Faktury okazać czy dac do wglądu
doktór5555
Użytkownik
Jestem zarządcą i księgowym małej wspólnoty mieszkaniowej, do tej pory każdy z właścicieli co roku otrzymywał rozliczenie finansowe wspólnoty , takie samo idzie do urzędu skarbowego oraz indywidualne sprawozdanie w którym są wyszczególnione indywidualne wpłaty ,koszty itd.Co roku też dawałem faktury z całego roku do dokładnej analizy wszystkim właścicielom .Co roku uczulam na fakt że jest to dokument i proszę aby ich nie zniszczyć, jednak jak te dokumenty do mnie wracają to wyglądają jakby ktoś nimi korytarz powycierał,masakra . Albo będę musiał kserować faktury albo udostępniać tylko w moim lokalu i w mojej obecności .Chciałbym się dowiedzieć jakie przepisy to regulują ? czy faktury muszę udostępnić do wglądu ,czy inny właściciel może je sobie kserować ?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
W orzecznictwie jednolity jest pogląd, wyrażony m.in. przez Sąd Apelacyjny w Warszawie, który w wyroku z dnia 26 czerwca 2008 roku, sygn. akt I ACa 1382/07, Apel.-W-wa 2009/1/1, wskazał, że „przepisy ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali nie dają podstawy do całkowitego i bezwarunkowego pozbawienia członka wspólnoty prawa do otrzymania kserokopii dokumentacji związanej ze sprawowaniem zarządu nieruchomością wspólną. Dopuszczalne jest jednak wprowadzenie określonych rozwiązań organizacyjnych związanych z technicznymi aspektami realizacji uprawnień kontrolnych przez członka wspólnoty".
Właściciel powinien pokryć koszty sporządzenia kserokopii.
Jesteś nieroztropny, że wydajesz oryginały !!!!!
U mnie admin przesyła skany faktur mailem i tyle ...
Fakt, KubaP do tej pory byłem nieroztropny ale od tej chwili postaram się zmienić . Zawsze dołączałem spis faktur, drugi zostawiałem sobie co prawda nigdy się nic nie zgubiło ale do mnie wracały wymięte i brudne że szok .
Wszystko w porządku. Wiesz co robisz, tylko kseruj faktury.
Czyżby wspólnota była Vat-owcem?
W ten sposób jeszcze urzędnicy zaczną uważać, że im się to sprawozdanie należy.
Przekazywanie sprawozdania finansowego do US kolego a-z może i jest szkodliwe ale z tego co mi wiadomo konieczne( przynajmniej w naszym US) a jeśli się mylę to udowodnij że jestem w błędzie .:shocked:
z tego co wiem, to od kilku lat składa się tylko druk CIT bez załączników ...
Bank odprowadza podatek PIT (dochodowy od osób fizycznych), ale nie CIT (dochodowy od osób prawnych). Wspólnota płaci CIT.
doktór5555: W Waszym urzędzie obowiązują inne przepisy, niż gdzie indziej?
Wspólnota nie ma obowiązku składać sprawozdania finansowego do US.
Jeżeli twierdzisz inaczej, udowodnij to (podaj podstawę prawną).
Sam się sobie dziwię ,że poświęcam swój cenny czas na dyrd.....ki:bigsmile::bigsmile::bigsmile:
Nieprawda , że ma pożytki, czy nieprawda, że bank nie odprowadza podatku od odsetek i sam musi odprowadzić podatek ? ...:bigsmile:
NIEPRAWDA, ale co szkodzi pomówić innego użytkownika forum , nie Kowal. Praca w zakładzie karnym jednak szkodzi , człowiek z czasem, fiksuje :bigsmile:
NIEPRAWDA, ale co szkodzi pomówić innego użytkownika forum, nie Kowal