Fundusz celowy. Czy zgodny z UOWL???

FormozaFormoza Użytkownik
edytowano września 2012 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam wszystkich serdecznie.
Wybaczcie admini i wszyscy tu głównodowodzący że zakładam nowy wątek ale przewertowałem 60 stron i witki mi opadły... Ni jak do jakiegoś wątku nie mogłem się podczepić
Jestem członkiem zarządu we wspólnocie składającą się z 18 lokali. Budynek z lat 50 -tych. Ocieplony, gaz doprowadzony, odrenażowany, izolacja piwnic wykonana, klatki schodowe wyremontowane. czyli wszystko zgodnie z komiksami Kajko i Kokosz.
Nasze opłaty składają się z następujących składników:
1. Zaliczki na koszty zarządu nieruchomością wspólną - z tej kasy opłacamy: drobne naprawy, prąd, konserwacje, ubezpieczenia, wynagrodzenie admina, utrzymanie czystości. Dodatkowo z tej puli zakupujemy takie rzeczy jak: kosiarka, podkaszarka, pompa wody, paliwo do podkaszarki, trawę, nawozy, ziemię, torf, drzewa, krzewy, ławki, latarnie itp.
2. Fundusz remontowy - z tej puli spłacamy kredyt zaciągnięty na termomodernizację.
3. Zaliczki na świadczenia - nieczystości.

Moje pytanie jest takie. Czy uzasadnione będzie utworzenie tzw "Funduszu celowego"?? Czy taki fundusz jest zgodny z wszelką literą prawa?
Już tłumaczę jaki cel będzie miało utworzenie takiego funduszu... Fundusz ten będzie miał za zadanie zbieranie pieniążków na pokrycie kosztów nie związanych z utrzymaniem części wspólnej nieruchomości.
Wiem że UOWL narzuca obowiązek uiszczania zaliczek na pokrycie części wspólnej nieruchomości wg udziałów czyli remonty, konserwację, naprawy i wszystko co wiąże się z utrzymaniem nieruchomości w stanie należytym.
Jak wygląda według Was np
- zakup ławek
- montaż monitoringu
- zakup drzew i krzewów oraz wszelkich narzędzi i środków do pielęgnacji zieleni tj trawa, nawozy, kosiarki, wertykulator.
Nie uważacie że zakupy tego typu nie służą utrzymaniu w odpowiedniej kondycji nieruchomości lecz służą zwiększeniu bezpieczeństwa wszystkich lokatorów oraz podniesieniu komfortu estetyki i wygody?
W przyszłości w grę może wejść np
- Wymiana poszycia dachu - chociaż obecny jest w stanie dobrym ale może się okazać że lokatorzy będą chcieli mieć ładniejszy i tylko ładniejszy.
- Położenie płytek ceramicznych na istniejącym lastryko ale nie dlatego że jest w złym stanie lecz dlatego że wizualnie jest nieestetyczny i tylko nieestetyczny.
- Wybudowanie dodatkowych miejsc parkingowych.
Jeszcze raz chciałem zasygnalizować i podkreślić że budynek jest w stanie dobrym z plusem a utworzenie takiego funduszu posłuży tylko i wyłącznie poprawie bezpieczeństwa (w formie monitoringu) i poprawie estetyki i komfortu w użytkowaniu nieruchomości.
Chciałbym zaproponować na najbliższym spotkaniu właścicieli utworzenie takiego funduszu gdzie wszystkie lokale wpłacały by na ten cel równą kwotę bez względu na udziały. Dążę do tego aby za podnoszenie estetyki bezpieczeństwa i "luksusu" płacili wszyscy w równej mierze a nie więksi "udziałowcy". Dodam też że to właśnie lokatorzy mniejszych mieszkań mnożą wiele pomysłów. Wszak dobrze wiedzą, że za wszystko mniej płacą:bigsmile:
Bardzo proszę o Waszą opinię. Bardzo mi zależy na Waszym zdaniu na ten temat.
Pozdrawiam serdecznie.

P.S Na życzenie rozwinę temat jeżeli niedokładnie go opisałem

Komentarze

  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano września 2012
    [cite] Formoza:[/cite]Wybaczcie admini i wszyscy tu głównodowodzący że zakładam nowy wątek...
    Ponieważ nie jestem tu adminiem i nie jestem też głównodowodzącą (no chyba, że wytniemy to "ł") więc nie muszę Ci niczego wybaczać. :cool:
    Jakbyś nie wiedział od czego ja tu jestem, to od razu Cię oświecę: zgodnie z wytycznymi i namaszczeniem pewnego Pana biedron_ka - ja tu jestem od likwidowania napięć, szczególnie męskiej populacji tego forum, choć on sam miał w pewnym momencie dylematy co do mojej orientacji seksualnej... Ale o tym innym razem.
    Wróćmy do wybaczania.
    Mogę ale nie muszę. Mogę jak chcę, ale nie muszę chcieć - to wcale nie jest skomplikowane. :smile:
    [cite] Formoza:[/cite]Fundusz ten będzie miał za zadanie zbieranie pieniążków na pokrycie kosztów nie związanych z utrzymaniem części wspólnej nieruchomości.
    Fudnusze celowe są bezcelowe, więc lepiej nie wyciągać ręki.
    Równie dobrze możecie pod każdą klatką schodową umieścić wspólnotowych wolontariuszy z puszką lub słoikiem na datki.
    [cite] Formoza:[/cite]Na życzenie rozwinę temat jeżeli niedokładnie go opisałem
    Nie, nie dziękuję bardzo... :smile:
    Naprawdę, nie powinieneś się przemęczać w naświetlaniu tej sprawy - tutaj żadnemu osobnikowi płci męskiej to zdecydowanie nie służy.
    Ja coś o tym wiem, dlatego też nie będę Cię zamęczała moimi życzeniami. Wszak moją rolą jest umilić Ci Twój pobyt na forum w oczekiwaniu na smocze wejście Pana biedron_ka, o zdecydowanej orientacji seksualnej. Tak, tak... Nie dziw się, biedronki też to robią, nawet jeśli nie żyją we wspólnotach.
  • Opcje
    FormozaFormoza Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Witam Cię Haneczko :-)
    Ciekawą masz funkcję... Rozładowanie napięć męskiej populacji tego forum. Ciekawe jaką masz funkcję w realu??
    Ok. Poczekamy zatem na smocze wejście Pana biedron_ka.
    Miłej nocy.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano września 2012
    [cite]Formoza:[/cite]Nasze opłaty składają się z następujących składników:

    1. Zaliczki na koszty zarządu nieruchomością wspólną - z tej kasy opłacamy: drobne naprawy, prąd, konserwacje, ubezpieczenia, wynagrodzenie admina, utrzymanie czystości. Dodatkowo z tej puli zakupujemy takie rzeczy jak: kosiarka, podkaszarka, pompa wody, paliwo do podkaszarki, trawę, nawozy, ziemię, torf, drzewa, krzewy, ławki, latarnie itp.

    2. Fundusz remontowy - z tej puli spłacamy kredyt zaciągnięty na termomodernizację.

    3. Zaliczki na świadczenia - nieczystości.
    A co to za dziwna i śmieszna struktura zaliczki rodem ze spółdzielczości mieszkaniowej czy lokalu czynszowych?
    Niby wszytko jest, a nikt nie wie na co i ile płaci . Jakie są planowane koszty utrzymania części wspólnych.

    Zaliczka nie skład się z dwóch "kieszeni bez dna" lecz z kilkunastu "przegródek" posortowanych w dwóch grupach dotyczących: utrzymania części wspólnych i związane z utrzymaniem lokalu. (przykładowy katalog tych "przegródek" jest UoWL)

    Oto przykład poprawnej zaliczki wystawionej właścicielowi lokalu:

    LP / Nazwa należności / Sposób naliczenia / Wartość na m-c

    A - Utrzymanie lokalu i media
    1 Centralne ogrzewanie /33,88 m2 * 1,54 zł/m2/ 52,18 zł
    2 C.O. opłata stał- gotowość do podania ciepła /33,88 m2 * 0,48 zł/m2 /16,26 zł
    3 Podgrzanie wody/ 0,75 m3 * 13,68 zł/m3/ 10,26 zł
    4 Woda /4,83 m3 * 3,78 zł/m3/ 18,26 zł
    5 Ścieki /4,83 m3 * 3,84 zł/m3 /18,55 zł
    6 Wywóz nieczystości / 4,83 m3 * 1,90 zł/ m3 ZW/ 9,18 zł
    7 Gaz / 4,83 m3 * 2,15 zł/m3/ 10,38 zł
    8 Razem Utrzymanie lokalu i media 135,07

    B - Utrzymanie nieruchomości wspólnej (NW)
    9 Woda gospodarcza - UCHYBY /0,37 % * 400,00 zł/m-c /1,48 zł
    10 Energia elektryczna NW /0,37 % * 2 900,00 zł/m-c /10,73 zł
    11 Utrzymanie czystości NW /0,37 % * 4 960,00 zł / m-c /18,35 zł
    12 Konserwacja bieżąca NW /0,37 % * 2 650,00 zł/m-c /9,81 zł
    13 Konserwacja bieżąca dźwigów /0,37 % * 2 400,00 zł/m-c/ 8,88 zł
    14 Konserwacja inst. domofonowej /0,37 % * 144,00 zł/m-c./ 0,53 zł
    15 Konserwacja instalacji zbiorczej RTV /0,37 % * 15,00 zł/m-c./ 0,06 zł
    16 Konserwacja bramki wjazdowej /1 szt. * 1,00 zł/szt./ 1,00 zł
    17 Przeglądy techniczne NW /0,37 % * 1 450,00 zł/m-c /5,37 zł
    18 Ubezpieczenie NW /0,37 % * 430,00 zł/m-c /1,59 zł
    19 DDD NW /0,37 % * 15,00 zł/m-c/ 0,06 zł
    20 Wynagrodzenie Zarządcy NW /0,37 % * 4 758,00 zł/m-c /17,60 zł
    21 Amortyzacja wodomierzy /2 szt. * 1,25 zł/szt. /2,50 zł
    22 Obsługa konta bankowego WM /0,37 % * 125,00 zł/m-c/ 0,46 zł
    23 Razem Utrzymanie nieruchomości wspólnej (NW) 78,42 zł

    C - Opłaty cywilno-prawne WM
    24 Opłata abonanetowa za przyłącze wod-kan. /0,37 % * 55,00 zł/m-c/0,20 zł
    25 Razem Opłaty cywilno-prawne WM 0,20 zł

    D - Fundusz remontowy NW
    26 Fundusz remontowy, amortyzacja, inwestycje NW/ 0,37 % * 3 925,00 zł/m-c/ 14,52 zł
    27 Spłata kredytu termomodernizacji /0,37 % * 12 000,00 zł/m-c/ 44,40 zł
    28 Razem Fundusz remontowy NW 58,92 zł


    29 Miesięczna Opłata Razem (A + B + C + D) 272,61 zł
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Tworzenie funduszu celowego jest możliwe.

    Jednak Twoje powody tworzenia funduszu celowego (kierunki wydatkowania pieniędzy) nie wskazują na konieczność tworzenia takiego funduszu. Spokojnie możesz te wydatki włożyć w FR i FE.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] a-z:[/cite]Tworzenie funduszu celowego jest możliwe.

    Jednak Twoje powody tworzenia funduszu celowego (kierunki wydatkowania pieniędzy) nie wskazują na konieczność tworzenia takiego funduszu. Spokojnie możesz te wydatki włożyć w FR i FE.

    Zakup urządzeń do monitoringu z funduszu remontowego nie jest dopuszczalny, ponieważ to inwestycja a nie remont, jednak tak naprawdę to nie przepisy a treść uchwały jest decydująca. Kwestia funduszy nie została w ogóle uregulowana w ustawie o własności lokali.
    Jeżeli sprawa trafiłaby na wokandę, to sąd będzie badał czy dany wydatek można było ponieść ze środków zgromadzonych na funduszu remontowym, powinien zbadać dwie podstawowe przesłanki:
    - czy wydatek dotyczył nieruchomości wspólnej,
    - czy poniesienie tego wydatku nie pozostawało w sprzeczności z treścią uchwały o utworzeniu funduszu - i tak, np. jeżeli w treści właściciele zastrzegą, że tworzy się fundusz na cele związane z remontami nieruchomości wspólnej, to nie można z tej puli środków opłacić monitoringu czy zakupu ławek.

    Decyduje więc tak naprawdę wola właścicieli wyrażona w uchwale o utworzeniu funduszu remontowego.
    Wydaje mi się, że tworzenie funduszu celowego nie jest potrzebne, poza tym może wywołać spore zamieszanie.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Zarządca:[/cite]Zakup urządzeń do monitoringu z funduszu remontowego nie jest dopuszczalny, ponieważ to inwestycja a nie remont, ....
    Decyduje więc tak naprawdę wola właścicieli wyrażona w uchwale o utworzeniu funduszu remontowego.
    Swego czasu pisałeś, że nazewnictwo ma drugorzędne znaczenie ... a teraz, że z funduszu nazwanego "Fundusz remontowy" nie można wykonać modernizacji, ulepszenia , wyposażenia w dodatkowe instalacje NW w celu podniesienia wartości nieruchomości i bezpieczeństwa użytkowników nieruchomości (budynkowej i gruntowej) ... masło maślane....
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zakup urządzeń do monitoringu z funduszu remontowego nie jest dopuszczalny, ponieważ to inwestycja a nie remont,
    Patrząc na to w ten sposób to zarówno domofon jest inwestycją jak i termomodernizacja nie jest remontem.
    Decyduje więc tak naprawdę wola właścicieli wyrażona w uchwale o utworzeniu funduszu remontowego.
    Tak. To zdanie popieram praktycznie w 100 %.
  • Opcje
    FormozaFormoza Użytkownik
    edytowano września 2012
    Dziękuję za zainteresowanie tematem.
    Może najpierw odpowiem KubaP (zdaje się że adminowi tego forum).
    Wodę opłacamy z liczników - do lokalów doprowadzona jest tylko zimna woda. Znając stan licznika obliczam cenę zużytej wody wraz ze ściekami. Administrator raz na kwartał spisuje stany liczników w lokalach w celu sprawdzenia poprawności wpłaconych zaliczek i porównuje zużycie z licznikiem głównym.
    Gaz - piece dwu funkcyjne zamontowane w każdym lokalu. Za gaz lokatorzy płacą bezpośrednio gazowni.
    Energia elektryczna - z kosztów zarządzania opłacamy oświetlenie za piwnice i klatki schodowe (instalacja 24V)
    Windy nie mamy podobnie jak anteny zbiorczej(każdy posiada swoją antenę):wink:
    Jeżeli chodzi o inne składniki, które wymieniłeś czyli ubezpieczenia, konserwacje, obsługa konta bankowego itp nie mamy tego w ten sposób rozbite na czynniki.

    Fundusz remontowy wygląda tak jak napisałeś.

    Na spotkaniu sprawozdawczym wszyscy lokatorzy są informowani o przedsięwzięciach i konserwacjach jakie były poczynione lub nie, jakie koszty zostały poniesione. Każdy otrzymuje szczegółowe rozliczenie poniesionych kosztów oraz przyjmujemy plan na rok z wyszczególnieniem koniecznych konserwacji itp

    Dziękuję za odpowiedź również Zarządcy. Właśnie o to mi chodzi. Monitoring nie wchodzi w zakres utrzymania części wspólnej nieruchomości. Nie można podpiąć monitorowania pod remont (utrzymanie nieruchomości w dobrej kondycji) niemniej jednak miałby on służyć wszystkim mieszkańcom bez wyjątków do monitorowania ich pojazdów. Oczywiście nie chodzi mi tu o monitorowanie on-line:wink: przez firmę ochroniarską tylko taki żeby można było zlokalizować sprawcę wandalizmu po sczytaniu nagrania z danego zakresu czasu.
    Podobnie sprawa wygląda z parkingiem... Posiadamy 9 stanowisk na pojazdy ale niestety nie wszyscy się mieszczą. Lokatorzy chcieli by aby stworzyć jeszcze więcej miejsc parkingowych tak aby każdy miał miejsce. Oczywiście można to zrobić (niestety kosztem zieleni) bo trochę terenu mamy ale kto to sfinansuje i z jakich kosztów?? Obecne miejsca parkingowe wykonaliśmy z kosztów zarządzania... Czy była by to też inwestycja?? A jeżeli nie to czy nie celowym było by utworzenie właśnie "funduszu celowego" aby wszyscy mogli by mieć stanowiska parkingowe? Znowu doszło by do takiej sytuacji że mieszkańcy większych lokali dokładali by do parkingu więcej tylko dlatego że mają większe mieszkania (nie koniecznie więcej samochodów) aby zapewnić komfort dla BMW sąsiada?

    Dziękuję również koledze a-z za odpowiedź. Właśnie o to chodzi że nie chcę tych kosztów pchać w FR czy FE ponieważ nie jest to utrzymaniem części wspólnej nieruchomości lecz zabezpieczenie prywatnego mienia członka wspólnoty. No może nie zabezpieczenie ale ułatwienie Policji do dotarcia do sprawcy uszkodzenia pojazdu.

    Liczę na dalsze podpowiedzi:wink: Pozdrawiam

    Nowy doklejony: 07.09.12 11:53
    Patrząc na to w ten sposób to zarówno domofon jest inwestycją jak i termomodernizacja nie jest remontem.
    A z tą termomodernizacją to też są chocki klocki. Aby ocieplić nasz blok musieliśmy otrzymać pozwolenie na budowę ponieważ jego wysokość przekraczała (o ile pamiętam 10 lub 14 metrów). Teraz pytanie... Był to remont czy budowa??:shocked:
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nie patrz tak zasadniczo na to co wchodzi w skład kosztów fe czy fr.
    Multum wspólnot się tym nie przejmuje.
    Jeśli właściciele chcą zrobić monitoring, to róbcie.
    Jeśli natomiast są roboty, którymi zainteresowana jest tylko część mieszkańców, to wtedy mogą oni robić je nie jako wspólnota, ale jako grupa fizycznych osób.
    W tym przypadku możliwym jest wykorzystanie rachunku bankowego wspólnoty do dokonywania i rozliczenia wpłat.
  • Opcje
    FormozaFormoza Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jeśli natomiast są roboty, którymi zainteresowana jest tylko część mieszkańców, to wtedy mogą oni robić je nie jako wspólnota, ale jako grupa fizycznych osób.
    W tym przypadku możliwym jest wykorzystanie rachunku bankowego wspólnoty do dokonywania i rozliczenia wpłat.
    Możesz rozwinąć temat??:bigsmile:
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Może najpierw odpowiem KubaP (zdaje się że adminowi tego forum).
    tylko się zdaje ... i niech tak pozostanie. Nie jestem żadnym Adminem tego forum.
    Wodę opłacamy z liczników - do lokalów doprowadzona jest tylko zimna woda. Znając stan licznika obliczam cenę zużytej wody wraz ze ściekami. Administrator raz na kwartał spisuje stany liczników w lokalach w celu sprawdzenia poprawności wpłaconych zaliczek i porównuje zużycie z licznikiem głównym.
    Gaz - piece dwu funkcyjne zamontowane w każdym lokalu. Za gaz lokatorzy płacą bezpośrednio gazowni.
    Energia elektryczna - z kosztów zarządzania opłacamy oświetlenie za piwnice i klatki schodowe (instalacja 24V)
    Windy nie mamy podobnie jak anteny zbiorczej(każdy posiada swoją antenę):wink:
    Jeżeli chodzi o inne składniki, które wymieniłeś czyli ubezpieczenia, konserwacje, obsługa konta bankowego itp nie mamy tego w ten sposób rozbite na czynniki.
    Czy ty rozumiesz co to oznacza poprawna , to nie to samo że ona dotyczy tylko twojej WM . Każdą zaliczkę trzeba dostosować do potrzeb / wymagań jakie spełnia nieruchomość.
    Ja zrozumiałem, że twoja zaliczka składa się z trzech pozycji :
    1. Zaliczki na koszty zarządu nieruchomością wspólną
    2. Fundusz remontowy -
    3. Zaliczki na świadczenia - nieczystości.
    Na spotkaniu sprawozdawczym wszyscy lokatorzy są informowani
    to jest nieprawidłowe działanie . W zebraniu mogą brać udział właściciele lokali (ich pełnomocnicy)
  • Opcje
    FormozaFormoza Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Czy ty rozumiesz co to oznacza poprawna
    Rozumiem. Starałem się pokrótce przedstawić jak podzielone są koszty mojej wspólnoty i na co się je przeznacza aby odpowiednio przedstawić cel utworzenia funduszu celowego
    Ja zrozumiałem, że twoja zaliczka składa się z trzech pozycji
    Dobrze zrozumiałeś. Moja zaliczka składa się z trzech pozycji i jest dostosowana do potrzeb mojej wspólnoty.
    to jest nieprawidłowe działanie . W zebraniu mogą brać udział właściciele lokali (ich pełnomocnicy)
    A kto powiedział, że w mojej wspólnocie wszyscy nie są właścicielami?
    Dla sprecyzowania... W zebraniach mojej wspólnoty biorą udział właściciele lokali. Uważasz że niewłaściwym posunięciem było by aby na takie spotkanie zapraszać najemców? My tak robimy. Zapraszamy najemców (jest ich trzech) ponieważ wielu z nich mieszka w tym bloku od momentu jego powstania i trudno tu potraktować takiego człowieka w sposób że nie ma nic do powiedzenia bo pewnie ma i to dużo. To że nie przychodzą to inna sprawa. Najwidoczniej uważają że nie będąc właścicielami lokali nie będą się wtrącać w zebrania wspólnoty.

    Czy oprócz uwag jakie mi zwróciłeś na temat przykładowego (zgodnego z UOWL) sposobu przedstawiania zaliczek jakie lokator powinien otrzymać, możesz mi pomóc w temacie - czy utworzenie funduszu celowego jest niezgodne z Ustawą? A jeżeli jest niezgodne to dlaczego?
    Będę wdzięczny za komentarze w temacie.
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano września 2012
    [cite] Formoza:[/cite]
    czy utworzenie funduszu celowego jest niezgodne z Ustawą?
    Nie, nie jest niezgodne z ustawą, bo to właściciele decydują o swojej własności oraz o sposobie jej zarządzania.
    Wtedy, gdy na pewne rozwiązania godzą się wszyscy - nie ma żadnego problemu, zgodnie z zasadą: "ich małpy - ich cyrk".
    Możecie sobie stworzyć nawet fundusz integracyjny, imieninowy, świąteczny itp, itd...
    Jednak wtedy, gdy decyzje zapadają większością głosów/udziałów (w dużych wspólnotach) fundusze celowe muszą być związane z zarządzaniem nieruchomością wspólną. NW określa jego cel.
    To nie jest istotne, czy będziecie mieli tylko fundusz eksploatacyjny i na nim będziecie gromadzić wszystkie niezbędne środki finansowe dla prawidłowego funkcjonowania nieruchomości, czy też podzielicie ten przykładowy FE i wyodrębnicie z niego FR, albo w ramach FE stworzycie szereg innych funduszy celowych - ale to rozdrabnianie fizycznie jest niepraktyczne, bo przecież i tak w oparciu o planowane zamierzenia sprowadza się do ustalenia zaliczki właściciela na określonym poziomie.
    [cite] Formoza:[/cite]... Ciekawe jaką masz funkcję w realu??
    Hmm... Zaspokoję Twoją ciekawość. No, w końcu taka moja rola tutaj... :cool:
    Jestem gęsia - to taka polska, swojska odmiana gejszy.
    Doprowadzam do białej gorączki, a potem to już można mnie tylko kochać lub... nienawidzić.
    [cite] Formoza:[/cite] Ok. Poczekamy zatem na smocze wejście Pana biedron_ka.
    Lepiej nie.
    Nie wywołuj biedronki z lasu, bo... biedronki mają czasem wściekliznę. :confused:
    [cite] Formoza:[/cite]Miłej nocy.
    Dzięki temu zaklęciu nie mogłam się dzisiaj wybudzić. :smile:
    Komentarz edytowany Haneczka
  • Opcje
    FormozaFormoza Użytkownik
    edytowano listopada -1
    fundusze celowe muszą być związane z zarządzaniem nieruchomością wspólną.
    Idąc Twoim tokiem myślenia rozumiem zatem, że utworzenie funduszu celowego było by powieleniem FR z tym że przeznaczonego na inny konkretny cel ale nadal wg udziałów... hmmm
    Nie do końca o to mi chodzi :sad:

    Właśnie doczytałem na innym forum "Wspólnota Mieszkaniowa forum właścicieli lokali" post kolegi owner gdzie również i Ty się wypowiadałaś... coś tam było o miodzie wylanym na Twoje serce:wink: wyrok Sądu apelacyjnego we Wrocławiu gdzie cyt
    "Odnosząc się do uchwały nr 12/2006 r. z dnia 16 stycznia 2007 r. Sąd Okręgowy wskazał, że właściciel lokalu zgodnie z art. 13 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali zobowiązany jest m.in. do uczestniczenia w kosztach zarządu związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej. Artykuł 14 wskazanej ustawy zawiera przykładowe wyliczenie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, co oznacza, że mogą na nie składać się także inne wydatki. Nie zmienia to jednak podstawowego założenia, że muszą one być związane z kosztami zarządu nieruchomością wspólną. Sąd I instancji przyjął, że właściciele lokali są zobowiązani uczestniczyć w kosztach niezbędnych do zachowania substancji i prawidłowego funkcjonowania nieruchomości. Dlatego też Sąd Okręgowy przyjął też, że o ile samo ustanowienie funduszu celem dysponowania zaliczkami uiszczonymi na poczet kosztów zarządu nieruchomością wspólną nie jest sprzeczne z przepisami ustawy o własności lokali, o tyle wskazane w zaskarżonej uchwale nr 12/2006 rodzaje wydatków, na pokrycie których środki z tego funduszu miałyby być wydatkowane nie znajduje oparcia w przepisach ustawy i jako takie należy je uznać za sprzeczne z prawem.

    Sąd Okręgowy uznał, że nie znajduje oparcia w przepisach ustawy o własności lokali nałożenie na właścicieli lokali obowiązku pokrywania kosztów bliżej nieokreślonych robót budowlanych innych niż remonty (§ 2 zaskarżonej uchwały) czy też nowych zadań inwestycyjnych (§ 4 zaskarżonej uchwały).

    Ok temat utworzenia funduszu celowego na pokrycie innych wydatków nie związanych z kosztami zarządu gdzie mieszkańcy wpłacali by na ten cel jednakową kwotę dla wszystkich lokali odpuszczam. Właściciele w myśl UoWL nie mają obowiązku pokrywania kosztów innych niż takie, które są niezbędne do utrzymania prawidłowego funkcjonowania wspólnoty.
    Jestem gęsia - to taka polska, swojska odmiana gejszy.
    Jesteś mistrzynią konwersacji, tańca czy śpiewu?:bigsmile:
    Dzięki temu zaklęciu nie mogłam się dzisiaj wybudzić. :smile:
    Cieszę się że zaklęcie już prysło :wink:
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano września 2012
    [cite]Formoza:[/cite] Starałem się pokrótce przedstawić jak podzielone są koszty mojej wspólnoty i na co się je przeznacza aby odpowiednio przedstawić cel utworzenia funduszu celowego
    przedstawić ? co nie oznacza, że struktura zaliczki jest poprawna ... ale rozumiem dla ciebie to rzecz gustu , a o gustach się nie dyskutuje...
    [cite]Formoza:[/cite] Dobrze zrozumiałeś. Moja zaliczka składa się z trzech pozycji i jest dostosowana do potrzeb mojej wspólnoty.
    co nie oznacza, że struktura zaliczki jest poprawna ... i zrozumiała dla wszystkich właścicieli lokali...
    [cite]Formoza:[/cite] A kto powiedział, że w mojej wspólnocie wszyscy nie są właścicielami?
    [cite]Formoza:[/cite] Na spotkaniu sprawozdawczym wszyscy lokatorzy są informowani
    :bigsmile: pod pojęciem "lokatorzy" mieszczą się najemcy, użytkownicy , dzierżawcy, właściciele lokali , a UoWL mówi tylko o właścicielach lokali, ich pełnomocnikach ...
    [cite]Formoza:[/cite] Uważasz że niewłaściwym posunięciem było by aby na takie spotkanie zapraszać najemców? My tak robimy. Zapraszamy najemców (jest ich trzech) ponieważ wielu z nich mieszka w tym bloku od momentu jego powstania i trudno tu potraktować takiego człowieka w sposób że nie ma nic do powiedzenia bo pewnie ma i to dużo.
    tak uważam ... łamanie prawa nie usprawiedliwia waszych praktyk ... dobrze, że waszej WM jest wszytko cacy ... a część właścicieli nie zdaje siebie sprawy do czego może doprowadzić ujawnienie informacji wrażliwych np. wysokości zadłużenia właścicieli lokali. Najemca / lokator na zebraniu jest traktowany jako osoba trzecia ...

    [cite]Formoza:[/cite] Czy oprócz uwag jakie mi zwróciłeś na temat przykładowego (zgodnego z UOWL) sposobu przedstawiania zaliczek jakie lokator powinien otrzymać
    lokator nie otrzymuje zaliczek i lokatorom się na tym forum nie pomaga .... tu udziela się informacji właścicielom lokali.. :bigsmile:

    Na przyszłość używaj właściciel słownictwo dla środowiska wspólnot mieszkaniowych a będziesz bardzie zrozumiały dla innych .

    W twojej strukturze zaliczki , fundusze celowe nie maja racji bytu, bo u was są "kieszenie bez dna" i cokolwiek zrobicie będzie dobrze .:bigsmile:
    Nie widzę potrzeby czegokolwiek wyróżniania. Wystarczy powiększyć jedną z kieszeń i sięgnąć głębiej .
    [cite]Formoza:[/cite] Ok temat utworzenia funduszu celowego na pokrycie innych wydatków nie związanych z kosztami zarządu gdzie mieszkańcy wpłacali by na ten cel jednakową kwotę dla wszystkich lokali odpuszczam.
    Właściciele w myśl UoWL nie mają obowiązku pokrywania kosztów innych niż takie, które są niezbędne do utrzymania prawidłowego funkcjonowania wspólnoty.
    Taaaak ... to po co ten zapis
    Art.14. 2. Na żądanie zarządu właściciel lokalu jest obowiązany zezwalać na wstęp do lokalu, ilekroć jest to niezbędne do przeprowadzenia konserwacji, remontu albo usunięcia awarii w nieruchomości wspólnej, [b]a także w celu wyposażenia budynku, jego części lub innych lokali w dodatkowe instalacje.[/b]
    

    to w jakie sytuacji można dokonywać wyposażenia budynku, jego części lub innych lokali w dodatkowe instalacje. Bez funduszy celowych tego się nie da zrobić.:bigsmile:
    . Na jakiej podstawie można podnieć wartość nieruchomości z lat 60 ?, do potrzeb technicznych obecnie obowiązujących np. instalacja internetowa czy monitoring? o termomodernizacji nie wspomnę ....
  • Opcje
    FormozaFormoza Użytkownik
    edytowano września 2012
    Panie KubaP.
    Z grzeczności nie skomentuję powyższej wypowiedzi. Prosiłem tylko o dyskusję w temacie. Jakoś dziwnym trafem wszyscy zrozumieli moje intencje... pan nie. Chyba dla niektórych to forum służy do podnoszenia swojej wartości a nie do pomocy innym forumowiczom. Proponuję dobrze przestudiować sobie Art 14.2 bo chyba myli pan pojęcia. Nie bardzo widzę powiązania pomiędzy wejściem do czyjegoś lokalu z budową miejsc parkingowych, zakupem ławek lub zainstalowaniem monitoringu.
    Poza tym wszelkie wątpliwości rozwiała mi; Sygn. Akt I ACa 1226/07 Wyrok w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej.Dnia 18 grudnia 2007 r.
    Wszystkim pozostałym, którzy byli uprzejmi zabrać głos w przedmiotowej sprawie serdecznie dziękuję :bigsmile: Byliście bardzo pomocni.:bigsmile:
    Komentarz edytowany Formoza
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano września 2012
    [cite] Formaza :[/cite]Z grzeczności nie skomentuję powyższej
    tu nie o grzeczność chodzi , a o rozwiązanie problemu całościowo, a nie cząstkowo jak ci proponuje dwóch innych uczestników tego wątku . Tak więc tłumu userów tu nie ma jak sugerujesz ...
    [cite] Formaza :[/cite]Jakoś dziwnym trafem wszyscy zrozumieli moje intencje... pan nie.
    userze Formaza masz dziwne ciągoty do obrażania się gdy ci się kulturalnie zwróci uwagę, że postępujesz niewłaściwie.

    Ty żądasz odpowiedzi na pytanie czy tak może być jak zrobiłeś . Ja ci piszę nie tu leży błąd . Trzeba się cofnąć i wyprostować twoje "fundamenty" zwane zaliczką , poprawić jej strukturę.
    Jak to zrobisz to będzie możliwość dyskutowania nad funduszami celowymi . Albo chcesz się czegoś nauczyć albo chcesz się ciągle obrażać i dąsać. Nie tędy droga.
    [cite] Formaza :[/cite] Proponuję dobrze przestudiować sobie Art 14.2 bo chyba myli pan pojęcia.
    Nie bardzo widzę powiązania pomiędzy wejściem do czyjegoś lokalu z budową miejsc parkingowych, zakupem ławek lub zainstalowaniem monitoringu
    Niczego nie mylę... chcę tylko pobudzić twoje szare komórki do analizy tekstów cytowanych( orzeczenie sądowe i zapis UoWL) ... nie starasz się odpowiedzieć na moje argumenty tylko się obrażasz jak dziecko w piaskownicy , gdy mu nie udała się babka z piasku... a wszyscy wkoło go pouczają jak ma zrobić, by tak w przyszłości nie było...

    Wracając do stawianych przez ciebie kontrargumentów .... Mają jeden wspólny mianownik.... jak zdobyć kasę na realizację art. 14.2.

    Zapatrywanie się na orzeczenia sądowe , które mają zastosowanie TYLKO w konkretnych sprawach i do konkretnych podmiotów zaprowadzi ciebie w ślepą uliczkę .
    Skąd u ciebie taka pewność, że w twoim konkretnym przypadku zostanie wydany taki sam wyrok? na starcie masz szanse 50/50 ...
  • Opcje
    FormozaFormoza Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nie obrażam się. Nie cierpię jednak jak na różnych forach( nie tylko tym) znajdują się ludzie, którzy już na wstępie próbują zasygnalizować że "jaki to ja jestem najmądrzejszy a ty pytaj się gdzieś indziej i nie zawracaj głowy profesjonalistom. Ja robię najlepiej i tylko moja racja jest jedyną racją"
    Nie staram się odpowiadać na twoje argumenty ponieważ gdybyś był użytecznym forumowiczem to już twoja pierwsza lub druga odpowiedź brzmiała by tak (tu powklejam najważniejsze sprawy)
    Art.14. 2. Na żądanie zarządu właściciel lokalu jest obowiązany zezwalać na wstęp do lokalu, ilekroć jest to niezbędne do przeprowadzenia konserwacji, remontu albo usunięcia awarii w nieruchomości wspólnej, a także w celu wyposażenia budynku, jego części lub innych lokali w dodatkowe instalacje.

    to w jakie sytuacji można dokonywać wyposażenia budynku, jego części lub innych lokali w dodatkowe instalacje. Bez funduszy celowych tego się nie da zrobić.:bigsmile:
    . Na jakiej podstawie można podnieć wartość nieruchomości z lat 60 ?, do potrzeb technicznych obecnie obowiązujących np. instalacja internetowa czy monitoring? o termomodernizacji nie wspomnę ....

    Nie przemawia jednak do mnie struktura zaliczki jaka obowiązuje w waszej wspólnocie
    Oto przykład poprawnej zaliczki wystawionej właścicielowi lokalu:

    LP / Nazwa należności / Sposób naliczenia / Wartość na m-c

    A - Utrzymanie lokalu i media
    1 Centralne ogrzewanie /33,88 m2 * 1,54 zł/m2/ 52,18 zł
    2 C.O. opłata stał- gotowość do podania ciepła /33,88 m2 * 0,48 zł/m2 /16,26 zł
    3 Podgrzanie wody/ 0,75 m3 * 13,68 zł/m3/ 10,26 zł
    4 Woda /4,83 m3 * 3,78 zł/m3/ 18,26 zł
    5 Ścieki /4,83 m3 * 3,84 zł/m3 /18,55 zł
    6 Wywóz nieczystości / 4,83 m3 * 1,90 zł/ m3 ZW/ 9,18 zł
    7 Gaz / 4,83 m3 * 2,15 zł/m3/ 10,38 zł
    8 Razem Utrzymanie lokalu i media 135,07 zł

    B - Utrzymanie nieruchomości wspólnej (NW)
    9 Woda gospodarcza - UCHYBY /0,37 % * 400,00 zł/m-c /1,48 zł
    10 Energia elektryczna NW /0,37 % * 2 900,00 zł/m-c /10,73 zł
    11 Utrzymanie czystości NW /0,37 % * 4 960,00 zł / m-c /18,35 zł
    12 Konserwacja bieżąca NW /0,37 % * 2 650,00 zł/m-c /9,81 zł
    13 Konserwacja bieżąca dźwigów /0,37 % * 2 400,00 zł/m-c/ 8,88 zł
    14 Konserwacja inst. domofonowej /0,37 % * 144,00 zł/m-c./ 0,53 zł
    15 Konserwacja instalacji zbiorczej RTV /0,37 % * 15,00 zł/m-c./ 0,06 zł
    16 Konserwacja bramki wjazdowej /1 szt. * 1,00 zł/szt./ 1,00 zł
    17 Przeglądy techniczne NW /0,37 % * 1 450,00 zł/m-c /5,37 zł
    18 Ubezpieczenie NW /0,37 % * 430,00 zł/m-c /1,59 zł
    19 DDD NW /0,37 % * 15,00 zł/m-c/ 0,06 zł
    20 Wynagrodzenie Zarządcy NW /0,37 % * 4 758,00 zł/m-c /17,60 zł
    21 Amortyzacja wodomierzy /2 szt. * 1,25 zł/szt. /2,50 zł
    22 Obsługa konta bankowego WM /0,37 % * 125,00 zł/m-c/ 0,46 zł
    23 Razem Utrzymanie nieruchomości wspólnej (NW) 78,42 zł

    C - Opłaty cywilno-prawne WM
    24 Opłata abonanetowa za przyłącze wod-kan. /0,37 % * 55,00 zł/m-c/0,20 zł
    25 Razem Opłaty cywilno-prawne WM 0,20 zł

    D - Fundusz remontowy NW
    26 Fundusz remontowy, amortyzacja, inwestycje NW/ 0,37 % * 3 925,00 zł/m-c/ 14,52 zł
    27 Spłata kredytu termomodernizacji /0,37 % * 12 000,00 zł/m-c/ 44,40 zł
    28 Razem Fundusz remontowy NW 58,92 zł
    29 Miesięczna Opłata Razem (A + B + C + D) 272,61 zł

    Gdybyś chciał wiedzieć więcej na ten temat proponuję zapoznać się np z tym (link) lub proponuję pomoc i dyskusję w tym problemie

    Koniec odpowiedzi

    Uważam że gdybyś w ten sposób podszedł do sprawy mogli byśmy śmiało podyskutować a ja wzbogacił bym się o kolejne doświadczenia w rzeczowej dyskusji a nie w udowadnianiu kto tu jest mądry, mądrzejszy, najmądrzejszy.
    Uwierz mi że długo czytałem strony z różnymi tematami aby nie zakładać wątku bo chciałem uniknąć sytuacji takiej jaka właśnie mam miejsce. Nie znalazłem... Postanowiłem zwrócić się do Was

    Przekonał mnie wyrok sądu, który może nie traktuje identycznie o tym jakie jest moje pytanie ale uzasadnienie jak najbardziej mnie zadowala.
    Nie przekonało mnie natomiast twoje podparcie się Art 14 ponieważ ni jak nie mieści się w temacie parkingu, ławek, zakupu drzew czy montażu monitoringu.
    Art 14.2 ma zastosowanie wtedy kiedy np:
    - trzeba wymienić cały pion rur kanalizacyjnych lub wody gdzie wejście do wszystkich lokali jest konieczne.
    - wymiana (modernizacja) instalacji TV zbiorczej bądź satelitarnej w którą lokale są wyposażone
    - wymiana piecy gazowych (tak jest w moim przypadku) na nowszego rodzaju
    - udrożnienie przewodów wentylacyjnych (w moim bloku jest nieco inne rozwiązanie wentylacyjne niż w blokach z wielkiej płyty). Mieliśmy takie sytuacje kiedy kominiarz musiał wejść do sąsiada poniżej aby udrożnić wentylację. W kilku przypadkach była konieczność rozkuwania ścian u niezainteresowanego
    - termomodernizacja owszem też chociaż w przypadku mojego bloku nikt nie miał potrzeby aby wchodzić do czyjegoś lokalu żeby docieplić blok
    Przykładów można by przytaczać wiele w zależności od technicznej strony obiektu.
    - wymiana liczników w lokalach na takie gdzie wejście do lokalu nie będzie konieczne(odczyt drogą radiową). Niestety w tym roku nie uda nam się tego zrobić.

    Zakończmy już temat. Dla mnie sprawa jest jasna. Utworzenie funduszu celowego np na budowę parkingu z takim podziałem funduszów gdzie wszyscy właściciele będą wpłacać zaliczki w jednakowej kwocie jest możliwe pod warunkiem takim że zgodę wyrazi 100% właścicieli. Może zaryzykuję mając 50% szansy. Na chwilę obecną podzielę się swoim pomysłem z właścicielami.
    Co do zaliczek. Administrację i księgowość naszym blokiem powierzyliśmy osobie wykwalifikowanej w tej dziedzinie. Wspólnota działa 10 lat i funkcjonuje dobrze. Do sposób przedstawiania zaliczek nikt z właścicieli nie ma zastrzeżeń więc ja tu nic zmieniać nie będę. Facet jest ogarnięty i wie co robi. Nie ma tylko naszego bloku ale kilkadziesiąt. Myślę że tam gdzie są windy ciepła woda itp forma informacji o zaliczkach wygląda inaczej.
    To tyle.
    Pozdrawiam i dziękuję również Tobie :wink: Jeżeli gdzieś obraziłem- przepraszam
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] Formoza:[/cite]
    Co do zaliczek. Administrację i księgowość naszym blokiem powierzyliśmy osobie wykwalifikowanej w tej dziedzinie. Wspólnota działa 10 lat i funkcjonuje dobrze. Do sposób przedstawiania zaliczek nikt z właścicieli nie ma zastrzeżeń więc ja tu nic zmieniać nie będę. Facet jest ogarnięty i wie co robi. Nie ma tylko naszego bloku ale kilkadziesiąt. Myślę że tam gdzie są windy ciepła woda itp forma informacji o zaliczkach wygląda inaczej.

    Uważam, że o formie zaliczki, sprawozdania finansowego, tak jak i sposobie prowadzenia ewidencji finansowej powinni zdecydować właściciele lokali w formie uchwały, ponieważ taka czynność przekracza zarząd nieruchomością wspólną.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano września 2012
    [cite] Zarządca:[/cite]Uważam, że o formie zaliczki, sprawozdania finansowego, tak jak i sposobie prowadzenia ewidencji finansowej powinni zdecydować właściciele lokali w formie uchwały, ponieważ taka czynność przekracza zarząd nieruchomością wspólną.
    Uważam , że może to być, ale..... jest czynność z grupy "nadgorliwości" ... a wszytko jest tak pięknie opisane w ustawie o właściwości lokali ( art.13 art. 14) i Zarząd WM winien przyjąć wzorce jako czynność zwykłego zarządu nieruchomością (nie mylić z nieruchomością wspólną) .

    Co do wzoru sprawdzania finansowego oraz prowadzenia pozaksięgowej ewidencji finansowej to bezwzględnie powinien się wypowiedzieć ogól właścicieli lokali danej WM w formie uchwały
  • Opcje
    biedron_kabiedron_ka Użytkownik
    edytowano września 2012
    Zarząd WM winien przyjąć wzorce jako czynność zwykłego zarządu nieruchomością (nie mylić z nieruchomością wspólną)
    Bardzo proszę KubaP objaśnij znaczenie a właściwie różnice znaczenia między:
    - czynność zwykłego zarządu nieruchomością
    - czynność zwykłego zarządu nieruchomością wspólną
    Jak wynika z art. 1 UoWL zakres jej obowiązywania dotyczy tylko i wyłącznie zarządzania nieruchomością wspólną a nie jakąś całością czy częścią nieruchomości. Oświeć proszę mnie o co chodzi, co masz na myśli?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano września 2012
    Oświeć proszę mnie o co chodzi, co masz na myśli?
    Ano to, że zaliczka nie składa sie tylko z części dotyczącej nieruchmości wspólnej , czym ma sie zajmować Wspólnota, ale także zaliczkami na utrzymanie lokalu (zazwyczaj są to media), ale nie koniecznie , zalezy to na jakiej bazie lokaloewj powstała wspólnota np. WAM, były PGR, zakładowych lokali - górniczej...
    Tak czy siak Wspólnota z przymusu zajmuje sie wieloma zaliczkami związanymi z obsługą nieruchomości jak całością np opłaty cywilno-prawne ...

    Stąd określenie czynności zwykłego zarządu nieruchomością. (jako całością)
    Ogól właścicieli w tych sprawach nie podejmuje praktycznie żadnych uchwał z wyjątkiem "o stawkach służących do naliczania zaliczek."
    Art. 13.1. Właściciel [b]ponosi wydatki związane z utrzymaniem jego lokalu,[/b] jest obowiązany utrzymywać swój lokal w należytym stanie, przestrzegać porządku domowego, [b]uczestniczyć w kosztach zarządu związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej,[/b] korzystać z niej w sposób nie utrudniający korzystania przez innych współwłaścicieli oraz współdziałać z nimi w ochronie wspólnego dobra.
    
    Art. 15.1. [b]Na pokrycie kosztów zarządu [/b]([i][color=#00f]brak określenia jakiego zarządu: czy nieruchomości jako całości czy NW[/color][/i]]  właściciele lokali uiszczają [b]zaliczki w formie bieżących opłat[/b], płatne z góry do dnia 10 każdego miesiąca.
    
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    biedron_kabiedron_ka Użytkownik
    edytowano września 2012
    Stąd określenie czynności zwykłego zarządu nieruchomością
    - no właśnie skąd??? - to wytrzasnąłeś?
    Teraz piszesz o kosztach zarządu - że są takie bez słowa (nieruchomością) - to ja wiem bo znam ustawę.
    Czyli co? - czynności zwykłego zarządu nieruchomością to to samo co koszty zarządu bez slowa nieruchomością?
    Rozumiem też, że nie miałeś na myśli czynności zwykłego zarządu.
    Pytałam o różnicę między czynnościami zwykłego zarządu nieruchomością - jako Twoim, użytym tylko przez ciebie określeniem a funkcjonującym w ustawie wyrażeniem "czynności zwykłego zarządu nieruchomością wspólną", czy też wogóle czynności zwykłego zarządu (bez nieruchonmości, także wspólnej) - których zabroniłeś "uzywać" aby nie pomylić.
    Więc jeszcze raz pytam co miałeś na myśli dzieląc czynności zwykłego zarządu na:
    - czynności zwykłego zarządu nieruchomością
    - czynności zwykłego zarządu nieruchonmością wspólną
    Nie cytuj też ustawy o kosztach zarządu bo o czym innym jest mowa.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano września 2012
    [cite] biedron_ka:[/cite][Więc jeszcze raz pytam co miałeś na myśli dzieląc czynności zwykłego zarządu na:
    - czynności zwykłego zarządu nieruchomością
    - czynności zwykłego zarządu nieruchonmością wspólną
    Rozumiem też, że nie miałeś na myśli czynności zwykłego zarządu..
    Żle rozumiesz...
    Żeby podać różnicę trzeba najpierw określić katalog czynności zwykłego zarządu nieruchomością wspólną . Co ty przez to określenie rozumiesz?
    Co ty rozumiesz po pojęciem "zaliczka na pokrycie kosztów utrzymania nieruchomości"? Jak ona powinna powstać według ciebie? o jakie zapisy prawne?
    Tylko bez manipulacji słówkami i populistycznych haseł.
  • Opcje
    biedron_kabiedron_ka Użytkownik
    edytowano września 2012
    ja: Rozumiem też, że nie miałeś na myśli czynności zwykłego zarządu..
    Ty: Żle rozumiesz...
    Czyli ja rozumując źle, jednak miałeś na myśli czynności zwykłego zarządu - to po co dodawałeś słowo nieruchomością?
    Tylko bez manipulacji słówkami i populistycznych haseł
    - no właśnie - przestań manipulować a już populizmu do tego wogóle nie mieszaj!
    A propos - wiesz co to słowo oznacza?
    ..trzeba najpierw określić katalog czynności zwykłego zarządu nieruchomością wspólną . Co ty przez to określenie rozumiesz?
    - poczytaj sobie mój wpis w wątku: Postawiony plot na wspolnej czesci - to się dowiesz co ja przez to rozumiem.
    Nie odwracaj kota ogonem!
    Użyłeś określenia nigdzie nie występującego: "...czynności zwykłego zarządu nieruchomością..." - więc chcę wiedzieć co to jest?
    Masz mi tylko wyjaśnić co miałeś na myśli pisząc aby nie mylić tych czynności z "...czynnościami zwykłego zarządu nieruchomościa wspólną..."
    Mieszasz niepotrzebnie do czynności koszty czy zaliczki - nie o tym pisałeś więc nie manipuluj słówkami w swoich odpowiedziach.
    Nie wiesz co miałeś na myśli to napisz i sprawa będzie jasna - po co te wygibasy i mącenie ludziom w głowach?
  • Opcje
    FormozaFormoza Użytkownik
    edytowano września 2012
    Szanowne Panie I Panowie...
    Ja jako user(choć nie cierpię tego określenia... to działa na mnie jak płachta na byka) Poczytałem sobie co nieco na tym forum i moje ogólne wrażenie jest takie.
    Po pierwsze to nie wierzę że to co się tu odbywa jest w temacie "Fundusz celowy czy zgodny z UoW???L"
    Po drugie (...)
    Po trzecie to wiem że biedronka jest kobietą
    A po czwarte to już Was kocham pomimo tego że Was nie znam.(...)
    Wybaczcie ale dziś nie mam siły...Idę spać aby jutro leczyć... to co było cudowne wczoraj... A może dzisiaj?? [align=right](...) admin[/align]
    Dobranoc :-)
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] KubaP:[/cite]
    Co do wzoru sprawdzania finansowego oraz prowadzenia pozaksięgowej ewidencji finansowej to bezwzględnie powinien się wypowiedzieć ogól właścicieli lokali danej WM w formie uchwały



    Art. 22 ust. 3 pkt. 10 uwl stanowi, że do czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu należy m.in:

    określenie zakresu i sposobu prowadzenia przez zarząd lub zarządcę, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, ewidencji pozaksięgowej:

    1) kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
    2)zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów,
    3) a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej.


    Chodziło mi o to, że z takiej ewidencji powinny wynikać pozycje, które należy nanieść na zaliczkach - czyli masz rację, nie trzeba odrębnie ustalać wzoru zaliczki indywidualnej, ponieważ naniesione na niej pozycje związane z tytułami wynikają z tytułów umieszczonych w ewidencji, której forma i zakres są przyjmowane uchwałą.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    KubaP [ulist][li]5 godzin temu zmieniony[/li]
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nie wszystko skopiowałeś. Brakuje:
    Dlaczego wycięto mój wpis
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano września 2012
    [cite] Zarządca:[/cite]Chodziło mi o to, że z takiej ewidencji powinny wynikać pozycje, które należy nanieść na zaliczkach - czyli masz rację, nie trzeba odrębnie ustalać wzoru zaliczki indywidualnej, ponieważ naniesione na niej pozycje związane z tytułami wynikają z tytułów umieszczonych w ewidencji, której forma i zakres są przyjmowane uchwałą.

    w strukturze zaliczki podanej przez usera Formozę to jest niemożliwe
    [cite]Formoza:[/cite]Nasze opłaty składają się z następujących składników:
    1. Zaliczki na koszty zarządu nieruchomością wspólną - z tej kasy opłacamy: drobne naprawy, prąd, konserwacje, ubezpieczenia, wynagrodzenie admina, utrzymanie czystości. Dodatkowo z tej puli zakupujemy takie rzeczy jak: kosiarka, podkaszarka, pompa wody, paliwo do podkaszarki, trawę, nawozy, ziemię, torf, drzewa, krzewy, ławki, latarnie itp.
    2. Fundusz remontowy - z tej puli spłacamy kredyt zaciągnięty na termomodernizację.
    3. Zaliczki na świadczenia - nieczystości.

    W strukturze zaliczki https://forum.zarzadca.pl/komentarz/54626/, którą ja zaproponowałem wszytko jest jasne i zgodne z prawem, jasne dla właścicieli lokali, bo łatwo mogą sobie wszystko policzyć i zgodne z prawem dla np. US
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.