Pomylone liczniki CO

BraassBraass Użytkownik
edytowano listopada 2014 w Zarządzanie Nieruchomościami
Krótki opis tytułem wprowadzenia. W budynku wszystkie liczniki wody i co mamy zamontowane w skrzynkach na korytarzach, dla każdego lokalu jest odrębna skrzynka. Na etapie budowy błędnie zainstalowano liczniki wody i co, w efekcie do dziś miałem w "swojej" skrzynce zawory i liczniki wody faktycznie do mojego lokalu, ale już do instalacji co miałem licznik i zawór sąsiada. Kilka dni temu zostało to potwierdzone testem. I tutaj zaczyna się problem. Dziś rano ekipa techniczna przyszła i dokonała zmiany w instalacji, jednocześnie przekładając właściwe liczniki do właściwych skrzynek. Nie zostałem w żaden sposób poinformowany o tym, że takie prace się odbędą, gdyby nie moja przypadkowa obecność kilka dni temu, to nawet wspomnianego testu nie dałoby się wykonać. I tutaj mam kilka pytań.
Po pierwsze czy takie działanie wspólnoty/zarządu było zgodne z przepisami. Rozumiem, że usterkę należy usunąć, ale czy ja nie powinienem na to wyrazić zgody?
Po drugie. W czasie odbioru technicznego mieszkania podpisałem protokół zawierający stany i numery liczników ze "swojej" skrzynki. Czy nie powinienem teraz odebrać też tego "nowego" licznika?
Po trzecie kwestia rozliczenia kosztów. Na moim nowym liczniku jest kilka GJ więcej niż na poprzednim, nie znam jednak stanów początkowych tego nowego licznika, więc nie wiem ile faktycznie to ja zużyłem ciepła, nie mam ochoty płacić za coś czego sam nie byłem w stanie zweryfikować i do czego nie miałem dostępu.

Komentarze

  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Po pierwsze czy takie działanie wspólnoty/zarządu było zgodne z przepisami. Rozumiem, że usterkę należy usunąć, ale czy ja nie powinienem na to wyrazić zgody?
    Nie, bo wspólnota nie wkroczyła na twój prywatny teren. Zajęła się tym, co do niej należy, czyli częścią wspólną.
    Wszystkie pozostałe pytania zadaj członkowi zarządu lub administratorowi, bo z daleka słabo widać.
    Zakładam, że różnica we wskazaniach liczników nie jest duża i albo z sąsiadem zapłacicie średnią z dwu lokali, albo wspólnota weźmie tę różnicę na siebie.
  • Opcje
    gecongecon Użytkownik
    edytowano listopada -1
    koziorozka: Nie, bo wspólnota nie wkroczyła na twój prywatny teren. Zajęła się tym, co do niej należy
    Czyli co - wodomierz lokalowy nie jest własnością właściciela lokalu lecz wspólnoty?
    Właściciel lokalu nie odpowiada za jego legalizację czy wymianę?
    albo z sąsiadem zapłacicie średnią z dwu lokali, albo wspólnota weźmie tę różnicę na siebie.
    Chwileczkę - nawet gdyby te wodomierze należały do części wspólnej to żadna z osób z zarządu nie jest na tyle rozgarnięta żeby nie wiedzieć że przy takiej zamianie liczników, spisanie ich stanów jest podstawą!?
    Dlaczego każesz właścicielowi lokalu dogadywać się z sąsiadem (który ma prawo powiedzieć że ma to w nosie) skoro to zarząd wspólnoty zawalił całkowicie sprawę. Z jakiej racji inni właściciele:
    wspólnota weźmie tę różnicę na siebi
    e
    - mają płacić za niechlujstwo zarządu wspólnoty i niedopilnowanie tak prostej sprawy?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Braass:[/cite]Po pierwsze czy takie działanie wspólnoty/zarządu było zgodne z przepisami.
    Rozumiem, że usterkę należy usunąć, ale czy ja nie powinienem na to wyrazić zgody?
    Nie musieli ciebie informować, że tak rzecz będzie robiona , bo ekipa miała dostęp z cześć wspólnej . Natomiast powinieneś dostać informację jaki stan jest początkowy na liczniku C.O. , to samo powinien dostać sąsiad.
    Po drugie. W czasie odbioru technicznego mieszkania podpisałem protokół zawierający stany i numery liczników ze "swojej" skrzynki. Czy nie powinienem teraz odebrać też tego "nowego" licznika?
    jak ci na papirologi zależy , to możesz zwrócić się do Administratora, aby z tej czynności zamiany liczników C.O. spisany był protokół.
    Po trzecie kwestia rozliczenia kosztów. Na moim nowym liczniku jest kilka GJ więcej niż na poprzednim, nie znam jednak stanów początkowych tego nowego licznika, więc nie wiem ile faktycznie to ja zużyłem ciepła, nie mam ochoty płacić za coś czego sam nie byłem w stanie zweryfikować i do czego nie miałem dostępu.
    No musisz sobie tego przypilnować ... jak poz 1
  • Opcje
    wp44wp44 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Braass:[/cite]Na moim nowym liczniku jest kilka GJ więcej niż na poprzednim, nie znam jednak stanów początkowych tego nowego licznika, więc nie wiem ile faktycznie to ja zużyłem ciepła, nie mam ochoty płacić za coś czego sam nie byłem w stanie zweryfikować i do czego nie miałem dostępu.
    Pasowałoby, żebyś doprecyzował, co rozumiesz przez "licznik". W przypadku c.o. (inaczej, niż w przypadku wody, gazu, czy prądu), w układzie pomiarowym jest kilka elementów: przepływomierz, czujnik temperatury zasilania, czujnik temperatury powrotu i moduł elektroniczny, który przelicza pozyskane dane na energię.

    Doprecyzuj może, co dokładnie miałeś zamontowane nieprawidłowo. Jeśli pomylono układy pomiarowe w całości, to najmniejszy problem, bo można po prostu skorygować opłaty na podstawie różnicy wskazań. Gorzej, jeżeli było zamotane bardziej, czyli np. czujniki temperatury podpięte pod niewłaściwe moduły i wtedy mamy sytuację taką, że przepływ jest mierzony Twój, a temperatury sąsiada. Lub na odwrót. (głównie chodzi o t powrotu, bo t zasilania macie praktycznie taką samą). Wtedy jak sądzę, sytuacja jest nie do odkręcenia i trzeba przejść nad tym do porządku dziennego.

    Na pocieszenie należy stwierdzić, że kilka GJ to nie jest jakiś dramat.

    :neutral: Hejka.
  • Opcje
    tajfuntajfun Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Koziorozka:
    Nie, bo wspólnota nie wkroczyła na twój prywatny teren. Zajęła się tym, co do niej należy, czyli częścią wspólną.
    Jeśli już jesteś głęboko przekonana o słuszności tego twierdzenia to przynajmniej dodaj że to twój pogląd i to niepotwierdzony w orzecznictwie sądowym.
  • Opcje
    IrekIrek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Witam.W naszej wspólnocie(10) mieszkań,od momentu powstania "WSPÓLNOTY",pobór CO na budynek nagminnie wzrasta.W roku 2013 pojawiły się niedopłaty za CO i od tamtego faktu z roku na rok Niedopłaty szalenie rosną.Cena za tę usługę ustalona przez dostawcę energii grzewczej: 4zł20groszy za metr kwadr.powierzchni mieszkalnej na 2016. W naszym budynku po rozliczeniu zeszłego roku w/g poboru (licznika wspólnego) " 6zł73 grosze. Proszę o poradę JAKIE DZIAŁANIA MY MIESZKAŃCY powinniśmy podjąć.??? Pozdrawiam i oczekuję na odpowiedż. Irek.
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Irek: JAKIE DZIAŁANIA MY MIESZKAŃCY powinniśmy podjąć ? ? ?
    Mieszkańcy - żadne. We wspólnocie mieszkaniowej "rządzą" tylko właściciele lokali i to oni podejmują uchwały np. w sprawie rozliczenia kosztów zużycia c.o. Macie jakieś liczniki ciepła zainstalowane w mieszkaniach (ciepłomierze, podliczniki) ???
  • Opcje
    IrekIrek Użytkownik
    edytowano lutego 2017
    Przepraszam. Ja piszę jako właściciel mieszkania w W/W wspólnocie.Niestety Jeden licznik Znajduje się w piwnicy i tylko on wyznacza koszty ciepła dla 10 mieszkań.Ponadto dodam,że mimo sugestii członków wspólnoty,ZARZĄDCA nie skłonił się aby sprawdzić,jakie są przyczyny takiego WZROSTU zużycia ENERGII CIEPLNEJ,w naszym budynku.Proszę o odp. Irek.
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lutego 2017
    [cite]Irek: [/cite]Witam.W naszej wspólnocie(10) mieszkań,od momentu powstania "WSPÓLNOTY",pobór CO na budynek nagminnie wzrasta.W roku 2013 pojawiły się niedopłaty za CO i od tamtego faktu z roku na rok
    Niedopłaty szalenie rosną.

    Cena za tę usługę ustalona przez dostawcę energii grzewczej: 4zł20groszy za metr kwadr.powierzchni mieszkalnej na 2016. W naszym budynku po rozliczeniu zeszłego roku w/g poboru (licznika wspólnego) " 6zł73 grosze.

    Proszę o poradę JAKIE DZIAŁANIA MY MIESZKAŃCY b][color=#00f]właściciele lokali[/color][/b powinniśmy podjąć.??? Pozdrawiam i oczekuję na odpowiedż. Irek.
    nie rozumiem, jak to wzrasta w stosunku do czego ?

    Macie za niskie zaliczki i stąd ta niedopłata.[/quote] Ustalcie sobie zaliczki na poziomie 7,00 zł/m2 to będziecie mieli zwroty. No i pogoda sie zmieniła, jest zimniej niż w poprzednich latach.
    Możecie też "skróć" okres ogrzewania lokali , z automatyki korzystać tylko w okresie grzania na rozpoczęcie / zakończenie grzania, w okresie gotowości (Wrzesień-maj) - sterować ręcznie, na podstawi decyzji właścicielei lokali
    [cite] elan124:[/cite] Macie jakieś liczniki ciepła zainstalowane w mieszkaniach (ciepłomierze, podliczniki) ???
    nio tak , liczniki?... gdy jednostką rozliczeniową jest m2 p.o.l.
    : 4zł20groszy za metr kwadr
  • Opcje
    IrekIrek Użytkownik
    edytowano lutego 2017
    Rozumiem,lecz chodzi o to że Uwaga 2012rok-3zł80gr z rozliczenia-nie było Niedopłat.Na 2013 plan gosp-5,63zl/m2, 2015 nie ma ceny za Co/na m2, 2016r.-6zł,93grosze/m2 i niedopłaty po 1000-1800zł .Myślę,że w tym roku 7zł niewiele zmieni. ja wiem jakie były zimy .Za 2016 rok przy planie 6,93 i takie niedopłaty??? Pisałem,że inna wspólnota korzystająca z tego samego dostawcy ma za zeszły rok 4,20/m2. I tam NIEDOPŁAT NIE BYŁO 4LATA. PYTAM TYLKO GDZIE TKWI PROBLEM,BOWIEM WARUNKI ATMOSFERYCZNE SĄ TAKIE SAME DLA WSPOMNIANYCH DWÓCH WSPÓLNOT. Na obecny rok jest zaplanowane 7zł/m2.Jakie przyczyny mogą prowadzić do takiej sytuacji ???
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Irek niewątpliwie myśli o metrach. Chyba mają tylko ciepłomierz główny.
  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Irek: Cena za tę usługę ustalona przez dostawcę energii grzewczej: 4zł20groszy za metr kwadr.powierzchni mieszkalnej na 2016.
    Może sam zainteresowany Irek się wreszcie odezwie, czy też wzorem większości pytających zastosuje zasadę: "zapytał się i uciekł".
    Dobrze by było aby wyjaśnił na jakiej zasadzie, na jakiej podstawie i jakim prawem dostawca narzuca i "wylicza" dostarczone ciepło według metrów kw.
    Irek - nie macie na budynku żadnego licznika (ciepłomierza), nawet głównego?
    Proszę o poradę JAKIE DZIAŁANIA MY MIESZKAŃCY powinniśmy podjąć.??? Pozdrawiam i oczekuję na odpowiedż. Irek.
    Jako właściciele (mieszkańcy wg Ciebie) winniście opracować regulamin rozliczeń kosztów ogrzewania, poddać go pod głosowanie właścicielom i tę ostatecznie uchwaloną treść regulaminu podać do wiadomości wszystkim właścicielom.
    Spowoduje to, że tego rodzaju pytania i wątpliwości jakie masz będą wyjaśnione i każdy z właścicieli powinien od tego momentu wiedzieć skąd się biorą takie a nie inne koszty energii cieplnej i dlaczego jedni dopłacają a inni mają nadpłaty.
  • Opcje
    Do-daDo-da Użytkownik
    edytowano listopada -1
    kasander : Irek - nie macie na budynku żadnego licznika (ciepłomierza), nawet głównego?
    Irek napisał
    Irek : (...) w/g poboru (licznika wspólnego)
    lecz wskazane jest aby dopowiedział jeśli chce uzyskać podpowiedzieć.
    Irek : (...) od momentu powstania "WSPÓLNOTY",pobór CO na budynek nagminnie wzrasta.
    To znaczy kiedy powstała "WSPÓLNOTA" i na jakich zasadach byliście przed powstaniem "rozliczani" czy mieszkania są o zbliżonym metrażu czy jest kolosalna różnica od najmniejszego do największego
    Może tu wchodzi w grę "mentalność ludzka" powstała "WSPÓLNOTA" to w małych mieszkaniach grzejniki odkręcone do oporu a że jest za duszno to uchyla się okna. Ja mam komfort a przecież wspólnie płacimy.
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Irek: Po rozliczeniu zeszłego roku w/g poboru (licznika wspólnego) - 6 zł 73 grosze.
    Czyli jakiś tam układ pomiarowy - licznika ciepła , istnieje. Jakie wartości wskazuje ten "licznik główny", to wie tylko - Irek !
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Irek:[/cite]Cena za tę usługę ustalona przez dostawcę energii grzewczej: 4zł20groszy za metr kwadr.powierzchni mieszkalnej na 2016.

    To jest zdanie niewątpliwie nieprawdziwe albo ktoś policzył coś , co nie ma sensu z punktu widzenia rozliczenia ciepła. Na pewno dostawca nie ustalał ceny w przeliczeniu na metry, bo mu tego robić nie wolno.

    Cena za ciepło wyznaczona przez wytwórcę i dostawcę ciepła wynika z zatwierdzonej taryfy i odniesiona jest po części do mocy zamówionej (opłaty stałe) i i po części (większej?, co raz większej?) do ilości ciepła zarejestrowanego przez wasz ciepłomierz główny (w zł/GJ/m-c).

    Najkrócej : rozdzielacie poniesione koszty stałe i koszty zużycia ciepła pomierzone przez ciepłomierz w gigadżulach - na właścicieli wg metrażu mieszkań. Przeliczanie tych wartości w odwrotną stronę jest bezsensowne.

    Pytasz o jakieś tendencje z kilku sezonów - jest tyle zmiennych, o których nie piszesz i nie wiesz, że nie sposób ci coś podpowiedzieć.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lutego 2017
    [cite] Irek:[/cite]Rozumiem,lecz chodzi o to że
    Uwaga 2012rok-3zł80gr z rozliczenia-nie było Niedopłat.
    Na 2013 plan gosp-5,63zl/m2, 2015 nie ma ceny za Co/na m2, 2016r.-6zł,93grosze/m2 i niedopłaty po 1000-1800zł .

    Myślę,że w tym roku 7zł niewiele zmieni. ja wiem jakie były zimy .Za 2016 rok przy planie 6,93 i takie niedopłaty???

    Pisałem,że inna wspólnota korzystająca z tego samego dostawcy ma za zeszły rok 4,20/m2.
    I tam NIEDOPŁAT NIE BYŁO 4LATA.


    PYTAM TYLKO GDZIE TKWI PROBLEM,BOWIEM WARUNKI ATMOSFERYCZNE SĄ TAKIE SAME DLA WSPOMNIANYCH DWÓCH WSPÓLNOT.

    Na obecny rok jest zaplanowane 7zł/m2.
    Jakie przyczyny mogą prowadzić do takiej sytuacji ???
    a co mówi zużycie na liczniku głównym , na przyłączu do budynku ? Ile GJ zostało tam zużyte / z faktur/? Jakie są koszty, które przyjęto do rozliczenia?

    Czy wszystkie lokale są zimą użytkowane ?

    Czy w twojej wspólnocie właściciele lokali nie korzystają z alternatywnych źródeł ciepła np. grzejników elektrycznych ?

    Czy węzłem przez cały rok steruje automatyka ? jakie są ustawienie włączenia / wyłączenia grzania ?
  • Opcje
    IrekIrek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Witam KUBĘ P.DZIĘKI WASZYM SUGESTIOM WIEM TERAZ CO MAM SPRAWDZAĆ.NIE WIEM,CZY DO WSZYSTKICH DOKUMENTÓW BĘDĘ MIAŁ DOSTĘP JAK FAKTURY Z POPRZEDNICH LAT itp,ALE ZADZIAŁAM POZDRO.....
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano lutego 2017
    Uwaga zupełnie ogólna: z porównania kosztów ciepła i zużycia ciepła dwóch sąsiednich budynków może kompletnie nic nie wynikać.

    Porównywanie nadpłat z rozliczeń kosztów dwóch budynków to kolejny błąd.
    Nadpłaty nie mają bezpośrednio nic wspólnego z kosztami. Bardziej z przyjętym regulaminem rozliczania.
    Komentarz edytowany blazejh
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] blazejh:[/cite]Uwaga zupełnie ogólna: z porównania kosztów ciepła i zużycia ciepła dwóch sąsiednich budynków może kompletnie nic nie wynikać.

    Porównywanie nadpłat z rozliczeń kosztów dwóch budynków to kolejny błąd.
    Nadpłaty nie mają bezpośrednio nic wspólnego z kosztami. Bardziej z przyjętym regulaminem rozliczania.
    tu nie trzeba porównywać zł tyko GJ ile zostało zużytych w analogicznych okresach.

    Nawet nie z regulaminem rozliczania , a zużyciem wewnątrz wspólnoty , okresem w którym było aktywne ogrzewanie, czy automatyka w węźle była prawidłowo nastawiona zwłaszcza temp. w której załączało się ogrzewanie np 16 st. zamiast 12 st.
  • Opcje
    IrekIrek Użytkownik
    edytowano marca 2017
    To znowu ja.Tym razem Proszę o pokierowanie naszej wspólnoty w kierunku--- JAKIE PODJĄĆ KROKI ABY WYPOWIEDZIEĆ DALSZE USŁUGI ZE STRONY ZARZĄDCY NASZEJ WSPÓLNOTY. MAMY KU TEMU POWAŻNE ARGUMENTY,W ZWIĄZKU Z (jak już kiedyś pisałem)-WZRASTAJĄCYM KOSZTAMI ZA CO.???? POZDRAWIAM Irek.
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano marca 2017
    Irek: Aby wypowiedzieć dalsze usługi ze strony ZARZĄDCY naszej wspólnoty
    Właściciele lokali powinni podjąć stosowną uchwałę. Podaj na jakiej zasadzie został Zarządca przez was zatrudniony. W podobny sposób w jaki został zatrudniony powinien i być zwolniony z tych zaszczytnych obowiązków.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano marca 2017
    Irek - aby wypowiedzieć umowę, trzeba ją najpierw przeczytać. W tej umowie - zwykle na końcu - są opisane warunki jej wypowiedzenia.
    Najważniejsza sprawa to wyjaśnienie, czy tę umowę macie zawartą za pośrednictwem notariusza czy podpisał ją tylko zarząd wspólnoty. Musisz to ustalić, bo watunki rozwiązywania takich umów są odmienne.
    Uchwała czasem nie jest potrzebna, więc zacznij od dotarcia do tej umowy.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2017
    [cite] Irek:[/cite]To znowu ja.Tym razem Proszę o pokierowanie naszej wspólnoty w kierunku-

    -- JAKIE PODJĄĆ KROKI ABY WYPOWIEDZIEĆ DALSZE USŁUGI ZE STRONY ZARZĄDCY NASZEJ WSPÓLNOTY. MAMY KU TEMU POWAŻNE ARGUMENTY,W ZWIĄZKU Z (jak już kiedyś pisałem)-WZRASTAJĄCYM KOSZTAMI ZA CO.???? POZDRAWIAM Irek.
    na wstępie Irek nie pisz dużymi literami, bo to na forum oznacza KRZYK! :argue:

    Następnie zrób jak tobie radzi koziorozka
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.