Zmiana zarządcy - pomóżcie

paulinad2paulinad2 Użytkownik
edytowano września 2010 w Zarządzanie Nieruchomościami
Moja wspólnota wypowiedziała zarządcy umowę ze skutkiem na dzień 01.12.2010
Odbyło sie to poprzez uchwałę lokatorów. Ja załozyłam firmę która zarządza , dopiero zaczynam stąd moje pytania.
Czy na przekazanie dokumentów musi być również uchwała?
Czy ja mogę dalej być czlonkiem zarządu, czy z dniem 01.12.2010 muszę znaleźć kogoś na swoje miejsce
Czy mogę zarządać przekazania dokumentów do dnia 15.11.2010??

Komentarze

  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] paulinad2:[/cite]Odbyło sie to poprzez uchwałę lokatorów. Ja załozyłam firmę która zarządza
    Gratulacje.
    Przeczytałaś już ustawę o własności lokali?
  • Opcje
    weles1478weles1478 Użytkownik
    edytowano września 2010
    <blockquote><cite> paulinad2:</cite>Moja wspólnota wypowiedziała zarządcy umowę ze skutkiem na dzień 01.12.2010

    Odbyło sie to poprzez uchwałę lokatorów. <strong>Ja załozyłam firmę która zarządza</strong> , dopiero zaczynam stąd moje pytania.

    Czy na przekazanie dokumentów musi być również uchwała?

    Czy ja mogę dalej być czlonkiem zarządu, czy z dniem 01.12.2010 muszę znaleźć kogoś na swoje miejsce

    Czy mogę zarządać przekazania dokumentów do dnia 15.11.2010??</blockquote>

    No, no ale falstart!!!

    Ty lepiej rozglądnij się nad dobrym prawnikiem, bo cię lokatorzy zjedzą.

    Nie wiem co zrobią właściciele lokali, ale lepiej pogadaj z nimi <strong>jak chcesz</strong> , (.ocenzurowano i wyszła chała..) Admin, <strong>z nich żyć</strong>.

    Może lepiej byś licencje zarządcy zrobiła lub go zatrudniła?
    Komentarz edytowany weles1478
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Na co Ci ta firma?
    Za dużo kasy masz?
    Wystarczyło być w zarządzie...
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Czy na przekazanie dokumentów musi być również uchwała?
    nie
    Czy ja mogę dalej być czlonkiem zarządu
    Formalnie tak, ale zarząd wm kontroluje pracę administratora, więc widzę tu konflikt interesu
    Czy mogę zarządać przekazania dokumentów do dnia 15.11.2010??
    Możesz, ale stary administrator nie musi się do tego zastosować. Jak się uprze, to zrobi to ostatniego dnia albo i później. Zamiast żądać zapytaj, ugodowością masz większe szanse na współpracę.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Czy mogę zarządać przekazania dokumentów do dnia 15.11.2010??
    [cite] koziorozka:[/cite]Jak się uprze, to zrobi to ostatniego dnia albo i później.
    Jak ta sprawa jest uregulowana w umowie?
    Przekazanie dokumentów nie może nastąpić przed upływem terminu wypowiedzenia, czyli przed zakończeniem usługi świadczonej przez zarządcę.
    Zarządca ma przecież obowiązek aktualizować i przechowywać te dokumenty, poza tym są mu potrzebne do pracy.
    Zazwyczaj w umowie określa się, że dokumentacja techniczna budynku oraz umowy, uchwały, protokoły zebrań itp. powinny być przekazane w ciągu 30 dni po zakończeniu usługi (wygaśnięciu lub rozwiązaniu umowy), a dokumenty księgowe nawet w terminie późniejszym. Wszystko zależy od zapisów umowy, a te od przyjętego systemu rozliczeń (np. kwartalne rozliczenie wody i ścieków). Zarządca na koniec współpracy powinien dokonać rozliczenia z powierzonych środków wspólnych oraz rozliczenia właścicieli (w tym kosztów lokali, w których wspólnota pośredniczy).

    Sprawdź warunki umowy.
  • Opcje
    pacek57pacek57 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zarząd Wspólnoty winien upoważnić osobę (osoby) do protokolarnego przekazania dokumentacji Wspólnoty i poinformować o tym fakcie dotyczchasowego zarządcę (administratora).
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    To zarząd powinien przejąć dokumentację i podpisać protokół przejęcia:
    Art. 29.1b. Zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, jest obowiązany sporządzić protokół przejęcia nieruchomości i jej dokumentacji technicznej (budowlanej, powykonawczej i książki obiektu budowlanego) w imieniu wspólnoty mieszkaniowej, przechowywać dokumentację techniczną budynku oraz prowadzić i aktualizować spis właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej.
    Zazwyczaj nowy zarządca uczestniczy w przejmowaniu, pomagając zarządowi swoją wiedzą i doświadczeniem.
    Obawiam się jednak, że paulinad2 niewiele pomoże zarządowi.
  • Opcje
    weles1478weles1478 Użytkownik
    edytowano września 2010
    [cite] pacek57:[/cite]Zarząd Wspólnoty winien upoważnić osobę (osoby) do protokolarnego przekazania dokumentacji Wspólnoty
    i poinformować o tym fakcie dotychczasowego zarządcę (administratora).
    Zarząd Wspólnoty winien zrobić to sam, ale jak znam życie pewnie w wielu wspólnotach przekazanie dokumentacji odbywa się z pośrednictwem pełnomocników.
    Nowy administrator czy taki pełnomocnik o wielu sprawach dotyczących akuratnej wspólnoty nie wie lub ma mgliste pojęcie , On dopiero zaczyna.
    W jednym z postów ukazał się standardowy wykaz (marta26421)co wchodzi w skład dokumentacji wspólnotowej.
    https://forum.zarzadca.pl/discussion/1194/2/anteny-tv/#Item_54
    Można się na tym wzorować.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.