Opłata za odpowiedź od zarządcy

Witam, sprawa wygląda tak - nie mogąc znaleźć porozumienia na drodze mailowej, wystosowałem (jako mieszkaniec) pismo do zarządcy nieruchomości z moimi uwagami i prośbą o podjęcie działań. Pismo wysłałem listem poleconym i listem poleconym dostałem odpowiedź. Teraz w internetowej kartotece, widzę że do mojego salda została doliczona opłata za wysłanie do mnie listu poleconego. Czy zarządca ma takie prawo by obciążać mnie tym kosztem? Wydaje mi się, że powinien być to koszt wspólny funkcjonowania wspólnoty. Co najlepiej zrobić by uniknąć opłaty?

Komentarze

  • Opcje
    Grafen2Grafen2 Użytkownik
    andy napisał użytkownik: »
    Witam, sprawa wygląda tak - nie mogąc znaleźć porozumienia na drodze mailowej, wystosowałem (jako mieszkaniec) pismo do zarządcy nieruchomości z moimi uwagami i prośbą o podjęcie działań. Pismo wysłałem listem poleconym i listem poleconym dostałem odpowiedź. Teraz w internetowej kartotece, widzę że do mojego salda została doliczona opłata za wysłanie do mnie listu poleconego. Czy zarządca ma takie prawo by obciążać mnie tym kosztem? Wydaje mi się, że powinien być to koszt wspólny funkcjonowania wspólnoty. Co najlepiej zrobić by uniknąć opłaty?
    Kluczowym jest tu słowo "WYDAJE się " .... a co postanowiła większość ustawowa właścicieli lokali?
    andy napisał użytkownik: »
    Co najlepiej zrobić by uniknąć opłaty?
    trzeba się umówić na spotkanie , ale jako mieszkaniec (nie właściciel lokalu) masz małe szanse znając polskie realia.
  • Opcje
    andyandy Użytkownik
    Grafen2 napisał użytkownik: »
    Kluczowym jest tu słowo "WYDAJE się " .... a co postanowiła większość ustawowa właścicieli lokali?
    Szczerze mówiąc nie wiem. Na pewno nie było dedykowanej ustawy jak rozliczać takie koszty. Głosowane ustawy to głównie sprawozdania finansowe i plany zagospodarowania.
    Rozumiem, że jeżeli byłoby to opisane w statucie/regulaminie wspólnoty to jest już wiążące.
  • Opcje
    adadadad Użytkownik
    andy napisał użytkownik: »
    Witam, sprawa wygląda tak - nie mogąc znaleźć porozumienia na drodze mailowej, wystosowałem (jako mieszkaniec) pismo do zarządcy nieruchomości z moimi uwagami i prośbą o podjęcie działań. Pismo wysłałem listem poleconym i listem poleconym dostałem odpowiedź. Teraz w internetowej kartotece, widzę że do mojego salda została doliczona opłata za wysłanie do mnie listu poleconego. Czy zarządca ma takie prawo by obciążać mnie tym kosztem? Wydaje mi się, że powinien być to koszt wspólny funkcjonowania wspólnoty. Co najlepiej zrobić by uniknąć opłaty?
    Jako lokator nie jesteś stroną dla WM, zarządca z grzeczności Ci odpowiedział i prawidłowo obciążył kosztami korespondencji. Swoje uwagi i prośby o podjęcie działań kieruj do właściciela lokalu.
  • Opcje
    Grafen2Grafen2 Użytkownik
    andy napisał użytkownik: »
    Grafen2 napisał użytkownik: »
    Kluczowym jest tu słowo "WYDAJE się " .... a co postanowiła większość ustawowa właścicieli lokali?
    Szczerze mówiąc nie wiem. Na pewno nie było dedykowanej ustawy jak rozliczać takie koszty.


    A co to jest "dedykowana ustawa" ?
    Takich dokumentów nie "produkują" właściciele lokali, co najwyżej podejmują UCHWAŁY np ws rozliczenia kosztów obsługi nieruchomości.


    andy napisał użytkownik: »
    Głosowane ustawy to głównie sprawozdania finansowe i plany zagospodarowania.
    Rozumiem, że jeżeli byłoby to opisane w statucie/regulaminie wspólnoty to jest już wiążące.


    Właściciele nie tworzą ustaw. Podejmują uchwały , które stanowią prawo w danej WM.
    Poczytaj sobie Ustawę o własności lokali, a zrozumiesz, jak funkcjonują WM.

  • Opcje
    andyandy Użytkownik
    adad napisał użytkownik: »
    Jako lokator nie jesteś stroną dla WM, zarządca z grzeczności Ci odpowiedział i prawidłowo obciążył kosztami korespondencji. Swoje uwagi i prośby o podjęcie działań kieruj do właściciela lokalu.
    Może nie doprecyzowałem, ale ja jestem właścicielem lokalu.
  • Opcje
    andyandy Użytkownik
    Grafen2 napisał użytkownik: »
    A co to jest "dedykowana ustawa" ?
    Z rozpędu pomyliłem "ustawę" z "uchwałą".
  • Opcje
    'obciążył' cóż, nie płać - Zarządca może w końcu wezwać Cię do zapłaty - Ty nie płacisz, on idzie do Sądu a ten rostrzyga czy mógł taką opłatę na Ciebie scedować.
    Jeśli Właścicele (na ogół 50% udziałami, są wyjątki ale o tym UoWL) podjęli Uchwałę iż - komunikują się z Zarządcą i Administracją elektronicznie a _na_ _życzenie_ danego właściela - wysyłają mu polecony ZPO i cedują na niego bezpośrednie (znaczka!) koszta to tak, Zarządca działa zgodnie z taką Uchwałą.
    Z drugiej strony - mogłeś w zupełności wydrukować 2x pismo, dać Zarządcy do rąk z prośbą o pokwitowanie czy wysłać email. Ktoś te znaczki (ale i koperty, papier) finansować musi, jeśli Zarządca i Administracja - mają u Ciebie np 5 lokali "na krzyż" a zaliczki są niewielkie (bo i nieruchomość wspólna mała) - to aby "nie dokładać" - dodaje on koszta - które bezpośrednio wygenerowałeś.
    Np wezwanie do zapłaty na pewno będzie dodatkowo obłożone opłatą - co najmniej cena znaczka na poczcie.
  • Opcje
    Grafen2Grafen2 Użytkownik
    KrzysiaCien napisał użytkownik: »
    'obciążył' cóż, nie płać - Zarządca może w końcu wezwać Cię do zapłaty
    - Ty nie płacisz, on idzie do Sądu a ten rostrzyga czy mógł taką opłatę na Ciebie scedować.

    Jak sąd uzna, że Zarządca ma rację, to wtedy koszt wzrośnie z paru złotych np 10 do kilkuset (koszty procesu)

  • Opcje
    blazej_hblazej_h Użytkownik
    Zarządca przesadził i w zasadzie złamał ustawę. Koszty korespondencji z właścicielami to koszty wspólne.
    Mógł jednak zarządca kierować się wewnętrznymi wytycznymi, np. od samego zarządu wspólnoty.
  • Opcje
    Grafen2Grafen2 Użytkownik
    blazej_h napisał użytkownik: »
    Koszty korespondencji z właścicielami to koszty wspólne.
    A z czego to wynika , bo z UoWL na pewno nie .

Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.