Faktury okazać czy dac do wglądu

doktór5555doktór5555 Użytkownik
edytowano czerwca 2015 w Zarządzanie Nieruchomościami
Jestem zarządcą i księgowym małej wspólnoty mieszkaniowej, do tej pory każdy z właścicieli co roku otrzymywał rozliczenie finansowe wspólnoty , takie samo idzie do urzędu skarbowego oraz indywidualne sprawozdanie w którym są wyszczególnione indywidualne wpłaty ,koszty itd.Co roku też dawałem faktury z całego roku do dokładnej analizy wszystkim właścicielom .Co roku uczulam na fakt że jest to dokument i proszę aby ich nie zniszczyć, jednak jak te dokumenty do mnie wracają to wyglądają jakby ktoś nimi korytarz powycierał,masakra . Albo będę musiał kserować faktury albo udostępniać tylko w moim lokalu i w mojej obecności .Chciałbym się dowiedzieć jakie przepisy to regulują ? czy faktury muszę udostępnić do wglądu ,czy inny właściciel może je sobie kserować ?

Komentarze

  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Tak, faktury należy udostępniać do wglądu, również umożliwić kserowanie, jednak nie oznacza to konieczności wydawania oryginałów tych dokumentów na zewnątrz.



    W orzecznictwie jednolity jest pogląd, wyrażony m.in. przez Sąd Apelacyjny w Warszawie, który w wyroku z dnia 26 czerwca 2008 roku, sygn. akt I ACa 1382/07, Apel.-W-wa 2009/1/1, wskazał, że „przepisy ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali nie dają podstawy do całkowitego i bezwarunkowego pozbawienia członka wspólnoty prawa do otrzymania kserokopii dokumentacji związanej ze sprawowaniem zarządu nieruchomością wspólną. Dopuszczalne jest jednak wprowadzenie określonych rozwiązań organizacyjnych związanych z technicznymi aspektami realizacji uprawnień kontrolnych przez członka wspólnoty".


    Właściciel powinien pokryć koszty sporządzenia kserokopii.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1