Antena zbiorcza

Witajcie ponownie, no i mam kolejny problem.
Mianowicie na dachu bloku mam antenę zbiorczą - naziemna (w czynszu mam opłatę za antenę), w mieszkaniu gniazdko, natomiast nic nie odbiera. Zgłosiłem to Pani z administracji, a ona że przekaże gdzie trzeba ale i tak będzie tylko 3 kanały analogowe? Skoro od 2013r. mamy obowiązkowy standard cyfrowy a ja płacę za instalację antenową nie mają obowiązku wymiany anteny by dostosować do aktualnych standardów? Lub jeśli nie mają obowiązku czy mogę coś zrobić aby nie płacić za tą antenę skoro i tak nie działa?

Komentarze

  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    Opłaty za antenę zbiorczą są wymienione w ustawie o własności lokali jako przykładowe koszty zarządu nieruchomością wspólną:
    W art. 14. ust. 2 mowa jest o tym, że na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się
    w m.in. opłaty za antenę zbiorczą.

    Jeżeli płaci Pan takie koszty, to oznacza, że ponosi je również wspólnota mieszkaniowa, proszę zwrócić się o udostępnienie faktur za konserwację tej instalacji, a może są jakieś inne koszty jeszcze? W pierwszej kolejności należy wyjaśnić za co Pan płaci.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    Dostałem taką kartkę z wysokością moich zaliczek na eksploatację i tam mam tabelkę z wyszczególnionymi cenami m.in
    -woda X złotych/m3;
    -ogrzewanie Xzł/m2,
    antena zbiorcza Xzł/szt.
    Co miesiąc więc ponoszę koszty utrzymania tej anteny i chciałbym aby mi działała, tym bardziej że w regulaminie spółdzielni jest zakaz montowania zewnętrznych anten na elewacji (chociaż i takie ludzie mają), ale skoro jest zbiorcza a ja mam wyprowadzone gniazdko rtv w salonie to nie mam zamiaru ciągnąć dodatkowych kabli czy dziurawić sobie okien.
    Ok a czy wiecie coś na temat kwestii przejścia na DVB-T (sygnał cyfrowy) a anten zbiorczych? Bo skoro obecnie obowiązującym w kraju standardem nadawania jest sygnał cyfrowy to chyba mają obowiązek i dostosować instalację do obowiązującego standardu mam rację czy nie?
  • Opcje
    Sorki za pod pod postem ale. 13 września zgłosiłem do administracji problem z anteną zbiorczą (za którą płacę w czynszu). Do dnia dzisiejszego sprawa nie jest rozwiązana (babka w administracji twierdzi że zgłaszała już kilkukrotnie temat do operatora anteny), zasadniczo nie interesuje mnie co ani komu ona zgłaszała tylko że od 2 miesięcy mam czarny ekran w TV a właśnie zaczęły się mistrzostwa oraz skoki narciarskie. Jak mogę zmobilizować administrację do działania?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.