Przekazanie zarządu i administracji zewnętrznej firmie z licencją
paul
Użytkownik
Witam,
Obecnie zarząd i zarządzanie naszą wspólnotą (pow. 7 lok.) jest prowadzone przeze mnie.
Ponieważ zrezygnowałem z pełnienia obu funkcji, a nikt ze wspólnoty nie chce podjąć się tych zadań,
chcę zaproponować mieszkańcom przekazanie obu funkcji zewnętrznej firmie z licencją zgodnie z Art. 18 UoWL.
Czy znajdę gdzieś wzór uchwały do takiej operacji?
Czy uchwała wystarczy, czy jeszcze będzie konieczna dodatkowa umowa na zarządzanie (administrację)?
Chciałbym zwołać zebranie ogółu i na nim załatwić formalności.
Co robi notariusz w tym przypadku, czy tylko podpisuje się na protokole z zebrania, czy może na uchwale, czy jak ?
Obecnie zarząd i zarządzanie naszą wspólnotą (pow. 7 lok.) jest prowadzone przeze mnie.
Ponieważ zrezygnowałem z pełnienia obu funkcji, a nikt ze wspólnoty nie chce podjąć się tych zadań,
chcę zaproponować mieszkańcom przekazanie obu funkcji zewnętrznej firmie z licencją zgodnie z Art. 18 UoWL.
Czy znajdę gdzieś wzór uchwały do takiej operacji?
Czy uchwała wystarczy, czy jeszcze będzie konieczna dodatkowa umowa na zarządzanie (administrację)?
Chciałbym zwołać zebranie ogółu i na nim załatwić formalności.
Co robi notariusz w tym przypadku, czy tylko podpisuje się na protokole z zebrania, czy może na uchwale, czy jak ?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Proponowane przez Ciebie rozwiązanie odpada, ze względu na zapisy art. 20 u.w.l. (
Art. 20. 1. Jeżeli lokali wyodrębnionych, wraz z lokalami niewyodrębnionymi, jest więcej niż siedem,
właściciele lokali są obowiązani podjąć uchwałę o wyborze jednoosobowego lub kilkuosobowego zarządu.
Członkiem zarządu może być wyłącznie osoba fizyczna wybrana spośród właścicieli lokali lub spoza ich
grona.
Jeżeli zarząd właścicielski rezygnuje w całości z pełnionej funkcji, to zgodnie z art. 26 tej ustawy pozostaje tylko ustanowienie przez sąd zarządcy przymusowego
- masz powierzony zarząd od początku wspólnoty na zasadzie art. 18 ust.1?
- jesteś wybranym członkiem zarządu na zasadzie art.20 ust.1?
Nie siej herezji, nie jest tak tragicznie. Może a musi to zasadnicza różnica.
Nic nie stoi na przeszkodzie aby właściciele wybrali nowy zarząd ale to zależy o odpowiedzi paula.
Moje pytanie dotyczy procedury przeniesienia zarządu i zarządzania poza wspólnotę.
Oczywiście mogę wystąpić do sądu od zarządce przymusowego, ale szukam prostszego rozwiązania.
Wspólnota albo ma zarząd powierzony albo wybrany.
Nie może mieć dwóch zarządów: powierzonego i wybranego - tzn. teoretycznie może, ale byłoby to idiotyczne.
Więc zdecyduj się kim jesteś?
Czy jesteś może licencjonowanym zarządcą nieruchomości?
Czy jesteś właścicielem we wspólnocie?
Jestem również właścicielem we wspólnocie.
Musisz poczekać na niego on ci doradzi - ma wprawę.
Ale do rzeczy.
Zakładam w takim razie, że macie określony od początku sposób zarządu na zasadzie art. 20 ust.1 a więc tzw. sposób ustawowy (zarząd wybrany).
Zmiana takiego, ustawowego sposobu na inny czyli powierzenie firmie zewnętrznej winna się odbyć na zasadzie umowy notarialnej wszystkich właścicieli. Tutaj sama uchwała większości nie wystarczy.
https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/2969/zmiana-ustalonego-sposobu-zarzadu/
Nie używaj słowa "powierzenie", bo to słowo oznacza inną sytuację prawną, czyli zarząd notarialny.
Dzięki.
Czy możemy wybrać Panią X zwykłą uchwałą na zebraniu, czy mam zamówić notariusza?
Czy uchwała musi zawierać w treści coś niestandardowego?
Wy nie zmieniacie sposobu (nadal będziecie mieli właścicielski), tylko skład zarządu. To się robi zwykłą uchwałą.
Wszystko zależy od tego, jak jesteś sfrustrowany. Jeżeli chcesz całkowicie spalić za sobą mosty, to na zebraniu składasz rezygnację i oczekujesz kto, kiedy od Ciebie przejmie obowiązki i dokumentację, z przyzwoitości dokończył bym zebranie, informując ,że jeżeli nie będzie chętnego składasz wniosek do Sądu o zarząd przymusowy. Będzie to bolesna nauczka dla pozostałych, bo tamten facet nie będzie robił za darmo. Jeżeli jednak nie chcesz całkowicie się odcinać, na zebraniu proponujesz ująć w Planie Gospodarczym pozycje koszty administrowania i zarządzania nieruchomością w wysokości przyszłego wynagrodzenia i informujesz ,że zatrudnisz odpowiedniego fachowca. Jeżeli przed zebraniem będziesz miał już kandydata to przygotujesz odpowiednią uchwałę o rozszerzeniu składu Zarządu o tę osobę X z wynagrodzeniem Y. pamiętaj jednak ,że pozostaniesz odpowiedzialny za pracę Zarządu jako jej członek. Wybor należy do Ciebie , nie znam waszej WM i jej problemów. U mnie co roku proponuję ludziom wejście do Zarządu, ale wówczas wszyscy szukają czegoś na podłodze.Samo życie.
O sądzie i zarządcy przymusowym informowałem na zebraniu i nie wywołało to większego wpływu.
Szukam rozwiązania, gdzie nikt z właścicieli nie jest w zarządzie i jednocześnie uniknąć drogi sądowej.
Jak to zrobić?
1. opisany przez koziorozka - wybór zarządu spoza właścicieli (Członkiem zarządu może być wyłącznie osoba fizyczna wybrana spośród właścicieli lokali lub spoza ich grona) normalną uchwałą
2. opisany przeze mnie - powierzenie zarządu firmie zewnętrznej w formie umowy wszystkich właścicieli
Tyle razy czytałem ten zapis i z jakiegoś powodu ubzdurałem sobie, że wybór osoby spoza naszego grona musi się odbyć z udziałem notariusza.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Pozostaje ale to oznacza ,że nie zasługujecie na szczytne miano "właścicieli". I następnego dnia na jego ręce składasz rezygnację (jak ma firmę to najlepiej pisemnie) i po problemie.
Koziorozka: Pierwszy raz słyszę o jakimś zarządzie notarialnym. Możesz to rozwinąć.Chyba że to skrót myślowy.
Niemniej twoje aptekarskie dociekania czasami są dość ciekawe.
Nie dosłownie - zwróć uwagę, że UoWL nie zrównuje tych obydwu tworów i nie nazywa tzw. zarządcę powierzonego zarządem lecz zawsze używa tej słynnej formułki: Z powyższego wynika, że zarządca powierzony nie jest tożsamy z zarządem wspólnoty aczkolwiek sprawuje zarząd.
Dla potrzeb pytającego użytkownika (dla uproszczenia sprawy) wystarczające jest podanie takiego podziału jak przekazałem: