Czy zarząd może ustanowić regulamin dostępu do monitoringu?
ba
Użytkownik
Krótkie pytanie do bardziej doświadczonych.
We wspólnocie ( tzw. dużej ) od kilku miesięcy funkcjonuje monitoring wizyjny który został zainstalowany na podstawie uchwały gdzie na instalację i koszty mieszkańcy wyrazili zgodę.
Pojawiła się potrzeba sformalizowania sprawy "dostępu do monitoringu" oraz wychodząc na przeciw przyszłej ustawie o monitoringu powstał "regulamin dostępu do monitoringu" tj: lokalizacja, techniczne informacje (czas zapisu, ilość kamer, lokalizacje itp), kto ma dostęp, w jaki sposób i na jakiej podstawie właściciele/mieszkańcy mogą uzyskać odczyt. Zostały stworzone dokumenty: Regulamin + wnioski dla mieszkańców. Na podstawie uzasadnionego wniosku z podaniem daty, miejsca i przybliżonego czasu zdarzenia każdy zainteresowany podmiot lub uprawniony podmiot ma prawo uzyskać nagranie. Na tej podstawie zostaje uruchomiony proces np zgrania zainteresowanej osobie obrazu video. Administratorem monitoringu jest zarząd wspólnoty i nie ma z tego tytułu kosztów.
Regulamin dostępu do monitoringu przyjął/ustanowił Zarząd Wspólnoty i dołączył to do dokumentów wspólnoty. Czy tak może być, czy jednak należy mieć uchwałę do tego regulaminu wyrażoną przez większość właścicieli? Czy zarząd może przyjmować regulaminy lub tworzyć jakieś zarządzenia które nie skutkują kosztami dla wspólnoty?
Dodam że ogólny porządkowy regulamin wspólnoty został przyjęty uchwałą kilka lat wcześniej i nie ma tam mowy o monitoringu bo go nie było.
We wspólnocie ( tzw. dużej ) od kilku miesięcy funkcjonuje monitoring wizyjny który został zainstalowany na podstawie uchwały gdzie na instalację i koszty mieszkańcy wyrazili zgodę.
Pojawiła się potrzeba sformalizowania sprawy "dostępu do monitoringu" oraz wychodząc na przeciw przyszłej ustawie o monitoringu powstał "regulamin dostępu do monitoringu" tj: lokalizacja, techniczne informacje (czas zapisu, ilość kamer, lokalizacje itp), kto ma dostęp, w jaki sposób i na jakiej podstawie właściciele/mieszkańcy mogą uzyskać odczyt. Zostały stworzone dokumenty: Regulamin + wnioski dla mieszkańców. Na podstawie uzasadnionego wniosku z podaniem daty, miejsca i przybliżonego czasu zdarzenia każdy zainteresowany podmiot lub uprawniony podmiot ma prawo uzyskać nagranie. Na tej podstawie zostaje uruchomiony proces np zgrania zainteresowanej osobie obrazu video. Administratorem monitoringu jest zarząd wspólnoty i nie ma z tego tytułu kosztów.
Regulamin dostępu do monitoringu przyjął/ustanowił Zarząd Wspólnoty i dołączył to do dokumentów wspólnoty. Czy tak może być, czy jednak należy mieć uchwałę do tego regulaminu wyrażoną przez większość właścicieli? Czy zarząd może przyjmować regulaminy lub tworzyć jakieś zarządzenia które nie skutkują kosztami dla wspólnoty?
Dodam że ogólny porządkowy regulamin wspólnoty został przyjęty uchwałą kilka lat wcześniej i nie ma tam mowy o monitoringu bo go nie było.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
http://www.zarzadca.pl/abc-wspolnoty/1628-czynnosci-zwyklego-zarzadu-i-przekraczajace-zarzad-zwykly
Czy ta czynność związana jest z załatwianiem spraw związanych z normalną eksploatacją rzeczy a także ze sposobem korzystania z rzeczy przez współwłaścicieli ?
Dodam że nie ma żadnych kosztów z tym związanych. Zarząd społecznie przejął funkcję administratora monitoringu. Jeśli by była potrzeba rozszerzenia monitoringu o kolejne kamery to ewidentnie potrzeba uchwały, ale procedurę zgrywania materiału tez trzeba uchwalać?
Jak to jest rozwiązane u innych.
Regulamin korzystania z monitoringu w budynku przy ul. .....
1. Celem zainstalowania monitoringu wizyjnego jest poprawienie bezpieczeństwa mieszkańców i zmniejszenie liczby zdarzeń zgłaszanych policji.
2. W skład zestawu do monitoringu wizyjnego w wersji zamontowanej w grudniu 2014r. Weszły: rejestrator na 16 kamer, 8 kamer (4MB), dysk twardy 4TB, przełącznik sieciowy dla budynku B i okablowanie. W przyszłości zestaw może być rozszerzony o 8 kamer w halach garażowych.
3. Wystąpienie zdarzenia (dewastacja, kradzież, osoby podejrzane) jest podstawą do poinformowania o nich zarządcy nieruchomości oraz policji.
4. Nagrania wideo są rejestrowane w celu wyjaśniania zdarzeń i będą zapisywane na dyskach typu flash oraz przekazywane policji lub poszkodowanym.
5. Nagrania są przechowywane przez około 20 dni.
6. Dane pochodzące z nagrań kamer wideo (obraz i dźwięk) umożliwiające identyfikację osoby, zarejestrowane i przechowywane, uważane są za dane osobowe.
7. Administratorem danych jest Wspólnota Mieszkaniowa ul.............., reprezentowana przez zarządcę, który jest zobowiązany wykonywać obowiązki wynikające z ustawy z dnia 29.08.1997r. O ochronie danych osobowych (Dz.U. Z 2002r., nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
8. Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia niniejszej uchwały.
W punkcie 7 jest prawdopodobnie błąd co do osoby administratora danych. Nie wskazano konkretnej osoby.