naliczenie zaliczki na pokrycie kosztów eksploatacyjnych wspólnoty
Mam problem. Od jakich kosztów należy naliczać zaliczkę na pokrycie kosztów eksploatacyjnych wspólnoty właścicielowi, którego mieszkanie stoi puste? Ani on ani nikt inny w nim nie zamieszkuje.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Zaliczki są od posiadania własności w danym budynku i bycia tam właścicielem.
Art. 12 ustawy o własności lokali:
Zgodnie z ustawą.
I masz już odpowiedź.
Wspólnota musi wychodzić na zero, nie może zarabiać na właścicielach ani do nich dokładać...
Orzeczenie na stronie czasopisma:
http://www.zarzadca.pl/content/view/564/94/
Artykuł na ten temat na stronie czasopisma:
http://www.zarzadca.pl/content/view/572/32/
Nie należy zapominać, że wspólnota również korzysta z usług firmy wywożącej nieczystości.
- właściciel poinformuje zarządcę, że lokal będzie nie zamieszkany od ... do... (liczba miesięcy)
- zmiana liczby osób zgłoszona przez zarządcę w firmie odbierającej śmieci potwierdzona zostanie podpisaniem aneksu do umowy na wywóz nieczystości
- data zwolnienia z opłat za wywóz nieczystości z lokalu to data obowiązywania podpisanego aneksu.
Możliwość przywrócenia korzystania ze śmietnika może nastąpić dopiero od dnia wejścia w życie nowego aneksu podpisanego z firmą odbierającą śmieci.
Na wypadek gdy pojawisz się w mieszkaniu w "zastrzeżonym okresie nieobecności" nie przysługuje ci prawo do korzystania z pojemników na wywóz nieczystości.
To prawo nie przysługuje również innym osobom, pełnomocnikom, najemcom itp.
Jak w mieszkaniu nr A w trakcie roku zamieszkało 2 osoby więcej to umowa powinna być skorygowana o te dwie osoby na plus i na odwrót.
Ograniczeniem w całkowitym zwolnieniu właściciela z opłat za wywóz nieczystości może być regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy. Np w Warszawie takie zwolnienie z opłat za wywóz nieczystości nie będzie zgodne z obowiązującym regulaminem, który nakazuje: "Pojemniki i kontenery muszą być dostępne dla wszystkich mieszkańców danej nieruchomości".
Wspólnota powinna dokonywać rozliczeń przez rachunek bankowy (art.30.1.pkt.1 uowl)
Niestety, wcale tak nie jest. :cool:
We wspólnocie obowiązuje ustawa o własności lokali i ona określa sposób rozliczeń kosztów, których konkretnie nie można przypisać danemu właścicielowi.
Umowa wspólnoty z firmą wywozową to jedna strona rozliczeń, natomiast wewnętrzne rozliczenia między właścicielami reguluje uowl - to druga strona, więc obowiązują tutaj różne przepisy.
We wspólnocie obowiązek właściciela w ponoszeniu kosztów NW wynika z faktu bycia współwłaścicielem i jest on proporcjonalny do posiadanego w niej udziału. Nie jest zależny od ilości osób przebywających w jego domu.
Ty napisałeś tak kategorycznie jakby to był przepis bezwzględnie obowiązujących wszystkich.