Nie mieszkam i nie jestem zameldowana a naliczono mi opłatę za wywóz nieczystości
ewa1234
Użytkownik
Od dwóch i pół roku wspólnota nalicza mi opłatę za wywóz śmieci mimo że Zarząd wiedział że mieszkanie które jest naszą własnością stoi puste. Zarządca wiele razy był u nas i spisywał zerowy stan liczników z wody i pytał kiedy się wprowadzamy. Po ostatnim spotkaniu wspólnoty mieszkaniowej ,kiedy to zagłosowaliśmy przeciw podwyższeniu opłaty za ogrzewanie ( była znaczna nadpłata za ogrzewanie ale nie zwrócono jej mieszkańcom tylko zaliczono na poczet przyszłego roku) Zarządca już w bezpośredniej rozmowie zachował się nagannie obrażając nas jako właścicieli a na koniec zatwierdził "nie mieszkacie nie rządzicie" Zapytałam dlaczego w takim razie naliczają nam za wywóz śmieci za trzy osoby każdego miesiąca? Na to Przewodniczący odpowiedział że nie miał takiej wiedzy że nie mieszkamy. Nie mam słów na takie zachowanie.Ponieważ wiele razy pytał nas kiedy się wprowadzamy i doskonale wiedział ze mieszkanie stoi puste od samego początku. Jednak posiadam rachunki z których jasno wynika ze nie było w ciągu tych dwóch lat zużycia wody na mieszkaniu .Więc skoro Zarząd który rozlicza zużycie wody wg liczników miał wiedzę ze stan zerowy wynika z naszego niezamieszkiwania lokalu własnościowego to jak mógł naliczyć nam za 3 osoby opłatę za wywóz nieczystości. W chcieli obecnej zgłosiłam na piśmie prośbę o zwrot bezpodstawnie naliczonej opłaty bądź rekompensatę w postaci zwolnienia z płatności za wywóz nieczystości dokładnie o taką samą ilość miesięcy.Dodam że w dalszym ciągu nie zamierzamy tam mieszkać. Czy w razie odmowy mogę skierować sprawę o zwrot opłaty na drogę Sądową jest to kwota w tej chwili około 600zł.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Często jest to stała opłata za liczbę pojemników i nawet gdy połowa mieszkańców jest na wakacjach, wóz jest w połowie pusty, to i tak wm musi zapłacić. Wewnętrzne rozliczenie tej opłaty to inna sprawa
Nie chce cię martwić, ale i tak masz szczęście, że nie płacisz za wodę, bo stałe koszty jej dostarczenia często są rozliczane udziałem + woda zużyta na części wspólnej
W mojej wspólnocie jest tak, że jak ktoś nie mieszka to płaci wywóz nieczystości tylko za jedną osobę, nie ma opcji "0", no ale my mamy uchwalony przez właścicieli regulamin :bigsmile:
żeby ci robale do domu nie wchodziły jak odpady nie będą wywożone, gdy zrobi się ciepło....
Ja wiem, że to co napisałem, do ciebie nie dociera, bo nie masz zamiaru uczestniczyć w kosztach wywozu śmieci -odpadów, bo nie korzystasz z lokalu ....
On także ma faktury za usługi, czyli np. za udrożnienie rury spustowej - bo sądzę, że to administrator a nie członkowie zarządu przechowuje u siebie dokumenty. Jednak jak jest naprawdę to tylko ty możesz sprawdzić
U nie WM zamówiła ilość kubłów, opróżnianych ileś razy w miesiącu i te koszty podzieliła wg klucza ustalonego przez właścicieli lokali.
Nowy doklejony: 26.03.12 13:05
KubaP ja mam osobno naliczone opłaty i to nie małe za uzytkowanie części wspólnej.
Nowy doklejony: 26.03.12 13:19
KubaP moge ponosić tą opłaty ale w niektórych WM w takim przypadku nalicza się tylko za jedną osobę. A nie za 3 aż.
płacisz dużo bo masz duży udział w NW ....
a pewnie lokal ma trzech współwłaścicieli lokalu
Nowy doklejony: 26.03.12 13:35
KubaP proszę o konstruktywne i poparte jakimś sensownym uzasadnieniem odpowiedzi.
Może nam wyjaśnisz skąd masz naliczane za 3 osoby?
A co z lokalami które są podnajmowane , Jak w nich ustalono ilość osób zamieszkujących /produkujących odpady?
Nowy doklejony: 26.03.12 15:43
Opłaty za "produkcję odpadów"w lokalach najmowanych są tam naliczane na podstawie zgłoszenia przez wynajmującego właściciela. Tyle ile osób zgłosi tyle naliczy administrator.
Dlaczego trzy a nie, np. pięć osób? To na wspólnocie spoczywa ciężar dowodu, że te trzy osoby w lokalu mieszkały w myśl zasady wynikającej z art. 6 kodeksu cywilnego, które stanowi, że ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z tego faktu wywodzi skutki prawne. Nie wydaje mi się też, aby Pani stanowisko było słuszne, ponieważ śmieci wywożone są z nieruchomości wspólnej, nawet gdyby nikt nie mieszkał, to i tak czasami coś trzeba będzie wywieźć.
Czy właściciele lokali podjęli jakąś uchwałę w zakresie wywozu nieczystości?
Twoją winą jest to że dopiero teraz to zauważyłaś i masz pretensje do zarządu czy administratora o wysokość opłat....a co robiłaś przez te dwa lata?????
Płaciłaś nie wiedząc za co?????
W naszej wspólnocie przyjęliśmy regulamin naliczania zaliczeg wg liczby osób zgłoszonych przez właściciela jako przebywające, nie jest to na pewno odkrywcze ani rewelacyjne, ale jest i działa...
Nie wydaje mi się, żeby gdziekolwiek w Polsce zdążył zafunkcjonować nowy system, oparty na "rewolucji śmieciowej" (zmianach w wielu ustawach, oddających w pełni gospodarkę odpadami w ręce gmin). Jego wdrażanie wymaga przejścia przez kilka etapów i przeprowadzenia przetargu na usługę wywozu. Poza tym metoda "od osoby" nie jest jedyną, jaką mogą stosować gminy, więc nie przesądzajmy z góry, jaką stosuje gmina ewy1234.
Obowiązkiem właściciela jest również sprawdzanie prawidłowości rozliczeń lokalu, po otrzymaniu takowego po zamknięciu roku. Domaganie się zwrotu nadpłat po kilku latach jest możliwe lecz problematyczne i w wyniku nie przedłożenia pisemnego oświadczenia, nie gwarantuje powodzenia sprawy.
Żaden przepis nie nakłada na właściciela takiego obowiązku, natomiast obowiązany jest dopełnić obowiązku meldunkowego, z kolei zarządzający może otrzymać dane na ten temat od organu - czyli to okrężna droga.
Ilość osób zameldowanych bardzo rzadko pokrywa się z ilością osób faktycznie zamieszkałych w lokalu.
Proszę zerknijcie w swoje ksiązeczki opłat, jak płacicie za śmieci ????
Nowy doklejony: 28.03.12 18:39
Dodam tylko tyle - te rozliczenia funkcjonują od lat i zdziwilibyście się w jak wielu miastach.
U mnie jest podpisania umowa na wywóz opadów bytowych z części wspólnych od ilości pojemników i ilości ich opróżniania w miesiącu - umowa ryczałtowa.
Wewnętrzne rozliczenie tych kosztów wywozu odpadów z NW odbywa się wg zużytej w lokalu zimnej wody .
Nikt nikogo nie szpieguje, nie donosi ...
w jaki to rejonie kraju panują takie zasady? chyba centralna Polska ?
nazwa usługi
1/wywóz nieczystości stałych wg/ osób
2/dzierżawa pojemników wg/osób
PKWiU
1/......
2/......
ILOŚC
71
71
JEDNOSTKA MIARY
71
71
CZĘSTOTLIWOŚĆ
1 RAZ NA M-C
1 RAZ NA M-C
CENA BRUTTO
9,99
3,51
WARTOŚC BRUTTO
709,29
249,21
WARTOŚĆ FAKTURY: 958,50 itd...
miasto południowy zachód, to samo widziałam we wrocławiu gdzie córka płaci 16 zł za osobę.
Nowy doklejony: 28.03.12 19:13
płaciła wcześnie za 3 osoby, jedna się wyprowadziła płaci za 2, widziałam rozliczenie roczne.
Podam ci przykład takich firm jak WOP-Alba czy Transformers
tak płaci wspólnota:
1,4 m3 ( kubeł) X 2 razy w tyg X 4.33 tyg. X 58,00 zł/m3 X 1,08 = koszt do rozliczenia przez wspólnotę .
Jak tego dokona to ich wewnętrzna sprawa.
PS 16 zł/os. to dużo i za dużo jak na Wrocek.
Co ma rada miasta do firmy wywozowej, świadczącej usługę dla prywatnych nieruchomości? Rada może uchwalić Regulamin czystości i porządku, minimalną ilość pojemników i parę innych rzeczy, ale nie metodę naliczania ceny usługi przez prywatną firmę albo sposób wewnętrznych rozliczeń we wspólnocie.
1/ na jakiej podstawie rada miasta wybiera firmę odbierającą śmieci z prywatnej nieruchomości??????
2/ skoro śmieci odbiera miejska firma bezpośrednio "od mieszkańca" to co z tym ma wspólnego wspólnota????? Na jakiej podstawie pośredniczy w przekazywaniu danych i pieniędzy????
Nie zmienia to faktu, że taki system gdzieniegdzie funkcjonuje.... ksenia1960 pisze o prawdziwej sytuacji...
Nowy doklejony: 29.03.12 20:48
Dodam tylko że w WM w skrócie opłaty są naliczane w WM na osobę zamieszkałą. Nie złożyłam oświadczenia na piśmie o niezamieszkaniu lokalu własnościowego tylko ustnie zgłosiłam do administracji ze lokal będzie pusty . Zarząd twierdzi że naliczał opłaty zgodnie z prawem opierając się na protokole przekazania zbywcy mieszkania. Co dalej?
Zarządzający mógł albo zwrócić się do Pani o informację, albo wystąpić do biura meldunkowego w tej sprawie.