Opłata za wywóz śmieci.

Witam
Otrzymałem od zarządcy pismo o zmianie opłat za wywóz śmieci dla lokalu mieszkalnego we WM. Opłata za wywóz śmieci od mojego lokalu jest wyliczona w następujący sposób:
7,23 zł/m3 x 9,60 zł = 69,41 zł. Jest to dla mnie bardzo dziwne wyliczenie bo zużycie wody za ostatni rok wynosiło około 6m3/m-c. Napisałem pismo do zarządcy w tej sprawie jednak na razie nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Czy ktoś może mi wytłumaczyć o co tu chodzi.
Pozdrawiam

Komentarze

  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lipca 2021
    Kazimierz007 napisał użytkownik: »
    Czy ktoś może mi wytłumaczyć o co tu chodzi.
    zajrzyj do regulaminu, jaki Rada Gminy uchwaliła , tam masz wzory do wyliczenia i to jest odpowiedź na twój problem .
    Obecnie w gminach stawia się naliczanie opłaty za zagospodarowanie odpadów od M3 zużytej zimnej wody (CW+ZW) zużytej w lokalu.

  • Opcje
    blazej_hblazej_h Użytkownik
    W systemie przeliczania śmieci "od wody" miasto jako podstawę naliczenia opłaty dla całego budynku bierze prawdopodobnie jakieś średnie zużycie wody całego budynku z okresu wcześniejszego. Czyli wg odczytów z przyłącza zimnej wody - wg wskazań licznika głównego.

    Zarządca dzieląc opłatę miesięczną za śmieci budynku pomiędzy lokale (nie pomiędzy właścicieli lecz pomiędzy opomiarowane lokale) nie może w swoim podziale uwzględniać jedynie średniego zużycia z poszczególnych lokali, bo miałby niedobór. Musi on jakoś bilansować wszystkie koszty zużycia wody. Stąd ta różnica.
    Ją trudno wyjaśnić, więc jestem ciekaw jak to zrobi wasz zarządca.
  • Opcje
    Kazimierz007Kazimierz007 Użytkownik
    Witam
    Ja znam dobrze ustawę o naliczaniu opłat za śmieci. Nie w tym jest problem. Czy nie widać, że ta formuła wyliczenia jest bez sensu? Ludzie w jakich jednostkach będzie wynik tego wyliczenia: 7,23 zł/m3 x 9,60 zł = 69,41 zł. W złotówkach do kwadratu ?
    Błażej h - Uchwała Rady Miejskiej mówi, że nie uwzględnia się wody zużytej na cele nieruchomości wspólnej.
    Pozdrawiam
  • Opcje
    Kazimierz007Kazimierz007 Użytkownik
    azygnerski - ja nie jestem z Warszawy i napisałem już w poprzednim komentarzu, że Uchwała Rady Miejskiej mówi, że uwzględnia się wyłącznie zużycie wody w/g wskazań wodomierza za kolejne trzy miesiące następujące po sobie.
    Do zarządcy napisałem jednak do tej pory nie mam żadnej odpowiedzi. Ja jestem bardzo ciekawy jego wyjaśnień bo może się okazać, że jest to nowa dziedzina matematyki jeszcze na świecie nieznana.
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    Kazimierz007 - zatrudniacie durniów zarządców po kursach to macie problemy.
    W piśmie, jeżeli taki rzeczywiście dostałeś, powinno być srednie zużycie wody 7,23 m3 x stawka gminy 9,60 zł/m3 i nie wychodzą złotówki do kwadratu, a Ty się podniecasz i wszczynasz bicie piany. Wskaż nam uchwałę twojej gminy to podyskutujemy, Ale to chyba tajne?
  • Opcje
    blazej_hblazej_h Użytkownik
    Jeśli tylko chodzi ci o jednostki, to jest tam oczywisty błąd. Skracasz metry sześcienne i zostają złotówki. Taki błąd zdarzający się najlepszym.
    Natomiast jeśli chodzi o ten wodomierz, to mam wrażenie, że mylisz wodomierze. W uchwale miejskiej chodzi naturalnie o wodomierz główny budynkowy. To, że Ty masz jakiś wodomierz przy mieszkaniu, to z punktu widzenia naliczenia opłaty administracyjnej, nie ma żadnego znaczenia. Mógłbyś go w ogóle nie mieć, a zarządca też jakoś tę opłatę by rozliczał, ponieważ czym innym jest opłata administracyjna śmieciowa dla wspólnoty, a czym innym jest jak zarządca dzieli opłatę na lokale (na złotówki oczywiście).

    Mnie fascynuje sama idea naliczania wspólnotom za śmieci "od wody".
    I widzę że nawet niektóre miasta potrafią naliczać za śmieci z uwzględnieniem zużycia wody wspólnej, a inne nie. Czyli podlewanie zieleni ma coś wspólnego z wywozem śmieci, albo nie ma.
    Nie tyle to ciekawe, co coraz bardziej śmieszne...
    Tzn. śmieszne jest, to jak ten system można skomplikować. Bo w zasadzie można go komplikować dowolnie. Wystarczy bogata wyobraźnia kilku Radnych Miasta i pasztet gotowy.
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    blazej_h - czy Ty rozliczasz cokolwiek we WM? Czy tylko się tu wymądrzasz? Ja to robię osobiście od 15 lat, więc twoje dyrdymałki mnie śmieszą.
  • Opcje
    Kazimierz007Kazimierz007 Użytkownik
    MirekL - Nie rozumiem Ciebie. Najpierw piszesz, że ten co wyliczał moje opłaty jest durniem, a następnie oskarżasz mnie o bicie piany. Ten człowiek, który napisał takie głupoty bierze moje pieniądze za to żeby wszystko było wyliczone zgodnie z obowiązującym prawem i uczciwie. Jeżeli on w ten sam sposób rozlicza się z Urzędem Skarbowym to moja WM będzie miała problem.
    Poza tym nie może być mojej zgody na oszukiwanie mnie. Tak, zostałem oszukany ponieważ moje zużycie wody zostało w badanym okresie zostało zawyżone. W każdym innym okresie /ubiegły rok lub w okresie tego roku / moje zużycie wody wynosiło poniżej 6m3. Skąd więc zarządca wziął do wliczenia zużycie 7,23 m3.
    Co do Uchwały Rady Miasta nie będę z Tobą dyskutował ponieważ uchwała jest napisana jasno i nie mam kłopotu z jej zrozumieniem.
  • Opcje
    Kazimierz007Kazimierz007 Użytkownik
    Błażej_h - Napisz czy jesteś uczciwym człowiekiem czy tylko nie czytałeś swojego komentarza.
    Piszesz same głupoty, których nie warto komentować.
    Zauważyłem, że na tym forum nie ma ludzi uczciwych, obiektywnie oceniających problem i chętnych do pomocy. Szkoda
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    Kazimierz077 - czyli Ty jesteś taki wirtualny. Uchwała twojej wirtualnej gminy jest TAJNA? A na tym forum jest jeden uczciwy fachowiec - KubaP, w różnych postaciach kazimierzu.
  • Opcje
    blazej_hblazej_h Użytkownik
    Ja pisze głupoty, a Ty mylisz podstawowe pojęcia, a nie rozumiejąc zbyt wiele, czepiasz się tylko tego, że zarządca pomylił złote z metrami sześciennymi.
    Skup się trochę może? Ciekawe co zrozumiesz z tego co Ci zarządca odpowie, w takim razie?!
  • Opcje
    Kazimierz007Kazimierz007 Użytkownik
    MirekL - O co Tobie chodzi - o Uchwałę Rady Miasta? Po co Ci to? Ja Ci mogę w skrócie podać co jest w tej uchwale.
    Pomiary mają się odbywać co trzy miesiące. Przy założeniu, że prezydent miasta chce, by nowy system obowiązywał od 1 lipca 2021 r., pierwszy pomiar (czyli zebranie danych z wodomierzy) powinien się odbyć 1 kwietnia, drugi 30 czerwca. Na tej podstawie zostanie wyliczone średniomiesięczne zużycie wody w konkretnym lokalu i będzie to suma, którą właściciel będzie odprowadzał co miesiąc przez najbliższy kwartał, czyli za lipiec do września. Następnie brany ma być pod uwagę pomiar z końca czerwca i dane z końca września, z których zostanie wyliczona opłata na kolejne trzy miesiące itd.
    Jeśli dwuosobowa rodzina rodzina zużyje 6 m. sześc. wody, zapłaci za wywóz śmieci 57, 60 zł. miesięcznie (w zeszłym roku w systemie "za osobę" ta sama rodzina płaciła 48 zł.).
    Pozdrawiam
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    Kazimierz077 vel KubaP - widzę ,że nie wiesz o czym piszesz. A ja wiem, BAJKI.Nie dostanę Uchwaly RM bo to Twoje wymysly.To takie proste, wskaż nazwę gminy, sam to sprawdzę i wtenczas się pośmiejemy. Radni uchwalają stawkę nie dla pojedyńczego lokalu, czy budynku ale dla GMINY. Slyszaleś coś o składanych deklaracjach????
  • Opcje
    blazej_hblazej_h Użytkownik
    Albo BAJKI jakieś opowiadasz, albo jednak podasz nam jaka to gmina.
    To, co na razie piszesz w ogóle niema sensu.
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    No i dyskusja z "fachowcem od WM" się skończyła. ŻENADA.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    Kazimierz007 napisał użytkownik: »
    Tak, zostałem oszukany ponieważ moje zużycie wody zostało w badanym okresie zostało zawyżone. W każdym innym okresie /ubiegły rok lub w okresie tego roku / moje zużycie wody wynosiło poniżej 6m3.
    Skąd więc zarządca wziął do wliczenia zużycie 7,23 m3.
    To pytaj Zarządcę, a nie na forum . Tu nie znajdziesz poprawnej odpowiedzi , tylko szykany od trolli .
  • Opcje
    Kazimierz007Kazimierz007 Użytkownik
    KubaP - Dziękuję Ci za uczciwy komentarz. Ja uważam tak samo jak Ty i dlatego zanim przedstawiłem swój problem na forum napisałem wcześniej pismo do zarządcy. Wysłałem też sms-a z przypomnieniem o moim piśmie. Jednak do dzisiaj nie ma żadnej reakcji co tylko jest potwierdzeniem tego, że to ja mam rację a nie ujadające trolle.
    Przedstawiając moją sprawę na forum liczyłem się z gwałtowną reakcją ludzi zajmujących się zarządzaniem WM ponieważ nie jest w ich interesie żeby członkowie WM za dużo wiedzieli. Natomiast ja jestem przekonany, że na to forum zaglądają też członkowie WM i być może z mojego problemu wyciągną dla siebie jakieś korzyści.
    Na razie poczekam jeszcze na odpowiedź zarządcy na moje pismo. Jeżeli jednak skończy się moja cierpliwość to przedstawię na forum dokładne dane firmy, która zarządza moją WM i wymyśliła tą nowatorską formułę do przeliczania zużycia wody na opłatę za śmieci. Może ktoś będzie chciał skorzystać?
    Jeszcze raz dziękuję za Twój komentarz i pozdrawiam
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    KABARET. Kazimierz007 czyli 345 nick KubyP. Na to forum zaglądam ja i GOŚCIE KubyP, który jest NIEREFORMOWALNY. Wkrótce zamieni się ono w Pudelka lub będzie podawał przepisy na naleśniki. Bo na racie swoimi idiotyzmami szkodzi WM.I nie zapomnij dać sobie pozytywny komentarz.
  • Opcje
    blazej_hblazej_h Użytkownik
    Kiepsko zaprezentowałeś ten swój problem na forum.

    Z twoich przemyśleń wynika, że sposób podziału opłaty administracyjnej ma związek z tym jak gmina nalicza na budynek. I to ścisły!

    I nawet w związku z tą rewelacją nie byłeś łaskaw podać nam jaka to gmina.

    Wiemy, prawie na pewno, że twój zarządca jest durniem. Ale czy tylko on?
  • Opcje
    IzabelaWrIzabelaWr Użytkownik
    Dziwienie się dzieje..
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.