naliczenie zaliczki na pokrycie kosztów eksploatacyjnych wspólnoty
wawi50
Użytkownik
Mam problem. Od jakich kosztów należy naliczać zaliczkę na pokrycie kosztów eksploatacyjnych wspólnoty właścicielowi, którego mieszkanie stoi puste? Ani on ani nikt inny w nim nie zamieszkuje.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Zaliczki są od posiadania własności w danym budynku i bycia tam właścicielem.
Art. 12 ustawy o własności lokali:
Zgodnie z ustawą.
I masz już odpowiedź.
Wspólnota musi wychodzić na zero, nie może zarabiać na właścicielach ani do nich dokładać...
Orzeczenie na stronie czasopisma:
http://www.zarzadca.pl/content/view/564/94/
Artykuł na ten temat na stronie czasopisma:
http://www.zarzadca.pl/content/view/572/32/
Nie należy zapominać, że wspólnota również korzysta z usług firmy wywożącej nieczystości.
- właściciel poinformuje zarządcę, że lokal będzie nie zamieszkany od ... do... (liczba miesięcy)
- zmiana liczby osób zgłoszona przez zarządcę w firmie odbierającej śmieci potwierdzona zostanie podpisaniem aneksu do umowy na wywóz nieczystości
- data zwolnienia z opłat za wywóz nieczystości z lokalu to data obowiązywania podpisanego aneksu.
Możliwość przywrócenia korzystania ze śmietnika może nastąpić dopiero od dnia wejścia w życie nowego aneksu podpisanego z firmą odbierającą śmieci.
Na wypadek gdy pojawisz się w mieszkaniu w "zastrzeżonym okresie nieobecności" nie przysługuje ci prawo do korzystania z pojemników na wywóz nieczystości.
To prawo nie przysługuje również innym osobom, pełnomocnikom, najemcom itp.
Jak w mieszkaniu nr A w trakcie roku zamieszkało 2 osoby więcej to umowa powinna być skorygowana o te dwie osoby na plus i na odwrót.
Ograniczeniem w całkowitym zwolnieniu właściciela z opłat za wywóz nieczystości może być regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy. Np w Warszawie takie zwolnienie z opłat za wywóz nieczystości nie będzie zgodne z obowiązującym regulaminem, który nakazuje: "Pojemniki i kontenery muszą być dostępne dla wszystkich mieszkańców danej nieruchomości".
Wspólnota powinna dokonywać rozliczeń przez rachunek bankowy (art.30.1.pkt.1 uowl)
Niestety, wcale tak nie jest. :cool:
We wspólnocie obowiązuje ustawa o własności lokali i ona określa sposób rozliczeń kosztów, których konkretnie nie można przypisać danemu właścicielowi.
Umowa wspólnoty z firmą wywozową to jedna strona rozliczeń, natomiast wewnętrzne rozliczenia między właścicielami reguluje uowl - to druga strona, więc obowiązują tutaj różne przepisy.
We wspólnocie obowiązek właściciela w ponoszeniu kosztów NW wynika z faktu bycia współwłaścicielem i jest on proporcjonalny do posiadanego w niej udziału. Nie jest zależny od ilości osób przebywających w jego domu.
Ty napisałeś tak kategorycznie jakby to był przepis bezwzględnie obowiązujących wszystkich.