Zmiana czynszu za garaż

2»

Komentarze

  • Opcje
    gecongecon Użytkownik
    edytowano listopada -1
    U mnie takich "ramowych" uchwał jest 5-6
    A u mnie jest 10-15 i co z tego?

    Ramowe są trzy uchwały wymagane przez UoWL:
    - uchwała o przyjęciu rocznego planu gospodarczego,
    - uchwała o ustaleniu wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządu,
    - uchwała o udzieleniu absolutorium zarządowi
    Reszta to radosna twórczość zarządzających.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano grudnia 2015
    [cite] gecon:[/cite] Reszta to radosna twórczość zarządzających.
    czyli ogółu właścicieli lokali, że je podejmują, aby mieć porządek
    [cite] gecon:[/cite] Ramowe są trzy uchwały wymagane przez UoWL:
    Nie ma ilości ramowych uchwał we wspólnocie dotyczących "zabrania sprawozdawczego". Słowo użyte w art. 30 UoWL "w szczególności" mówi, że uchwał może być wiele/kilkanaście wszytko zależy od profesjonalizmu właścicieli lokali.
    Uchwały typu dwa w jednym nie sprawdzają się, tak jak nie sprawdzają się jedna stawka na utrzymania części wspólnych - tak wynika z mojego doświadczenia.
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano grudnia 2015
    U mnie jest minimum uchwał ponieważ właściciele nie lubią wielu głosowań, a frekwencja spada z zebrania na zebranie.
    I to sprzyja przejrzystości dokumentacji - treść zawiadomień o opłatach nie odbiega merytorycznie od tego co, jest w planie gospodarczym.
    Fakt że plan podlega wykonaniu i przekraczamy go lub nie nie ma takiego znaczenia.

    W równie przejrzysty sposób łamiemy prawo, ponieważ i w zawiadomieniach i w uchwalanym planie na dany rok mamy podłączoną halę do budynku. Plus dwa odstępstwa od zasady udziałowej w naliczeniach.

    Mnożenie uchwał ma pewnie swoje zalety, ale sąsiedzi mają dość biurokracji na co dzień. Bo to albo urzędnicy, albo przedsiębiorcy, albo na etacie w korporacji.
    Rozmnożenie papierów robiłoby złe wrażenie. Dlatego większość informacji tylko internetem. W nowym budynku radzę brać to koniecznie pod uwagę.

    Ludziom wiszącym na kredytach przy otwieraniu grubej koperty z banku skacze ciśnienie, więc unikam grubych kopert.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] blazejh:[/cite]U mnie jest minimum uchwał...
    W równie przejrzysty sposób łamiemy prawo, ponieważ i w zawiadomieniach i w uchwalanym planie na dany rok mamy podłączoną halę do budynku.
    Plus dwa odstępstwa od zasady udziałowej w naliczeniach.
    ale reszta się zgadza ...

    [cite] blazejh:[/cite] Ludziom wiszącym na kredytach przy otwieraniu grubej koperty z banku skacze ciśnienie, więc unikam grubych kopert.
    czy karta do głosowania (jedna kartka) to gruba dokumentacja . Jeszcze nie wiesz co to jest udowodnienie w sądzie, że klient-właściciel jest dłużny coś wspólnocie . "Papugi" są coraz cwańsze , im mało czytelne dokumenty wspólnoty tym lepiej dla nich i sprawy się ciągną miesiącami .
  • Opcje
    KonformistaKonformista Użytkownik
    edytowano grudnia 2015
    Plus dwa odstępstwa od zasady udziałowej w naliczeniach.
    blazejh - Czyli chyba dowiem się treść tej uchwały??
    Przypominam " Uchwala określająca wysokość opłat"???
    Czy też u Ciebie to jest TAJNE??/:bigsmile:
  • Opcje
    blazejhblazejh Użytkownik
    edytowano grudnia 2015
    Pełna jawność. Mamy lakoniczną uchwałę o zatwierdzeniu pg na dany rok. Żadnej osobnej o zaliczkach czy wysokościach opłat, bo te już wynikają wprost z załącznika do uchwały o pg. Jej sedno to właśnie rzeczony załącznik w formie tabeli podzielonej na dwie części: góra to wykonanie, plan właściwy poniżej.
    Tu i tu pokazane te same kryteria i w nich dwa odstępstwa: eksploatacja stanowiska w garażu od stanowiska, na śmieci - od osób.

    Osobno mamy uchwałę o ewentualnych przeksięgowaniach. Jej rola oczywiście jest dwojaka:

    1. porządkująca konta: tam gdzie kryterium udziałowe jest dotrzymane możliwe przeksięgowania pomiędzy kontami

    2. dająca możliwość uchwalenia rozliczenia danej zaliczki
    obowiązuje zasada rozliczenia udziałami, a przy śmieciach nie ma problemu bo rozliczają się do zera, bo to wymusza charakter deklaracji śmieciowej,
    przy stanowiskach - jest problem więc żadnych przeksięgowań się nie stosuje - nadwyżka przechodzi na rok następny w ramach tego konta
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano grudnia 2015
    [cite] Konformista:[/cite]- Czyli chyba dowiem się treść tej uchwały??

    no, dobra ... dowiesz się Konformista ....
    [b]UCHWAŁA[/b] nr ........ / 2016
    
    z dnia ...........................  2016 r. 
    w sprawie 
    [b]wysokości stawek służących do naliczania zaliczki na pokrycie kosztów utrzymania nieruchomości.[/b]
    
    Właściciele lokali tworzących Wspólnotę Mieszkaniową  „................” " przy ul. .............. w................. na podstawie ustawy o własności lokali z dnia 24.06.1994r.  ( Dz. U. Nr 85  poz. 388 wraz z późniejszymi zmianami) w głosowaniu jawnym uchwalają co następuje:
    
    1. Zatwierdza się wysokość stawek jednostkowych, do naliczania miesięcznych zaliczek na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością, obowiązujących od dnia  [b]01 kwietnia 2016[/b] , która podana jest w informacji dołączonej do zawiadomienia o zebraniu wraz z poprawkami zgłoszonymi na zebraniu.
    
    2. Stawki służące do naliczenia zaliczek na pokrycie kosztów bieżących utrzymania nieruchomości mogą ulegać zmianie w trakcie roku obrachunkowego, w przypadku zmiany stawek dostawców usług do obsługi nieruchomości , gdy znacząco wzrosną bieżące koszty utrzymania nieruchomości i nie wymaga to odrębnej uchwały właścicieli lokali.
    
    
    [align=center][b]Tabela stawek [/b][/align]
    obowiązujących we WM „.......................” służących [b]do naliczenia miesięcznych zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością[/b] 
    [align=center][b]POZ.	     ;Nazwa należności	  ; Jednostka miary / sposób naliczania	; STAWKA dla lokali mieszkalnych	; STAWKA dla lokali Użytkowych[/b][/align]
    
    Komentarz edytowany KubaP
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.