jak sprawnie przeprowadzić kontrolę finansów wspólnoty
helenkam
Użytkownik
W związku ze skargami zleceniobiorców na przedłużające się terminy realizacji zobowiązań finansowych przez administratora, zarząd chce przeprowadzić kontrolę przepływu środków na koncie wspólnoty. Jak się do tego sprawnie zabrać? ( nie mamy pasywnego dostępu do konta).
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Poza tym, jeśli administrator ma dostęp do konta wspólnoty, to powinien je mieć w ograniczonym zakresie tzn. ma prawo dokonywania na nim jakichkolwiek ruchów jedynie po akceptacji zarządu odnośnie danego wydatku.
Bez zgody zarządu zero możliwości działań na koncie.
Powinniście systematycznie kontrolować, jako zarząd , co dzieje się na Waszym koncie i mieć elektroniczny podgląd do niego, przy ustawieniu możliwości dokonywania operacji na zero.
Taka organizacja obiegu dokumentów finansowych wydłuża czas zapłaty.
Jak jest Zarząd WM to On powinien mieć podpis finansowy online. Zarządca NW /administrator internetem niech przesyła zeskanowane faktury Zarządowi, a ten niech płaci.
Trzeba wykorzystywać cuda techniki jakim jest internet. U mnie tak jest.
Jeżeli przelewów dokonuje się przez Internet, jest to jeszcze prostsze - wystarczy odpowiednia kombinacja uprawnień dostępu do konta, np. zarządca przygotowuje dyspozycję przelewu, ale akceptuje wyłącznie zarząd.
Najgorzej jest wówczas, gdy wyłączny dostęp do konta ma zarządca / administrator. Właściciele są pozbawieni nie tylko decydowania o swoich pieniądzach, ale i możliwości bieżącego wglądu do operacji bankowych. Przecież wyciągi bankowe też są w posiadaniu zarządcy, a zarząd bez prawa dostępu do konta nie uzyska w banku żadnych informacji.
Zarząd ma kompetencje ustawowe, nie musi mieć żadnych pełnomocnictw do konta. Wystarczy w banku złożyć pismo z kopią uchwały o powołaniu zarządu. To zarząd decyduje, czy administrator może mieć dostęp, a nie odwrotnie.
Jeżeli bank będzie robił trudności z cofnięciem upoważnienia administratorowi i przekazaniem kontroli nad kontem zarządowi wspólnoty, zarząd powinien zmi4enić bank - założyć konto gdzie indziej, poinformować właścicieli, żeby tam wpłacali swoje zaliczki i nie dać upoważnienia administratorowi do nowego konta. W starym banku zarząd powinien złożyć dyspozycję likwidacji rachunku i przelewu salda na nowe konto. O losie administratora zdecydujecie potem. Tylko od Was zależy, czy będzie miał u Was robotę.
Administrator może co najwyżej mieć bierny dostęp do konta (wydruki wyciągów, podgląd bieżący konta, itp)
Poczytaj ten wątek
https://forum.zarzadca.pl/discussion/1635/konto-bankowe-wm/#Item_30
Kontrola finansów nie jest potrzebna, gdy masz stały podgląd i to ty akceptujesz przelewy
Myślę, że z początkiem tygodnia uda mi się dotrzeć do uchwały upoważniającej administratora do konta. Mam zapis w umowie,odnośnie akceptacji zapłaty powyżej 300,00 zł, ale on tego nie przestrzega. Zamierzamy zmienić administratora na takiego, który doradzi a nie będzie wykorzystywał .
Głównie te niemedialne.
Pod fakturami częstokroć są protokoły odbioru. Treści mogą być ciekawe i pouczające.
opłata za pakiet - 40,00 zł miesięcznie
W przypadku zaciągnięcia kredytu remontowego: w okresie pierwszych czterech lat kredytowania kredytem inwestorskim z grupy kredytów "Nasz Remont" - stawka opłaty za Pakiet wynosi jedynie 20,00 zł miesięcznie.
http://www.pkobp.pl/index.php/id=oferta/id_product=000000000000224/section=mieszk/grupa=1/podgrupa=0/pwid=100000908910
ING Bank Śląski, konto Direct dla małych firm:
- opłata za prowadzenie rachunku WM - 0 zł,
- przelew internetowy - 0,90 zł,
- za system bankowości internetowej - 0 zł.
My go tylko zatwierdzamy ( co najmniej dwie akceptacje - zarząd 5 os.)