Przybliżone stawki zł/m2 po deregulacji zawodu zarządcy nieruchomościami

pawlikp80pawlikp80 Użytkownik
edytowano maja 2012 w Wolne tematy
Jak w temacie w moim województwie dowiedziałem się to od 0,50 zł do 0,75 zł tak wynika z analizy w aglomeracji śląskiej, a jakie będą stawki po uwolnieniu zawodu. Zapraszam do dyskusji
«1

Komentarze

  • Opcje
    TsudaTsuda Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Warszawa stawki 0.65 - 1.05 zł. Uważam, że po deregulacji nic się nie zmieni.

    Powód jest prosty nie ma ona wpływu na zarządzanie wspólnotami.
    Zobacz w artykule GP
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/619411,zarzadca_w_prywatnym_budynku_nie_musi_miec_licencji.html
  • Opcje
    pawlikp80pawlikp80 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    dzisiaj dowiedzialem sie na spotkaniu ,ze sa juz firmy ,ktore proponuja stawki 0,10 gr. jak to mozliwe ,zeby w dobrym stanie utrzymywac nieruchomosc i dobrze gospodarowac ?
  • Opcje
    igaiga Użytkownik
    edytowano czerwca 2012
    pawlikp80
    dzisiaj dowiedzialem sie na spotkaniu ,ze sa juz firmy ,ktore proponuja stawki 0,10 gr. jak to mozliwe ,zeby w dobrym stanie utrzymywac nieruchomosc i dobrze gospodarowac ?
    Moim skromnym zdaniem kwota 10 gr za m jest w pełni wystarczająca.
    Nie wiem o jakim utrzymaniu i gospodarowaniu mówisz.W naszej wspólnocie za wszystko płacimy osobno.Wszelkiego rodzaju przeglądy opłacamy sami,ubezpieczenie sami,remonty sami,usterki sami itd.
    Nasza pani administrator niczym nie gospodaruje.Robi tylko przelewy przez internet.Raz w miesiacu za wywóz nieczystosci,raz na cztery miesiące za energię elektryczną i raz na pół roku za wodę.
    Za tą cieżką pracę w tym roku pobiera kwotę 400 zł miesięcznie czyli 4800 zł rocznie (765m).
    Dla przykładu 2009 rok 7800 zł rocznie.
    2010 rok 7200 zł rocznie.
    Potem dziwimy się,że wspólnoty nie maja pieniedzy na remonty. 20 000 zł dla wspólnoty 12 lokali 765 m to duża kwota.
    Najwyższy czas ,żeby część wspólnot otworzyła szeroko zamknięte oczy.
    Komentarz edytowany iga
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] iga:[/cite]Wszelkiego rodzaju przeglądy opłacamy sami,ubezpieczenie sami,remonty sami,usterki sami itd.
    to nie są koszt za zarządzanie częścią wspólną / nieruchomością ...
    te wyliczankę we wspólnocie płaci się odrębnie od stawki za zarządzanie /administrowanie....
    Nasza pani administrator niczym nie gospodaruje.
    Robi tylko przelewy przez internet. Raz w miesiacu za wywóz nieczystosci,raz na cztery miesiące za energię elektryczną i raz na pół roku za wodę.
    Za tą cieżką pracę w tym roku pobiera kwotę 400 zł miesięcznie czyli 4800 zł rocznie (765m).
    Ona nie zasługuje na miano administratora lecz pracownika najemnego Zarządu wspólnoty ,
    Ten przykład jest typową parodią funkcji Zarządcy /Administratora we wspólnocie ; niewiele ma wspólnego z tym co jest napisane w UoNG
  • Opcje
    LejmanLejman Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Iga, bądź fair i pomnóż 765 x 0.10zł.

    A teraz powiedz jakie są oczekiwania wspólnoty od administratora?
    Moje know-how wyceniacie na 76.50zł miesięcznie - OK.
    Czy koszty dojazdów, telefony, tusz w mojej drukarce , znaczki, koperty też mają się znaleźć w tej kwocie???
  • Opcje
    pawlikp80pawlikp80 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Owszem zgodzę się żeby za takie czynności administratorowi mniej płacić ,ale administrator to nie zarządca ,ani firma zarządzająca. Lejman dobrze podkreślił na koszty zarządu są dojazdy, telefony ogólnie prowadzenie biura to w tej kwocie 0,10 zł mam się zmieścić to nie porozumienie.
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    iga
    Jak dla mnie wyrzucacie w błoto 400 zł/mies.
    Ta osoba nie jest ani administratorem, ani zarządcą, a tylko wykonuje proste czynności biurowe, które mogłabyś robić sama.
  • Opcje
    igaiga Użytkownik
    edytowano czerwca 2012
    pawlikp80
    Owszem zgodzę się żeby za takie czynności administratorowi mniej płacić ,ale administrator to nie zarządca ,ani firma zarządzająca. Lejman dobrze podkreślił na koszty zarządu są dojazdy, telefony ogólnie prowadzenie biura to w tej kwocie 0,10 zł mam się zmieścić to nie porozumienie.
    No i fajnie ,że się ze mną zgadzasz.
    Owa pani jest licencjonowanym zarządcą,oraz prowadzi 1-osobową firmę zarzadzającą,lecz w naszym przypadku pełni funkcję administratora.
    Nie wiem gdzie dojezdża,ale do nas nie musi,ma dwa kroki.Poza tym,bywa tak sporadycznie,że jest wręcz nie zauważalna.Chyba że gościnnie u zarządców(małżeństwa- większościwych właścicieli).
    Gdzie dzwoni też nie wiem i nie śmiała bym pytać.
    A biuro,jak biuro.Jeżeli prowdzi usługi zarządzania/administrowania kilku czy kilkunastu wspólnot,to sumujac całość prowadzonej działalności(wspólnoty większe i mniejsze),daje dopiero realny dochód owej firmy prowadzonej przez daną osobę.W każdym bądź razie,jeżeli nie przynosiła by ta działalność odpowiedniego dochodu,siłą rzeczy nie miała by racji bytu.
    Dobrze wiesz że spora wiekszość zarządców/administratorów w ostatnich latach bardzo dobrze się miała i ma jeżeli chodzi o zarobki.
    To dzięki wlaścicielom tak dobrze co niektórym sie wiedzie.
    Wszystko jest ok.jeżeli wspólnotę stać na takie wydatki.Wolny kraj,wolny wybór.Ale jeżeli odbywa się to kosztem remontów,kieszenią mniej zamożnych, to coś jest nie tak i należało by zmniejszyć kwoty za zarządzanie/administrowanie.
    Nie śmiem tu niczego głośno się domyslać,z jakigo to powodu zarządy(niektóre,tak jak w naszym przypadku) podpisują z administratorem umowy w takich właśnie zawyżanych kwotach.
    Dla przypomnienia 2009r-650zł miesięcznie
    2010-600zł miesiecznie
    2011-400zł miesięcznie
    Kwoty absolutnie nie adekwatne do wykonywanej pracy.

    Nowy doklejony: 01.06.12 10:57
    a-z
    Jak dla mnie wyrzucacie w błoto 400 zł/mies.
    Ta osoba nie jest ani administratorem, ani zarządcą, a tylko wykonuje proste czynności biurowe, które mogłabyś robić sama.
    Masz rację.Wyszliśmy kiedyś z taką propozycją.Niestety wielmożny zarząd ma odmienne zdanie.
    Musi być biuro,administracja,licencja........itd.
    Wiesz tu chodzi chyba o takie zabezpieczenie się administratorem.To nie my,to administrator.
    Jakby kompletnie sobie nie zdawali sprawy z tego,że to zarząd ponosi pełną odpowiedzialność za działania administratora.
    W każdym bądź razie dobrze im ze sobą.I tak to sie na razie ma.
    Mogę się tylko domyślać,że w kwestii pieniędzy również dobrze współpracują.Ale to tylko moje domysły,nic więcej.
    Komentarz edytowany iga
  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano czerwca 2012
    należało by zmniejszyć kwoty za zarządzanie/administrowanie.
    Przecież zmniejszacie systematycznie:
    2009r-650zł miesięcznie
    2010-600zł miesiecznie
    2011-400zł miesięcznie
    400 zł/m-c to przy powierzchni użytkowej 765 m2 daje stawkę 0,52 zł/m2 - wcale nie tak dużo.
    Ale zgadzam się z a-z, że przy 12 lokalach możecie się sami zarządzać.

    Nowy doklejony: 01.06.12 12:27
    [cite] pawlikp80:[/cite]Owszem zgodzę się żeby za takie czynności administratorowi mniej płacić ,ale administrator to nie zarządca ,ani firma zarządzająca.
    A kiedy masz do czynienia z zarządcą "całą gębą" we wspólnocie, wykonującym pełny zakres czynności zarządzania, o których mowa w ugn?
    Gdzie byś zakreślił granicę między administratorem a zarządcą? Na czym polegają różnice w pracy jednego i drugiego?
    Jeżeli jest zarząd właścicielski, to zarządca zawsze pełni rolę "administratora". Nawet przy zarządzie powierzonym może działać samodzielnie tylko w zakresie zarządu zwykłego, z wyłączeniem reprezentacji wspólnoty - chyba, że został do tego upoważniony w umowie powierzenia zarządu lub w późniejszej uchwale właścicieli.
    Komentarz edytowany Posesja
  • Opcje
    igaiga Użytkownik
    edytowano czerwca 2012
    Posesja
    Życzę wszystkim wspólnotom,które mają taką możliwość,żeby mogły się same zarządzać.
    Może dzięki tym oszczędnościom,choć trochę poprawi się kondycja i wygląd budynków.
    Komentarz edytowany iga
  • Opcje
    pawlikp80pawlikp80 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ja sądzę ,że za niedługo zarządzanie i administrowanie nieruchomościami będzie w czynie społecznym. Ktoś kto będzie chciał zrobić wizytówkę firmy - portfolio to będzie takimi do 1000 m2 pow. użytkowej wspólnotami mieszkaniowymi zarządzał po to tylko ,żeby móc potem zarządzać wielkimi osiedlami.
    Przez takie coś potem jest słaba jakość zarządzanych budynków i właściciele biorą w swoje ręce zarządzanie budynkiem ,ale to jest tylko chwilowy entuzjazm bo któż będzie w czynie społecznym zarządzał dłuższy czas potem to słomiany zapał zgaśnie ,a wraz z nim budynki.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Stawki to za mało ...

    Ważne co w zamian ... jakie usługi są zadeklarowane w umowie za administrowanie czy zarządzanie nieruchomością ...
    jakie będą wykonywane to już zależy od Zarządu Wspólnoty.... i potrzeb ogółu właścicieli...

    Oto przykładowy zakres czynności administratora / zarzadcy nieruchomości wspólnych...
    1)	przygotowanie danych dotyczących weryfikacji stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali i właścicieli lokali. 
    2)	prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej, wymaganej przez przepisy prawa budowlanego;
    3)	zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne, zgodnie z wymogami prawa budowlanego; 
    4)	zlecanie utrzymania w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali oraz terenu nieruchomości określonego w § 1 pkt.1 umowy, chodnika przed nieruchomością i ewentualnych innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów lub obowiązujących przepisów – kontrola prawidłowości wykonywania powyższych prac. 
    5)	zapewnienie zarządzanej nieruchomości (z wyłączeniem sytuacji awaryjnych) nieprzerwanych dostaw oleju opałowego,  zimnej wody,  i odprowadzenia nieczystości płynnych, energii elektrycznej, odprowadzenia ścieków i wywozu nieczystości,
    6)	zlecanie usług kominiarskich i innych usług związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej;
    7)	zlecanie wykonywania bieżącej konserwacji i napraw na nieruchomości wspólnej, a w szczególności:
    napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych, umożliwiających  właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokalu, zimnej wody i odprowadzenie  ścieków, instalacji domofonu, RTV, systemu monitoringu oraz innych urządzeń należących do nieruchomości wspólnej.
    8)	Zlecanie wykonania:
    a)  - prac remontowych w nieruchomości wspólnej odbywa się na zasadach określonych w § 6
    b)	- usuwania awarii i ich skutków w nieruchomości wspólnej odbywa się na zasadach określonych   § 7 umowy,
    9)	ubezpieczanie części wspólnej  nieruchomości budynkowej w zakresie zgodnym z wolą Zleceniodawcy;
    10)	 opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych, chyba że są one uiszczane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali.
    11)	opiniowanie umów o dostawy bądź usługi związane z realizacją zadań przekraczających zakres zwykłego zarządu, kontrola prawidłowości wykonania tych umów oraz sugerowanie ich rozwiązania w przypadkach gospodarczo uzasadnionych;
    12)	 przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej;
    13)	 przygotowanie i przedstawienie Zarządowi Wspólnoty do akceptacji projektu planu gospodarczego (w formie planu rzeczowo – finansowego) i korekt do tego planu – w tym przychodów  i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej oraz propozycji harmonogramu realizacji ze wskazaniem kluczowych tematów;
    14)	 przygotowanie rozliczeń planu gospodarczego,  o którym mowa pkt. 13 - w tym rozliczeń funduszu remontowego;
    15)	otwarcie lub przejęcie rachunku bankowego dla Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy,
    16)	 prowadzenie ewidencji pozaksięgowej i rachunków bankowych w tym obsługa bankowości elektronicznej przy zachowaniu zasad i reguł wynikających z obowiązujących przepisów;
    17)	 sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego najpóźniej na 7 dni przed terminem zebrania sprawozdawczego. 
    18)	przygotowanie umów na wynajęcie części wspólnej – zgodnie z uchwałą Wspólnoty Mieszkaniowej,
    19)	ewidencja , wystawianie  rachunków, wezwań  do zapłaty, należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości,
    20)	 wydawanie poświadczeń lub zaświadczeń w stosunku do właścicieli ubiegających się  o  dodatki mieszkaniowe i pomoc społeczną. 
    21)	 rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością – w formie rocznego sprawozdania z działalności nie później niż w pierwszym kwartale roku następnego w stosunku do roku rozliczeniowego, z wpłacanych miesięcznych zaliczek określonych uchwałą właścicieli oraz świadczeń określonych § 4 umowy, 
    22)	 przedstawienie Zarządowi  WM informacji o stanie rachunku bankowego w przypadku zagrożenia płynności finansowej Wspólnoty Mieszkaniowej.
    23)	 wysyłanie wezwań do zapłaty w stosunku do właścicieli zalegających z zapłatą miesięcznych zaliczek na pokrycie kosztów utrzymania nieruchomości  - naliczonych  należności oraz przekazywanie zarządowi raz na kwartał listy właścicieli zalegających z opłatami wraz z podaniem kwot zaległości.
    24)	 Windykacja zaległych należności o których mowa w pkt. 23 na podstawie odrębnego zlecenia.
    25)	 a) ilekroć w niniejszym zakresie obowiązków mowa jest o czynnościach polegających na zlecaniu osobom trzecim wykonania usług na rzecz Zleceniodawcy, rozumie się przez to działanie Zleceniobiorcy polegające na wyborze oferenta, opiniowanie treści umowy,  przedstawienie umowy ostatecznej Zarządowi WM - Zleceniodawcy do podpisu.  
           b) nie dotyczy działań Zleceniobiorcy w zakresie drobnych napraw i usuwania awarii, które są zlecane samodzielnie na podstawie zlecenia rozliczonego kosztorysem powykonawczym.   
    26) w miarę potrzeb spotkania z Zarządem Wspólnoty odbywać się będą w terminie uzgodnionym przez strony oraz z wcześniejszym przekazaniem programu omawianych spraw - ze spotkania sporządzać się będzie protokół. 
    27) doradztwo prawne z zakresu wspólnot mieszkaniowych
    

    Na ile wyliczacie powyższy zakres czynnościowi przyjętych przez administratora? ..... 0,10 zł/m2 pul :bigsmile: czy więcej...
  • Opcje
    pawlikp80pawlikp80 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    to dobre pytanie zadałeś bo powyższy zakres czynności to jest dla wm igi okrojony przecież jak napisała :
    W naszej wspólnocie za wszystko płacimy osobno.Wszelkiego rodzaju przeglądy opłacamy sami,ubezpieczenie sami,remonty sami,usterki sami itd.

    To jak to ma się do tego zapisu skoro nie ma tych 27 pkt.
    Życzę wszystkim wspólnotom,które mają taką możliwość,żeby mogły się same zarządzać.
    Może dzięki tym oszczędnościom,choć trochę poprawi się kondycja i wygląd budynków.
  • Opcje
    igaiga Użytkownik
    edytowano czerwca 2012
    pawlikp80
    to dobre pytanie zadałeś bo powyższy zakres czynności to jest dla wm igi okrojony przecież jak napisała :
    W naszej wspólnocie za wszystko płacimy osobno.Wszelkiego rodzaju przeglądy opłacamy sami,ubezpieczenie sami,remonty sami,usterki sami itd.
    Wiesz doskonale co miałam na myśli.
    Chodzi o to,żeby nie ponosić dodatkowych,czasami zbędnych kosztów we wspólnocie,jakim jest administrowanie.
    Właściciele nie są inwalidami,którzy nie wiedzą ile jest lokali we wspólnocie,z którą sprzątaczką podpisać umowę(rudą czy blondynką),w jakim banku otworzyć konto(może w tym w którym jest najkorzystniejsza oferta dla wspólnot ?).
    Z całą pewnością mieli by dylemat z kominiarzem( zawołać tego który popatrzy w górę z rękami w kieszniach, ale przynosi szczęście czy może tego który chce wejśc na dach i rzeczywiście przeczyścić kominy) itd. .............
    Doradztwo prawne ? Administrator ? No chyba ,że posiada wykształcenie prawnicze. Zwoływanie zebrań przez administratora ?
    To tylko dzięki administrowaniu(istnieniu administratora we wspólnocie) zrodziło się te 27 pkt. przedstawionych przez KubaP.
    Właściciele są w stanie okroić to do realnego minimum.
    I te ciągłe zlecenia temu samymu elektrykowi,hydraulikowi,kominiarzowi(takie zaprzyjaźnione z administratorem Kaziki i Stasie)
    Dlatego też nadal uważam ,że w wielu wspólnotach(nie mówię wszystkich) administrator/administowanie jest zbędnym wręcz kompletnie nie potrzebnym wydatkiem pieniedzy właścicieli.
    Należy ludzi uświadamiać,a nie wciskać im ciemnotę,że bez administratora wspólnota nie da sobie rady,a budynki się zawalą.
  • Opcje
    acabanacaban Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Iga - zgadzam sie z tobą całkowicie. U nas administrator robi wielkie sprawy tajne z udostępniania jakichkolwiek dokumentów wspolnotowych komukolwiek z właścicieli / remonty i przelewy bankowe./a Zarząd te brednie akceptuje, I jak tu się nie domyślać / narazie, dopóki nie ujrzą te sprawy światła dziennego. że mają wspólnie brud za paznokciami./ I co najgorsze że właściciele mają na to wszystko faktycznie zamknięte oczy i zachowują się jak stado baranków uważających że administrator to święta krowa i należy mu we wszystkim wierzyć co : powie i zrobi. Mamy nadzieję że do pewnego czasu. Aby to ocknięcie się ludzi nastąpiło jak najszybciej ., bo szkoda naszych pieniędzy.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano czerwca 2012
    [cite] iga:[/cite]Doradztwo prawne ? Administrator ? No chyba ,że posiada wykształcenie prawnicze. Zwoływanie zebrań przez administratora ?
    To tylko dzięki administrowaniu(istnieniu administratora we wspólnocie) zrodziło się te 27 pkt. przedstawionych przez KubaP.
    Nie wiedziałem, że właściciel lokalu to "człowiek orkiestra" ... na wszystkim się zna i wszytko potrafi zrobić .... nawet sam się obsłuży ...Wiara czyni cuda ...:wink:

    Administrator/ Zarzadca nieruchomości to nie "człowiek orkiestra" tylko moderator, który ma wszytko zorganizować tak, aby wspólnota nie miał problemów i przykrości prawnych.

    On zatrudnia specjalistów , posiada odpowiedni sprzęt, legalne oprogramowanie do prowadzenia ewidencji pozaksięgowej wspólnoty czy obsługi właścicieli lokali .
    Kupczenie i żonglowanie.... "być albo nie" wspólnoty podnosi tobie adrenalinę userko iga .... i o to w tym chodzi, a nie o to,
    by uciułać parę groszy dziś, gdy można jutro wydać setki tysięcy by wspólnotę wydobyć z tarapatów czy to finansowych czy organizacyjnych jak i prawnych.
    I te ciągłe zlecenia temu samymu elektrykowi,hydraulikowi,kominiarzowi(takie zaprzyjaźnione z administratorem Kaziki i Stasie)
    A wszytko to masz w jednej stawce ...za administrowanie . Jak to się podzieli na czynniki pierwsze to wyjdzie dużo drożej ... nie wspomnę , że stali "opiekunowie- wykonawcy usług" "zaprzyjaźnienie ze wspólnotą " lepiej znają nieruchomość, co pozwala skrócić naprawy , ograniczyć do minimum starty ...

    Uważam, że każda wspólnota winna mieć stałego konserwatora części wspólnych ....
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    pawlikp80pawlikp80 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    wątek z 2012 r. ,ale temat zawsze aktualny jakie są u Was stawki w br 2015 ogólnokrajowe ? tylko na kilku stronach www firm w obrocie nieruchomościami można wyszukać, spotkaliście się z administrowaniem promocja "jeden miesiąc za free" ,albo jak w przypadku dyskontów "usługa za administrowanie 0,50 zł/m2 a przeglądy gazowe free lub 2 za 1"
  • Opcje
    marian53marian53 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    U mnie wspólnocie mieszkaniowej zarządca zarządza tak jak by była jego własność robi tak jak mu pasuje, a ja nic nie mam do powiedzenia nie wiem za co mu płacę nie mogę nic powiedzieć bo i tak zrobi jak mu pasuje.
  • Opcje
    pawlikp80pawlikp80 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    wyrok Sądu Apelacyjnego w Szczecinie z dnia 8 sierpnia 2013 r. (sygn. akt IACa 328/13). Stwierdził on, że wypłata wynagrodzenia wszystkim członkom zarządu – niezależnie od faktycznie wykonanej przez nich pracy – nie odpowiada dyspozycji art. 28 ustawy o własności lokali, zgodnie z którym wynagrodzenie członka zarządu powinno odpowiadać uzasadnionemu nakładowi jego pracy.
  • Opcje
    KowalKowal Użytkownik
    edytowano listopada -1
    WM wymyśliła głupią uchwalę to ją sąd uchylił.
    Ale sam jestem ciekaw jakie stawki obowiązuje w RP. W Szczecinie bez 50gr/m2 nie podchodź, obiły mi się o uszy stawki 0,5-06 zl/m2.
  • Opcje
    pawlikp80pawlikp80 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Podobnie jak u mnie woj. śląskie Katowice ,czyli utrzymują się stawki z czasów przed dereguacją
  • Opcje
    cdncdn Użytkownik
    edytowano listopada -1
    0,50 zł/m2 to dużo?
    pawlikp80, zostań zarządcą za stawkę 0,20 zł/m2. Wykosisz konkurencję i przejmiesz rynek na Śląsku. Stawki same nie spadną.
  • Opcje
    ANNAMARIAANNAMARIA Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Można administrować również i za 0,01zł/m2, tylko co wykonuje ten administrator jaką ma umowę i ile wynoszą inne czynności zlecone przez zarząd lub przez uchwały. To chyba jakaś paranoja. Skoro on niema co robić to poco go zatrudniać.
  • Opcje
    KowalKowal Użytkownik
    edytowano listopada -1
    ANNAMARIA -
    Skoro on niema co robić to poco go zatrudniać
    to pytanie kieruj nie do nas ale do właścicieli.
  • Opcje
    pawlikp80pawlikp80 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    ja jestem członkiem Zarządu WM,
    [cite] cdn:[/cite]0,50 zł/m2 to dużo?
    pawlikp80, zostań zarządcą za stawkę 0,20 zł/m2. Wykosisz konkurencję i przejmiesz rynek na Śląsku. Stawki same nie spadną.
    tylko pytam bo śledzę Wasze wątki i dawno nie było ,więc postanowiłem odświeżyć. dziękuję bardzo za udzielone odpowiedzi...
  • Opcje
    gizmogizmo Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dla zarządów wspólnot, które postanawiają zatrudnić firmę zarządzającą i administrującą chyba ważne powinno być, czy zarządca ma licencję czy nie. Ja bym sie obawiał zatrudnić cwaniaka, który postanowił sobie otworzyć firemkę i chce zarabiać na zarządzaniu nieruchomościami, bo prawo pozwala każdemu to robić. Żeby zdobyć kontakty zejdzie mocno z cen, ale co z tego skoro jego usługa będzie marna, bo nigdy wcześniej w tym się nie zajmował, zarządzania się nie uczył, nikt jego wiedzy nie sprawdził. Wiadomo, że cena za usługę administrowania jest ważna, ale nie dajmy się zwariować - lepiej dołożyć te kilka albo kilkanaście groszy z metra i wybrać firmę sprawdzoną, która jest na rynku od wielu lat, w której pracują licencjonowani zarządcy, która ma bogaty pakiet usługi i która będzie doradzać zarządowi właścicielskiemu WM, który może nie mieć wiedzy o niuansach zarządzania nieruchomościami.

    Poza tym stawki stawkami, a najlepiej spotkać się z przedstawicielem firmy i ponegocjować ceny. Przemyśleć, jakie konkretnie ma się oczekiwania wobec zarządcy czy administratora, co jest priorytetem dla wspólnoty. Osobiście mogę polecić "status nieruchomości mieszkaniowe", bo oprócz administratora z głową na karku mamy stały kontakt z zarządcą, który nie tylko nadzoruje pracę tego pierwszego, ale pomaga w ogarnięciu całej masy tematów jak np. procesowanie się z deweloperem.
  • Opcje
    pawlikp80pawlikp80 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    a jak to jest w praktyce jak np. oferty ,ze 0,60/m2 za mniejsze wspolnoty - 3 budynki 2 klatkowe a np 0,35/m2 za większe wspolnoty - budynek 6 klatek przeciez jest wiecej do zrobienia to podobnie jak promocja w carrefour
    wez 2 twixy a 1 dostaniesz za 1 gr. ;)
  • Opcje
    gizmogizmo Użytkownik
    edytowano listopada -1
    No przecież to bardzo logiczne, dlaczego dla wielkich wspólnot ceny z metra są niższe. Jeśli nieruchomość ma 20 tys. m2, to przy cenie 0,35 zł z metra za zarządzanie wyciągną 7 tys. Gdyby taką stawkę przyjąć dla nieruchomości, która ma 5 tys., to zarobek 1750 zł. A roboty tyle samo, co na wielkiej nieruchomości. Różnica tylko taka, że administrator mniej kopert musi zakleić ;)
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lipca 2015
    [cite] gizmo:[/cite]No przecież to bardzo logiczne, dlaczego dla wielkich wspólnot ceny z metra są niższe.
    Jeśli nieruchomość ma 20 tys. m2, to przy cenie 0,35 zł z metra za zarządzanie wyciągną 7 tys.

    Gdyby taką stawkę przyjąć dla nieruchomości, która ma 5 tys., to zarobek 1750 zł. A roboty tyle samo, co na wielkiej nieruchomości.
    Różnica tylko taka, że administrator mniej kopert musi zakleić :wink:
    no i mamy ten sam błąd , każdy pyta za ILE , a nie za CO i dopiero po ile?

    Ciekaw jestem jakie wynagrodzenie byś ustalił gizmo dla nieruchomości 750 m2; 9 lokali , budynek 100 letni; wymagając natychmiastowych remontów , wewnętrznie zadłużony na ok. 40% , z jedną rodziną patologiczną , średnia wieku właścicieli lokali to 65 lat ...

    *****************************************************************************************************************
    Nie zgadzam się z takim uproszczeniem w myśleniu. To nie tylko koszt "wysłanych kopert" ,
    Wynagrodzenie wynika ze zleconego zakresu obowiązków, jakie musi wykonywać co miesiąc
    np. ile rozliczeni opomiarowanych mediów robi ,
    ile zdarzeń prawnych zachodzi we wspólnocie ,
    jak siła ludzka pracuje na rzecz wspólnoty , ect.

    W realu funkcjonują dwie szkoły wynagradzania Administratora :
    - Opłata ryczałtowa lub
    - opłata "za każdą wykonaną czynność" wg cennika Administratora.

    która opcja jest lepsza , wygodniejsza dla wspólnoty sam oceń.

    :gafa:
  • Opcje
    wp44wp44 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] gizmo:[/cite]A roboty tyle samo, co na wielkiej nieruchomości
    Nie do końca jest to prawdą, ale masz dużo racji. Podzielam pogląd, że w przypadku zarządzania, czy administrowania nakład pracy nie jest proporcjonalny do wielkości obiektu i im większy obiekt, tym byłby korzystniejszy dla zarządcy/administratora przy jednolitej stawce za 1m2, dlatego im większa wspólnota, tym chętniej powinna negocjować stawki za zarządzanie/administrowanie.
  • Opcje
    misiek99misiek99 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Wspólnota mieszkaniowa w Warszawie Falenicy(zadupie, 15 km od centrum Warszawy).Ok 4200m2. Administracja 89gr/m2; Zarząd 39gr/m2; sprzątanie 1,10, ochrona 90gr. konserwator 70gr. Tak nas dy..ją.
  • Opcje
    tajfuntajfun Użytkownik
    edytowano marca 2016
    Jak się dacie. Wejherowo . Zarządca (18.1wynagrodzenie) 50gr/m*m, sprzątanie + konserwacja 0,45 gr/m*m
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2016
    [cite] wp44:[/cite]
    [cite] gizmo:[/cite]A roboty tyle samo, co na wielkiej nieruchomości
    Nie do końca jest to prawdą, ale masz dużo racji.

    Podzielam pogląd, że w przypadku zarządzania, czy administrowania nakład pracy nie jest proporcjonalny do wielkości obiektu i im większy obiekt, tym byłby korzystniejszy dla zarządcy/administratora przy jednolitej stawce za 1m2,
    dlatego im większa wspólnota, tym chętniej powinna negocjować stawki za zarządzanie/administrowanie.
    ja uważam, że należy płacić za co wykonują a nie tylko oferują ,
    w nowych WM mam miejsce "mania wyższości", która jest przenoszona z prowadzanych biznesów ( tam wydają tylko polecenia) czy wolnych zawodów, jakie wykonują , mania wyższości i oczekiwania na "fory" ze strony Administratora / Zarządu jest wielką pomyłką , bo wszyscy właściciele lokali we wspólnocie są równi wobec prawa i obowiązków wynikających z bycia właścicielem lokalu i członkiem Wspólnoty
  • Opcje
    AstraAstra Użytkownik
    edytowano marca 2016
    Sosnowiec WM 6200 m2 stawka: 0,56zł, woj. opolskie wspólnota 1200 m2 stawka: 0,40zł

    A w Sosnowcu lub najbliższej okolicy, ktoś z Państwa mógłby polecić Dobrego zarządcę?
  • Opcje
    LaluniaLalunia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zasadniczo się utarło, że wynagrodzenie za zarządzanie ustala się na podstawie powierzchni użytkowej.
    I tutaj powstaje swego rodzaju niekonsekwencja, gdyż ten, co ma zarządzać bezie zarządzać wszystkim innym poza właśnie tą powierzchnią użytkową.
    Należy pamiętać, że powierzchnia użytkowa budynku to suma powierzchni użytkowej wszystkich lokali, którymi to zarządzają ich właściciele we własnym zakresie.
    W moim przekonaniu uzależnianie wynagrodzenia zarządcy od powierzchni użytkowej jest dalece idącym uproszczeniem.
    Słusznie zauważył wyżej gizmo, że niezależnie od wielkości budynku zarządzając trzeba wykonać tyle samo pracy. Trzeba zlecić wykonanie takich czynności jak: sprzątanie, konserwacja, utrzymanie zieleni, ochronę, itp., za które trzeba będzie zapłacić mniejszą lub większą kwotę, ale samo zlecenie wykonania (zarządzenie) tych czynności pochłania dokładnie tyle samo czasu. Może trochę więcej czasu zajmą właśnie rozliczenia wydatków na udziałowców.
    Oczywiści, w ogólnym rozrachunku wynagrodzenie zarządcy trzeba będzie podzielić zgodnie z udziałami, ale jego wysokość nie powinna być uzależniana od powierzchni użytkowej czegoś, co z czynnościami zarządzania nie ma nic wspólnego (lokale), ale od zakresu obowiązków, które będą wchodzić w zakres umowy.

    Wynagrodzenie za zarządzanie w stawce za m2 swoje pochodzenie wzięło z budynków przemysłowych/inwestycyjnych, gdzie wyspecjalizowane firmy zarządzające takimi nieruchomościami (Panattoni, Hillwood, inne) ustalają stawkę właśnie w stosunku do powierzchni, którą mają zarządzać. Zupełnie nie przekłada się to na wspólnoty mieszkaniowe, bo tak jak wspomniałam wyżej, tutaj zarządca zarządza wszystkim innym niż powierzchnia użytkowa.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Lalunia:[/cite]Zasadniczo się utarło, że wynagrodzenie za zarządzanie ustala się na podstawie powierzchni użytkowej.
    nie jest to prawda ale tak jest praktykowane zwłaszcza u byłych zarządców wywodzących z byłych DZBM-ów , ZGK , BGM czy innej maści podmiotów .
    Coraz częściej spotyka się, że to Wspólnota zakreśla zakres usług jaki jest do wykonania przez Zarządcę / Administratora, on to wycenia , zawiera się umowę na administrowanie nieruchomością wspólna , a zaliczki płaci się wg udziałów w NW ( kwota miesięczna razy udział w NW)

    To, że ktoś sobie później przelicza to na m2 pul to jego sprawa , do niczego mu to nie jest potrzebne .
  • Opcje
    cdncdn Użytkownik
    edytowano kwietnia 2016
    [cite] Lalunia:[/cite]Wynagrodzenie za zarządzanie w stawce za m2 swoje pochodzenie wzięło z budynków przemysłowych/inwestycyjnych, gdzie wyspecjalizowane firmy zarządzające takimi nieruchomościami (Panattoni, Hillwood, inne) ustalają stawkę właśnie w stosunku do powierzchni, którą mają zarządzać.
    To stwierdzenie nie ma związku z rzeczywistością. Wspólnoty mieszkaniowe, zarządcy nieruchomości i stawka za 1m2 powierzchni użytkowej w budynkach mieszkalnych istniały, zanim pojawiły się międzynarodowe firmy, zarządzające biurowcami czy "powierzchniami komercyjnymi".

    Nie ma sensu walczyć z wiatrakami. O stawkę za m2 pytają sami właściciele, szukający nowego zarządcy dla swojej wspólnoty. Ostateczny kształt umowy i wysokość wynagrodzenia zarządcy zależą od zakresu zadań, specyfiki nieruchomości oraz od zdolności negocjacyjnej stron, a nie od punktu wyjścia, jakim zazwyczaj jest stawka za m2 powierzchni.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano kwietnia 2016
    [cite] cdn:[/cite]Nie ma sensu walczyć z wiatrakami.
    O stawkę za m2 pytają sami właściciele, szukający nowego zarządcy dla swojej wspólnoty. Ostateczny kształt umowy i wysokość wynagrodzenia zarządcy zależą od zakresu zadań, specyfiki nieruchomości oraz od zdolności negocjacyjnej stron, a nie od punktu wyjścia, jakim zazwyczaj jest stawka za m2 powierzchni.
    i stawka za m2 a nie zakres usług jest decydująca.

    Następnie oczekiwania właścicieli lokali a właściwie członków Zarządu rosną , rosną za tę samą stawkę , co w końcu doprowadza do konfliktu na linii Administrator - Zarząd WM, ponieważ nikt nie chce "pracować społecznie" czy dotować na rzecz innego podmiotu ..... i szukamy następnego "jelenia"...
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano lipca 2016
    [cite] manike72:[/cite]Odpowiedni zarządca to prawdziwy skarb.
    Takiego skarbu ktoś musi pilnować... Np. czterdziestu rozbójników. :cool:
  • Opcje
    domikub93domikub93 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Za zarządzanie należy zapłacić, mój zarządca oferuje różnego rodzaju dodatkowe usługi dla osób mieszkających w jego zasobach z których każdy kto chce może skorzystać.
    Zgadzam się z opiniami że wielu Zarządców niewiele robi dla WM którymi zarządza ale nie należy mówić tego o wszystkich.Przecież jak są wybory do Zarządu wspólnoty to jeden patrzy na drugiego i nikt z reguły nie chce, a przecierz to Zarząd wybiera Zarządce, nic prostszego jak zmienić jak się jest niezadowolonym.
    Zarządca powinien dać jakąś wartość dodaną do tego co robi, powinien rozwijać swoje usługi w stosunku do zasobów WM z którymi pracuje - szczególnie usługi skierowane do osób starszych.
  • Opcje
    wp44wp44 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    mój zarządca oferuje różnego rodzaju dodatkowe usługi dla osób mieszkających w jego zasobach z których każdy kto chce może skorzystać.
    Wzruszające.
    domikub93: Zarządca powinien dać jakąś wartość dodaną do tego co robi, powinien rozwijać swoje usługi w stosunku do zasobów WM z którymi pracuje - szczególnie usługi skierowane do osób starszych.
    A ja myślałem, że zarządca jest od tego, żeby zarządzać nieruchomością wspólną na podstawie oraz w ramach uowl i umowy o zarządzanie.

    Jeśli zarządca ma dawać wartość dodaną i rozwijać swoje usługi w stosunku do zasobów WM z którymi pracuje - szczególnie usługi skierowane do osób starszych, to ja uważam, że wspólnota powinna w zamian dawać jakąś wartość dodaną dla zarządcy, oczywiście najlepiej wartość pieniężną. Na przykład dodaną do umownego wynagrodzenia. Szczególnie osoby starsze powinny wtedy dawać taką wartość dodaną.

    Czy zdarzyło Ci się zapłacić zarządcy choćby jeden złamany grosz ponad to, co było zapisane w umowie? Choćby jeden raz w życiu? No właśnie. Tak myślałem. No, ale w drugą stronę, to oczekiwania, że hej! Sądzę, że trzeba najpierw samemu dodać wartość, żeby wymagać dodawania wartości od innych.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lutego 2019
    [cite]domikub93[/cite]a przecierz to Zarząd wybiera Zarządce,
    nic prostszego jak zmienić jak się jest niezadowolonym.
    ale czy tak powinno być ?...., przecież to patologia.... koleś, kolesia popiera .
    Wybór zarządcy należy do ogółu właścicieli lokali , natomiast podpisanie umowy z wybranym należy do Zarządu .
    [cite]domikub93[/cite]Zarządca powinien dać jakąś wartość dodaną do tego co robi, powinien rozwijać swoje usługi w stosunku do zasobów WM z którymi pracuje - szczególnie usługi skierowane do osób starszych.
    chyba nie mylisz o robieniu zakupów czy całodobową opiekę ...

    problem w tym, że nie zawsze właściciele chcą wyłożyć kasę na jego inicjatywy np . budowę windy w 3 kondygnacyjnym budynku (12 lokali)
    Zarządca działa w ramach środków jakie wyłożą właściciele lokali, i tu kółko się zamyka .

    https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/8551/automatyczne-podwyzszenie-wynagrodzenia-administratora/#Item_0
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano lutego 2019
    Zarządca (...) powinien rozwijać swoje usługi w stosunku do zasobów WM z którymi pracuje - szczególnie usługi skierowane do osób starszych.
    Jeszcze bardziej szczególnie, w tej grupie wiekowej, do osób samotnych, będących właścicielami lokalu, bez spadkobierców. :tooth:

    Hmm... :confused: Od kiedy to osoby starsze stanowią zasoby WM, z którymi pracuje zarządca? No chyba, że... one mają już coś/wiele za sobą i dzięki temu zaczynają stanowić zasoby. I... czasem są to zasobne zasoby, godne uwagi i zainteresowania oraz rozwijania szczególnych usług.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Wybór zarządcy należy do ogółu właścicieli lokali
    Powtarzanie tego przy każdej okazji - a także bez niej - nie sprawi, że zdanie stanie się prawdziwe.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lutego 2019
    [cite] koziorozka:[/cite]
    Wybór zarządcy/administratora należy do ogółu właścicieli lokali , natomiast podpisanie umowy z wybranym należy do Zarządu
    Powtarzanie tego przy każdej okazji - a także bez niej - nie sprawi, że zdanie stanie się prawdziwe.
    Przytaczanie stwierdzenia, że nie jest "prawdziwe", nie spowoduje, że zostanie uznane za kłamstwo , jakbyś sobie tego życzyła i Tobie podobni.
    Wybór należy do właścicieli lokali, w jaki sposób będzie wybierany ich Zarządca/Administrator. To ONI powinni wiedzieć, co dla Nich, właścicieli lokali, jest dobre.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano lutego 2019
    Wybór zarządcy należy do ogółu właścicieli
    powinni wiedzieć, co dla Nich, właścicieli lokali, jest dobre
    "należy" - nieprawda, takiego wymogu prawnego nie ma.
    "powinni wiedzieć' - nikt tego nie kwestionuje
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lutego 2019
    Wybór zarządcy/administratora należy do ogółu właścicieli
    powinni wiedzieć, co dla Nich, właścicieli lokali, jest dobre
    "należy" - nieprawda, takiego wymogu prawnego nie ma.
    a jaki jest prawny wymóg? i kto tak twierdzi.... członkowie Zarządu WM ? ...
    bo tak im wygodnie, aby mogli kręcić swoje lody , uprawiać nepotyzm , kolesiostwo ... to nazywasz "prawny wymóg" .

    50% problemów z Administratorem pochodzi z faktu, że na wybór Administratora nie mieli wpływu właściciele lokali, a drugie 50 % to, że laik (członek Zarządu) nie potrafi ocenić poprawnie profesjonalisty, robi to zgodnie PR, bo za nic nie odpowiada.

    Zarządzanie WM to nie "kółko różnicowe" czy drużyna harcerska ... to bardzo odpowiedzialna czynność , bo chodzi o ludzkie życie .
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    domikub93domikub93 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nie sądziłem że rozpętam taka burzę.
    Może zamiast, przepraszam za sformuowanie "miotać się" - poszukajcie Zarządcy świadczącego usługi na miarę XXI wieku.
    Albo jak ktoś jest wiecznie niezadowolony - proszę zrobić studia podyplomowe "Zarządzanie nieruchomościami" i samodzielnie zarządzać swoja nieruchomością - najlepiej za darmo (przynajmniej sąsiedzi będą zadowoleni)
    W naszej WM po prawie 20 latach zmieniliśmy Zarzadcę, od 3 lat mamy nowego i jesteśmy naprawdę zadowoleni (płacimy 0,60 gr od m2)
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lutego 2019
    [cite] domikub93:[/cite]Nie sądziłem że rozpętam taka burzę.
    tu zawsze jest "gorąco" , inaczej byłoby to forum TWA , martwe forum!!! :bigsmile:
    [cite] domikub93:[/cite]W naszej WM po prawie 20 latach zmieniliśmy Zarzadcę, od 3 lat mamy nowego i jesteśmy naprawdę zadowoleni (płacimy 0,60 gr od m2)
    a za co płacicie tak niską stawkę ?.
    Obecnie stawki na nowych nieruchomościach dochodzą do 1,50 zł/m2 . Wszystko zależy, jaki zakres obowiązków wziął na siebie Administrator, a co robią w temacie zarządzania właściciele lokali /Zarząd WM?
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano lutego 2019
    [cite] KubaP:[/cite]
    [cite] domikub93:[/cite]W naszej WM po prawie 20 latach zmieniliśmy Zarzadcę, od 3 lat mamy nowego i jesteśmy naprawdę zadowoleni (płacimy 0,60 gr od m2)
    a za co płacicie tak niską stawkę ?

    Oooo...! :shocked: Kubuś, zachowujesz się jak właściciel domu aukcyjnego... Taką sztukę sprzedajesz... :cool: Sztukmistrz z... No, skąd? :bigsmile:
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.