Rezygnacja z członka zarządu

ncwncw Użytkownik
edytowano grudnia 2010 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam
Jestem członkiem zarządu od lipca 2010 roku. Czy moge zrezygnować z pełnienia tej funkcji w kazdej chwili? Zaznaczam, iż nie pobieram zadnego wynagrodzenia z racji tej funkcji i moja rezygnacja nie narazi wspólnoty na jakiekolwiek "przeszkody" w dalszym działaniu pozostałych członków zarządu, dodam, iż w chwili obecnej zarząd składa się z trzech osób.
«1

Komentarze

  • Opcje
    igokowigokow Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Tak, możesz zrezygnować w każdej chwili bez wyjaśniania powodu takiej decyzji. Twoja wola czy zechcesz się wytłumaczyć ze swojego postępowania.
  • Opcje
    themoththemoth Użytkownik
    edytowano listopada -1
    jeżeli nie składałeś obietnic przedwyborczych i nie musisz ich spełniać to oczywiście że możesz w każdej chwili :)
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    moja rezygnacja nie narazi wspólnoty na jakiekolwiek "przeszkody" w dalszym działaniu pozostałych członków zarządu
    A miałeś czy nie miałeś jakieś obowiązki w tym Zarządzie, czy było to tzw. stanowisko papierowe, nie masz żadnych zobowiązań ?
  • Opcje
    restonreston Użytkownik
    edytowano listopada -1
    tu jeszcze może mieć wpływ treść uchwały, która powołała zarząd, ale generalnie, tak jak wspomnieli poprzednicy, możesz złożyć rezygnację w każdej chwili.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano grudnia 2010
    Możesz zrezygnować w każdej chwili.
    Wybacz wścibstwo, ale dlaczego chcesz zrezygnować już po pół roku? Za dużo roboty, nieporozumienia z pozostałymi członkami, czy jeszcze coś innego?
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Skoro zarząd składa się z 3 osób, wystarczy złożyć rezygnację na ich ręce.
    Najlepiej w formie pisemnej.
  • Opcje
    siweckisiwecki Użytkownik
    edytowano listopada -1
    a jak by składał się z 2 osób to nie wystarczy składać pisemnie ? a co to by był jak by co gorsza był sam - jednoosobwy zarząd.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jak z dwóch, to też wystarczy rezygnacja na ręce pozostałego członka zarządu.
    Jeśli byłby jednoosobowym zarządem, to o rezygnacji powinien powiadomić wszystkich właścicieli lokali.
  • Opcje
    siweckisiwecki Użytkownik
    edytowano listopada -1
    no własnie powinien. a bywają takie sytuacje że nie powiadomi i wtedy może być wesoło. np. jeżeli złożyłby taką informację do banku że rezygnuje z funkcji w zarządzie i z dniem dzisiejszym nie będzie składał podpisów pod przelewami. wtedy mogą być schody.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    A jak nie złoży informacji w banku, ale po rezygnacji przestanie podpisywać przelewy, to nie będzie schodów?
    Jeżeli jest zarządem 1-osobowym i chce złożyć rezygnację, to musi to zrobić nie przed lustrem, lecz przed swoimi zleceniodawcami, czyli ogółem właścicieli lokali. Jeśli nie powiadomi właścicieli, to nie ma rezygnacji.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano grudnia 2010
    Art. 61 par. 1 , zd. 1 kodeksu cywilnego:

    oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią.

    Wypowiedzenie umowy jest oświadczeniem woli, jeżeli adresat nie może zapoznac się z jego treścią, to nie zostało złożone.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    konradkonrad Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Mam następujące pytanie: członek zarządu WM złożył mailowo (do wszystkich pozostałych członków zarządu) rezygnację następującej treści: "rezygnuje z dniem dzisiejszym z pełnionej funkcji". Potem się chyba rozmyślił bo z kontekstu kolejnych jego wypowiedzi i działań wynika, że jednak nie zrezygnował. Pytanie zatem jest takie: czy rezygnacja jest skuteczna? Czy jest on nadal członkiem zarządu?
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Czy jest on nadal członkiem zarządu ?
    A jaka jest opinia pozostałych członków Zarządu WM ?
  • Opcje
    konradkonrad Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Opinie pozostałych są różne. Niezależnie od tego jest jakiś stan faktyczny, który chciałbym ustalić.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano stycznia 2011
    [cite] konrad:[/cite]Pytanie zatem jest takie: czy rezygnacja jest skuteczna? Czy jest on nadal członkiem zarządu?
    Rezygnacja jest skuteczna - ta osoba nie jest już członkiem zarządu.
    Żeby została nim ponownie, konieczna jest uchwała właścicieli o wyborze jej do zarządu.
    Kodeks cywilny:
    Art. 61. § 1. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią. Odwołanie takiego oświadczenia jest skuteczne, jeżeli doszło jednocześnie z tym oświadczeniem lub wcześniej.
    § 2. Oświadczenie woli wyrażone w postaci elektronicznej jest złożone innej osobie z chwilą, gdy wprowadzono je do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby osoba ta mogła zapoznać się z jego treścią.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Nt. odwołania złożonego oświadczenia woli:

    "wypowiedzenie jest jednostronną czynnością prawną i jako takie nie wymaga zgody spółdzielni i wywołuje skutek prawny z chwilą, gdy doszło do jej wiadomości w taki sposób, że mogła zapoznac się z jego treścią ( tak SN w orz. z 10 maja 1976 r.,IV CR 135/76, niepubl.). Natomiast odwołanie przez członka jego oświadczenia woli o wystąpieniu ze spółdzielni, które doszło już do jej wiadomości, może nastąpic tylko za zgodą spółdzielni wyrażoną w dowolnej formie (wyrok z 8 kwietnia 1982 roku, II CR 86/82, OSPiKA 3/83, poz. 56).
    Komentarz do kodeksu cywilnego, R. Rdunicki, LexisNexis, 2005, s. 261.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    konradkonrad Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dziękuję serdecznie!
    Jeszcze jedno pytanie. Wspomniany członek zarządu (na marginesie prawnik) twierdzi, że wycofał swoją rezygnację ponieważ mamy zaprotokołowany notarialnie sposób zarządu jako "zarząd właścicielski w składzie siedmioosobowym" i w związku z tym zarząd nie może działać w niepełnym składzie. Zatem jego rezygnacja spowoduje, że zarząd nie będzie mógł działać aż do uzupełnienia składu. Wydaje mi się to niedorzeczne ale proszę o opinię ekspertów.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano stycznia 2011
    No tak, ale do składania oświadczeń woli wystarczą podpisy dwóch członków zarządu niezależnie od liczebności zarządu.
    Jaki dokładnie jest ten zapis?
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    konradkonrad Użytkownik
    edytowano listopada -1
    "Uchwała nr (...) właścicieli lokali w nieruchomości (...) w sprawie wyboru zarządu nieruchomością wspólną.
    Par. 1
    Działając na podstawie art. 23 w związku z brzmieniem art. 20 ustawy z 24 czerwca 1994 r. o własności lokali właściciele lokali wybierają zarząd, który będzie pełnił funkcję od dnia (...) w składzie siedmioosobowym
    Par. 2
    Uchwała obowiązuje od dnia podjęcia"
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Moim zdaniem, samo ustalenie liczebności zarządu wspólnoty w uchwale - o ile nie towarzyszą temu inne postanowienia, regulujące zarząd nieruchomością wspólną inaczej, niż ustawa o własności lokali - nie stanowi określenia sposobu zarządu. Zaprotokołowanie takiej uchwały przez notariusza nie jest wymagane przez prawo, więc forma jej podjęcia nie ma wpływu na sytuację prawną wspólnoty.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Jak rozumiem wcześniej tej liczby w umowie nie ustanawiano - jeżeli tak, to skutecznośc takiej uchwały jest delikatnie mówiąc watpliwa, ponieważ wymagałaby zgody wszystkich właścicieli lokali.
    "Właściciele lokali mogą jednak dokonać zmiany tak określonego sposobu zarządu i stworzyć własny, zupełnie oryginalny model zarządzania, co wynika z brzmienia art. 18 ust. 1 tej ustawy stanowiącego, że:

    właściciele lokali mogą w umowie o ustanowieniu odrębnej własności lokali albo w umowie zawartej później w formie aktu notarialnego określić sposób zarządu nieruchomością wspólną, a w szczególności mogą powierzyć zarząd osobie fizycznej albo prawnej.

    Cytowany przepis wskazuje, że określenie sposobu zarządu choć dopuszczalne wymaga zawarcia przez właścicieli umowy w formie aktu notarialnego, względnie zapis o zmianie można zamieścic w umowie o ustanowieniu odrębnej własności lokalu jeszcze przed powstaniem wspólnoty mieszkaniowej."
    Więcej na ten temat w artykule:
    Określenie sposobu zarządu wymaga zgody wszystkich właścicieli lokali
    Artykuł na stronie czasopisma Zarządca Portal Informacyjny:
    http://www.zarzadca.pl/komentarze/834-okreslenie-sposobu-zarzadu-wymaga-zgody-wszystkich-wlascicieli-lokali.html
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    konradkonrad Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Pierwsza przegłosowana została na zebraniu WM uchwała zmieniająca sposób zarządu z instytucjonalnego na właścicielski. Stosowny fragment uchwały:
    "Od dnia (...) wprowadza się sposób zarządzania określony w ustawie o własności lokali jako właściwy dla nieruchomości, w których jest więcej niż siedem lokali - zgodnie z art. 20 tej ustawy"

    Jako druga głosowana była cytowana wcześniej uchwała. Miały być do niej dopisane nazwiska zamiast słowa "siedmioosobowym" ale notariusz zwrócił uwagę na to, że trafi to do Księgi Wieczystej i każda zmiana składu zarządu skutkować będzie koniecznością protokołowania przez notariusza i zmianami w KW. Dlatego wyszło jak wyszło. Później już bez notariusza przegłosowaliśmy uchwały o wyborze członków zarządu. Jak w tej sytuacji wygląda sprawa działania zarządu w składzie sześcioosobowym (zamiast siedmioosobowego)?
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Uważam, że takie postanowienie wymagałoby zgody wszystkich właścicieli lokali. Nie mniej jednak różnie tę sytuację można interpretowac. Jeżeli przyjmiemy, że uchwała jest skuteczna, to ten członek zarządu ma rację.
    Moim zdaniem nie ma, ale w ewentualnym postępowaniu sąd może miec odmienne zdanie na ten temat, tym bardziej, że odpowiedni zapis zamieszczono w księdze wieczystej.

    Proponuję jak najszybciej wyeliminowac postanowienia tej uchwały z obrotu prawnego.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    jezynka30jezynka30 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    trochę odgrzewany kotlet, ale mamy we wspólnocie od wczoraj problem:confused:
    przeczytałam ten wątek dokladnie i zrozumiałam co następuje: członek zarządu może w dowolnym momencie złożyć rezygnację z funkcji, o ile powiadomi o tym fakcie pozostałych członków zarządu lub członków wspólnoty (podając uzasadnienie swojej decyzji lub też go nie podając) i jest to rezygnacja skuteczna z chwilą powiadomienia zainteresowanych o tym fakcie.
    elan124 A miałeś czy nie miałeś jakieś obowiązki w tym Zarządzie, czy było to tzw. stanowisko papierowe, nie masz żadnych zobowiązań ?
    jeżeli rezygnujący członek zarządu jest jedyną osobą we wspólnocie, które ma wiedzę o toczącej od 5 lat sprawie sądowej, uczestniczył w rozprawach jako przedstawiciel wspólnoty, składał zeznania, ect., to czy złożona przez niego rezygnacja (pisemna) na ręce wszystkich członków wspólnoty jest skuteczna? i dopuszczalna w tej sytuacji?
  • Opcje
    daarekdaarek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Kodeks cywilny nie zawiera żadnych dodatkowych warunków dla skuteczności oświadczenia woli.
    "...Art. 61. § 1. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią..."
    Członek zarządu rezygnuje, złożył taką rezygnację i.... nie ma takiej siły, ani sankcji które by zmusiły go do dalszego pełnienia funkcji.
    Nawet gdyby właściciele podjęli uchwałę że ma być dalej członkiem zarządu to ma prawo olać taką uchwałę bo nikt nie ma prawa zmuszać kogokolwiek do robienia czegoś czego prawo mu nie nakazuje (art. 31 Konstytucji).
  • Opcje
    jezynka30jezynka30 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ok, zgadzam się w całej rozciągłości, jest skuteczna, ale z punktu widzenia prawa wszędzie (w banku, w sądzie, u administratora, i nie wiem gdzie jeszcze .....) obowiązuje nas uchwała, w ktorej zarząd wspólnoty stanowią konkretni członkowie z imienia i nazwiska, zatem na tak złożoną rezzygnację powinna być powołana stosowna uchwała o odwołaniu rzeczonego członka i powołaniu w jego miejsce nowego, albo pozostawieniu składu dotyczasowego (minus ten rezygnujący oczywiście :smile:), kto zatem odpowiada za zobowiązania (podpisuje faktury), jeżeli rezygnujący jest jedynym pełnomocnikiem do konta wspólnoty ( wiem, że to abstrakcja, ale tak było niestety :cry:)? czy mam rozumieć, że wspólnota do czasu uregulowania tej sytuacji utraciła płynność finansową?
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano października 2011
    czy mam rozumieć, że wspólnota do czasu uregulowania tej sytuacji utraciła płynność finansową?
    Utraciła możliwość dysponowania kontem, wysyłania przelewów do czasu wyboru nowego zarządu lub uzyskania pełnomocnictwa przez innego członka zarządu
    Spacer do banku z uchwałą o powołaniu członków zarządu polecam
  • Opcje
    daarekdaarek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Wspólnota to nie Sejm lub Rada Miasta gdzie trzeba podejmować uchwałę o wygaśnięciu mandatu bo ani UoWL ani KC nie przewidują takich wymogów w przypadku rezygnacji (czy śmierci) członka zarządu.
    Wpis Koziorożki powinien rozwiać wszelkie wątpliwości bo nie ma nad czym dyskutować, tu nie ma żadnego "ale" - był członek zarządu i go nie ma. UoWL mówi co należy zrobić.
  • Opcje
    jezynka30jezynka30 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    daarek Wspólnota to nie Sejm lub Rada Miasta gdzie trzeba podejmować uchwałę o wygaśnięciu mandatu bo ani UoWL ani KC nie przewidują takich wymogów w przypadku rezygnacji (czy śmierci) członka zarządu.
    tak, ale "obowiązująca" w chwili obecnej uchwała mówi, że skład zarządu stanowią dwaj nowo powołani członkowie + ten, który właśnie zrezygnował ( uchwała z lipca br.) wymienieni z imienia i nazwiska w treści uchwały. Zarząd/dy mojej wspólnoty nigdy nie stosował zasady udzielania pełnomocnictwa do konta nowopowoływanym członkom, wystarczyło, że rezygnujący miał dostęp i wgląd, reszta nie musiała, wiem, paranoja, ale tak było :sad:, dlaczego? nie wiem...
  • Opcje
    daarekdaarek Użytkownik
    edytowano października 2011
    "Zapomnij" o tej obowiązującej uchwale, tego zarządu już nie ma - to już historia.
    Trzeba jak najszybciej podjąć nową uchwałę o wyborze zarządu i przedstawić ją w banku.
    W tym samym banku zarząd wspólnoty upoważnia dwóch swoich członków (przy wieloosobowym składzie) do dysponowania w imieniu właścicieli kontem wspólnoty (wzory podpisów itd.).
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Mam pytanie, jeśli jeden z członków zarządu złoży rezygnację z funkcji (jest dwóch), czy można zażądać na dzień rezygnacji rozliczenia tzn. przedstawienia stanu finansowego WM, rozliczenia się z materiałów budowlanych itp. Istnieją uzasadnione obawy, ze "wpędzono" WM w długi, stan finansowy jest na minus, materiały budowlane (budowa parkingów, naprawa chodników) "rozeszły się".
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Od kogo ? Od siebie też... :wink:
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] drops:[/cite]Mam pytanie, jeśli jeden z członków zarządu złoży rezygnację z funkcji (jest dwóch), czy można zażądać na dzień rezygnacji rozliczenia tzn. przedstawienia stanu finansowego WM, rozliczenia się z materiałów budowlanych itp. Istnieją uzasadnione obawy, ze "wpędzono" WM w długi, stan finansowy jest na minus, materiały budowlane (budowa parkingów, naprawa chodników) "rozeszły się".



    Odnośnie stanu finansowego - to zależy co należy przez to rozumieć, jeżeli rozliczenie właścicieli - brak podstawy.

    Poza tym zastosowanie mają w takim przypadku przepisy kodeksu cywilnego regulujące stosunek zlecenia:
    Art. 740 kc:

    Przyjmujący zlecenie powinien udzielać dającemu zlecenie potrzebnych wiadomości o przebiegu sprawy, a po wykonaniu zlecenia lub po wcześniejszym rozwiązaniu umowy złożyć mu sprawozdanie. Powinien mu wydać wszystko, co przy wykonaniu zlecenia dla niego uzyskał, chociażby w imieniu własnym.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    drops - po co ci to rozliczenie?
    Nowy zarząd przejmie dokumentację i jak coś wg. niego będzie nie w porządku to poinformuje właścicieli, żeby sobie "oczyścić przedpole".
    Nie spiesz się, jeszcze zdążycie się pokłócić :wink:
  • Opcje
    kielonekkielonek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zarządca: zastosowanie mają w takim przypadku przepisy kodeksu cywilnego regulujące stosunek zlecenia
    Zwracam uwagę, że: przepisy kodeksu cywilnego regulujące stosunek zlecenia - nie mają tu zastosowania ponieważ członka zarządu nie łączy ze wspólnotą żaden stosunek zlecenia jeżeli wykonuje funkcję społecznie, z wyboru.
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nie będzie nowego Zarządu, pozostanie jeden z dwóch obecnych. Myślę o rozliczeniu stanu finansów WM. Dziwna jest o tyle ta rezygnacja, że jeszcze w kwietniu Zarząd wystąpił o podwyżkę i rozszerzenie składu do trzech osób. Już od dawna chcieliśmy się pozbyć tego człowieka. Myślę o przyjęciu rezygnacji, ale zażądaniu przedstawienia stanu finansowego WM i rozliczeniu się z materiałów. Dlaczego, podaję przykład: Zarząd bez zgody właścicieli wynajął część trawnika od ulicy na budkę gastronomiczną. Jej właściciel wybetonował sobie następny kawałek trawnika, bez zgody właścicieli, i postawił tam stolik. Na pytanie kto mu pozwoli i skąd miał kostkę brukową, odpowiedział prezes i od prezesa kupił kostkę. Prezes, czyli ten który chce złożyć rezygnację stwierdził, że kostkę bezpłatnie oddał temu człowiekowi, bo WM chciała się jej pozbyć. Jest to pełnowartościowa kostka z której WM ułożyła miejsca parkingowe. Więc ponawiam pytanie, czy możemy przyjąć rezygnację i jednocześnie zażądać rozliczenia.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    ponawiam pytanie, czy możemy przyjąć rezygnację i jednocześnie zażądać rozliczenia.
    Gdy członek zarządu rezygnuje, to nie potrzebuje do tego niczyjej zgody.
    Rozliczenie możecie zrobić sami, bez pytania nikogo o zgodę. Żądać możecie, rezygnujący nic nie musi.
    Teraz ja ponawiam pytanie, co konkretnie chcesz osiągnąć. Ustalasz prawdę. Załóżmy, że stwierdzasz nieprawidłowości. I co dalej?

    Od dawna chcieliście się go pozbyć. To teraz się cieszcie i do roboty :smile:
  • Opcje
    Praktyk-realistaPraktyk-realista Użytkownik
    edytowano listopada -1
    drops - widzę ,że chodzi tu o zatargi personalne a nie problem prawny.
    Więc ponawiam pytanie, czy możemy przyjąć rezygnację i jednocześnie zażądać rozliczenia.
    Wy nie robicie mu łaski on złożył oświadczenie woli rezygnacji i od tego momentu ma was gdzieś. Rozliczenia dokona Zarząd na następnym zebraniu rozliczeniowym w I kwartale przyszłego roku. Jak stwierdzi "malwersacje finansowe" WM może na drodze powództwa cywilnego żądać odszkodowania. Jak chodzi o np. 4 m2 kostki to radzę się nie wygłupiać.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] kielonek:[/cite]
    Zarządca: zastosowanie mają w takim przypadku przepisy kodeksu cywilnego regulujące stosunek zlecenia
    Zwracam uwagę, że: przepisy kodeksu cywilnego regulujące stosunek zlecenia - nie mają tu zastosowania ponieważ członka zarządu nie łączy ze wspólnotą żaden stosunek zlecenia jeżeli wykonuje funkcję społecznie, z wyboru.

    Mają zastosowanie, odpowiednie i takie są poglądy nauki prawa i orzecznictwa na ten temat.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Do Praktyka -realisty, Ty też "skręcasz" materiały należące do WM, jeśli nie widzisz problemu w takim rozdawnictwie jakie opisałam? Własność WM może być oddana za zgoda właścicieli, a nie uznania Prezesa.
    Jestem wam wdzięczna za uwagi i porady, ale czasami czytając komentarze, naprawdę zastanawiam się jak Wy zarządzacie WM.
  • Opcje
    manman Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] koziorozka:[/cite]
    czy mam rozumieć, że wspólnota do czasu uregulowania tej sytuacji utraciła płynność finansową?
    Utraciła możliwość dysponowania kontem, wysyłania przelewów do czasu wyboru nowego zarządu lub uzyskania pełnomocnictwa przez innego członka zarządu
    Spacer do banku z uchwałą o powołaniu członków zarządu polecam

    Co sie stanie jak nikt nie zechce byc nowym zarzadem?
    Aby wspolnota nie popadla w klopoty finansowe czlokowie zarzadu ktorzy podali sie do dymisji moga nadal podpisywac przelewy do czasu wybrania nowego zarzadu.
    Umozliwia im to Art. 27 UoWL.
  • Opcje
    Praktyk-realistaPraktyk-realista Użytkownik
    edytowano listopada -1
    man - napisałeś bardzo śmieszną rzecz
    Co sie stanie jak nikt nie zechce byc nowym zarzadem?
    Będą WM bez zarządu, wcześniej czy później pojawią się kłopoty.
    Aby wspolnota nie popadla w klopoty finansowe czlokowie zarzadu ktorzy podali sie do dymisji moga nadal podpisywac przelewy do czasu wybrania nowego zarzadu.
    Umozliwia im to Art. 27 UoWL.
    Zadziwiająca interpretacja?! Przelew nie trzeba podpisywać, przelew trzeba "przelać". Jeżeli robiła to księgowa/y, może robić to dalej do wyboru nowego zarządu, co wydaje się sprawą super pilną.
    Jestem wam wdzięczna za uwagi i porady, ale czasami czytając komentarze, naprawdę zastanawiam się jak Wy zarządzacie WM.
    Zarządzajuż 7 lat ,bo kieruję się rozsądkiem a nie zawiścią i zacietrzewieniem.
    Własność WM może być oddana za zgoda właścicieli, a nie uznania Prezesa
    To właśnie taka postawa pieniacza doprowadziła waszą WM do vacatu w zarządzie. Masz teraz szansę "wykazać się". I od tej pory będziecie w każdej sprawie podejmować uchwały. Podejrzewam ,że ta nieszczęsna kostka leżała gdzieś w rogu podwórka (chyba nie w mieszkaniu Prezesa?) i nie wiadomo było co z tym fantem zrobić. Zarząd podjął jakąś decyzje, aby się jej pozbyć. Jeżeli drops uważasz ,że poniosłaś stratę finansową to wnieś pozew cywilny o odszkodowanie w wysokości procentowej części wartości tej kostki czyli jakieś 50 zł, poprawisz swoje samopoczucie.
    Niestety przewiduję ,że w Waszej WM już nie będzie dobrze.
    A tak a propos - kim Ty jesteś w tej WM ,skoro
    Myślę o przyjęciu rezygnacji
    ???:bigsmile::bigsmile::bigsmile:
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Man: Co się stanie jak nikt nie zechce być nowym zarządem ?
    Ustawa i prawo przewidują wyjścia z takich "dolegliwości".
  • Opcje
    jansoboljansobol Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] drops:[/cite]Do Praktyka -realisty, Ty też "skręcasz" materiały należące do WM, jeśli nie widzisz problemu w takim rozdawnictwie jakie opisałam? Własność WM może być oddana za zgoda właścicieli, a nie uznania Prezesa.
    Jestem wam wdzięczna za uwagi i porady, ale czasami czytając komentarze, naprawdę zastanawiam się jak Wy zarządzacie WM.
    Zgadzam się z Tobą w 100%. Nie powinno być przyzwolenia na takie praktyki.
  • Opcje
    manman Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Praktyk-realista:[/cite]man - napisałeś bardzo śmieszną rzecz
    Będą WM bez zarządu, wcześniej czy później pojawią się kłopoty.

    Co widzisz w tym smiesznego?
    Najwyrazniej nie przeczytales wpisu do ktorego sie odnioslem a w ktorym autor sugeruje ze jak zarzad sie poda do dymisji to wspolnota bedzie miala klopoty finansowe jak szybko nie wybierze nowego zarzadu bo utracila dostep do swojego konta w banku.
    [cite] Praktyk-realista:[/cite]Zadziwiająca interpretacja?! Przelew nie trzeba podpisywać, przelew trzeba "przelać". Jeżeli robiła to księgowa/y, może robić to dalej do wyboru nowego zarządu, co wydaje się sprawą super pilną.

    Znowu, co w tym zadziwiajacego?
    Administrator/ksiegowy przynosi przelew do podpisu i ktos go musi podpisac aby przelew mogl zostac wykonany.
    Administrator/ksiegowy bez podpisu kogos ze wspolnoty moze sobie tylko groznie pokiwac palcem w bucie.
    Zadnego przelewu sam nie wykona.
    [cite] elan124:[/cite]
    Man: Co się stanie jak nikt nie zechce być nowym zarządem ?
    Ustawa i prawo przewidują wyjścia z takich "dolegliwości".

    W jakim celu to napisales?
    Zeby dac wszystkim do zrozumienia ze cos wiesz ale nie powiesz?
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zeby dac wszystkim do zrozumienia ze cos wiesz ale nie powiesz?
    Ja jestem prosty użytkownik, od porad z zakresu środków przymusu są specjaliści. Widzisz w tym coś dziwnego... :wink:
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Do Praktyka - realisty, nasz Prezes dokonuje "rozdawnictwa" od lat. Trzyma się stołka, że już mu przyrósł do tylniej części ciała. Kostka leżała w magazynku i można ją było wykorzystać do ułożenia nowego miejsca parkingowego, bo ludzie parkują na trawniku, a miejsc brakuje. Ja jestem jednym z właścicieli, którym się to wszystko nie podoba i chciałby, aby wszystko miało uzasadnienie, ale z korzyścią dla WM. Przy Twoim podejściu do sprawy, szczerze współczuję właścicielom z Twojej WM, pewnie mają zdanie podobne do mojego. W naszej WM przelewy podpisują obaj członkowie Zarządu. Widzę, że słowo "pieniacz" jest Twoim ulubionym.
  • Opcje
    manman Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] elan124:[/cite]
    Zeby dac wszystkim do zrozumienia ze cos wiesz ale nie powiesz?
    Ja jestem prosty użytkownik, od porad z zakresu środków przymusu są specjaliści. Widzisz w tym coś dziwnego... :wink:
    Teraz juz nie.
    Jestes tu aby nabijac sobie licznik.
  • Opcje
    Praktyk-realistaPraktyk-realista Użytkownik
    edytowano września 2013
    drops -
    nasz Prezes dokonuje "rozdawnictwa" od lat.
    I na pewno był w ZOMO! Tu jest tylko zawiść, tu nie chodzi o żadne rozdawnictwo ale frustracja z powodu kiosku z kiełbaskami pod oknem.
    Kostka leżała w magazynku i można ją było wykorzystać do ułożenia nowego miejsca parkingowego, bo ludzie parkują na trawniku, a miejsc brakuje.
    To trzeba było tak zrobić, alke jak znam życie na zebrania przychodził tylko Prezes ,drugi członek Zarządu o paru "zastraszonych" członków zarządu, albo ich kuzyni, znajomi i nic nie można zrobić.
    Ja jestem jednym z właścicieli, którym się to wszystko nie podoba i chciałby
    Ty jesteś prawdopodobnie jedynym z właścicieli, którzy to chcą..
    szczerze współczuję właścicielom z Twojej WM
    Oczywiście są tak przeze mnie zastraszeni, że w trzy dni po zebraniu uchwalono w trybie indywidualnego zbierania głosów ( nie chodziłem po mieszkaniach, wrzucili swoje głosy do skrzynki pocztowej) moje absolutorium. W zeszłym roku dobrowolnie złożyłem rezygnację z funkcji, ale po tygodniu otrzymałem absolutorium więc zostałem. Ja znam życie więc domniemywam co się u Was stało
    Dziwna jest o tyle ta rezygnacja, że jeszcze w kwietniu Zarząd wystąpił o podwyżkę i rozszerzenie składu do trzech osób
    Oczywiście członkowie WM stwierdzili ,że podwyżka się nie należy i nie było trzeciego chętnego "jelenia" do Zarządu.
    Trzyma się stołka, że już mu przyrósł do tylniej części ciała
    Tak się trzyma ,że złożył rezygnacje. drops - masz teraz szansę się wykazać, zgłoś się do zarządu, zrezygnuj z wynagrodzenia i przekonaj innych do siebie. Ludzie Cię zlinczują, skłócisz się z sąsiadami i będziesz swoje frustracje pokazywać na takich forach.
    Administrator/ksiegowy przynosi przelew do podpisu i ktos go musi podpisac aby przelew mogl zostac wykonany.
    Administrator/ksiegowy bez podpisu kogos ze wspolnoty moze sobie tylko groznie pokiwac palcem w bucie.
    Zadnego przelewu sam nie wykona.
    To jest demagogia. Oczywiście jak się dowie ,że w przyszłym tygodniu jest wybór nowego Zarządu to poczeka. Ale w przypadku przewlekania zebrania i np. konieczności usunięcia awarii np. sieci energetycznej czy gazowej co powinien zrobić. Poczekać???
    Aby wspolnota nie popadla w klopoty finansowe czlokowie zarzadu ktorzy podali sie do dymisji moga nadal podpisywac przelewy do czasu wybrania nowego zarzadu.
    Umozliwia im to Art. 27 UoWL.
    Mogą ale nie muszą, niech na tej podstawie drops podpisuje.:bigsmile:
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    drops - rada, żebyś sam wszedł do zarządu jest bardzo dobra.
    Będziesz miał szansę uzdrowić finanse waszej wspólnoty i duży wpływ na to jakie remonty są najpilniejsze a co może poczekać.
    Dawno temu byłam w takiej samej sytuacji jak ty - dużo mi się nie podobało. Roboty mi przybyło, ale satysfakcji przybyło.
    Poczytaj posty samostrzel2815 - ona miała takie problemy, że twoje czy moje przy nich to mały pikuś. I dała radę :)
    Tak więc zachęcam. Do roboty! :smile:
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.