Proszę o informację o zarządzaniu nieruchomością
Anna1986
Użytkownik
Dzień dobry. Czy ktoś orientuję się jak wygląda sprawa jeśli chce się zrezygnować z firmy zarządzającej nieruchomością,ktora jest kiepska w tym co robi i przejść na zarządzanie samemu? Czy musi być wtedy wyłoniony jeden z mieszkańców do zarzadzania, czy może kilka osób odpowiedzialnych za dane rzeczy, jak wtedy wyglądają płatności, fundusze remontowe i wszelkie niezbędne rzeczy, czy taka osoba/takie osoby muszą się znać na zarządzaniu wspólnotami, czy mogą to być laicy w tych tematach(ale przecież z tego co wiem to muszą być jakieś uchwały wspólnoty itd więc jakaś wiedzą w tym temacie musi byc). Może być to trochę nieskładne co napisałam, ale nigdy nie siedziałam w tych tematach, a współmieszkańców mam takich, że od wszystkiego umywają ręce, najlepiej żeby ktoś inny załatwił, ale pojawiają się głosy żeby może samemu zarządzać, bo będzie taniej. Dziękuję za wszelkie informacje?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Czytałam również, że np. takie rzeczy wymagają uchwały i zgody właścicieli lokali:ustalenie wynagrodzenia zarządu lub zarządcy nieruchomości wspólnej, przyjęcie rocznego planu gospodarczego, ustalenie wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządu. Czy jeśli zarządca wysłał nam już informacje o zaliczce i podał konto na jaki należy wpłacić, ale nie odbyło się to w formie uchwały ani za zgodą właścicieli(a na pewno już nie pisemna zgoda) , to zasadne jest, że żąda tej zaliczki? Jeśli już ją ktoś wpłacił to ja odzyska?
Pytanie podstawowe kto jest właścicielm konta bankowego, na które Państwo dokonujecie wpłaty - wspólnota, czy osoba z zarządu?. Konsto winno zawsze być założone na wspólnotę, a nie na osobę ficzyczną (członek zarządu wspólnoty). Wystarczy podejść do banku i zapytać. Jeżeli jest to konto osoby z zarządu, w pierwszej kolejności należy spawdzić, czy są dokonywane płatności faktur obciążających wspólnotę. Zawsze, jeżeli została dokonana płatność na indywuidualne konto osby z zarządu, sądownie można zarządąć zwrotu wpłaconej kwoty, jeżęli będą na to dowody, żę osoba ta nie dokonuje bieżących opłat wynikających z tytułu zarządu nad nieruchomością. Ale to już wymaga popmocy radcy prawnego lub adwokata, i oczywiście czasu.
Wysokość zaliczki jest ściciel uzależniona od przyjęcia wcześniej stosownej uchwały - planu gospodarczego na dany rok obrachunkowy. W planie tym winny się znależć wszystkie pozycje, które wymagają pokrycia kosztów (energia elektryczna, woda i ścieki, wynagrodzenie zarządu/cy, przeglądy techniczne, itp.)