Ramowe są trzy uchwały wymagane przez UoWL:
- uchwała o przyjęciu rocznego planu gospodarczego,
- uchwała o ustaleniu wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządu,
- uchwała o udzieleniu absolutorium zarządowi
Reszta to radosna twórczość zarządzających.
[cite] gecon:[/cite] Reszta to radosna twórczość zarządzających.
czyli ogółu właścicieli lokali, że je podejmują, aby mieć porządek
[cite] gecon:[/cite] Ramowe są trzy uchwały wymagane przez UoWL:
Nie ma ilości ramowych uchwał we wspólnocie dotyczących "zabrania sprawozdawczego". Słowo użyte w art. 30 UoWL "w szczególności" mówi, że uchwał może być wiele/kilkanaście wszytko zależy od profesjonalizmu właścicieli lokali.
Uchwały typu dwa w jednym nie sprawdzają się, tak jak nie sprawdzają się jedna stawka na utrzymania części wspólnych - tak wynika z mojego doświadczenia.
U mnie jest minimum uchwał ponieważ właściciele nie lubią wielu głosowań, a frekwencja spada z zebrania na zebranie.
I to sprzyja przejrzystości dokumentacji - treść zawiadomień o opłatach nie odbiega merytorycznie od tego co, jest w planie gospodarczym.
Fakt że plan podlega wykonaniu i przekraczamy go lub nie nie ma takiego znaczenia.
W równie przejrzysty sposób łamiemy prawo, ponieważ i w zawiadomieniach i w uchwalanym planie na dany rok mamy podłączoną halę do budynku. Plus dwa odstępstwa od zasady udziałowej w naliczeniach.
Mnożenie uchwał ma pewnie swoje zalety, ale sąsiedzi mają dość biurokracji na co dzień. Bo to albo urzędnicy, albo przedsiębiorcy, albo na etacie w korporacji.
Rozmnożenie papierów robiłoby złe wrażenie. Dlatego większość informacji tylko internetem. W nowym budynku radzę brać to koniecznie pod uwagę.
Ludziom wiszącym na kredytach przy otwieraniu grubej koperty z banku skacze ciśnienie, więc unikam grubych kopert.
[cite] blazejh:[/cite]U mnie jest minimum uchwał...
W równie przejrzysty sposób łamiemy prawo, ponieważ i w zawiadomieniach i w uchwalanym planie na dany rok mamy podłączoną halę do budynku.
Plus dwa odstępstwa od zasady udziałowej w naliczeniach.
ale reszta się zgadza ...
[cite] blazejh:[/cite] Ludziom wiszącym na kredytach przy otwieraniu grubej koperty z banku skacze ciśnienie, więc unikam grubych kopert.
czy karta do głosowania (jedna kartka) to gruba dokumentacja . Jeszcze nie wiesz co to jest udowodnienie w sądzie, że klient-właściciel jest dłużny coś wspólnocie . "Papugi" są coraz cwańsze , im mało czytelne dokumenty wspólnoty tym lepiej dla nich i sprawy się ciągną miesiącami .
Pełna jawność. Mamy lakoniczną uchwałę o zatwierdzeniu pg na dany rok. Żadnej osobnej o zaliczkach czy wysokościach opłat, bo te już wynikają wprost z załącznika do uchwały o pg. Jej sedno to właśnie rzeczony załącznik w formie tabeli podzielonej na dwie części: góra to wykonanie, plan właściwy poniżej.
Tu i tu pokazane te same kryteria i w nich dwa odstępstwa: eksploatacja stanowiska w garażu od stanowiska, na śmieci - od osób.
Osobno mamy uchwałę o ewentualnych przeksięgowaniach. Jej rola oczywiście jest dwojaka:
1. porządkująca konta: tam gdzie kryterium udziałowe jest dotrzymane możliwe przeksięgowania pomiędzy kontami
2. dająca możliwość uchwalenia rozliczenia danej zaliczki
obowiązuje zasada rozliczenia udziałami, a przy śmieciach nie ma problemu bo rozliczają się do zera, bo to wymusza charakter deklaracji śmieciowej,
przy stanowiskach - jest problem więc żadnych przeksięgowań się nie stosuje - nadwyżka przechodzi na rok następny w ramach tego konta
[cite] Konformista:[/cite]- Czyli chyba dowiem się treść tej uchwały??
no, dobra ... dowiesz się Konformista ....
[b]UCHWAŁA[/b] nr ........ / 2016
z dnia ........................... 2016 r.
w sprawie
[b]wysokości stawek służących do naliczania zaliczki na pokrycie kosztów utrzymania nieruchomości.[/b]
Właściciele lokali tworzących Wspólnotę Mieszkaniową „................” " przy ul. .............. w................. na podstawie ustawy o własności lokali z dnia 24.06.1994r. ( Dz. U. Nr 85 poz. 388 wraz z późniejszymi zmianami) w głosowaniu jawnym uchwalają co następuje:
1. Zatwierdza się wysokość stawek jednostkowych, do naliczania miesięcznych zaliczek na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością, obowiązujących od dnia [b]01 kwietnia 2016[/b] , która podana jest w informacji dołączonej do zawiadomienia o zebraniu wraz z poprawkami zgłoszonymi na zebraniu.
2. Stawki służące do naliczenia zaliczek na pokrycie kosztów bieżących utrzymania nieruchomości mogą ulegać zmianie w trakcie roku obrachunkowego, w przypadku zmiany stawek dostawców usług do obsługi nieruchomości , gdy znacząco wzrosną bieżące koszty utrzymania nieruchomości i nie wymaga to odrębnej uchwały właścicieli lokali.
[align=center][b]Tabela stawek [/b][/align]
obowiązujących we WM „.......................” służących [b]do naliczenia miesięcznych zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością[/b]
[align=center][b]POZ. ;Nazwa należności ; Jednostka miary / sposób naliczania ; STAWKA dla lokali mieszkalnych ; STAWKA dla lokali Użytkowych[/b][/align]
Komentarze
Ramowe są trzy uchwały wymagane przez UoWL:
- uchwała o przyjęciu rocznego planu gospodarczego,
- uchwała o ustaleniu wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządu,
- uchwała o udzieleniu absolutorium zarządowi
Reszta to radosna twórczość zarządzających.
Nie ma ilości ramowych uchwał we wspólnocie dotyczących "zabrania sprawozdawczego". Słowo użyte w art. 30 UoWL "w szczególności" mówi, że uchwał może być wiele/kilkanaście wszytko zależy od profesjonalizmu właścicieli lokali.
Uchwały typu dwa w jednym nie sprawdzają się, tak jak nie sprawdzają się jedna stawka na utrzymania części wspólnych - tak wynika z mojego doświadczenia.
I to sprzyja przejrzystości dokumentacji - treść zawiadomień o opłatach nie odbiega merytorycznie od tego co, jest w planie gospodarczym.
Fakt że plan podlega wykonaniu i przekraczamy go lub nie nie ma takiego znaczenia.
W równie przejrzysty sposób łamiemy prawo, ponieważ i w zawiadomieniach i w uchwalanym planie na dany rok mamy podłączoną halę do budynku. Plus dwa odstępstwa od zasady udziałowej w naliczeniach.
Mnożenie uchwał ma pewnie swoje zalety, ale sąsiedzi mają dość biurokracji na co dzień. Bo to albo urzędnicy, albo przedsiębiorcy, albo na etacie w korporacji.
Rozmnożenie papierów robiłoby złe wrażenie. Dlatego większość informacji tylko internetem. W nowym budynku radzę brać to koniecznie pod uwagę.
Ludziom wiszącym na kredytach przy otwieraniu grubej koperty z banku skacze ciśnienie, więc unikam grubych kopert.
czy karta do głosowania (jedna kartka) to gruba dokumentacja . Jeszcze nie wiesz co to jest udowodnienie w sądzie, że klient-właściciel jest dłużny coś wspólnocie . "Papugi" są coraz cwańsze , im mało czytelne dokumenty wspólnoty tym lepiej dla nich i sprawy się ciągną miesiącami .
Przypominam " Uchwala określająca wysokość opłat"???
Czy też u Ciebie to jest TAJNE??/:bigsmile:
Tu i tu pokazane te same kryteria i w nich dwa odstępstwa: eksploatacja stanowiska w garażu od stanowiska, na śmieci - od osób.
Osobno mamy uchwałę o ewentualnych przeksięgowaniach. Jej rola oczywiście jest dwojaka:
1. porządkująca konta: tam gdzie kryterium udziałowe jest dotrzymane możliwe przeksięgowania pomiędzy kontami
2. dająca możliwość uchwalenia rozliczenia danej zaliczki
obowiązuje zasada rozliczenia udziałami, a przy śmieciach nie ma problemu bo rozliczają się do zera, bo to wymusza charakter deklaracji śmieciowej,
przy stanowiskach - jest problem więc żadnych przeksięgowań się nie stosuje - nadwyżka przechodzi na rok następny w ramach tego konta
no, dobra ... dowiesz się Konformista ....