Zmiana zarządcy - pomóżcie
paulinad2
Użytkownik
Moja wspólnota wypowiedziała zarządcy umowę ze skutkiem na dzień 01.12.2010
Odbyło sie to poprzez uchwałę lokatorów. Ja załozyłam firmę która zarządza , dopiero zaczynam stąd moje pytania.
Czy na przekazanie dokumentów musi być również uchwała?
Czy ja mogę dalej być czlonkiem zarządu, czy z dniem 01.12.2010 muszę znaleźć kogoś na swoje miejsce
Czy mogę zarządać przekazania dokumentów do dnia 15.11.2010??
Odbyło sie to poprzez uchwałę lokatorów. Ja załozyłam firmę która zarządza , dopiero zaczynam stąd moje pytania.
Czy na przekazanie dokumentów musi być również uchwała?
Czy ja mogę dalej być czlonkiem zarządu, czy z dniem 01.12.2010 muszę znaleźć kogoś na swoje miejsce
Czy mogę zarządać przekazania dokumentów do dnia 15.11.2010??
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Przeczytałaś już ustawę o własności lokali?
Odbyło sie to poprzez uchwałę lokatorów. <strong>Ja załozyłam firmę która zarządza</strong> , dopiero zaczynam stąd moje pytania.
Czy na przekazanie dokumentów musi być również uchwała?
Czy ja mogę dalej być czlonkiem zarządu, czy z dniem 01.12.2010 muszę znaleźć kogoś na swoje miejsce
Czy mogę zarządać przekazania dokumentów do dnia 15.11.2010??</blockquote>
No, no ale falstart!!!
Ty lepiej rozglądnij się nad dobrym prawnikiem, bo cię lokatorzy zjedzą.
Nie wiem co zrobią właściciele lokali, ale lepiej pogadaj z nimi <strong>jak chcesz</strong> , (.ocenzurowano i wyszła chała..) Admin, <strong>z nich żyć</strong>.
Może lepiej byś licencje zarządcy zrobiła lub go zatrudniła?
Za dużo kasy masz?
Wystarczyło być w zarządzie...
Przekazanie dokumentów nie może nastąpić przed upływem terminu wypowiedzenia, czyli przed zakończeniem usługi świadczonej przez zarządcę.
Zarządca ma przecież obowiązek aktualizować i przechowywać te dokumenty, poza tym są mu potrzebne do pracy.
Zazwyczaj w umowie określa się, że dokumentacja techniczna budynku oraz umowy, uchwały, protokoły zebrań itp. powinny być przekazane w ciągu 30 dni po zakończeniu usługi (wygaśnięciu lub rozwiązaniu umowy), a dokumenty księgowe nawet w terminie późniejszym. Wszystko zależy od zapisów umowy, a te od przyjętego systemu rozliczeń (np. kwartalne rozliczenie wody i ścieków). Zarządca na koniec współpracy powinien dokonać rozliczenia z powierzonych środków wspólnych oraz rozliczenia właścicieli (w tym kosztów lokali, w których wspólnota pośredniczy).
Sprawdź warunki umowy.
Obawiam się jednak, że paulinad2 niewiele pomoże zarządowi.
Nowy administrator czy taki pełnomocnik o wielu sprawach dotyczących akuratnej wspólnoty nie wie lub ma mgliste pojęcie , On dopiero zaczyna.
W jednym z postów ukazał się standardowy wykaz (marta26421)co wchodzi w skład dokumentacji wspólnotowej.
https://forum.zarzadca.pl/discussion/1194/2/anteny-tv/#Item_54
Można się na tym wzorować.