opłata za śmieci
wojtekna102
Użytkownik
Proszę o podpowiedź.
W naszej gminie opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest od liczby osób zamieszkujących. W związku z tym raz na kwartał składamy jako Wspólnota deklarację, w której podajemy ile osób zamieszkuje Wspólnotę. W dużym skrócie (pomijając zniżki za Kartę Dużej Rodziny) ta liczba razy stawka za osobę, daje nam kwartalną wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami. Do tej deklaracji dodajemy zestawienie (załącznik) z rozpiską ilu mieszkańców mieszka pod konkretnymi adresami. Dane do tego zestawienia pochodzą z deklaracji poszczególnych członków wspólnoty – złożonych najczęściej przy pierwszym zamieszkaniu. O ile widzę, że niektórzy zmieniają tą liczbę mieszkańców, bo urodziło się dziecko, albo ktoś zmarł, ale jednak w większości przypadków ta liczba nie zmienia się od dawna. W przypadku takiej Wspólnoty jak nasza, gdzie jest 5 bloków i niecałe 130 mieszkań, trudno jest nie zauważyć gdy ktoś – mówiąc delikatnie – ewidentnie myli się w swojej deklaracji co do liczby osób zamieszkujących nieruchomość. My jako zarząd składamy podpisy na tej deklaracji, że dane na niej zawarte są zgodne ze stanem faktycznym. A ja wiem, że nie są. Jak sobie z tym poradzić? Zmiana liczby osób zamieszkujących powodować będzie wzrost miesięcznego czynszu. Nie wiem czy jako zarząd możemy pokusić się o arbitralną zmianę liczby osób zamieszkujących – bo wiemy że mieszkają 3 a nie 2 osoby. Czy ktoś z Was ma lub miał ten sam problem i jakoś sobie z nim poradził?
W naszej gminie opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest od liczby osób zamieszkujących. W związku z tym raz na kwartał składamy jako Wspólnota deklarację, w której podajemy ile osób zamieszkuje Wspólnotę. W dużym skrócie (pomijając zniżki za Kartę Dużej Rodziny) ta liczba razy stawka za osobę, daje nam kwartalną wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami. Do tej deklaracji dodajemy zestawienie (załącznik) z rozpiską ilu mieszkańców mieszka pod konkretnymi adresami. Dane do tego zestawienia pochodzą z deklaracji poszczególnych członków wspólnoty – złożonych najczęściej przy pierwszym zamieszkaniu. O ile widzę, że niektórzy zmieniają tą liczbę mieszkańców, bo urodziło się dziecko, albo ktoś zmarł, ale jednak w większości przypadków ta liczba nie zmienia się od dawna. W przypadku takiej Wspólnoty jak nasza, gdzie jest 5 bloków i niecałe 130 mieszkań, trudno jest nie zauważyć gdy ktoś – mówiąc delikatnie – ewidentnie myli się w swojej deklaracji co do liczby osób zamieszkujących nieruchomość. My jako zarząd składamy podpisy na tej deklaracji, że dane na niej zawarte są zgodne ze stanem faktycznym. A ja wiem, że nie są. Jak sobie z tym poradzić? Zmiana liczby osób zamieszkujących powodować będzie wzrost miesięcznego czynszu. Nie wiem czy jako zarząd możemy pokusić się o arbitralną zmianę liczby osób zamieszkujących – bo wiemy że mieszkają 3 a nie 2 osoby. Czy ktoś z Was ma lub miał ten sam problem i jakoś sobie z nim poradził?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
To na właścicielu lokalu spoczywa obowiązek bieżącego informowania o ilości osób zamieszkujących . Wy jako Zarząd musi dbać by mieć komplet deklaracji ze wszystkich lokali, które będą zgodne z załącznikiem do zbiorczej deklaracji.