanowi, że zarząd może być sprawowany przez osoby fizyczne - brak tu ograniczenia wyłącznie do właścicieli.
Na takie niuanse trzeba zwrócić uwagę.